{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

De kære fordomme {{forumTopicSubject}}

Hvilke fordomme møder i omkring jeres hunde.

Konen og jeg har haft fire hunde ialt.
1 Blanding af ambull / rottweiler/bullmastiff
2: Cane Corso
3: Bull mastiff

Sidste sommer fik vi så hund nummer to Sherlock aka Rulle som er rottweiler.

Jeg undres ofte af folks reaktion på ham fordi han er rottweiler. Generelt har de folk jeg har mødt gennem tiderne ikke vist nogen former for frygt for mine hunde, ofte har folk endda stoppet og ville snakke med dem, hvilket altid har været fint, da alle vores hunde har elsket mennesker.

Dog efter vi har fået en rottweiler undrer jeg mig ekstremt meget over folks reaktion. mange er direkte bange for Rulle,andre spørger hvordan vi tør have sådan en farlig hund sammen med vores søn. Kort sagt møder jeg ekstremt mange fordomme pga Rulle. Men ingen nævner Pølse vores bull mastiff selvom hund måske er med på gåturen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De kære fordomme
  • #1   8. apr 2014 Henrik Jeg vil indrømme jeg er skide bange for rottweiler og har altid været det Om det er deres udseende ved jeg ikke smiley

  • #3   8. apr 2014 Og fordomme omkring mine hunde har jeg aldrig mødt Det er jo hyrdehund og pomspap jeg har smiley

  • #4   8. apr 2014 Da jeg havde GD, var folk der kom forbi, sikre på, at han ville æde dem, og deres hund med hud og hår..

    Nu hvor jeg har puddel, Er der endnu flere fordomme...
    - pudler er hysteriske
    - pudler gøer helt vildt
    - det er en gammelkone hund
    - og så kommer der selvfølgelig den, med unge piger, der har hunde, der er pyntet med sløjfer og diverse.

    Pynten er for Baby's skyld, ellers kan han ikke se smiley At det så er søde sløjfer osv. Ja det er for udseendet, og det skader jo ikke nogen!


  • #5   8. apr 2014 Og så har jeg selv en del fordomme, om amstaff, pitbull osv. Selvom jeg har mødt søde amstaff's og andre af den slags, så sidder det i mig.

  • #6   8. apr 2014 Jeg har fordomme mod schæfere - jeg synes se allesammen er nogle bindegale hystader... Jeg kan ikke give dig en grund - udover at jeg voksede op i 80erne hvor der virkelig var en hel del af dem med hæklefejl i kysen, så måske er det der det kommer fra...

    Men det var der også med golden retrievers dengang og min søster blev bidt af en sådan en... Alligevel har jeg ingen problemer med dem...?


  • #9   8. apr 2014 Jeg har trænet i den lokale park med mit ældste kræ. Hendes belønning er kast og rusk. Og når vi rusker aå knurrer hun som en sindssyg, fordi det er sjovt.

    En "modig" mand har engang spurgt mig om det var forsvarligt at have så aggressiv en hund løs - vi trænede lydighed, fri ved fod og den slags - og om der var kamphund i den?

    Det er denne her vi taler om LOL


    profilbillede
  • #11   8. apr 2014 Anton vores JRT har hans bedste ven som er en irsk ulvehund.. vi har flere gange fået afvide at det er da synd for sådan en lille hund at han skal gå/ lege med sådan en STOR hund.... men hvad folk bare ikke ved er at en JRT er fuld af selvtillid og Anton styre den store ulvehund med hård "pote" der er ingen tvivl om hvem det er der styrer legen når de 2 er sammen smiley

  • #13   8. apr 2014 Da jeg fik min Kaukaser aflivet sagde dyrlægen at han syntes at det var mærkeligt at ikke rottweileren var med på listen over forbudte hunde fordi de havde mange flere bidskader på samvitiheden

  • #14   8. apr 2014 Jeg er så IKKE bange for hverken rotweillere, eller andre racer for den sags skyld.
    Men de racer der hører hjemme i forbudet samt rotweileren, viser jeg stor respekt, og vælger nok derfor et andet fortorv hvis jeg har hund med, er jeg bare mig selv, bliver jeg og passere den pågældende hund.

    Ved juletid mødte vi en smuk smuk rotweiler han på færgen hjem, og han blev noget så forelsket i Dana, og hun i ham smiley om det så skyldtes at frillen var i løbetid, kan jeg ikke vide smiley

    Dana bliver rask væk beskyldt for at være et schæfer-mix, og deraf farlig, mange med små hunde vælger et andet fortorv når vi kommer gående, på grund af at de tror hun er et farligt schæfer-mix smiley

    Det er ganske få gange jeg ikke har skullet forsvare hendes stamtavle smiley


  • #15   8. apr 2014 Tror vi skal lave en fælles klap Rulle dag smiley Så i alle kan se hvor "farlig " en hund han er.

  • #16   8. apr 2014 Selv er jeg ikke ret vild med pitts.. Jeg er nok blevet præget lidt for meget hjemmefra..

    Dog vil jeg sige, at min mor synes, at schæfere er nogle lumske hunde, og jeg har det lige modsat - jeg er vild med schæferen..

    Når jeg går med Odin (schæfer) og Chico (schæfer/tervueren) er der særligt nogle forældre, der river deres børn til sig.. Det hjælper lidt, når mine nevøer og niecer er med, for så kan de se, at begge hunde er gode med børnene smiley


  • #17   8. apr 2014 Nej men henrik du er jo nok en af dem der har styr på din hund det er der desværre mange der ikke har smiley

  • #18   8. apr 2014 Årh nogen gange ville jeg ønske, at folk hev deres børn LIDT mere til sig...
    Fx når vi sidder og venter på bussen, og Baby ligger i sin kasse... Så lader forældre deres børn komme hen og glo, og røre og gramse.. Og de tror det er iorden, bare de smiler og siger "Ej det er godt nok en sød hund du har"......



  • #19   8. apr 2014 Jeg har ikke personligt dårlige erfaringer med rottweiler, men for mit vedkommende tror jeg at det dårlige ry som de havde i start 90'erne hænger lidt ved i mit hoved, for der var jeg jo barn.

    Schæfer har jeg det blandet med, for jeg kender fantastiske eksemplarer af racen, men samtidig har jeg mødt nogle som virkede fuldstændig skudt i bolden.

    Der hvor jeg selv har flest fordomme er nok jack russel terrier. I min optik er de nogle bidske lede bæster smiley jeg har kun mødt ét eksemplar der viste det modsatte.


  • #20   8. apr 2014 Her går folk over på den anden side når jeg kommer med min hund.. Og det har jeg det faktisk ganske godt med.. Jeg har endnu ikke oplevet at folk er faret hen for at snakke med hende..
    Dog får folk altid lov til at sige hej til hende hvis de spørger.. Også børn.. Nu har jeg efterhånden haft hende i 5 år, og folk her i byen er ved at være vant til hende.. smiley
    De fleste går dog stadig en stor bue uden om. Og der er endda en ældre herre der råbte noget så hysterisk til mig at man bestemt ikke måtte holde ulve i danmark, og at han ville ringe til politiet med det samme.. -.-'


  • #21   8. apr 2014 Eneste fordom jeg møder er at jeg må have allergi, siden jeg har fået mig en hårløs hund og nu også en hårløs kat. De kan slet ikke forstå at jeg faktisk synes hårløse dyr er smukke. Og så glemmer de at jeg har Lilly der på ingen måder er allergivenlig smiley

    Jeg kan godt lide Rottweilere, men kan godt blive nervøs hvis de vil lege med mine hunde. Har mødt utrolig søde, stille og rolige rotter som mine fungerede super godt med, men har også mødt det modsatte. Tror mere jeg kigger på hvordan hunden er, før jeg dømmer den. Det er der dog andre racer jeg ikke gør ved.


  • #22   8. apr 2014 Jeg er meget bange for Rotweilere. Det skyldes, at jeg har oplevet en del af slagsen, som helt umotiveret lige pludselig flejner, når de ser mig.

  • #26   8. apr 2014 Rottweiler er en af de få racer, jeg virkelig ikke stoler på.

    Men fordomme jeg møder... Ikke andet, end at folk tror det er ægte ulve, eller grønlandske slædehunde, og sidstnævnte er åbenbart mega aggressive og spiser udelukkende mennesker og andre hunde. Se det anede jeg ikke smiley

    (Jeg har en alaskan malamute og en siberian husky)


    profilbillede
  • #27   8. apr 2014 Jeg synes Rotten er en fantastisk hund, og har mødt en del, som alle har været utrolig venlige og godmodige - dog med krudt i rumpetten, men det er nu også positivt set i mine øjne. Jeg har som udgangspunkt ingen fordomme om specielle racer, men jeg skal aldrig selv have en lille hund. Det er dog mere fordi det er de større racer der tiltaler mig og det har det altid været.

    Jeg er selv dybt forelsket i schæferen, og har da også planer om at en sådan flytter ind hos kæresten og jeg om 2 års tid, når jeg er færdig med mit studie. Selvfølgelig med klar fokus på at finde en god opdrætter med temperamentet og sundheden som hovedfokus.
    Jeg har dog en del venner som mener at schæferen er en farlig hund, og som til enhver tid ville vælge det modsatte fortov hvis de møder en i byen.


  • #30   8. apr 2014 Jeg har ikke kendt ret mange rottweiler, men dem jeg har kendt har været dejlige hunde som på ingen måde har kunnet betegnes som farlige smiley Som børn lagde vi ofte turen med vores egne hunde forbi et nærliggende gartneri for at klappe den søde rottweiler de havde som vagthund (og hundene hilste pænt på hinanden og der var ingen optræk til noget som helst). Jeg har en veninde der er hysterisk bange for rottweilere; hun blev bidt af en som barn på sin avisrute.
    Dengang jeg havde to Irske Terriers troede folk at det var søde klappe-nusse-pusse hunde, som de kunne lade deres hunde gå lige op i fjæset på. De fleste havde meget svært ved at forstå at jeg bad dem holde deres hunde for sig selv, hvilket ofte resulterede i at min tæve eksplodere i hovedet på deres hund. En Irsk Terrier ligner en hyggelig og godt slidt teddybjørn, men de har en meget kort lunte og er oftest temmeligt egetkønsaggresive.
    Nu har jeg en Dobermann og en Irsk Terrier og der er ALDRIG nogen der bare lader deres hund gå hen til os. De tror simpelthen at min Dober er en farlig hund, der spiser små hunde, børn og gamle damer som snack. Jeg får mange kommentare om hvordan jeg tør have sådan en hund...... Min dober er simpelthen det rareste og venligste væsen, der findes. Hun lægger sig på ryggen for småbitte hvalpe, er ultraærbødig overfor ældre hunde og vil helst bare give alle de mennesker vi møder et kram og et stort slik midt i hovedet (dette kan jo så godt virke noget voldsomt..... smiley ). Heldigvis kender de fleste i vores lille by hende godt efterhånden, så det er kun når vi tager 'udenbys' vi møder fordommene nu.
    Min dober har øre og hale og hun har ikke så markerede aftegn i ansigtet. Det har forvirret nogen mennesker smiley . Jeg har oplevet folk hilse på hende og klappe og nusse hende. Når de så spørger hvad hun er for en og får at vide at det er dobermann så trækker de fingrene til sig med lynets hast smiley
    Jeg har sågar af et anden brugshundeejer engang fået at vide at en dobermann bider til den hører knoglerne knase - øøøøhhh jo tak for advarslen eller nowet.


  • #31   8. apr 2014 Nogen gange kan man undres. Jeg er selv opvokset med hunde. Min mor havde opdræt af pomser, og er derfor vandt til at hunde er stor del af mit liv og hverdag. Nok også derfor jeg selv er endt op med 4 stk. smiley
    Kommer gående med den ældste i flokken som er en blanding af eb/fransk bulldog. Bagved kommer en mor gående med sin datter på 5-6 år. Moderen hiver datteren helt ind til sig og siger. Han kan ikke lide os. Ham må du ikke komme i nærheden af
    Det skal siges det ikke første gang jeg får den reaktion når jeg går med ham. Det skal lige siges han elsker alt og alle, og nok en af de roligste væsner.


    profilbillede
  • #32   8. apr 2014 Jeg ved ikke om jeg er desideret utryg ved rotten.. Men har mødt et par af dem, som jeg slet SLET ikke stolede på.. Men tror det mest skyldtes rigtig skod avl, og det, at folk STADIG tror, at det er en hund der tager magten, og skal holdes nede...

    Havde en ven på efterskolen, hvis forældre direkte blærede sig med, at deres egne unger, ikke kunne gå ind ad døren, uden deres rotte kom springende med gebisset blottet....


  • Svinet
    Svinet Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 31
    #33   8. apr 2014 Hehe... Når jeg kommer gående med min hund, så får jeg klart stemplet "enlig mor på kontanthjælp med nyligt anskaffet kamphund som hun snart skiller sig af med igen fordi hun ikke kan håndtere den". Den er klar hver gang. Der er så intet, der holder stik (ud over enlig mor, godt nok).
    Men når min far derimod kommer gående med Svinet, så bliver han ALTID mødt med respekt. "moden herre, der tydeligvis har avlet denne race i årevis og virkelig ved hvad han har med at gøre". Jeg er ret sikker på at min far ikke engang aner hvad racen hedder. Men de klæder hinanden, gør de smiley


    Jeg vil dog have lov til at kaste lidt med sten, inde fra mit glashus. Jeg tænker mit, når jeg ser en ung knægt/pige komme væltende med en amstaff der er ved at trække deres arm af led. Jeg tænker 'potensforlænger' og jeg tænker 'jeg holder mig på afstand, for den er sikkert ikke afrettet'.


    profilbillede
  • #34   8. apr 2014 Jeg har desvære rigtigt dårlige erfaringer med Rottweiler. Det er en af ganske få racer jeg absolut ikke stoler på. De kan være søde og kælne det ene øjeblik og snerrende og tændervisende det næste, for ikke at sige bide ud efter en. Det er min erfaring.

    Fordommen jeg oftest høre om mine små hunde er
    "Kan de/n virkeligt gå så langt selv?" smiley


  • #35   8. apr 2014 Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at i Nordjylland, hvor jeg kommer fra, er det meget normalt at have Rottweiler, når man bor på landet, og derfor møder vi også mange Rottweilere, når vi går tur, og det er TYDELIGT at holdningen til racen er meget mere positiv og imødekommende...
    Når jeg besøger min familie i Midtjylland siger forældrene til deres børn: "pas på det er en meget farlig hund!" etc. og det er for så vidt også rigtig fint, hvis den pågældende hund ikke har et godt sind, og derved undgå uheldige oplevelser.. det er bare super ærgeligt for min hund, som ELSKER at møde nye hunde og mennesker, og har et godmodigt, roligt sind...


  • #37   8. apr 2014 Jeg er som sådan ikke bange for andre racer end bullterrieren og pudlen og det er pga. dårlige oplevelser med disse racer som barn.
    Det var på ingen måde alvorlige oplevelser, som sådan. Pudlen bed/markerede voldsomt i ressourceforsvar og bullterrieren der var løs, overfaldt min hund, som var i snor, totalt uprovokeret, klassikeren.
    Det var den eneste gang i de 15 år vi havde vores hund, at den så meget som var blevet knurret af).
    Men typisk for barndoms"traumer" så sætter de sig godt fast.

    Pudlerne er jeg dog blevet bedre til at omgås uden at ryste. Der er den rareste og sjoveste og mest energisk puddel i hundeskoven som har hjulpet meget på det :o)

    Det gælder desværre ikke for bullterrieren. Jeg er så bange at mit hjerte hamrer og min krop panikker, og det trigger desværre de bullterriere jeg har mødt som voksen, så de jo bliver anspændte/nervøse og dermed truende og det er en ond cirkel for så bliver jeg endnu mere bange og de bliver endnu mere truende.

    Jeg vil gerne arbejde på det men jeg kender ikke rigtig nogen med en bullterrier der ikke vil trigge når den møder mig :o(

    Rottweilere har jeg kun en lille smule erfaring med som voksen og den er ikke speciel positiv. Dog har jeg den holdning til lige den race, at det her 100% var ejeren den var gal med og dermed skyld i rottweilerens forfærdeligt skræmmende adfærd. Den hund var lynende intelligent samtidig med at den var livsfarlig for mennesker.


  • #40   8. apr 2014 Uha jeg elsker rottweileren, jeg har kun mødt venlige dejlige rotter smiley
    Min næste hund skal være sådan en, også skal den bare bruges til det hele, ipo, lydighed og gerne flere ting hvis muligt smiley
    Det er drømme hunden ud over den tjekkiske rottehund smiley
    Men tilgengæld kommer jeg aldrig til at stole på en schæfer, dem er jeg hunderæd for, jeg ved egentlig ikke hvorfor smiley


  • #41   8. apr 2014 Nu er Sherlock da slet ikke en man kan være bange for;) han er jo bare en sød lille hundehvalp;) men jo kender godt fordommene og forstår dem ikke;)

  • #43   8. apr 2014 De fleste rottweilere er faktisk bare lalleglade legebørn, de har en tendens til at brumme og lyde ganske farlige, men for de flestes vedkommende er det altså bare leg;)
    Men rottweiler er en af de racer jeg på ingen måde ønsker at møde hvis ikke den er opdraget ordentlig;) en løs ukontrolleret rottweiler er ikke for sjov;( det er en stor hund og der er vægt bag hvis den ikke er venlig, men det er de nu for det meste, venlige altså;)


  • #45   8. apr 2014 Jeg er så endnu én af dem, som ikke er helt vildt tryg ved rottweileren, men jeg er ikke dicideret bange for dem. Men jeg lurer gerne lige hunden, og ejeren af, inden jeg pasére på samme fortov. Synes de kan være svære at læse, og virker lidt lumske.

    Tilgengæld så er jeg hunderæd for Bull terrier!!
    - Det kommer også efter en ubehagelig oplevelse som barn, hvor jeg luftede en ældre mands grav hund, og vi var nået 5 meter, og ud igennem en hæk springer et monster ud. Den ser først på mig og min lillesøster, men får derefter øje på den lille hund, og angriber den. Den lille hund vi gik med overlevede ikke, og det var utrolig voldsomt det hele. Og jeg har ikke nærmet mig en Bull terrier siden.

    Med hensyn til fordomme omkring min egen (schæfer) så møder jeg bare de mest almindelige:) min mor var ved at skide i bukserne, da hun hørte at jeg havde købt en schæferhund, men er helt okay med hende i dag smiley
    Så møder jeg nogen, som er helt sikker på, at det altså er en blanding for schæfere findes altså ikke i sort!!
    Og et par enkelte gange er jeg også blevet beskyldt for, at gå med en ulv smiley



  • #46   8. apr 2014 Jeg har respekt for mange af brugshunderacerne fordi de jo i sin tid er avlet til arbejde og ofte er ganske hårdføre og stærke. Har også denne respekt for de skarpe molosser men jeg vil ikke påstå at jeg bange for dem. Men de fleste hunde kan jo læse og er ganske venlige. Jeg hilser gerne(mig som menneske) på de hunde jeg falder i snak med, og min hund må også hilse på alle hunde. Vil ikke sige jeg har decideret fordomme i og med jeg selv træner IPO i en IPO klub så møder jo mange af overstående og de fleste er gode som dagen er lang. Igen det er det med at respektere hundes grænser og det gør jeg, så derfor har jeg ikke haft dårlige oplevelser som sådan.

  • #47   8. apr 2014 Hmm synes ikke jeg har specielle fordomme mod nogen som sådan.
    dog har jeg endnu til gode at møde en malle som jeg føler mig på bølgelængde med.

    Brugshunde generelt har jeg respekt for, men er ikke bange for dem.
    Har mødt dårlige eksempler på flere i den kategori.
    Og da jeg har trænet side om side med Rottweilere gennem flere år, er jeg ikke mere utryg ved dem som med andre.
    Tror måske det er deres enorme "ordforråd" der skræmmer folk?
    de HAR meget lyd på, snakker, brummer, siger lyder som kan fortolkes som knurren?


  • #48   8. apr 2014 Jeg oplever ofte på mine ture med hundene, at folk går over på det andet fortov når jeg kommer med mine boxere.

    En har engang kommenteret at de var hunde med slagterinstinkt. Heldigvis gav han sig tid til, at jeg forklarede ham hvad en boxer egentlig er for en størrelse, og inden vi gik hver sin vej havde han fået sig to nye venner smiley


  • #49   8. apr 2014 For mig har rottweilerens lyde intet at sige. Jeg har jo selv en hund med helt enormt meget sprog, og som mange heller ikke forstår, netop på grund af de mange lyde.
    For mig er det som sagt det, at jeg synes at den er svær at læse, og kan virke lidt lumsk.


  • #50   8. apr 2014 Jeg kan heller ikke lide rottweiler, men jeg er ikke bange for dem som sådan, jeg er bare ikke god til at læse dem, jeg ved ikke hvorfor, og så virker de lidt for voldsomme til mig, nok primært fordi de er glade i låget og vil LEGE.
    Min farbror havde en inden han døde, rigtig venlig gammel hund, MEN jeg var virkelig utryg ved den, for den virkede meget insisterende når den kom og ville snakke og jeg kendte den ikke (var sjælendt jeg besøgte min farbror) men den gjorde jo ikke noget. smiley

    Det er faktisk sjovt, for da jeg fik Lucky forventede jeg at få fordomme og skældsord smidt i hovedet konstant, fordi han er en chihuahua og jeg har hørt så meget fra andre chi ejere, og jeg boede altså inde i Århus, så jeg så en del mennesker.
    I hundeskoven (bare et stort område hvor man må have løs hund, ikke indhegnet) var han kendt som den lille charmetrold, de mennesker vi tit rendte ind i, specielt en rigtig sød dame med en puddel syntes simpelthen han var så sød. smiley
    Har mødt en del der ikke kendte så meget til hunde som spurgte indtil ham, og jeg svarer gerne på alle deres spørgsmål.
    Har mødt et par stykker der kaldte ham en lille rotte, men med et smil på læben (min bror gør det hele tiden, for at drille mig)

    Der er aldrig nogen der har snakket negativt om ham, eller kommenteret hans "tøj" på en dårlig måde. smiley

    Der hvor jeg oplever fordommende er faktisk på nettet, ikke møntet på mig og Lucky men på racen. Ellers har jeg aldrig oplevet fordomme.

    Jo måske en enkelt mand, da jeg endag stod med lucky på armen og ventede på min veninde kom ud fra aldi, han skulle lige kommentere at Lucky ikke kunne gå selv (han mente virkelig at det kunne han ikke smiley ) han vidste så nok bare ikke at vi var midt i vores længere gå tur og vi lige havde været til gratis tandtjek ved dyrlægen, men vi kunne da godt lege at Lucky ikke havde 4 ben at gå på hehe.. smiley


  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

    Emner: 14 Svar: 107
    #52   8. apr 2014 Jeg er helt vildt utryk ved små hunde - undtagen mine egne.
    Store bøffer som rottweilere, Dobbermann, GD, schæfere og ja, muskelhunde elsker jeg! Ikke den mindste utrykhed smiley


  • #53   8. apr 2014 Og så den måske lidt pinlige...
    Jeg er altså heller ikke vild med chihuahua... smiley


  • #54   8. apr 2014 Om mine små DKK maltesere oplever jeg fordomme som:
    Man ødelægger pelsen ved at klippe dem
    Tæppetissere
    De gør kontant
    De kan ikke trænes til noget
    De er meget syge og indavlede (pga. tavlen)
    De får ikke lov at opføre sig som hunde
    De er modetilbehør
    Man kan ikke kende forskel på dem
    De er bange for alt
    De fryser ikke når det er koldt

    Intet af ovennævnte er korrekt De er 3 søde dejlige og meget sunde og velfungerende hunde.


    profilbillede
  • #55   8. apr 2014 C&N Jeg er heller ikke så glad for nogle schæfere Men er det ikke rigtig at nogle af dem har et skulende blik og har noget med at sænke hovedet Det er ikke din for den har et alm. udtryk i øjnene smiley

  • #56   8. apr 2014 Om Noah min græske gadehund oplever jeg fordomme som:
    Han er syg
    Han kan ikke tilpasse sig livet i DK
    Og ellers mange af de samme fordomme som jeg oplever overfor mine Maltesere
    Intet er korrekt - han er jordens dejligste hund og har aldrig været syg i de 6 år jeg har haft ham smiley


    profilbillede
  • #57   8. apr 2014 Salik har mange også masser af fordomme overfor og de kommer her:

    Han er utilregnelig pga. den blanding han er
    Han er forvirret - igen pga. den blanding han er
    Han er blind
    Han er en muskelhund/muskelhundeblanding
    Hyperaktiv
    Umulig at træne
    osv.
    Igen er intet af ovennævnte sandt. Salik er en super dejlig (men krævende hund)


    profilbillede
  • #58   8. apr 2014 Det jeg har hørt mest om Maliq er: "din hund er så stor at den tror min er et aftensmåltid". "Er det en ulv?" "Uh den hyler, så er den sur" "Uh den hyler, den vil nok vise mig at den bestemmer" "Hold da op, sådan en stor hund skal ikke hilse på min, så bliver min jo mast" Men det jeg hører allermest, som ikke er en fordom, men et tegn på at folk ikke kender nok til mutten " Ej en flot Husky" Eller " Det er en grønlandshund" Men Husky sammenligningen er den der topper smiley

  • #59   8. apr 2014 Nårhh jo, min irske ulvehund får også en del til at flå deres hunde op på armen, som om det skulle hjælpe smiley men oftest er det bare 1.hånds indtrykket der gør udslaget.


  • #60   8. apr 2014 Jeg elsker rottweiler og store muskelhunde, åh og hvis jeg møder en og den virker venlig så spørg jeg næsten altid om jeg må hilse på den smiley

    Jeg oplevet så lidt at folk har fordomme mod mig. Jeg klæder mig lidt anderledes store bukser og trøjer og ser meget barsk ud. Også når jeg kommer gående med en sød lille cocker kan folk godt kigge lidt såen "Nå hvor faen har hun nakket den henne, for det kan da umuligt være hendes" smiley


    profilbillede
  • #61   8. apr 2014 jeg er ikke bange for rotter, der er ikke nogen racer jeg er bange for, jeg kigger mere på hunden end på racen. Jeg har altid respekt for alle hunde jeg ikke kender, uanset race.
    Jeg møder ofte folk, som mener at 'papillon, det da sådan en lille hidsig en'...det har jeg så ikke lige opdaget de er, slet ikke mine.. eller 'kan de godt holde til at gå så langt' smiley


    profilbillede
  • #62   8. apr 2014 Personligt tror jeg ikke rigtig, at jeg har nogen fordomme mod hunde med bestemt udseende? Måske mest, fordi jeg altid kigger på deres kropssprog, før jeg hilser på dem?

    - Kom gående med en gås though, så skal jeg nok springe op i det nærmeste træ. Uanset hvor sød den er, LOL.


    - Jeg møder tit den der "små hunde er alle hysteriske", og folk tror også, at Vaks er aggressiv og bider. Han reagerer ved at gø, når han bliver bange for noget, til forskel fra mange andre, som måske hellere vil rende væk med halen mellem benene - Den anden dag var det en gammel dame med et tørklæde om hovedet, som han blev forskrækket af, eftersom det var mørkt også, haha ^^


  • #63   9. apr 2014 Jeg syntes det er vildt at de fleste herinde skriver at de ikke stoler på rottweilere, og generelt negativt om racen.. Jeg må have været utroligt heldig så, for jeg har aldrig mødt en rottweiler jeg har tænkt negativt om, på nogle måder.. Syntes det er en fantastisk race, godmodig, glad for børn, lærenem og meget social hund smiley sådan har de rotter været jeg var mødt! smiley

    Men jo jeg møder selv mange fordomme med Eddie, de fleste kender simpelthen ikke til racen, og tror straks han er en amstaff, og det er selvom jeg siger han er en staffordshire Bull terrier, med stamtavle.. Så begynder folk at spørge om han er født før eller efter forbuddet.. Og jeg prøver igen at forklare at det altså ikke er en amstaff, og at han er ganske lovlig. Så om han er født før eller efter forbuddet er ganske irrelevant smiley

    Men til trods for folks mistanke om han er den ene eller anden race.. Har jeg endnu ikke mødt nogle som var bange for ham, og jeg lader da også de fleste mennesker få lov at hilse på ham, så de kan se deres fordomme ikke altid holder stik smiley Eddie elsker mennesker, og han overfalder dem som regelt med kys.. Og så er folk jo solgte smiley


  • #64   9. apr 2014 Det eneste folk gang på gang bliver ved med at kommenterer omkring Aftodithe er hendes størrelse og hendes sind..

    Folk spørger tit om hvor gammel min hvalp af og de nægter at tro på at den lille dame altså bliver 2 år til maj.. smiley


    De eneste hunde som jeg holder mig LANGT væk fra er Kongepudler, Dalmatinere og Sankt Bernhards hunde.. Dem er jeg skisme bange for..


  • #65   9. apr 2014 Jeg er heller ikke specielt begejstret for rottweilere.. Jeg synes de er lumske.
    Jeg er ikke direkte bange for dem, men jeg er mere obs på adfærd og signaler ved en rotte end ved mange andre racer


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #66   9. apr 2014 Jeg har en Old English Bulldog, og kan godt mærke, at folk nogle gange trækker deres hund væk og/eller kommer med kommentarer. Nogle gange går de eller bærer deres hund væk, når de ser min. Og det er let at læse på dem, hvorfor de gør det. Også fordi jeg ofte oplever kommentarer. Det er synd, for han er så glad for andre mennesker og hunde - alle slags smiley

    Men, jeg er dog selv ret utrygge ved Shæfere, husky'er, og rottweilere. Jeg ved ikke hvorfor, og de er sikkert nogle fantastiske hunde. smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #67   9. apr 2014 ( Det hjælper så slet heller ikke, at han er født med en halestump, i stedet for lang hale, for folk tror som oftest, at det er fordi vi selv har klippet den af smiley )

  • #70   10. apr 2014 Jeg syntes det er lidt sjovt at læse hvordan mange nævner de har svært ved at læse rottweileren. Personligt syntes jeg de er rimeligt nemme at læse, mens andre racer kan være meget sværere at læse smiley Er dog godt klar over at vi alle har forskellige erfaringer og det nok forklarer det.

  • #71   10. apr 2014 Jeg oplever faktisk, at (hunde)folk bliver enormt overrasket over Bertas energiniveau, fordi hun altid drøner rundt, når hun leger. Hun kan virkelig have meget krudt i sig. Der har jeg da ofte fået en kommentar med på vejen om, at folk troede, at mops var små tykke, sofadyr. Berta er så også en forholdsvis slank udgave, så der modbeviser hun ofte folks forestillinger.

    Selv er jeg som udgangspunkt ikke bange for bestemte hunderacer, men der er da hunderacer som jeg har virkelig meget respekt for. Jeg kigger oftere på ejeren og hvordan denne håndterer hunden.
    Dog er der nogle hunderacer, som jeg kan være en anelse nervøse overat møde, når jeg har Berta med mig, fordi jeg ved, de kan have stærk egetkønsaggression. Og der tager jeg altså mine forhåndsregler, må jeg nok indrømme, hvis jeg ikke lige føler mig tryg ved ejerens håndtering af hunden.


  • #72   10. apr 2014 Lucky er engang blevet kaldt mynde til et chihuahua træf, fordi han havde så meget krudt i måsen og løb rundt og rundt og rundt i fuld fart. smiley
    Det var dog kun for sjovt, og hans energi niveau er kun blevet højere og han elsker stadig at løbe i fuld fart i ring. Dog tvivler jeg meget stærkt på at han kan følge med mynderne smiley


  • #73   10. apr 2014 Med Cody møder jeg ret mange fordomme.
    fx er der tit folk der spørger "bider den?" hvis de vil ae ham.
    Jeg står som regel med et ansigt der ser sådan her ud smiley mens jeg svarer "nej hvorfor?"
    Og så bliver han rigtig tit kaldt for "hun"... Han ligner åbenbart en tæve. smiley

    Med Lobsen møder jeg faktisk ingen fordomme overhovedet.
    Nogle enkelte folk har sagt at de tror jeg ikke kan holde ham og at han er for stor til mig.
    Oftest når folk siger noget til mig når jeg har Lobsen med så er det fordi de bare må fortælle mig hvor smuk de syntes han er smiley
    Og jeg kan jo ikke andet end at give dem ret, han er jo bare smuk! smiley


  • #74   11. apr 2014 Jeg har ikke rigtig nogle fordomme over for nogle hunde, jeg har den holdning at det er ikke hunden som kilden til problemerne, det er ejeren. Altså ligesom det det ordsprog "Don't blame the game, blame the player" smiley

    Dog er der nogle racer som jeg er mere obs. på end andre, og det er desværre den hvide schæfer... Jeg har bare haft nogle utrolig dårlige oplevelser med en hvid schæfer, som var meget dominerende overfor hunden selvom hun have givet tegn til underkastelse. Den episode endte så med at jeg blev nødt til at hive schæferen væk fra min...


  • #76   12. apr 2014 Jeg bryder mig ikke om rottweiler, sys de er lumske....dog så jeg en til en udstilling, den stod lige bag mig, og var så lalleglad og total mig mig mig mig mig agtig, så jeg kom til at grine af den, den var bare så glad smiley
    Men det er også eneste positive eksemplar jeg har mødt..

    Jeg blir ofte spurgt om hvorfor vi har valgt at kupere hende, da det er ulovligt og synd....og det gælder både ører og den manglende hale....
    Ørerne fejler altså ikke noget, og halen er hun født uden...

    Min svigerinde har en Bullmastiff og min kæreste var dødvande for den i starten, og den skulle helst ikke eksistere.....nu er han da gode venner med den, og den er bare så skøn som han er stor


  • #77   12. apr 2014 Nå indlægget vil ikke redigeres så i får bare billedet her......man kan nærmest høre ham sige "nuuuusssss miiiig"

    profilbillede
  • #78   12. apr 2014 Og min "kuperede" hund

    profilbillede
  • #79   13. apr 2014 Jeg har heldigvis ingen fordomme smiley Tror der er fordi at jeg har været træner i DCH i mange år, der møder man rigtig mange racer og blandinger. Så lære man også hurtigt at der ikke er noget galt med hunden, men ejeren smiley Jeg har det problem med Maggie, at alle ved det er en lassie og tror min/mine er sådan. Er man et sted hvor der er mange mennesker, så er det 100% sikker at når jeg vender mig om, ser man en mor med sit lille barn, mast helt ind i min hunds hoved. "Nåeeee er den ikke søøøøød og sååååå blød" Hallo var det ikke en ide og spørge om hunden gør noget inden ???? Jeg er blevet meget gal en del gange, folk bliver virkelig tøsesur når jeg siger: Min hund bliver altså ikke aflivet hvis den bider jeres barn. smiley

Kommentér på:
De kære fordomme

Annonce