{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Påkørte dyr. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en rigtig trist start på dagen.
Jeg skulle en tur til Varde i morges og havde ikke kørt ret langt før jeg så det første påkørte dyr, en stor grævling, der lå total smadret midt på vejen.
Ca 20 km længere fremme blev 2 rådyr påkørt. Den billist, der påkørte den første gad ikke engang at stoppe :o( bilen før mig påkørte det næste rådyr, han stoppede heldigvis.
Vi fik ringet til falck, fik det døde rådyr, som lå på kørebanen ind i rabatten, så den ikke blev kørt i smadder. Derefter begyndte vi at lede efter det andet rådyr og fandt den også inde på en mark.
Alle kan komme til at køre et dyr ned, det mindste man kan gøre, er at stoppe - se efter om dyret er død og derefter få ringet til falck.
Jeg fatter ikke, at man kan få sig selv til bare at køre videre. Tænk om dyret ikke er død og ligger og lider et sted.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påkørte dyr.
  • #1   3. nov 2008 sådan var der en der gjorde med vores kat, og den var altså ikke død..

  • #2   3. nov 2008 troede man havde pligt til at stoppe og ringe til falk ved store dyrs påkørsel??
    altså at man dermed kunne få en bøde for ikke at hjælpe dyret, forstår bar ikk hvordan de kan køre de må jo have store skader på bilen, min mor sad engang i en taxi hvor et rådyr løb ind i så dyret og bilen var totalt smadret:(


  • #3   3. nov 2008 mopsejer R
    Om det er lovpligtigt ved jeg faktisk ikke ? men jeg syntes det er så forfærdeligt, at nogen kan komme i tanke om bare at køre videre.

    Den bil, der ramte det andet rådyr.............fronten på bilen så ikke godt ud. Så jeg tror, at bilen der ramte det første rådyr absolut også må have fået nogle buler.


  • #4   3. nov 2008 man kan få de strips udleveret, så hvis man ikke har tid, og rådyret er løbet væk og man ved det er skadet, så kan sweizerhundene (staves) gå spor fra der hvor stripsen hænger... smiler

    Men ofte gider folk ikke stoppe... :o(
    det er træls og synd for det skadede dyr...


  • #5   3. nov 2008 Selvf. kan det ske, men så reager man f***** også, og ringer til enten Falck el. en Schweisshundefører....

    Chine, det var også min første tanke mht en Schweisshundefører, da vi i første omgang ikke umiddelbart kunne se det første rådyr, der blev ramt. Vi fandt den så og den var død.


  • #6   3. nov 2008 hvor kan man få de strips? noget man kan få tilsendt?

    må indrømme jeg ikke lige tror folk har nummer på falk eller andet med sig, nogle har endda ikke en telefon med sig jo..
    desværre..

    men mener dog man alligevel bør stoppe tjekke dyret og så ringe til politiet som kan finde nummeret til en så. og alle ved da politiet har 114 nu sku man da tro:)


  • #7   3. nov 2008 Puha Chine..............folk som efterlader dem sådan, skulle have sådan en røvfuld.
    De 2 i dag var hedligvis døde, men det skære mig dybt i hjertet, når de ligger der. Derfor flyttede vi den, der lå på kørebane - jeg kan ikke bære, at de ene bil efter den anden bare køre over dem.
    Jeg kan slet ikke bære tanken om, hvor meget de stakkels dyr lider, som folk bare efterlader. Jeg har ikke ord for, hvad der skulle gøres ved de mennesker.


  • #8   3. nov 2008 mopsejer R

    Jeg mener at have hørt, at hvis ikke man har de strips, så kan man bruge en plastikpose.
    Måske har man ikke nummeret til Falck og måske har man ikke en telefon med sig.
    Men så kan man i de fleste tilfælde finde en gård, et hus i nærhenden og bede dem om hjælp.


  • #9   3. nov 2008 anette, lige mine ord, MEN jeg tror generalt folk idag syndes de har for travlt og ikke har respekt og medføelse for sådan noget og derfor køre lige glade afsted, de gider skam ikke stoppe og bruge deres tid på et dyr..
    desværre:(


  • #10   3. nov 2008 kan ikke engang finde noget på hjemmesiden om de strips desværre:(

  • #11   3. nov 2008 mopsejer R

    Du har desv nok ret :o( men for pokker hvor bliver man vred.

    For ca 4 år siden kørte jeg en kat over, den var ikke død med desv så hårdt kvæstet, at den måte aflives.
    Katten havde en killing på en uge - ejerne var knust, det samme var jeg. Jeg kunne ikke slippe det, det kværnede rundt i mit hovede, de havde mistet deres elskede kat og nu mistede de måske også den bette killing.
    Min datter havde hendes hest opstaldet ude på en gård, hvor 2 af kattene lå med killinger.
    Vi tog chancen og kørte ud med den lille killing og " mor " katten tog hende til sig med det samme. Så 10 uger senere fik de den bette hjem, godt nok ikke deres gamle kat, men hendes datter.
    Tænk sig, hvis jeg bare havde kørt videre.


  • #12   3. nov 2008 Ja se hvilken forskel det kan gøre at stoppe og hjælpe..

Kommentér på:
Påkørte dyr.

Annonce