5.960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Gode råd om lus (på børn) Gode råd om lus (på børn)

Jeg har 4 børn - så de er nok ikke til at undgå - men især min ene søn er meget plaget. Jeg tjekkede ham for 1½ uge siden og der var intet og idag fandt jeg ikke mindre end 50 æg!!!!!!

Ad det er ulækkert....

Hvad har i af gode råd til at forebygge mod lus???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd om lus (på børn)
  • #1   15. jul 2009 Farve håret ;D

• #2   15. jul 2009 Hæld masser af vodka eller andet sprut i håret og pak en plastikpose om i en halv times tid...skulle gøre underværker har jeg hørt !!

• #3   15. jul 2009 Kæmme, kæmme, kæmme og så lige kæmme igen. Du kan umuligt forebygge, men du kan sørge for at fjerne lusene så snart de sætter fod på hans lille hoved, så de (stort set) ikke når at lægge æg

• #4   15. jul 2009 Tror ikke lige jeg vil farve hår når de kun er 1½, 5, 6 og 8 - men kan da gøre det på mig selv hvis jeg får dem

Hedrin?? Fåes det på apoteket??

Sprut?? Den var ny smiley

• #5   15. jul 2009 Man kan få noget shampoo hod frisøren, der forebygger. det har virket her i huset.
    Det er en gennemsigtig flakse med blå shampoo i og der er en elefant på.

• #6   15. jul 2009 Ja - kæmme er jo nok den bedste måde... er ikke så meget for kemikalier til børn

• #7   15. jul 2009 Flakse = flaske smiley

• #8   15. jul 2009 noget hundeshampoo har jeg hørt.. har dog aldrig fundet ud af om det ska være alm hundeshampoo eller om det ska være loppeshampoo hehe

• #9   15. jul 2009 Molosshuset
    Så vidt jeg ved findes der endnu ikke noget middel eller luseshampoo, der virker forebyggende. Nu kender jeg ikke præcist Hedrin, men problemet ved at bruge lusemidler i flæng er, at lusene med tiden udvikler resistens.

• #10   15. jul 2009 Og så er det jo iøvrigt stort set gratis at kæmme. Man kan vist hurtigt købe sig fttig hos matas eller frisøren med 4 børn.

Gør det til noget hyggeligt og en rutine, at når de er i bad/får vasket hår, bliver de kæmmet

• #11   15. jul 2009 Jeg har hørt at australsk tea tree oil skulle være godt, det fås i matas. Man skal vaske håret i det hver dag.

• #12   15. jul 2009 noget der hedder gå væk lus jeg var selv plaget af lus i meget lang tid brugte det og så forsvandt de

• #13   15. jul 2009 Hvis de har langt nok hår, så brug et glattejern til dem, for VARME, dét kan de lus ikke udvikle resistens overfor!!

Det er et råd jeg har fået af min søster der er frisør. Drop alle de der GIFTIGE ting, for det gir kun én ting og det er MONSTER-LUS...

• #14   15. jul 2009 Balsam, i til at kæmme og kæmme, ellers har jeg hørt frontline til lopper skulle slå både æg, larver og de voksne lus ihjel

• #15   15. jul 2009 Min datter havde nogle virkelig hårdføre lus i en periode(inden jeg hørte den med sprutten)...og til sidst blev jeg træt af at vaske/fryse bamser/sengetøj, så jeg tog i desperation frontline og sprøjtede på det hele...hun har ikke haft lus siden(tror simpelthen de døde, da hun pakkede sig ind i dyne og pude, der også var sprøjtet, om aftenen)

• #16   15. jul 2009 Nåå....ja, eneste problem var så alle de døde æg, der hang på hårene !!

• #17   15. jul 2009 Tak for alle de gode råd.... Jeg må nok bare kæmme kæmme kæmme... Det er bare træls og min søn har vildt tæt hår. Der røg en del æg idag da jeg klippede ham

• #18   15. jul 2009 hvis han har meget vildt og tæt hår, så anbefaler jeg at trimme det HELT NED(måske nogle vil synes det er synd, men det er altså mere synd, at de har lus - børn kan være ret onde ved hinanden)

• #19   15. jul 2009 jeg så en udseendelse på enten dr1 eller tv2 kan self ik huske det nu da jeg kom ind det midt i det hele.. men de kan slet ik overleve i tøj, bamser osv.. kun i hår smiley

• #20   15. jul 2009 hvis børnene vasker hår i shampoo med rosmarin-ekstrakt, holder det lusene væk, de kan simpelthen ikke lide det... det slår dem ikke ihjel, når de først er der, men det er jo altid nemmere at forebygge end at behandle...

• #21   15. jul 2009 Han er altid klippet ned til 2 cm - året rundt - jeg har sagt i skolen at de skal få forældrene til at kæmme deres børn - men tror desværre ikke de gør det. Mine andre børn har ikke lus så det må komme fra hans klasse....

Jeg har også hørt/læst de ikke overlever andre steder end i hår.

Det shampoo med rosmarin lyder interessant - det vil jeg lige undersøge nærmere

• #22   15. jul 2009 2 cm er nu alligevel meget hår at leve i(for lusene)...ville trimme endnu tættere !!

• #23   15. jul 2009 Hmm ja, som de andre siger så trim drengene.. HELT kort!

Da jeg gik på efterskole vrimlede det med lus! Alle drengene blev beordret til at blive trimmet korthåret, og alle piger skulle kæmme eller bruge en kur, og så kun have håret sat op..

Der måtte simpelthen gøres noget..

Jeg synes du skal kontakte de andre forældre direkte, og sige til dem at I altså er nødt til at hjælpes ad for at komme af med lusene..

Kæm hver weekend, og gerne to gange om ugen hvis du kan passe det ind..

• #24   16. jul 2009 kæm hver anden dag i 3-4 uger

Du kan også bruge shampoo med tee-three oile i - det lugter godt nok ikke specielt godt - men det skulle holde dem lidt væk

Og som de andre siger - klip dem kort sommerkort

Og husk omgivelserne - vask alt hvad vaskes kan - man kan osgå lægge noget i fryseren i mindst 4 timer - så skulle de være døde

• #25   16. jul 2009 Iben R : det er kun lusefrit, hvis den der er angrebet behandles og er luse-/æggefri, når man vender tilbage !!

• #26   16. jul 2009 australsk tee tree oil... det virker...

jeg arbejder i en sfo, og har altid tiltrukket lus, da jeg efterhånden var ved at gå ud af mit gide skind i vinters og var klar til at klippe mit flotte lange hår af, gav min dejlige frisør mig et råd...

køb austalsk tee tree oil i matas.

tag shampoo i hånden og dryp 10-15 dråber oil i, og vask så håret, lad det sidde i 5-10 min.

alt burde være væk efter første vask, men gentag evt dagen efter hvis der er et par enklte sejlivet.

det er så smart at lusene bliver kvalt af det og død, æggene også. så de kan ikke udvikle resistens overfor det.
    jeg gør dette ca en gang om ugen i "lusse perioderne"

jeg har anbefalet det tilmange forældre på mit arbejde, det har virket for dem alle.

held og lykke

• #27   17. jul 2009 Igen Tak for jeres gode råd... Vi er godt igang med kæmningen og skal på ferie i en uge så mon ikke det hjælper?? smiley

• #28   17. jul 2009 Hedrin er super - specielt til små børn ... det er ikke giftig, men indkapsler bare lus og æg, så de dør.
    Jeg kæmmer forbyggende en gang i ugen, for at fange det i opløbet, men når vi har været hårdt plaget, så har jeg gjort det hver anden dag. Jeg har også en stor børneflok.
    Ved de fleste unger er kæmning nok

• #29   17. jul 2009 Tree trea oil har flere gange været under mistanke for at være allergi fremkaldene.....

Så det ville jeg undersøge før jeg kastede mig ud i at bruge det.

• #30   17. jul 2009 Indtil videre holder jeg mig nok til kæmning og balsam tror jeg.... Jeg er bare ved at få SPAT!!!!!!!

• #31   17. jul 2009 Balsam og kæmning er også en rigtig god metode, når du så har fået dem helt væk, så væn dig til at gøre det en gang om ugen, så får du hele tiden taget det i opløbet, hvis der skulle være nogen smiley

• #32   17. jul 2009 Ja det må jeg nok hellere gøre smiley

Kommentér på:
Gode råd om lus (på børn)

Annonce