521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Fordomme omkring... Fordomme omkring...

hvad man vælger at give sin(e) hund(e) af foder, synes jeg jeg støder tiere på. Der er en eller anden form for prestige i det man giver sin hund at spise og jo dyrere.

Læste i dag en annonce herinde, hvor en solgte Pedigree, og så kom der en smart bemærkning fra en anden bruger om at folk der giver deres hund den slags burde skamme sig.

Jeg vil sige jeg har selv hørt ind under den kategori at jo dyrere maden var, og helst race-bestemt mad, var kun det der duede, for det var det der var det bedste for min hund. Men efter jeg har fået min hund nr. 2 har jeg skriftet fuldstændig mening omkring b.la. Pedigree(for det er kun det jeg har afprøvet). Opdrætteren til min hund havde fodret hendes hunde med det i 60 år, så længe har hun været opdrætter, og var på nr. 13 over købere i DK. Min hund fejler absolut intet, har den flotteste pels og begge elsker de maden, og det er vel det der er det vigtigste eller??? Ikke hvad der er dyrest og race-bestemt...

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomme omkring...
  • #1   11. jun 2009 jeg er ligeglad om det er dyrt, eller billigt, jeg kigger på hvad der er i og om min hund gider spise det.
    og det eneste han har gidet spise er markus mühle, og det er også indholdsmæssigt et godt foder, jeg aner intet om hvad der er i pedigree

• #2   11. jun 2009 Emmy, pedigree er jeg også blevet stærkt frarådet... Mange hunde kan ikke tåle det..

• #3   11. jun 2009 man kan altid give et tilskud til pelsen i form af olie .
    jeg vil sige hellere at hunden spise masser af det billige foder og evt får lidt olie eller en vitamin pille .......
    end at de køber det dyre royal canin hvis deres hunde ikke spiser det får de jo ikke noget ud af det .
    så hellere end masse skod mad end ikke noget mad .

jeg fodre dog selv med royal canin og ben og tørret natur godbider og olie .
    men ser ikke ned på andre fodre med andet .
    men min elsker også dette foder .

• #5   11. jun 2009 Jeg tror ikke du har læst det rigtigt Pia:) Mine hunde får Pedigree, og trives på det foder. Men jeg taler ikke kun om Pedigree, men billigere alternativer generelt.

Tænk-testen af hundefoder, der konkludere at det billige kan være lige så godt som det billige:

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550

• #6   11. jun 2009 Mine hunde får i øvrigt også lakseolie som tilskud til pels osv.

• #7   11. jun 2009 Mit foder er forholdsvis billigt, men det er stadig det bedste. Jeg fodrer med råt. Mit valg er ikke baseret på pris men hvad der er bedst for min hund. Pedigree vil jeg ikke røre uanset hvad det koster, for jeg er ikke tilfreds med ingredienserne

• #8   11. jun 2009 Emmy, jo jeg læste rigtigt. Og kender alt for mange tilfælde som ikke har kunne tåle det mærke smiley
    Måske derfor folk har "fordomme"? :O)

• #9   11. jun 2009 Jeg fodrer med Royal canin maxi baby dog, da det indeholder de ting en vaps har brug for. Og så er det et mærke jeg er tryg ved.
    Pris tænker jeg faktisk ikke på, når det kommer til min hund. Vil være sikker på han får det rette i sin vækst og udvikling.

• #10   11. jun 2009 Og vil gerne lige tilføje jeg ikke er rig heller... Gg

• #12   11. jun 2009 Det er også det min mening med dette indæg, som er bygget ud fra den annonce jeg så i dag hvor en solgte noget Pedigree. Jeg blev lidt forarget over folk og deres holdninger engang imellem, hvor hun skrev at folk skulle skamme sig dem der gav deres dyr det foder.

Jeg skammer mig ikke over at give mine hunde Pedigree, så længe de trives og er glade ved det.

• #13   11. jun 2009 Dårlig omtale og erfaringer, giver vel en form for fordomme generelt :O)

• #14   11. jun 2009 Jeg kigger på indholdet, og hvordan hunden trives med det..

Det er forskelligt hvad der fungerer bedst fra hund til hund, dog er jeg ganske sikker på at de hunde der lever optimalt på Pedigree, er ganske få.
    Husk, at leve fint og leve optimalt er IKKE det samme..

Jeg fodrer med råt og det er hverken grundet prestige eller andet.. Det er fordi det fungerer skidegodt for Bassen!..

• #15   11. jun 2009 Sålænge din hund fungerer optimalt på det... så er jeg sådan set ligeglad smiley

Men ikke om jeg ville betale penge for at fodre MIN hund med affald, fylds- og farvestoffer og i den dúr... det er de ingredienser der er i de billige supermarkeds foder.

Mine hunde er rovdyr... deres system har ikke brug for korn, hvede, majs og i den dur. Ej heller skal de spise biprodukter som fjer, hønsefødder og næb osv osv.

Men sådan er vi så forskellige... det samme er vores hunde.

• #16   11. jun 2009 Kom til at tænke på hvor rig man alligevel skal være for at kunne leve af McDonaldsmad... Det fylder jo intet, er røver dyrt og man skal have mere hver gang man spiser der (vanedannende pga salt/fedt)

• #17   11. jun 2009 jeg syntes at hvis man fodre med det billiger,,så har de meget mere afføring end med det dyre...

• #18   11. jun 2009 Det er faktisk rigtigt det i siger... Sammy har faktisk ikke meget afføring.
    Og det er hverken tyndt eller noget.
    Er sku glad for jeg har valgt royal canin.

• #19   11. jun 2009 Vores hund får det foder som dyrlægen anbefalede. Og det er jeg rigtig glad for at vi valgte. Ludo elsker det, og får det han har brug for.

royal canin har bare været det rigtige valg. Vores dyrlæge sagde at vi skulle holde os fra det billige foder man så i fjernsynet, da det ikke var godt nok.

Kommentér på:
Fordomme omkring...

Annonce