{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Meget ondt i maven.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden fredag haft kraftige smerter i maven, som kommer og går... (Lidt ligesom mens smerter).

Jeg går lidt og tænker om det er en virus, eller om det kan være graviditet? Min mens kom sidst, men den var 1½ dag forsinket, hvilket den normalt aldrig er.

Nogen der ved om man kan få vilde smerter af p-piller, hvis man er gravid?
Det kan virkeligt godt føles som om det er "underlivet" engang imellem. :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget ondt i maven....
  • #1   14. jun 2009 Sider smerten i midten eller i den ene side ? Og i hvilken side ?

• #2   14. jun 2009 Ved ikke om man kan får smerter hvis man er gravid og på p-piller, men f.eks kan man få stærke smerter hvis man er gravid, og fosteret sidder uden for livmoren.
    Jeg synes at du skal opsøge din læge i morgen, det er jo heller ikke til at holde ud at gå med

• #3   14. jun 2009 Hvis du trykker på maven i højre side, gør det så mere ondt når du slipper igen ?

• #5   14. jun 2009 Syns det er mest i midten.. Men også i venstre side engang imellem.

• #6   14. jun 2009 Tina, nej men det gør ondt når jeg trykker...

• #7   14. jun 2009 Okay... Blindtarmen sidder i højre side :o) Så er det nok ikke den....
    Men hvis du har meget stærke smerter, så kan du jo ringe til lægevagten...

• #8   14. jun 2009 De 2 små, jeg har haft dårlig mave de sidste par dage, og har fået nogle piller fra apoteket, som har stoppet det.
    Men har stadig ondt i maven.

• #9   14. jun 2009 Tina, havde jeg også blevet nødt til, hvis det var konstant. For det gør virkeligt så ondt når det kommer, at jeg næsten får kvalme af det.

• #10   14. jun 2009 Blindtarmsbetændelse er bla kendetegnet ved slip- ømhed.. Altså at det gør ondt når man slipper trykket..
    Hvor længe siden er det du havde din sidste mens ? (første dag ) Nogle mærker ægløsningen ret meget.. omkring 12-14 dage efter sidste menstruations første dag.

• #11   14. jun 2009 Åh åh......Hvis jeg tager stoppende piller, kan jeg få afsindig ondt i maven!!

Har du fået Propiden eller de der "plus" nogle, som jeg ikke kan huske hvad hedder?

• #12   14. jun 2009 Endometriose er også en mulighed.... faktisk er der rigtig mange muligheder...
    Hvis dine smerter er SÅ kraftige at du får kvalme af det, så synes jeg du skal give lægen et kald nu.... Det er bedre at være på den sikre side.. Og HVIS du er gravid udenfor livmoderen, så er det farligt for dig.

• #13   14. jun 2009 Tina, den stoppede for en uge siden.. Jeg undre mig bare over jeg har så mega ondt, og det har varet ved siden fredag :S

Mette, ja... Nu kan jeg heller ikke lige huske hva de hedder.. Hehe.
    Men jeg havde ligeså ondt i maven, inden jeg tog dem.. Vildt underligt.

• #14   14. jun 2009 Hmm ja.
    Altså jeg røg på sygehuset for nogle uger siden, med kraftige smerter og vejrtræknings problemmer.. Men der havde jeg ondt nede ved mine ribben, og alt så normalt ud, så der mente de at jeg havde angst anfald.

Er bare underligt jeg nu har bøvl med kraftige smerter igen.. - Bare nede i maven, denne gang.

• #15   14. jun 2009 Sanne, hvordan fandt de frem til at du fejlede det?

• #16   14. jun 2009 Når du siger maven, hvor mener du så nøjagtigt? Mange tror nemlig at maven sidder et helt andet sted på kroppen.

Lige hvad angår blindtarmsbetændelse, så er det rigtigt, at den sidder i højre side, men langt de fleste har smerter i modsatte side.

Hvis dine smerter sidder helt nede ved skridtet, så har det noget at gøre med dit underliv.

Din mavesæk sidder ret højt oppe, og hvis man trykker på den og det gør ondt, kan det sagtens være et begyndende mavesår, især hvis der samtidigt løber noget væske op i mundhulen eller du får en grim smag i munden.

Har du spist noget, du ikke plejer? Eller noget krydret, stærkt eller meget saltet mad?

• #17   14. jun 2009 Molly, ja det føles nemlig som underlivet.. Det er meget langt nede.

Det kan selvf også være influenza eller lign, da jeg har haft slem diarre, men syns bare det er mærkeligt det så stadig gør så ondt, engang imellem.

• #18   14. jun 2009 Okay..

Ja mystisk er det i hvert fald.
    har ikke spist noget jeg ikke plejer osv..

• #19   14. jun 2009 Det kan jo også være en infektion i underlivet...

• #20   14. jun 2009 Har du tjekket om du har feber?

• #21   14. jun 2009 Har ikke noget at måle den med, men det føles sådan engang imellem..
    Koldsved, træthed, træt i kroppen.

• #22   14. jun 2009 Hvis du får det værre end du har det nu, så må du love mig at ringe til vagtlægen - eller i hvert fald kontakte din læge i morgen.

Jeg håber, at du har en, som kan være hos dig i nat. Bare for alle sikkerheders skyld.

Hellere et opkald for meget til vagtlægen end for lidt. Du kan også tage direkte på skadestuen, hvis man kan det, der hvor du bor (nogle steder har de lukkede skadestuer og andre steder åbne, alt afhængigt af hvor i landet du bor). Især hvis du har mistanke om et foster udenfor livmoderen, så skal du skannes og have taget blodprøver.

Så snart du kan få fat i et termometer, synes jeg, at du skal anskaffe dig et. Det kan være en rigtig god ide at måle sin temperatur for at se, om det udvikler sig.

Jeg håber det bedste for dig.

Du skal tænke på dig selv, og hvis noget mærkes forkert, skal du reagere på det.

• #23   14. jun 2009 Molly, tak for det :O)

Må håbe det bare er en omgang influenza der snart stopper.

Jeg har prøvet at være gravid uden at vide det, og samtidigt havde jeg en infektion og fik rigtigt meget pencilin, som så resulterede i abort.

Så jeg ved hvor kraftige smerter der kommer, hvis det er meget alvorligt. Og så blir der helt automatisk ringet til 112 :O)
    Bor sammen med kæresten, så er skam under opsyn. Smiler

• #24   14. jun 2009 mht. dem der snakker om blindtarmen, så er det ikke altid som det "plejer".

Da jeg havde blindtarmsbetændelse, gik jeg meget længe inden det blev opdaget.

jeg synes du skal sende kæresten på apoteket, så du kan få et termometer. Hvis du ringer til vagtlægen, vil han straks spørg efter din temperatur, og det er en rigtig god indikator hvor hvordan din krop har det generelt..

• #25   14. jun 2009 Det er faktisk meget almindeligt, at en blindtarmsbetændelse viser sig helt tosset i forhold til, hvor den befinder sig.

Faktisk har den ofte et forløb, hvor smerterne starter i venstre side under ribbenskanten og stille og roligt bevæger sig ned mod blindtarmens område.

Noget, der er kendetegnende er, at man har tendens til at få flere smerter, når man er "rettet ud". Man har mest lindring bøjet, og smerterne øges voldsomt når man bevæger sig - også bare en smule.

• #26   14. jun 2009 CH, nemlig. Jeg kan ikke huske hvordan mine smerter startede, men jeg kunne ikke rette mig, og gik derfor rundt konstant bøjet i 2-3 uger, da vi så tog til lægen...

• #27   14. jun 2009 Uha, det var lang tid, Anja ...

• #28   14. jun 2009 CH,
    ja, bestemt.. og der gik næsten en uge på hospitalet inden de fandt ud ad hvad det var.
    Min læge sendte mig direkte på Glostrup hvor jeg var i knap en uge. De mente at jeg bare havde lidt luft i maven.
    Efter 4-5 dage sendte de mig dog til Rigshospitalet hvor en læge fra Rusland med det samme vidste hvad det var, selvom de andre læger troede det var en tvilling. Desværre havde en sygeplejerske vi kendte, lige givet mig en mad, så vi måtte vente 8 timer på operationen, og derefter yderlige 5-6 grundet et kejsersnit.

jeg havde over 40 i feber, og da blindtarmen var sprunget forlængst var mine organer dækket af pus. Selve operationen tog omkring 4 timer og jeg var 8..
    der gik næsten en uge, før jeg vågnede, så dopet blev jeg...

Spørg lige om mine forældre var bekymrede!

Min mor har aldrig tilgivet sig selv for at der gik så længe, og siden den dag har hun overreageret på selv små snitsår..

• #29   14. jun 2009 Puha, det er dælme en grim historie :o(

• #30   14. jun 2009 CH,
    yes, gudskelov for hende lægen!
    Og alt gik fint. Jeg fik en masse bamser, så alt var fint..
    Et stykke tid efter tabte jeg en stor del af mit hår, da min krop ganske enkelt fik et gevaldigt chok, og så har jeg grimt ar, som er rimelig stort, men sådan er det jo. Kunne være endt meget værre, og med en sprunget/irriteret blindtarm i så lang en periode samt den høje feber, burde jeg have været død for længst..

• #31   15. jun 2009 Hvordan går det i dag?

• #32   15. jun 2009 Anja, jeg tror netop jeg har læst din historie på Tv2's hjemmeside :o)

• #33   15. jun 2009 Har ikke så stærke smerter, men der er stadig lidt.
    Og så er jeg mega træt...

Kommentér på:
Meget ondt i maven....

Annonce