{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

hvor galt skal det gå ? {{forumTopicSubject}}

endnu en gang blev der begået et voldligt overfald på ballerup st. og endnu en gang var jeg vidne til det.

Det er den samme flok unge drenge/mænd der terrorisere stationen med deres voldlige handlinger. Igår gik det ud over en ung mand hvor de var 5 imod 1 er det virkelig fair ??? er det virkelig rigtig mænd, der skal havde 4 venner med for at slå på en ?? han kom endda ned og ligge hvor de stadigvæk stod og sparkede til ham, er det virkelig en slåskamp eller bare et meningsløst overfald begået af nogle mænd med så lav selvtillid at de skal havde venner med for at kunne blive uvenner og slå på folk ???

Og hvad sker der med folk der er vidner til det ??.. der stod to mennesker maks to meter fra overfaldet, de kiggede lige koldt og gik så derefter roligt 4 meter væk. er det virkelig det man kan forvente af folk når sådan noget bliver begået ?.. jeg ved ikke hvad der er mest uhyggeligt overfaldet eller folks kølige ligeglade reaktion?

Denne gruppe har før overfaldt andre folk, kvinder, små børn og andre forsvarsløse mennesker. de har truet folk på livet og spreder skræk og rædsel.

kommunens svar: vi arbejder på at få sat en ssp gruppe på det--- dette blev sagte for 6 måneder siden og intet er sket.

Politiets svar: vi vil ikke bruge ressurcer på at overvåget ballerup st, da det er ht selv der skal gøre det.

Hts svar: politiet må gå ind i sagen.

Hvor galt skal det gå før nogen gør noget ?? skal det virkelig være rigtigt at man skal frygte at færdes på en offentligt station ? et sted hvor alle skatteborgere burde kunne færdes frit uden frygt?
Hvem gør noget og hvornår er der ingen der vil sige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor galt skal det gå ?
  • #1   19. feb 2009 Hvad gjorde du ??????

  • #2   19. feb 2009 hvad gjorde du selv for at stoppe det?

  • #3   19. feb 2009 Og hvad skal så lige en kvinde på 21 år gøre når hun er vidne til sådan noget???????
    Nej Jeanette... Det er ikke i orden---- og måske ender det med.... at vi almindelige mennekser bliver bevæbnet..Tris og sørgeligt.... Men der er ikke rigtig nogen moral og etik til stede i en del mennesker i dag---- Og nok endnu mindre i morgen osv.-------


  • #4   19. feb 2009 Snow - hun kunne da gøre ligeså meget som alle andre kan? Og hvis nu hun først sagde noget, kunne det jo være at de andre vidner gjorde det samme?

    Jeg synes bare ikke man skal klage over alle dem der stod og kiggede på når man selv var en af dem..


  • #5   19. feb 2009 Hvis du så det selv, hvorfor gjorde du så ikke selv noget?
    Tror ikke de andre vidner er kolde og ligeglade, men jeg ville sku heller ikke selv blandes ind i det..Så hellere stå som vidne og så håbe, at det kan bruges til, at få ramt på mændene senere...
    (Sorry hvis i har skrevet noget om det, læste kun det første indlæg)


  • #6   19. feb 2009 selv løb jeg ind i kiosken og "sladrede" og prøvede at få dem til at ringe til politiet. men det ville de ikke da det ikke hvar ham der blev overfaldet der "sladrede"

    At man ikke kan kaste sig i kamp er helt forståetligt.. men kan da gå efter hjælp.. og ikke bare stille sig lidt længere væk og kigge op i luften og lade som ingenting


  • #7   19. feb 2009 Så er det lige jeg her kommer til at tænke på hvornår I som ikke synes det er i orden selv har vovet pelsen og gjort noget....Nej vel??????
    Nu høre jeg ikke til dem som bare kan kigge på.... jeg kommeer desværre til at handle... uden at tænke over min egen sikkerhed... Indtil nu er det gået godt.... Men det gør det måske ikke en dag.....
    Endelig så bliver folk jo rådet til at politiet at de ikke skal gribe ind i sådan noget, fordi det kan få fatalle følger hvis man gør det....


  • #8   19. feb 2009 snow - det kan du da ikke vide en skid om?

  • #9   19. feb 2009 Har lige læst det på HesteGalleri
    Forfærligt!


  • #10   19. feb 2009 PixeLine......Ikke forstået???? Hvad er det lige jeg ikke ved som du så malende kan skrive det en skid om???????? Og så hold da en ordentlig tone......

  • #11   19. feb 2009 snow - du kan da ikke vide om vi selv har vovet pelsen, du går bare udfra at det har vi ikke?

  • #12   19. feb 2009 Syntes det er forfærdeligt at ingen blander sig.
    Havde det været mig, havde jeg blandet mig uden at tøve, det ligger måske i min natur.
    Men jeg tænker også sårn over det, at personen der bliver overfaldet kunne have været død, og havde man hjulpet var der måske ikke sket noget.
    og føj hvor er det forfærdeligt at folk skal være så mange om en person.


  • #13   19. feb 2009 og undskyld tonen, det var ikke meningen at jeg ville skrive så surt smiley

  • #14   19. feb 2009 mia og mikkel N - Peberspray er ulovlig at rende rundt med.. det er tlgengæld fuld lovligt at rende rundt med en deo eller hårspray

  • #15   19. feb 2009 PixeLine----Alt for ladt...Men jeg skrev det som jeg skrev fordi jeg selv har stået i en forfærdelig situation.... Hvor alle bare stod og gloede..og jeg handlede...Men inegn kom til hjælp... før jeg råbte til dem hvad de skulle gøre---Først da kom der gang i dem....Jeg er kun en lille kvinde.... de andre var grandvoksne mandfolk.....

  • #16   19. feb 2009 uha den er sgu alligevel svær....... for hvem ved egentlig 100% hvordan man virkelig ville reagere, hvis man stod lige der i situationen! Ja jeg tør faktisk ikke sige hvad jeg ville gøre - eller om jeg overhovedet turde gøre noget..... Hvis det er en bande - så ved man ALDRIG hvad de kan finde på........ Tænk på ham pizza-manden fra Amar (Kastrup) - og hva med Anton der ikke ville af med sin hue......... Nej puha - ved ærlig talt ikke OM jeg turde gøre noget.......... Sådan nogle typer kan jo finde på at stikke med kniv bare fordi man ikke vil af med sin hue......

  • #17   19. feb 2009 Snow - giver dig fuldkommen ret ...

    Hvis jeg stod alene på gaden og der kom 5 granvoksne mænd og overfaldt en anden person så ville jeg da heller ikke gå imellem .... Det er da sund fornuft og jeg tror ikke på at der er nogen der ville gøre det ....

    At tage knoglen og ringe 112 er så noget helt andet ...


  • #18   19. feb 2009 Jeannette- har du ingen mobil??? Det er da bare om at gribe knoglen med det samme og ringe til politiet??? Nu kan jeg heller ikke gøre noget mod en bande, men kunne jeg havde jeg gjort det! Men det kommer jo an på hvilke vidner der er tale om...

    Tina *Tullstown*---> Så lader vi bare dig ligge hvis der sker noget??? Det må du selvfølgelig selvom, men ville du synes at det var sjovt at blive slæbt gennem strøget uden tøj på af din voldtægtsmand, men folk BARE står og kigger... Men det må du jo selvfølgelig selvom! Siger ikke at man bare skal vælte ind i en slåskamp, men direkte at afvise at kunne finde på at hjælp- DET er sku da langt ude!

    Behandl andre som du selv vil behandles!


  • #19   19. feb 2009 Har fudl forståelse for folk ikke kaster sig ind i sådan en slåskamp, men søger tilflugt og prøver at skaffe hjælp derfra.

    Det er altid skide nemt at sidde her i tryghed og skrive hvordan man selv ville have reageret, men tit er det lidt anderledes i virkeligheden....


  • #20   19. feb 2009 Mia og Mikkel - hvordan hulen kan du vide om dit liv er i fare hvis du stiller dig foran 5 mænd og prøver at få dem til at stoppe ?
    De stiller sig nok ikke ligefrem og siger - vær sød at gå væk...
    De slår/sparker/stikker/skyder først - og så er det sgu for sent....


  • #21   19. feb 2009 Jeg synes så lige som tråd starteren også er omkring....Hvorfor gør de sociale myndigheder ikke noget, de har vidst det i 6 mdr...Hvorfor gør policen ikke noget......Nej det gør de ikke fordi det ville koste penge.....Og dem vil de ikke bruge før der er slået nogen ihjæl.....Og så også kun fordi de nu ikke længere kan lade det være........

  • #22   19. feb 2009 Rigtigt at man kan sidde her i tryghed og skrive, MEN jeg ved med mig selv at min samvittighed ikke ville kunne lade mig ignorere det...

  • #23   19. feb 2009 nej jeg havde ikke mobil med selv.. men jeg gik ind i togkiosken og fortalte dem hvad der ved at ske og spurgte dem om de ikke ville ringe til politiet.. det ville de ikke da det ikke var ham der blev overfaldet der bedte dem om det...

    Da jeg kom ud af kiosken igen for at spørge andre om de ville ringe, var ham der blev overfaldet stukket af ind i ballerup centret med dem efter sig..

    Hvis jeg havde haft muligheden for det ville jeg hjertens gerne havde blandet mig. men når jeg blot er en på 170 på 59 kg uden peberspray og alt muligt andet. ville mine ord efter min egn bedømmelse nok ikke havde den store effekt på deres gerninger


  • #24   19. feb 2009 mia og mikkel N - Jeg vil så helst undgå nogle af delene, så hellere rende rundt med en stor lommelygte (det er nemlig heller ikke ulovligt) tung nok til at slå voldspersonen, selvfølgelig kun i nødværge, så man derfor ikke får nogen dom

  • #25   19. feb 2009 Husk når man påråber sig nødværge, så ligger bevisbyrde på en selv.

    Har set en del og har aldrig oplevet nogen blive straffet eller sigtet for at forholde sig passivt


  • #26   19. feb 2009 René - jeg snakker ikke om jeg løber hen og overfalder en der er ved at overfalde en anden, for så er det ikke nødværge..

  • #27   19. feb 2009 Okay.. Hvis jeg nu var i byen og jeg så at der var en eller anden der blev overfaldet ville jeg trække min hundeproppistol op (Hvis jeg nu lige havde sådan en med ellers ville jeg bruge deo) og skyde i luften, så jeg kunne få hans opmærksomhed også derefter ville han nok tro at det var en rigtig pistol og derefter holde op:P Ellers ville jeg egentlig begynde starks at gå ind og prøve på at hjælpe, for jeg er ikke en der bare står og kigger på sådan noget:)

  • #28   19. feb 2009 Tjaaa hvis du trækker en hundeprop pistol og folk føler sig truet, så tror jeg faktisk du kan få en rimelig "god" straf....

    Du skal huske på at folk måske ikke lige med det samme kan se om det er en atrap eller et skarpt våben


  • #29   19. feb 2009 Nåhh jo:S Men det er en god en alligevel:D

Kommentér på:
hvor galt skal det gå ?

Annonce