558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Operation-råd søges!! Operation-råd søges!!

Hej
Ja jeg lider uheldigvis meget af galdesten og sygehuset har tilbudt jeg kunne blive opereret for det, men der ville være en risiko for det, det blir gjort med kikkert operation, men det kan ske at det begynder at bløde i bughulen og så skal de skære mig helt op.
Jeg valgte at lade være med operation fordi mine anfald ikke var hyppige og ikke så slemme fra gang til gang, men efterhånden syns jeg de er begyndt at komme tit, og når jeg får et fast arbejde går det jo ikke at jeg ligepludseligt skal tage hjem fordi jeg har anfald..
Er der nogen der har prøvet det, som vil fortælle mig lidt om det, hvordan det forgår osv.
Må sku indrømme jeg er meget nervøs for det, men vil også bare gerne ha det godt, kunne spise hva jeg har lyst til osv. for det kommer lige pludseligt hvis jeg har spist og det er ik kun fed mad og kryderier der gør det smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation-råd søges!!
  • #1   8. okt 2008 skal lige siges jeg ikke er ekstremt overvægtig og jeg er en ung kvinde på 24 år...
    Galde sten forekommer hos kvinder over 40 år som er overvægtigt..
    lægerne siger jeg er et sjælendt tilfælde...

• #2   8. okt 2008 Jeg kender et par stykker, der har gennemgået den operation uden komplikationer - de er sluppet for store gener i deres liv.

Hvis det fylder for meget, så ville jeg springe ud i det.

• #3   8. okt 2008 jah det er godt nok træls.... puha sider i skrivende stund med et af de "små" anfald smiley

• #4   8. okt 2008 Tror bare jeg lader være med at fortælle om min mors forløb, da det sikkert hører til sjældenhederne - men jeg må jo så sige, at der altså er en chance for at et kan gå galt.......

• #5   8. okt 2008 Det er der altid, når man bliver opereret..

Jeg selv er syg med en kronisk sygdom og vil sige, at hvis det kunne blive taget væk fra mig ved et snuptag, så ville jeg gerne lægge mig under kniven.

Komplikationer kan støde til - men sandsynligheden for at der gør er lille.

• #6   8. okt 2008 Prøv at læs her:

(link fjernet)

• #7   8. okt 2008 Ja, men at være lige ved at dø synes jeg ikke lige burde være en del af en simpel galdestensoperation.....

Men derfor skal det selvfølgelig ikke forhindre andre i at få foretaget en operation, der sikkret vil lindre dem for en masse smerter...

• #8   8. okt 2008 Annette, det er dt jo heller ikke. Alvorlige komplikationer er SUPER sjældne.
    Det er trods alt en rutinemæssig operation, som der foretages et utal af på årlig basis.

• #9   8. okt 2008 Ja, men trådstarter søger erfaringer, og jeg kommer jo bare med dem smiley

• #10   8. okt 2008 Fortæller du så ikke, hvad der gik galt?

• #11   8. okt 2008 Meget kort fortalt, sivede der galde ud i kroppen efter operationen, som de ikke opdagede, og efter 3 uger med en mor, der bogstavelig talt var døden nær og havde fordoblet sin størrelse pga. væske, måtte de skære hende op, og vende alle tarme ud og skylle, lukke galdeblæren, og lægge det hele ind igen.

Efterfølgende fik hun tilkendt erstatning, men har stadig problemer med maven....

• #12   8. okt 2008 Du milde - havde hun ikke smerter fra udsivningen? Det er da ellers noget af en lægesjusker den! - Det er jo en af de kendte bivirkninger.

• #13   8. okt 2008 aw det var en slem omgang....
    holder mig til takke med at det er sjældne situationer hvor det der sker.
    nu har jeg haft det her anfald i 3 timer, kan i så forstå jeg overvejer operation... `??? puha..
    det er så et af de milde hvis man kan sige det sådan, det første galdestens anfald (hvor jeg fandt ud af jeg led af det ) varede 5 dage.. konstant smerter, opkastninger osv. osv.

• #15   8. okt 2008 har slet ikke tal på hvor mange anfald jeg har haft nu :-s
    Øvvv jaaa det gør bare såååå ondt...

• #16   8. okt 2008 Jeg har fået fjernet min galdeblære ved en kikkertoperation og jeg har intet mærket, heller ikke lige efter operationen, jeg havde så også anfald flere gange om ugen og tog morfin og ketogan for at få smerterne væk.

• #17   8. okt 2008 CH - JO, hun havde mange smerter!!! Lå og skreg, og intet hjalp - men lægerne påstod, at hun var sart, og at der ikke var noget i vejen.. Kun fordi familien var så stædig, åbnede de hende...

Men Betina, selvfølgelig skal du opereres, hvis du har så mange anfald - det her var jo lægesjusk og ikke normale komplikationer!

Kommentér på:
Operation-råd søges!!

Annonce