26. maj 2006 Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
Er hunden vigtigere end vores børn? Er hunden vigtigere end vores børn?
Ud fra flere indlæg om foder til hunden, fremgår det at mange går rigtig meget op i den helt rigtige sammensætning af kosten. Det er der i sig selv intet galt i, men jeg synes det er blevet meget fanatisk. Jeg har været pædagog i 30 år og ser børnenes madpakker hver dag. Her går man bestemt ikke så meget op i kosten. Hvorfor kommer man f.eks. et godt lag remoulade på leverpostejmaden (og det er mere en regel end en undtagelse), mange har toastbrød med, kiks og lign. På børnene hører vi også tit at de lige er en tur omkring Mc Donalds, eller menuen står på pizza som er fyldt med fedt. Hvorfår er hundens kost så meget vigtigere end børnenes? Jeg er bestemt ikke selv frelst, men mine hunde får også både tørfoder (som de helst ikke vil spise) om morgenen får de en humpel rugbrød med leverpostej og til aften et fuldfoder af kød og kallun. Deres livret er kyllingelever og ris kogt sammen. De har aldrig vrøvl med maven, har en flot glansfuld pels og masser af energi. Vores børn skal forhåbentlig leve meget længere end vores hunde, så deres kost burde vel komme i første række.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 374
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg tror det handler om, at vi mennesker har madkultur, som vi jo i et eller andet omfang er blinde overfor. Mad betyder mere end bare overlevelse.
Det er så meget lettere at se ud over den slags, når man fodrer sin hund.. (Når man ser bort fra dem, der deler chokolade og vingummier med hunden på daglig basis ;o) )
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Er også pædagog og mindes disse madpakker da jeg arbejdede i børnehave......men jeg forstår godt forældrerne for de vil jo også gerne have, at deres unger spiser noget og derfor får de livretter med.
Det ville være langt bedre hvis børnehaverne havde madordning ligesom vuggestuerne......og ungerne VIL jo gerne spise mange ting....hvis de andre også gør.
M.h.t hunde, så er man blevet mere fanatisk.....jeg er ikke mere fanatisk end da jeg startede for 20 år siden som førstegangsejer.
Havde en kanon dyrlæge dengang som tudede mig ørene fulde omkring hundens foder og den har bare hængt ved......men hun får bestemt lidt rester i form af kylling, kød eller ris. Hun elsker en god portion ris med kogt lever og det er bestemt kun godt for hende.
Jeg har aldrig haft en hund der ikke har kunne tåle noget mad.......om så den har stjålet en pose slik så har der ingen problemer været.....og Emma kan fortære alt uden et kny
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Det der er problemet, det er når det overdrives.... både m.h.t. hunde og børn.... man skal da finde den gyldne middelvej.... hvis nogen ellers kan det... !
Fordi man ikke holder sig til det økologiske korrekte måltid... eller ordentligt hjemmelavet mad hele tiden, er da ikke ensbetydende med at børn er usunde.... eller at man lever usundt eller at man foretrækker at købe super mad til hundene...
Jo vi er gode til at give vores hunde god mad og heldigvis for det... og de fleste mennesker giver da også deres børn ordentlig mad.... og heldigvis for det da...
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 374
som til daglidag for wienerbrød med fra bager hver dag og intet andet der bør og skal pædagoerne jo gribe ind.
men gammel dags dansk mad som eks stækt flæst er også noget som mange ville kalde usund og fed mad. dervil jeg bare sige at det har man spist længe uden problemer, det er først efter at vi ikke for en skid motion at folk er begyndt at blive fede, det samme gælder hvidt brød det er noget man har spist i syd europa i store mænder uden at nogen tog skade
så måske skal man fokusere mere på motion og livsstil frem for kost...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Sørger for han får en sund varieret kost med..
Klart han hellere vil spise,mc d eller andet,hvis han havde muligheden.. Det har han så ikke..
Han kan godt få en smart sukkerspækket kiks med,men det sker ikke ret ofte og det er ok,i børnehaven..
Jeg syntes det er rart,at de skal spise fornuftigt mad.. Det må det osse være for pædagoerne
Hvem fanden gider passe 20 unger der går sukkerkolde,pga kosten og blir totalt umulige ?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.588
Mener tilgengæld heller ikke at den skal være skåret ud i sten...
Hvis et stykke pålægschokolade kan få en kræsen unge til at spise rugbrød? Så kunne jeg ikke få ondt i en vis legmedsdel pga det stykke chokolade...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Yderlig får de råt og rester..
Smører ikke en mad til dem,men de kan da sagtens få leverpostej..
Lige så vel som,Oliver kan få mad fra mac d..
Med lidt sund fornuft,kan der vel være plads til det hele ?
Er hunden vigtigere end vores børn?