1.403 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Rådighedsbeløb Rådighedsbeløb

Hvad vil i mene ens rådighedsbeløb skal være?
Vi er to personer og vi har ingen bil. Vi er meget i tvivl om hvor meget det er fornuftigt, at have til sig selv hver måned. Jeg er pt på su så jeg er vant til et meget lavt beløb. Vi vil gerne leje et rækkehus, men skal have regnet lidt på hvor dyr en husleje vi kan betale.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rådighedsbeløb
  • #1   23. apr 2014 Vi er to voksne, to store hunde, en bil og gård og baby til september.. Vi har et rådighedsbeløb på 7500 om måneden. Jeg er på su (sygemeldt) og manden arbejder smiley

• #3   23. apr 2014 Allergisk- Du har helt ret, men synes nu det er rart nok at høre hvad andre har smiley

• #4   23. apr 2014 Jeg tør ikke skrive, hvad vi har, men vi har snart mere, end vi har haft. smiley

• #6   23. apr 2014 Når alle faste udgifter er betalt bør et voksent par have 8000 kr tilovers til mad, fornøjelse, tandlæge, uforudsete udgifter, gaver mv.
    Man kan dog sagtens klare sig for mindre.
    Vi levede sagtens med et rådighedsbeløb på 4000 kr før vi fik børn og hunde. Men mindre bør det så heller ikke være. Man spiser jo trods alt for minimum 2000 kr pr måned når man er to voksne, der handler ultra billigt ind.

• #8   23. apr 2014 Vores rådighedsbeløb er uden mad og opsparing smiley Der er sat 4000 af til mad og 1500 af til opsparing smiley Plus hundene har deres egen konto der går 1500 ind på om måneden smiley

• #9   23. apr 2014 Gulp, ok så. Vi har et rådighedsbeløb på ca. 5300 kr. til os, 2 teenagere og alle dyrene. smiley

Der er dog ikke medregnet børnepenge i det beløb. Banken tager alligevel næsten halvdelen af børnepengene.

• #10   23. apr 2014 Transport bruger vi 3500 på om måneden, det er heller ikke med i rådighedsbeløbet.. Rådighedsbeløbet ved os er udelukkende til tandlæge, gaver, sjov mm. smiley

• #11   23. apr 2014 Jeg har de sidste 3-4 år klaret mig ok med et rådighedsbeløb på ca 3000/md til mad, husholdning, hundemad m.m., tøj, gaver, fornøjelser m.v. til 1½ pers. (tøj til knægten har jeg så ikke betaslt meget til). Tandlæge har der så nærmest ikke været råd til, men derudover, så kan det godt lade sig gøre, selvom det er træls. (jeg ryger for ca 400/md, men køber stort set aldrig tøj. Mad alene har nok kun været ca 1500/md.)

• #12   23. apr 2014 Jeg er også på su smiley
    Vi er 2 voksne, og vi har 2400,- til mad og diverse, alt der er fælles/til husholdning smiley

• #14   23. apr 2014 Og årene før (før jeg fik pension) var det nok nærmere 15-1800/md. Det var til gengæld hårdt og ikke noget jeg vil anbefale, hvis man overvejer at flytte til noget dyrere. Så hellere vente til økonomien forhåbentligt bliver bedre.

• #15   23. apr 2014 Når jeg snakker rådighedsbeløb så mener jeg, hvad man har til rådighed, når husleje, el, vand, varme, forsikringer (a-kasse/fagforening), tv og internet samt basis tlf. abonnement er betalt.

• #16   23. apr 2014 Jeg regnede ikke lige med de to regninger, vi har ved siden af pbs, så når banken har fået det, de skal have, og vi har betalt de to regninger ved siden af, så har vi et rådighedsbeløb til os og dyrene på 4400 eller 5400, hvis man regner børnepengene med.

Og det er til mad, tøj, foder, fornøjelser, gaver, dagligvarer og og og og.....

• #17   23. apr 2014 Når alt er betalt, så har jeg 2000 til mig og vovse.
    Det er fint til os smiley

• #18   23. apr 2014 Vi har omtrent 8000 efter faste udgifter er betalt pt.

Vi bruger omtrent 3000 om måneden på dagligvarer, knap et par tusind på foder til dyrene og resten går til transport.
    Vi har ikke som sådan penge til "os selv" eller til sjov og gaver, det er en del år siden vi havde det.
    Hvis vi SKAL købe gave eller forkæle os selv ud over det sædvanlige, trækker vi pengene ud af kørsel- eller madbudget.

• #19   23. apr 2014 Når alt er betalt, inkl transport & opsparing, så har vi ca 7500.. Der tager min kærestes madpost ca 4500 om måneden, da han er i forsvaret..
    Jeg bruger ca 2000 på al husholdning, mad og hvad vi har behov for når han er hjemme.

Vi bor i rækkehus smiley

• #20   23. apr 2014 Mie- Det er også det vi mener smiley
    Vi har fundet et rækkehus på næsten 100kvm og det er bare super lækkert. Huslejen er 7700kr og vores rådighedsbeløb være på ca. 7000kr. Vi har meget svært ved at vurdere om det er rimeligt.

• #23   23. apr 2014 Ida- Vi er vant til at leve af ikke ret meget. Ja mit rådighedsbeløb bliver selvfølgelig meget større, når jeg er finder et arbejde.

• #25   23. apr 2014 Jeg synes ikke det er lidt at leve for. Alle udgifter og mad er trods alt betalt. Men dem vi snakker med siger at det er hul i hovedet. Så selvom vi egentlig ikke er helt enige, så påvirker det da alligevel en.

• #27   23. apr 2014 2 pers. og uden bil, så vil jeg synes, at et rådighedsbeløb på 7000/md er f helt fint. Der er stadig plads til, at man kan lægge lidt fra til uforudsete udgifter og en lille opsparing vil jeg mene. 2 personer spiser og griser ikke for dobbelt så meget som 1. smiley

• #28   23. apr 2014 Line- Det samme her smiley Det er min kærestes indkomst der trækker beløbet op. Men vi vil også have sådan at der kan spares lidt op, og udgifter til hunden er ikke indregnet.

• #29   23. apr 2014 Det kommer jo lidt an på jeres behov i dagligdagen. Men I kan jo nogenlunde regne sammen hvad I har af behov lige nu og så sammeligne.

Husk at der skal lægges penge fra til vedligeholdelse.

Et rådighedsbeløb på 7000 synes jeg på papiret lyder ganske fint. Men igen - det afhænger af hvordan jeres hverdag ser ud.

• #30   23. apr 2014 CH- Vi bruger ikke særligt mange penge på os selv. Derfor synes vi også selv, at det virker fornuftigt.
    Hvad mener du med vedligeholdelse? Huset vil være et vi lejer.

• #31   23. apr 2014 Årh.. jeg ved ikke lige hvorfor jeg fantaserede mig frem til andelslejlighed *GG*

Nej, så er der ikke det store vedligeholdelse at spare op til smiley

Og heller ikke de store uforudsete udgifter til boligen. Jeg ville være ganske tryg ved det, tror jeg.

• #32   23. apr 2014 Nu er vores meget urealistisk i forhold til andre, da vi har omkring 25.000,- efter alt er betalt, da min kæreste arbejder i Norge, jeg har tre jobs og vi bor billigt osv.
    Men vi har før kunne leve for omkring 2000,- til os begge og hundene, når alt var betalt, det kommer jo også an på hvordan man vil leve, vil man kunne købe det man ser eller vil man heller spare lidt ekstra og bo større og tættere på by f.eks. Vi har valgt at bo ude på landet i et rækkehus, dog nyt, men stadig billigere end bo tæt på by.

• #34   23. apr 2014 Ida- Hahaha smiley Ja vi kan ikke klare det hvis vi også skal have en bil. Så det venter vi med til vi begge har fast arbejde smiley

• #35   23. apr 2014 Altså hvis man skal bruge 2500 til offentlig transport og yderligere 3000 til hundende, så begynder det at ligne et meget stramt budget smiley Ellers synes jeg det lyder ganske fornuftigt.

• #36   23. apr 2014 Jeg tror vi har omkring 2000-3500 kroner til rådighed hver måned, og det er til mad, benzin, husholdning, fornøjelse osv. Det svinger meget fra måned til måned. Vi er to voksne og 1 hund. Hunden har dog sin egen opsparing hvor der går en slat penge ind hver måned, så han ikke en del af rådighedsbeløbet.

• #37   23. apr 2014 Mie- Transport er regnet med ind i budgettet og skal ikke tages af de 7000 smiley Jeg giver omkring 400kr for en sæk foder til hunde, som holder i 3 måneder. + lidt godt til ham.

• #38   23. apr 2014 KJ.... Jamen så synes jeg da bare I skal springe ud i det, for i mine øjne ser det ikke stramt ud smiley

• #39   23. apr 2014 Mie- Nej det synes vi egentlig heller ikke smiley VI havde lige behov for at høre andres mening smiley

• #40   23. apr 2014 Vi har ca 10.000 til rådighed - to voksne, en hund og en hest - og til mad, benzin, indkøb og fornøjelse..
    Og vi bor i eget hus smiley

• #41   23. apr 2014 da vi boede i århus havde vi ca. 4500 kr til 2 voksne og 1 hund, og det var til alt pånær husleje.. Det var meget stramt men vi levede da smiley

pt søger vi dog billigere da vi ikke vil sidde så stramt igen. Så det bliver nok omkring 5-6000 kr vi har efter husleje når vi engang fårr en lejlighed. smiley

• #42   23. apr 2014 Hvis du er vant til at leve "småt", så er 7000 sikkert rigtig ok, og da egentlig fint når du er på SU.
    Vi er begge i job, manden dog som elev, vi har alt i alt når faste regninger betalt, 12.000 til rådighed. til mad, opsparing x 3, sjov og ballade og diesel. Jeg føler mig fattige konstant smiley Men lever da egentlig ok.

• #43   23. apr 2014 På en normal mdr har vi 4000kr, mig, min kæreste, vores 3 hunde(1 pommer og 2 schæfere) vores kat og 2 kaniner smiley og det er mad, foder, benzin, gaver, tøj osv.
    Vi valgte ikke at have så meget til os selv, da vi købte hus(19 og 20år), jeg er på SU + fritids job og min kæreste er elektriker lærling. Han er færdig om 2 mdr, også bliver livet sjovere! Jeg arbejder heldigvis i Maxi zoo, så får lidt rabat på foder, Også mdr hvor jeg har arbejdet lidt ekstra, er typisk dem vi køber foder i smiley

• #45   24. apr 2014 Jeg har 3800, når alt er betalt. Det er til mad, transport, hund, fornøjelser og så videre. Jeg er bare mig, men fodrer da på kæresten et par gange om ugen også smiley hvad der ikke bliver brugt om måneden ryger i opsparringen, så jeg altid har det samme at gøre godt med fra den første og har en buffer.

• #46   24. apr 2014 Det afhænger jo helt af hvem man er og hvordan man lever hvad der er et passende rådighedsbeløb. Min mand og jeg har engang klaret os helt fint på SU. Vi boede tilleje med to hunde. Nu har vi i mange år haft to rigtig godt betalte job og ingen børn og det sætter da klart sine spor i forbruget smiley Vi bruger 5-7000 kr pr mdr på dagligvare. Udgifter til hundene, tøj og tant og fjas er ikke med i det budget. Det eneste lån vi har er realkreditlånet til vores hus, som vi snart har betalt ud. Bilerne og sommerhuset har vi ikke lånt til.

• #47   24. apr 2014 Altså det kommer jo an på hvad de 7.000 kr. helt præcist skal gå til? :o)

Kommentér på:
Rådighedsbeløb

Annonce