666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Er det mig der er fin på den? Er det mig der er fin på den?

Vi skal til tyskland i dag på ferie med mine forældre. Vi har så lånt en trailer af min kærestes forældre, og lovet at tage nogle ting med for dem - hun var så med seddel og trailer i går og jeg ser så at der på sedlen står -
pris for leje af trailer - 3 ks. sodavand af 120kr

Så havde morten og jeg et kæmpe skænderi om det fordi jeg synes det er plat vi skal betale for at låne hans forældres trailer når vi nu skal handle ind for dem også - og han synes jeg er barnlig og smålig...
Synes bare ikke man tager betaling af sine børn for at låne dem noget - ved da mine forældre alle ville bede om betaling for lån af deres trailer..

Hvad synes I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mig der er fin på den?
  • #1   21. nov 2008 Det ved jeg ikke om jeg synes... De vil vel gerne have nogle sodavand, og skriver det på den måde ?

• #2   21. nov 2008 Når traileen er til de indkøb i skal gøre for dem, er det da urimeligt at forlange penge for leje af traileren -og det uanset om det er hans forældre eller ej.

-det skal da ikke koste JER pege at handle for DEM

• #3   21. nov 2008 Uanset hvad, så ville jeg sgu ikke betale for at få lov til at låne en trailer af familie.

• #4   21. nov 2008 Det ville mine forældre ALDRIG gøre, og hvis de gjorde ville det være i sjov!
    Men 3 x 120 kr.??? Det koster det da ikke i Tyskland? Så er det sgu næsten billigere at leje den på Shell...

• #5   21. nov 2008 aflevér en seddel med opkrævning på 120kr for at du har været så flink at købe ind for hende så hun var fri for at lette måsen selv :o)

aldrig i livet om jeg ville kræve betaling for at nogen lånte vores trailer og de samtidig gjorde mig en tjeneste...den ene tjeneste må være den anden værd!

• #6   21. nov 2008 Tjah Lisette - jeg synes at dine svigerforældre er noget smålige. Det er ALDRIG noget vi i vores familie ville gå op i. Vi låner da gerne hinanden trailere, biler, bøger, dvd'ere og hvad ved jeg - men har da bestemt aldrig nogen sinde forlangt leje af noget af det.

Det eneste tidspunkt, hvor der kan være noget, er hvis det udlånte er blevet beskadiget. Så er der selvfølgelig nogle ting der skal på plads, men ellers ikke.

Jeg er fuldstændig på din side.

• #7   21. nov 2008 Jamen vi skal så også handle til os selv og noget andet familie, så det er ikke kun deres varer der kommer til at være på traileren.. men synes bare at det er mærkeligt, sidder da og overvejer at hente en gratis trailer i silvan og tage med i stedet smiley

• #8   21. nov 2008 Min mor havde nu heller aldrig bedt om nogen form for betaling, og det ved jeg, for har lånt traileren mange gange efterhånden. Men jeg kunne finde på at købe sodavandene til hende, som tak for lån.
    Men synes måske ikke at det er noget at skændes over? smiley

• #9   21. nov 2008 Og kan I forresten ikke låne en trailer af en anden ???

• #10   21. nov 2008 Jeg var sku også blevet muggen. Enten låner man den eller også lejer man den.
    Det var da pænt af jer at tilbyde at handle ind for dem ved samme lejlighed.

I øverigt kan man i Ikea og et hav af andre steder leje GRATIS en "lukket" traler med reklamer på. Maske en ide en anden gang.

• #11   21. nov 2008 Cecilie -det er 3 ks for 120 de vil have... altså fx 3 kasser pepsi

• #12   21. nov 2008 Jeg synes du skal fise i Silvan og låne en trailer gratis, handle ind for dem og så ligge en seddel ved deres ting hvor der står i skal have penge til benzin, fordi i har handlet ind for dem...

• #13   21. nov 2008 Jamen vi fortalte vi skulle til tyskland med mine forældre og skulle have en masse med hjem til jul og nytår - så det kunne ikke være i bilen om vi måtte låne traileren -jo det måtte vi også sagde hun faktisk ikke noget om betaling før sedlen kom nu her...
    Og jo vi havde da købt noget med til dem som tak - men sgu ikke for 120kr... Er virkelig skuffet over det - det er ikke mere en 14 dage siden vi passede deres 5 hunde og havde dem på kost uden de betalte en rød reje.. det gør man da for familie...

• #15   21. nov 2008 Nåhh, jeg troede det var 3 kasser til 120 pr. stk. smiley
    Nå, men i så fald- hvis de er så nærrige at de ikke selv kan betale for 3 rammer, ku de måske have sagt det i sjov og så kunne man måske have købt dem, men ellers ikke!!!

• #16   21. nov 2008 Jeg ville have troet det var en joke hvis jeg oplevede sådan noget.......

Var det ikke det var trailer og indkøbsseddel røget direkte tilbage med besked "Glem det".

• #17   21. nov 2008 Argh, jeg synes de er latterlige!!! Specielt når du fortæller om pasning af deres hunde osv...

• #18   21. nov 2008 Det er bare svært når det er familie - for vil gerne kunne se dem i øjnene - men når jeg kunne hente en gratis i A/Z de tre dage vi skal afsted bliver jeg harm...
    Måske jeg skulle sende en regning for hundepasning?

• #19   21. nov 2008 Det værste er egentlig bare at Morten han slet ikke kan se problemet - han synes det er helt fair.. Og jeg ved godt vi spiser hos dem nogle gange osv. Men de kommer jo også som gæster her, vi passer deres hunde, heste, geder og høns når de skal noget og har hjulpet dem med at bygge hestestald og alt mulig andet som man nu gør når man er familie.. men har da aldrig taget betaling for noget af det...
    Næste gang de skal herop så koster et glas vand sgu 5kr og dagens ret koster 25... smiley

• #20   21. nov 2008 Laila: hun ville aldrig lave fis på den måde... er overbevist om det er ramme alvor... Hun er bare sådan med pengesager åbenbart..
    Mortens søster lånte nogle penge engang, tror det var 500 kr, der kom sgu 50 kr i renter på for at låne dem en uge...

• #21   21. nov 2008 He he... det samme ku min ældste datter finde på... nok osse derfor jeg ikke er på speciel god talefod med hende... der er kun et ord for det og det er SMÅLIGHED... fy for den da!

• #22   21. nov 2008 Jamen så ved man da til en anden gang hvor man ikke skal låne, og man ved også hvor man lige skal overveje "om man har tid" til at hjælpe dem en dag de skal have lavet noget.

• #23   21. nov 2008 Jamen, så kan du da sende dem en regning for pasning deres hunde, det er da kun rimeligt hvis de går i så små sko.

Man betaler sg da ikke leje af en trailer eller andet som man låner af sin nærmeste familie.
    Jeg kunne forstå hvis det var en lejlighed i Spanien eller et sommerhus et eller andet sted, at man måske betalte et symbolsk beløb for brug af strøm og vand, da lige disse to ting jo koster en del. Men udover det NEJ.

Og da slet ikke, når I har været så flinke at handle for dem også.

• #25   21. nov 2008 Det er sgu da rart der er nogle der er enige med mig smiley
    Sad sådan og tænkte om det virkelig var mig der bare var mærkelig -for kan da godt se det er en lang tur og det slider lidt på dækkene - men sgu ikke for 120 afbrændt gummi

• #26   21. nov 2008 Jeg er enig i det de fleste siger at det er unfair. Bilen bruger da også mere brændstof på at trække deres varer hjem.

En hel anden sag er at jeg så i fjernsynet at told og skat holder racia dernede og mange er ikke klar over hvad de egentligt må tage med hjem. Man må f. eks ikke handle for andre end sig selv og de går grundigt til værks.
    Jeg ville ikke køre derned med trailer på lige de her dage.

• #27   21. nov 2008 Altså vi kommer ikke over de 110 liter øl, som vel er pr. person så det er 220liter, det er vel omkring 25ks øl - så der er ikke rigtig noget at komme efter, sodavand må man vil have med som man vil til eget forbrug?

• #28   21. nov 2008 det er vist en ganske alm.størrelse trailer... aner ikke hvad man måler sådan noget i, men der kan ligge en halvandenmands seng i den..

• #29   21. nov 2008 Så lån den sk.... trailer denne gang og giv dem de forbaskede sodavander - og så bare ALDRIG MERE !!!! Simpelthen. Så er det slut med at hjælpe hinanden - trist, men sandt. Sådan ville jeg måske gribe det an. For jeg kan godt forstå at du selvfølgelig ikke vil rage uklar med hverken ham manden eller hans forældre - en mand og hans mor skal man nødig komme imellem uhadadada LoooooL

• #30   21. nov 2008 ja jeg vilel nok lave en regning til dem på løn for at gøre indkøb for dem.
    regning på 125 kr he he (bare for at det skal koste ekstra den anden vej)
    synes det er tåbeligt at I skal betale for at låne trailer af dem, især når det også er til deres gavn.

• #31   21. nov 2008 Ja jeg vil da også lige sige, at hvis f.eks. min svigerfar har kørt efter noget til os, så har han ALTID fået penge til benzin og slitage. Det manglede da bare - sjovt nok, får vi ikke noget,når det er den anden vej, men det gør ikke så meget, for vi får andre ting retur og det er ikke noget vi går og tæller knapper på grund af. F.eks. skal vi til Mallorca næste på deres regning .... så øhhhh man kan da ikke tillade sig at bede om benzinpenge osse LoooL

Og Kai - ja, men skal da altid kunne sige nej til at låne ud. Det er jo ikke alle der behandler ting lige pænt.

• #32   21. nov 2008 Det var aldrig sket i vores familie eller vennekreds, heldigvis.

Vi hjælper hinanden, låner af hinanden og til hinanden, så passer vi børn, og næste gang vi skal noget får vi passet hunde. Vi låner en trailer, og næste gang computeren driller hjælper vi.

Var det mig der fik sådan en regning, så ville jeg tage de 3 kasser sodavand med, mulig vis nogen af dem ingen alligevel gider drikke, og sammen med trailer og sodavand aflevere en regning, for arbejdskraft og for pasning af 5 hunde, i form af en sæk hundefoder.

Går hun så meget op i hvad det koster, så må hun også have forståelse for at I vil havde jeres udgifter dækket.

• #33   21. nov 2008 Jeg er helt målløs over at folk afkræver penge af hinanden indbyrdes i familier for lån af ting. Og Lisette,jeg synes de er helt galt på den. hvad ligner det at kræve penge for at i medbringer ting til dem...??
    Synes simpelthen at man går i små sko hvis man ikke kan lånes noget af hinanden uden at man skal sidde er være stram i betrækket over småting som slitage osv.
    Hallo man har vel sine ting for at de bliver brugt og en brugsgenstand som en trailer netop er synes jeg er helt vanvittigt at kræve penge for ...

Rotterne: skulle folk så også betale dig hvis de skulle låne en sweater af dig, eller din saks eller en hundesnor?

• #34   21. nov 2008 Rotterne - det lyder da helt vanvittigt.ok sorry, men synes altså det er virkeligt små sko at gå i. Hvad får man ud af at være så nærig og nøjeregnende med sine penge....?
    Kan så forstå at det er sådan men hvis min familie kunne finde på at kræve mig penge til benzin fordi de kørte mig til vagtlægen var jeg den der var hoppet i en taxa, aldrig om jeg ville finde mig i at blive behandlet sådan af familien...

• #35   21. nov 2008 Jeg har ikke læst svarene, så svarer bare selv frit fra leveren.

Hvis ikke I er godt og grundigt på R.... økonomisk, så går der vel ikke noget fra jer ved at tage tre kasser sodavand med hjem fra Tyskland.

Som bekendt er den ene tjeneste den anden værd - deres er nu opbrugt.

Tror i øvrigt det er en meget billigere løsning end at leje en trailer.

• #36   21. nov 2008 Man kan stadigvæk leje en trailer GRATIS så hvorfor ikke benytte dig af det. Det havde jeg gjort.

• #37   21. nov 2008 Synes måske det er lidt mærkeligt at kræve denne betaling på en indkøbsseddel.... Men jeg havde nok, uden at være bedt om det, taget 3 kasser øl eller sodavand med hjem som tak for lån - af mig selv..

Når det er sagt, vil jeg så tilføje at jeg ville nok ikke lave den store "familiekrise" ud af dette. Jeg ville nok bare vælge at købe det og giver svigermor hvad hun beder om. For selvom hun kan være smålig behøver jeg jo ikke at være det...(o:

Kommentér på:
Er det mig der er fin på den?

Annonce