{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Fast sengetid!!! {{forumTopicSubject}}

Min datter er 5 mdr.. Vi plejer at ligge hende i seng når hun bliver meget træt og så går der 5 min, hvor vi ligger med vores hånd på hendes brystkasse og så sover hun.. Men!
Nu vil vi godt ligge hende i seng på et fast tidspunkt hver aften.. Hun plejer at falde i søvn mellem 22-00.30 og det synes vi jo er for sent..
Vi har prøvet her til aften hvor vi lagde hende ind i seng kl 20.40 og vi har lige givet op, desværre og taget hende ind i stuen igen til os.. Hun ligger bare derinde og er hys og græder lidt.. Hun startede allerede med at være lidt hys og gned sig i øjnene ved 20.00 tiden, som tegn på at hun var lidt træt..

Hvad skal vi gøre for at få hende til at sove? Skal vi bare lade hende græde lidt, til hun selv falder i søvn? Og hvad tid skal vi ligge hende i seng?

Det skal lige siges at vi har prøvet at lave nogle ''sove ritualer'' med hende..
1: Et bad ( Bliver hun mere vågen af )
2: Gået tur i barnevognen ( Falder i søvn og vågner med det samme når vi kommer ind igen )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fast sengetid!!!
  • #3   28. dec 2008 Hehe.. Ja ved det.. Men tænkte jeg ville skrive herinde og få nogle råd inden jeg bare går igang.. Måske var det lige tidligt nok og optimistisk nok at ligge hende i seng allerede kl 21, når hun plejer at sove mellem 22-00.30 ??

• #4   28. dec 2008 Forkort evt. hendes eftermiddagssøvn, så hun bliver træt tidligere. Det vil måske hjælpe.

• #5   28. dec 2008 Måske ja smiley

• #6   28. dec 2008 Det kan være hun er overtræt. Hvis hun startede med at gnide øjne kl 20 så skulle hun måske være lagt der. Hvis hun får flaske, så prøv at give hende en flaske kl 20 og så i seng bagefter.

• #7   28. dec 2008 Min datter ville heller ikke sove, uden at jeg hodlt i hånd mindst en halv time.
    Jeg gjorde det, at jeg lagde hende i seng, lavede vores lille ritual med godnathistorie og godnatsang. Sagde godnat og gik ud af værelset. Når hun græd åbnede jeg døren og sagde " Det er sovetid godnat" og lukkede døren igen. I begyndelsen kunne det tage en time at får hende til at sove, men efter 14 dage sov hun med det ´samme.

Grunden til at jeg åbnede døren var at hun ikke skulle føle sig alene og forladt, men vide at vi stadig var der, men at hun ikke blev taget op. Jeg gik heller ikke ind til hende. Det er hårdt, men betaler si i den sidste ende

• #8   28. dec 2008 WOW.

Ikke for noget, men det var 5 mdr hun var ikke???

Den slags tager tid.
    Hvor lang tid sover hun om morgenen?
    Om dagen?

Ellers er I inde på noget med ritualer. Hav de samme ritualer HVER aften, og udfør dem på samme tid, o.s.v. så skal det nok komme.

Hvis I er sikre på at hun er mæt - tilfreds- og frefor alt SØVNIG, så put hende, sig godnat, og gå ud af værelset. hvis hun græder, så gå ind og trøst hende, hun er ikke ulydig eller trodsig, hun er ulykkelig, og måske bange!
    Når I har trøstet hende, så sig godnat igen, og gå.Sådan fortsætter I. Det kan nok føles som 100 gange, men hvis I kommer hver gang, så lærer hun at I er der og kommer, selv om hun ikke kan se jer, og så behøver hun i hvert fald ikke ligge og tro at hun er ene og forladt....Sådan penslet lidt ud.....

Lad være med at tænde lyset når I er derinde, tal med dæmpede stemmer, og gør så lidt som muligt, så hun lærer at der ingen aktivitet er om aftenen.

Det kan sagtens gå lang tid, inden det lykkes, og hvis hun er vant til at komme i seng senere, og har været glad ved det, så kunne det være en god idé at hun ikke bliver puttet 2-3 timer før hun er vant til, men måske kun en halv time???

• #9   29. dec 2008 Ej undskyld mig, men kan simpelthen ikke forstå folk kan få sig selv til, at lade børn ligge og græde sig i søvn! I denne sag er barnet altså kun 5 måneder! Selvfølgelig skal hun da ikke bare ligge og græde. Det må være forældrenes ansvar og job, at ændre hendes sovetid gradvist på en god måde, så hun er glad for at komme i seng og føler sig tryg,

• #10   29. dec 2008 I skal se på hele dagen... hvordan er hendes sove tider... ??

Når I har sagt godnat, jamen så er det godnat.... konsekvent er nøgleordet, som skrevet længere oppe.

Da vores ældste datter var de 6 mdr. kom hun i seng ved 19 - 19.30 tiden... senest.... da vi skulle tidligt op næste morgen.
    En aften var min mor på besøg og hun syntes lige , at hun da skulle tage hende op, da hun klynkede lidt... jaaaa.. så tog det lige et par dage, at vænne hende til igen, at når vi havde sagt godnat, jamen så var det godnat....

Det er vigtigt, at man siger hvad man gør og gør hvad man siger... smiler
    og lærer hun allerede fra starten af, at I mener det I siger, så får I det meget nemmere med opdragelsen af hende... smiler

Men vær tålmodig.... for det kan sagtens tage et par dage... ss

• #11   29. dec 2008 Janni : Ja, vi er lige begyndt på faste måltider fra igår.. Vil gerne ha' faste grød måltider og faste senge tider.. Men mælken hun får, får hun bare når hun er tørstig eller sulten, men grøden er på et fast tidspunkt..

• #12   29. dec 2008 Emilie sover til middag ca kl. 12-15 og sover igen kl. 18-19.30 ca! Og så sover hun jo igen kl 22-00.30.
    Men jeg må prøve at ligge hende i seng kl 22 smiley Det skal nok blive sjovt i aften smiley

Måske jeg skulle få hende til at sove middagslur senere en 12, så hun evt iik tager sin aftenlur kl 18 ?

• #13   29. dec 2008 jeg vil KRAFTIGT fraråde "godnat og sov godt" det grænser simpelthen til børnemishandling.

og der er da ikke noget at sige til at den lille ikke kan sove kl 20.40 når hun tager en lur så sent på aftenen, så hellere droppe den sidste lur og put hende noget før eller behold luren og så vent med at putte til hun er træt om det så først er kl 00.30

• #14   29. dec 2008 og så var det måske en god idé ikke at starte for meget nyt på en gang (altså både ang. putning og mad) sådan nogle små størrelse kan godt reagerer meget voldsomt på forandringer

• #15   29. dec 2008 Enig med bodil og link's menneske

• #16   29. dec 2008 susanne
    hvem tror hvad ?

• #17   29. dec 2008 jfor det første hvorfor skal man tage børns vilje fra dem???

for det andet, så handler det om at ja børn vil gerne have deres forældre hos dem og græder så for at kalde på dem, det er et reelt behov for et barn under 1 år (og formentlig længere endnu)
    små børn kan ikke være beregnene det er fysisk umuligt da de mangler et stof i hjernen der gør dem i stand til det.

og så forstå jeg slet ikke hvordan man kan lade sit lille barn græde i en time, så er det mere humant at give dem en i røven

• #18   29. dec 2008 Vi behøver jo iik at skændes om det, folk gør tingene på hver deres måde.. Tror begge dele er gjort før og er helt sikker på at børnene idag er overlevet!
    Men tak for rådene.. Jeg må jo bare prøve mig frem..
    Og har iik tænkt mig at lade hende græde i flere timer og har iik tænkt mig at slå hende.. Men hun græder tit om aftenen fordi hun er overtræt og det er iik et råb om opmærksomhed eller tryghed . Det er svært med Emilie og finder den grænse, fordi ligger vi hende ind når hun er lidt træt og gnider sig i øjnene osv, så er det som om hun liver op når hun bliver lagt ind.. Venter vi for længe bliver hun overtræt og græder hele aftenen og så går der noget tid før hun falder i søvn, selvom jeg bliver inde hos hende og synger og holder hende i hånden..

• #19   29. dec 2008 Emilie sov idag fra 13.30 - 15.30 og hun er gået omkuld nu.. Hehe.. Hun sover!!! Yes! Bar hun nu iik vågner inden vi skal sove smiley
    Hun fik grød kl 19 , bad efter og så var hun lidt pyldret i 10 min og så faldt hun i søvn i min mands arme.. Hehe.. Tror det er en god idé med at rykke hendes middagslur til senere og fjerne hendes aftenlur.. smiley

• #20   29. dec 2008 nu skrev jeg ikke at jeg ville slå mit barn, det ville jeg ALDRIG gøre, og ja det er da gudskelov ulovligt, men det burde det også være at lade sit barn græde uden at gøre noget ved det.

og nej hvis du var barn her ville du ikke blive slået for ingen bliver slået her, der er heller ingen her der græder en time uden trøst, så jeg siger tværtimod godt jeg ikke er barn hos dig
    og ja selvfølgelig virker det at lade barnet græde, det lærer jo at dets forældre ikke reagerer, selv om det er den eneste måde det kan kommunikere på

og til Camilla h
    i tilfælde af at du også skulle have misforstået mig, så opfordre jeg på ingen måde til at du skal slå dit barn, hvad i alverden skulle du opnå med det.

• #21   29. dec 2008 susanne
    jeg giver dig ret det er ALDRIG iorden at slå et barn ikke engang én gang, det samme er min holdning mht. at lade barnet græde

Kommentér på:
Fast sengetid!!!

Annonce