930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Rådighedsbeløb .. Rådighedsbeløb ..

Hvor meget har I til rådighed om måneden når alt er betalt ?
Jeg står og skal flytte hjemmefra om nogle måneder, hvis alt går vel, skal bo alene i en 1-værelses, og når de faste regninger er betalt (husleje, el, telefom m.m) har jeg omkring 4200-4500 kr tilbage om måneden. Har fået at vide af et par stykker, at det er for lidt, men syntes nu det er meget når jeg kun er mig selv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rådighedsbeløb ..
  • #1   28. maj 2009 øh, jeg har 300 når alt er betalt.. så mon ikke du klare dig med 4000 smiley

• #2   28. maj 2009 Vi er en familie på 4 med hunde, gnavere osv. Vi har ca. 6000 om måneden til mad, sjov, benzin og smøger smiley

Da kæresten og jeg i tidernes mogen boede i ungdomsbolig og var under uddannelse havde vi 2400 om måneden til mad, sjov, transport og smøger.

• #3   28. maj 2009 Det virker til det er rimeligt smiley kommer an på hvor meget du render i byen, fester og tøj....

• #4   28. maj 2009 jeg syntes også det er en del, til en måned, men har hørt flere sige det er for lidt, men lidt over 1000 kr om mdr er vel rigeligt - det er til mad og toiletpapir osv og hygge til mig selv.

• #5   28. maj 2009 Det kommer jo an på hvilket forbrug du har..
    Banken siger at man skal have et rådighedsbeløb på 10.000 kr hvis man er 2 voksne og et spædbarn når de skal låne penge til feks huskøb..

Jeg vil mene at du sagtens kan leve godt for 4200-4500 kr i rådighedsbeløb..
    Jeg har selv prøvet at have 2500 kr i rådighedsbeløb, og det er altså ikke sjovt, men det kan lade sig gøre

• #6   28. maj 2009 Jeg har omkring -0,- pt. når alt er betalt, så føl dig heldig smiley

• #7   28. maj 2009 Jeg er ikke nogen festabe, foretrækker en gang sofahygge smiley .. og ryger ikke, så smøger skal jeg ikke have, og tøj køber jeg i ny og næ, når jeg har lyst.

• #8   28. maj 2009 Camilla - det lyder umuligt smiley

• #9   28. maj 2009 Jeg har selv 1500 til mig selv , 2 katte og en hund så syntes godt det kan være hårdt engang imellem..... lidt mere ville jeg sige man ska ha..

• #10   28. maj 2009 Jeg har 8000-10000, alt efter hvormange timer jeg har haft. Men jeg har også prøvet at have meget lidt til mig selv. Og synes 4200-4500 lyder som et ganske fornuftigt beløb:)

• #11   28. maj 2009 Jeg regner med at jeg godt kan leve så smiley må bare handle stort ind en gang om ugen højest.

• #12   28. maj 2009 Rikke - normalt siger man at man skal have et rådighedsbeløb på 4000 hvis man er "enlig".... Så jeg tror nok du skal klare dig godt smiley

• #13   28. maj 2009 Rikke - Ja, min svigerinde, sagde, at to MINDST skulle ha 8-10.000 kr, hvilket ikke var ret meget til to - det var hvad hendes bankmand havde sagt, men i mine øre er det nu mange penge.

Sanne - Det er vidst også det mest fornuftige smiley .. I hvert fald hvis jeg skal kunne spare op ved siden af.

• #14   28. maj 2009 Når alt er betalt og der er gået ind på den fælles madkonto har jeg ca. 3000 til mig selv. Så det er fint det der.

• #15   28. maj 2009 øhh 4000 til dig selv om måneden er da ren luksus så du burde skam ingen problemer have med at få det til at hænge sammen smiley bare du husker ikke at gå hen og lave små dumme lån de dyre i længden...

og selvom du ikk behøver det, er madplan stadig godt for at lave lidt varrieret mad og leve sundt:)

og dele dine penge op i uge kuverter fx 700kr hver uge og resten i en kuvert til uforudsete udgifter hvis nu køleskabet går i stykker(hvis du selv skal skaffe det) eller ja alt muligt andet..

• #16   28. maj 2009 altså jeg har ca 2000-2500 tilbage når alt er betalt og jeg har altid penge til sidst i måneden. og jeg har et stort behov når jeg shopper men venter til sidst i måneden så jeg kan se hvor meget jeg har af gøre godt med sådan så jeg ved jeg får mad hele måneden. så 4000 kan du let leve for. da jeg var under uddannelse havde jeg kun 1000-1500

• #17   28. maj 2009 Vi er to mennesker, og vi bruger 3000 på mad og husholdning om måneden- og så lever vi fint med bøffer og pizza en gang imellem. Og hvad vi så ellers har er vores egne lommepenge.
    Hvad har du regnet med i de faste udgifter?

• #18   28. maj 2009 Julie P -
    2000 kr til husleje (hvilket faktisk er lidt for meget i de fleste ungdomsboliger her i byen)
    600 kr til el (siger min mors kæreste er meget, men hva ved jeg)
    og så er der sat penge af til 2 x licens (2x1200)
    mobil telefon omkring 2-400 kr - sms'er mest. regner dog med at lave mit abb om til telia flex. så det bliver lidt billigere, eller midt i mellem der.
    og så har jeg fået skrevet et ca beløb ind i budgettet til div. forsikringer og fagforeninger og transport.

• #19   28. maj 2009 det er godt nok meget i el. jeg bor i en 88 km2 lejlighed og har nogen symaskiner som jeg ofte er ved, min computer er næsten altid tændt og lyset er jeg dårlig til at slukke og min for de sidste år lyder kun på 200 om måneden når det er delt ud. men det er da fornuftigt at sætte lidt mere fra..

• #20   28. maj 2009 Rikke: okay. Det lyder som om du har det meste med. Du mangler bare kabeltv og internet. Jeg vil sige at 600 er fint til el, mener jeg oss mit budget var på før (lagt af banken)
    Tjek evt om du ikke går ind under din mors indboforsikring indtil du er 21, så sparer du der smiley Ellers tilbyder fagforeningerne tit de billigste forsikringer.
    Kan klart anbefale flex- er gået fra 400 til 190 kr pr måned.

• #21   28. maj 2009 Cecilie, Freja og Beila - det lyder stramt, ja smiley ..
    Men jeg får så ikke en rød reje af de gamle her.
    Eller det passer så ikke helt. min far gider ikke give mig min gave (kørekort eller pengene der svare dertil, i mit tilfælde så pengene da biler ik lige er mig) så det beløb får jeg af min mor, når jeg ønsker det smiley dvs. når jeg flytter.

• #22   28. maj 2009 Julie - Jeg har med vilje ikke sagt kabel tv og internet, for det skulle meget gerne være med i de priser jeg fik om husleje på nettet smiley ..
    Min mors kæreste har lavet et excel regneark til mig hvor jeg på den 1. side kan skrive hvad jeg får i løn før skat, så regner den ud, hvad jeg får udbetalt, alt efter træk-procentosv, og så på den næste side står der rådighedsbeløb øverst, og så husleje , vand, el, varme, forsikringer osv så jeg selv kan sidde og taste en masse tal ind selv smiley .. det har gjort det lidt nemmere for mig.

• #23   28. maj 2009 jeg må sige at det synes jeg er RIGTIG mange penge til dig selv når alt er betalt,

min veninde bor i hus og når ALT hendes er betalt har hun 1500-2000 til sig selv...

jeg havde 3000 i min lejlighed til rådighed når alt var betalt

• #24   28. maj 2009 Rikke: så er din husleje godt nok lav, hvis det er med (og vand og varme går jeg ud fra?) Nice for dig. He he det virker til at der er styr på. Rart at høre. Rigtig mange unge der skal flytte hjemme fra siger "jeg har x antal kr og huslejen er på xkr og så er det dét. Og så får de sig et chok når de finder ud af hvor meget el, internet og tandpasta koster smiley

• #25   28. maj 2009 Cecile - Snyder smiley .. Har først fået en jordisk chance til det her efter jeg er blevet 18, kommunen har ikke ville give mig en lejlighed før.

• #26   28. maj 2009 Julie P - Jaaa. den er faktisk ret lav, de 2000 kr jeg satte af til det for sjov, er faktisk nogle steder godt 500 kr for meget smiley

• #27   28. maj 2009 Cecilie - Får også kun hjælp af kommunen ud fra at det er dem der skal finde en ungdomsbolig til mig smiley ..
    Men ja, kan godt se det som en fordel - her har vi så måtte sætte en væg op, da min bror pludselig blev smidt ud hjemme ved min far, og de gamle måtte sove i stuen, det gjorde de dog også før, men den var skærmet af pga det var en vinkel, der har vi så sat væg op nu.
    Men ja, jeg vil også hellere leve stramt i starten og lære at spare og købe det mest nødvendige, indtil jeg har lært at udnytte mine penge bedst muligt smiley

• #28   28. maj 2009 Rikke S - Ja, griner ... Ej, men hvis man først kommer ned og bruger af sin kassekredit så er det svært at komme op igen (er ihvertfald min erfaring) ...Min udgifter er:
    Månedligt:
    1500,- husleje
    1000,- billån
    180,- fadderbarn
    50,- verdensnaturfond
    400-500,- i mobil
    250,- i tv
    180,- internet
    300-400,- aconto i el

Årligt falckabonnement til bil og kørestol er på 1600,-
    Årlig ansvarsforsikring til hund er på ca. 400,-

+ så bruger man jo penge på almindelige nødvendige ting, mad, dyrlæge, hundemad, hundetræning osv.

Jeg er på kontanthjælp, så får omkring 5000,- udbetalt smiley

Gider ikke engang regne ud hvor lidt der er tilbage smiley

• #29   28. maj 2009 Camilla - Ja så har du omkring 1000 kr tilbage, uden falck og hundeforsikringen smiley
    puuuuuha! det ser stramt ud.

• #30   28. maj 2009 Ja, lige præcis smiley .. Det er ikke let at være på kontanthjælp .. Hmm

• #31   28. maj 2009 Camilla - nej, det ved jeg fra min veninde.

• #32   28. maj 2009 Rikke S - Men sådan er det smiley

• #33   28. maj 2009 vi er fem, to voksne og tre børn og så selvfølgelig vores tre hunde. Vi har ca. 5500 om måneden til bleer, mad, tøj osv. Tænker: bare vi havde haft 4200-4500 pr person:-/

• #34   28. maj 2009 Camilla. Du kunne da spare på mobilen og faderbarn, verdenes naturfond, men det er jo en helt anden sag :O)

• #35   28. maj 2009 Camilla - det jo det. de har ikke engang råd til at have spisende gæster på besøg.

Tina - det vil være su til jeg starter på hovedforløb til januar. Min su er så høj, fordi jeg vil få udeboende su, og da jeg er under 20 er grundsatsen højere for særligt udeboende under 20.

Vicki - ja, det kunne være rart hvis I havde de flere penge, bleer er jo heller ikke lige frem billige smiley

K&B - ikke ret meget smiley .. er de 500 kr til mad osv?

• #36   28. maj 2009 de er de ikke nej og vi har tre der bruger ble. Da vi fik vores første barn havde vi 1500 kr , på det tidspunkt røg vi begge to, så det var ikke meget der var tilbage til sjov!

• #37   28. maj 2009 Håber snart I er ovre blebørnene så smiley

• #38   28. maj 2009 Der går nok lige et par år endnu, men vi har jo selv valgt:-)

• #39   28. maj 2009 det jo det smiley

Kommentér på:
Rådighedsbeløb ..

Annonce