1.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Betændelse hjælp?? Betændelse hjælp??

Hej jeg har en samojede og den er begyndt at få noget gul agtig ud af den ene øje ligesom en øjnkladt, bare gul agtig. øjet er ikke særlig rød.
er det betændelse og skal jeg gå til dyrlæge med det.
lige nu koger jeg vand og så lader det køle lidt af og så tørre det væk, der går længe inden der kommer en kladt igen indtil videre har der været to kladter idag en til morgen og en nu.

er det evt noget der kan smitte andre hunde (jeg spørg dumt men vil gern være sikker for efter min mening kan det ikke smitte andre)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse hjælp??
  • #1   16. mar 2009 jamen altså det er ikke fordi at min hund lukker øjet eller noget den ser helt normalt ud. men ringede også og snakkede kun med sekretæren og hun sagde uha vi må hellere kigge på den som om den var ved at dø.
    og så sagde jeg at den blev ik irriteret af det og øjet er ikke rød der er bar engang imellem en gul kladt ved det ene øje.
    men skal jeg prøve saltvandsdråber inden jeg går til dyrlægen så

• #2   16. mar 2009 okay tak for svaret smiley

• #3   16. mar 2009 Min Samojed havde det samme for to uger siden. Det begyndte efter vi havde været ude at gå og vi havde gået igennem nogle buske. Jeg tror det drejede sig om en ridse på hornhinden i vores tilfælde. Jeg vaskede det hver gang der var gult snask og det var overstået på 3 dage. Det var heller ikke rødt, hævet eller lukket. Jeg ville se det an, men hvis der kommer andre symptomer, så ville jeg kontakte dyrlægen.

• #4   16. mar 2009 okay, jeg var til hvalpetræning igår og der fik den og en anden hund lov til at lege i en "kravlegård" og der er der mange træer og grene som de rendte imellem så edt kan også være det.

men tænkte på skal jeg komme lidt salt i det kogende vand og så lade det køle af eller bare rent vand?

• #5   16. mar 2009 Kogt vand, der er afkølet eller saltvand (kan købes i Matas og Apoteket). Hvis du selv laver saltvandet skal det være kogt, afkølet vand med en 9 % saltopløsning.

• #6   16. mar 2009 okay ved du hav det hedder for så smutter jeg lige i matas?? skal jeg bar sige jeg skal ha noget saltvand til øjet?

• #7   16. mar 2009 Du skal bare bede om saltvand smiley

• #8   16. mar 2009 så har jeg lige været nede i matas og hente noget der hedder : Mucokehl D6 øjendråber
    indhold:
    mucor racemosus d6
    aqua dest. ad 5g
    NaCl 0.9%
    dosering 1dråbe 1-2gange dagligt.

kan jeg godt bruge det

• #9   16. mar 2009 Det kender jeg overhovedet ikke.

Men aqua dest. er destilleret vand, NaCl er salt og mucor racemosus - tja......

• #10   16. mar 2009 men det vel ik noget der kan skade øjet når det er til øjne

Kommentér på:
Betændelse hjælp??

Annonce