4.973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bisættelse - min kære ven Bisættelse - min kære ven

Jeg skal til min meget meget gode vens bisættelse på onsdag, som blev brutalt myrdet forrige weekend.
Men hvad kommer man med? En krans, blomster, navne på bånd til kransen eller kort til de efterladte eller hvd gør man. Jeg er slet ikke inde i hvordan sådan noget foregår.
Det er en bisættelse, så vi kommer ikke ud til gravstedet, men skal lægge noget ved kisten før den bliver kørt væk.
Jeg kan slet ikke overskue det.
Vi er 2 venner, min kæreste og min søn og jeg, som går sammen om det.

Håber nogen kan hjælpe.

Det kan godt være jeg først læser jeres svar imorgen.
På forhånd mange tak
Miv

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bisættelse - min kære ven
  • #2   10. nov 2008 Blomsterhandlere er gode til at vejlede... de er jo vant til at lave kranse/bårebuketter.

• #3   10. nov 2008 Først vil jeg gerne ytre min dybeste medfølelse.
    Hvor er det trakisk smiley
    Og jeg håber du har masser at støtte, til at komme igennem, den være tid.
    Jeg syntes du kan komme med alt. Jeg har været til begge dele, ( begraelse og bisættelse ), senest en bisættelse, for min bror.
    Vi valgte at lægge en flot bårebuket, ved kisten i kirken.
    Og inden han blev kørt væk, lagde jeg 3 røde roser på hans kiste, en fra os hver herhjemme.

• Noah J
    Noah J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #4   10. nov 2008 Idag har min gode kammy førdselsdag. Han døde for halvandet år siden. bil-ulykke. Meget tragisk. Vi (flere rigtig godt kammyer) kom med en krans hvor vores navne stod plus en tekst hder sagde t"ak for alt, vi ses igen ven".

Og jeg syntes bestemt ikke kun kranse kun er for familien. Hans familie blev utrolig glade for andre viste den respekt.

• #5   10. nov 2008 Jeg syntes også nære venner, godt kan give krans, og sætte bånd på.
    Og også lægge en rose på kisten.

• #6   10. nov 2008 Tusind tak alle sammen. Jeg tror bare jeg spørger blomsterbutikken imorgen. Min kæreste og jeg var næsten tættere på ham end familien, så jeg vil meget gerne gøre lidt ekstra ud af det. Måske en flot buket, og så at vi hver har en langstilket rose, som vi kan lgge på kisten, inden den bliver kørt væk ??

PS. Det er en opdatering på denne tråd

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=270888

• Noah J
    Noah J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #7   10. nov 2008 K/P: ja, nemlig. vi lagde også røde roser på kisten da han blev kørt væk, men det var nu alle der gerne ville hans bror havde en helt spand roser med så alle kunne lægge en. Det var utrolig smukt (hvis det ikke lyder for plat for en mand at sige det)

• #8   10. nov 2008 de fleste blomsterhandlere sender kranse eller buketter ud. så kan bedemanden nå at ligge dem pænt inden folk kommer i kirken.
    men selvfølgelig kan man også godt have den med selv.

hvis man vil have bånd på, så skal i vælge en krans ellers er en buket rigeligt, især hvis i tror der er mange der kommer med blomster.

de kondolencekort der kommer med samler bedemanden og giver de efterladte

det er som regel de efterladte der har roser med til bisættelserne, som så bliver delt ud, så dem der har lyst, kan ligge en på kisten, inden den bliver kørt væk

også dyb medfølelse herfra

• #9   10. nov 2008 Noah J
    Nej slet ikke.......Det er da smukt!

• #10   10. nov 2008 Noah - Det er absolut ikke plat. Mænd har også - og skal have lov til at have - følelser.

Tror også det bliver en buket eller krans med bånd og vores navne og så en rose, som vi hver især kan lægge på. Puuh- hvor er sådan noget bare svært ;-((

• #11   10. nov 2008 Miemiv
    Når i har stået ham så nær, så er det ikke forkert at give en krans, eller stor buket med bånd, og roser på kisten.
    Og så må man ikke være bange for, at vælge farvede bånd, det har jeg selv valgt nogle gange, og det er bare så flot!
    I samme nuance som de valgte blomster.

• #12   10. nov 2008 K/P - Det tror jeg også vi gør...Jeg kendte ham bedre end min egen bror...

• #13   10. nov 2008 Ja nogen gange er venner tættere end famile.
    Følg dit hjerte, med hvad du kunne tænke dig at give ham.

• #14   11. nov 2008 vi var en flok venner, der gav til en stor krans med bånd - vi skrev fra venner på vores, så jeg synes ikke kun det høre familie til

• #15   11. nov 2008 Først en stor kondelance og medlidenhed herfra, ved hvor svært det er at miste nogen man har kær.

Min svigerfar blev bisat d. 9/10-08. Vi købte en krans, men rigtig mange købte en buket blomster. Vi havde også købt røde roser til dem der ville give ham en sidste hilsen med i bilen. Vi lagde også et kort hvor kun én selv vidste hvad man havde skrevet, et ligesom farvel kort med de sidste usagte ord, man aldrig nåede at sige inden hans pludselige bortgang.

Mig og min mand fandt ham liggende død på min 28 års fødselsdag.

• #16   11. nov 2008 jeg tror at man bare skal købe det man har lyst til...........for skal iøvrigt være helt ærlig som den nærmeste familie ser man nok ikke så meget på hvem der køber hvad........men da vi midstede vores far der læste vi kortene der fulgte med da vi kom hjem..........det vigtigste er man kan se at man er med i folks tanker og at den afdøde var vigtig for så mange.
    meget trist med din ven.....håber at jeres sorg snart bliver til savn og at i snart igen kan tænke tilbage på ham med et lille smil på læberne.....for den dag kommer helt sikkert. smiley *trøste kram*

Kommentér på:
Bisættelse - min kære ven

Annonce