{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

så, så man lige mig tude {{forumTopicSubject}}

Jeg husker den dag, hvor jeg blev taget fra min mor. Jeg ´var så forfærdelig bange, mine mælketænder var kun lige dukket frem, og jeg burde virkeligt stadig have været hos min mor, men hun var så syg, og menneskene blev ved med at sige, at de ville have penge og var træt af det "svineri" min søster og jeg lavede, så vi blev pakket ned i en kasse og bragt til et fremmed sted.

Bare os to. Vi krøb tæt sammen og var bange, men der kom stadig ingen mennesker for at kæle med os, elske os og berolige os.

Så mange indtryk og lyde og lugte! Vi er i en forretning! Der er mange forskellige dyr! Nogle, der skræpper! Nogle, der miaver! Nogle, der piber! Min søster og jeg er stuvet sammen i et lille glasbur. Jeg kan høre andre hvalpe her. Jeg kan se menneskene kigge på mig, jeg kan godt lide "de små mennesker", børnene. De ser så søde ud, fulde af sjov, som om de gerne vil lege med mig!

Hele dagen sidder vi i det samme lille glasbur. Nogle gange slår ondskabsfulde mennesker på glasset for at skræmme os. En gang i mellem bliver vi taget op for at blive vist eller holdt af mennesker. Nogle er blide, andre gør os ondt og hver gang hører vi: " Ååååh, de er SÅ søde! Jeg vil ha en!" Men vi får aldrig lov til at tage med nogen af dem...

Min søster døde i aftes, mens der var mørkt i forretningen. Jeg lagde mit hovede ned i hendes bløde pels og følte livet forlade hendes udmagrede krop. Jeg hørte dem sige, at hun var syg, og at jeg ville blive solgt til "discount-pris", så jeg kunne komme hurtigt ud af forretningen. Jeg tror, den eneste sørgen over hende, var min stille klynken, da hendes livløse krop blev taget ud af buret i morges og smidt væk.

I dag kom der en familie og købte mig! Åååf, en lykkelig dag! Det er en sød familie, og de ville virkelig virkelig gerne have mig!!!De havde købt en skål og foder og den lille pige holdt mig så kærligt i sine arme. Jeg elsker hende så højt! Moren og faren sagde, at jeg var en virkelig sød hvalp. Jeg fik navnet "Angel". Jeg elsker at "kysse" min familie

Familien passer så godt på mig, de er elskelige, blide og søde. De lærer mig kærligt forskellen på rigtigt og forkert, giver mig mad og masser af kærlighed. Jeg ønsker kun at glæde disse vidunderlige mennesker! Jeg elsker den lille pige og nyder at løbe og lege med hende.

I dag var jeg hos dyrlægen. Det var et underligt sted, og jeg var bange. Jeg fik nogle indsprøjtninger, men min bedste lille ven holdt mig blidt og sagde, at det var ok. Så jeg slappede af. Dyrlægen må have sagt sørgelige ord til min elskede familie, for de så forfærdeligt triste ud. Jeg hørte "alvorlig HD" og noget om mit "hjerte"? Jeg hørte noget om "baggårds-opdrættere", og at mine forældre ikke var blevet "testet". Jeg ved ikke, hvad noget af alt det betyder, det gør mig bare så ondt, at se min familie så trist. Men de elsker mig atdigt og jeg elsker dem så højt, så højt!

Jeg er 6 måneder nu. Hvor de fleste andre hvalpe er robuste og legesyge, gør det forfærdeligt ondt, når jeg bare skal flytte mig lidt. Smerten holder aldrig op. Det gør ondt at løbe og lege med min elskede lille pige, og det er svært for mig at trække vejret. Jeg bliver ved med at gøre mit bedste for at være den stærke lille hvalp, jeg ved, jeg burde være, men det er så hårdt. Det gør ondt at se den lille pige så ked af det og høre hendes forældre sige: "Måske er det tid?...." Adskillige gange har jeg været henne på det der "dyrlæge-sted" og nyhederne er aldrig gode. Altid snak om medfødte lidelser. Jeg vil jo bare mærke den varme sol, løbe og lege og nusse med min familie.

Sidste nat var den værste, smerterne er nu min trofaste følgesvend. Det gør ondt bare jeg vil rejse mig for at drikke. Jeg prøver på at komme op, men kan kun klynke af smerte. Jeg bliver taget med i bilen en sidste gang. Alle er så triste, og jeg ved ikke hvorfor?Har jeg været slem? Jeg forsøger at være god og kærlig, hvad har jeg gjort forkert? Åh, hvis bare denne smerte ville forsvinde! Hvis bare jeg kunne fjerne den lille piges tårer! Jeg strækker mig for at slikke hendes hånd, men kan bare klynke af smerte.

Dyrlægens bord er så koldt. Jeg er så bange. Menneskene elsker mig og krammer mig allesammen, de græder ned i min bløde pels. Jeg kan føle deres kærlighed og sorg. Det lykkes mig at slikke deres hænder. Selv dyrlægen virker ikke så skræmmende i dag. Han er blid og jeg kan mærke en slags lindring af mine smerter. Den lille pige holdermig blidt og jeg takker hende for at give mig sin kærlighed. Jeg mærker et let prik i mit forben. Smerten begynder at lette og jeg mærker en fred sænke sig over mig. Jeg kan nu forsigtigt slikke hendes hånd. Mit syn bliver drømmelignende nu og jeg kan se min mor og mine brødre og søstre et fjernt grønt sted. Sig, at der ikke findes smerte der, kun fred og lykke! Jeg siger farvel til familien på den eneste måde jeg kender, en blød logren med halen og et blidt puf med snuden. Jeg havde håbet på at tilbringe mange mange år sammen med dem, men s¨ådan blev det ikke. "Forstår I", sagde dyrlægen "hvalpe fra en dyrhandel kommer ikke fra ansvarlige, etiske opdrættere...."

Smerten er væk nu, og jeg ved, der vil gå mange år, før jeg får min elskede familie at se igen! Hvis dog bare alting kunne have været anderledes.....

Fandt denne på en hjemmeside, synes lige jeg ville dele den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så, så man lige mig tude
  • #1   17. aug 2009 Ej er ikke fair at smide sådan en op, når jeg i forvejen er dybt ulykkelig over at min lillepige er skidt i disse dage...

    *Hulk*


  • #2   17. aug 2009 Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! *

    Sorry hvad fejlier din lille skat.


  • #3   17. aug 2009 ;(

  • #4   17. aug 2009 Sheila..
    Hun har rigtig slem diarre, så vi har været fordi dyrlægen idag.. Hvor hun har fået væskebehandling osv..
    Skal så se tiden an til i morgen tidlig, hvor hun måske skal derop igen og indlægges i et halvt døgn for at få drop.. smiley :( smiley


  • #5   17. aug 2009
    Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! *

    stakkels pus da, det er så forfærdeligt når de har det dårligt, man ved slet ikke hvor man skal gøre af sig selv. men det skal nok gå det er jeg sikker på..


  • #6   17. aug 2009 pu ha alle hård rejste sig lige

  • #7   17. aug 2009 Puha altså kan slet ikke klare sådan noget :((( Snøft snøft snøft...

  • #8   17. aug 2009 Sheila..
    Ja det er bare super hårdt..
    Hun er min første hvalp, og Wictor har ikke været syg indtil videre (7-9-13) så er helt ude af mig selv..

    Jamen er også mere rolig efter vi har været hos Dr.dyr, hun var super god til at forklare alt og berolige.. Så nu skal hun bare ovenpå igen, så jeg ikke skal undvære hende hele dagen i morgen (Pyller mor jeg ved det *G* )


  • #9   17. aug 2009 skal vi tude, så lad os tude, hvis ikke så læs ikke mit næste indlæg....nu er i advaret

  • #10   17. aug 2009 Hvor kunne du ?



    Som hvalp underholdt jeg dig med mine narrestreger, og fik dig til at le. Du kaldte mig dit barn, og på trods af en del gennemtyggede sko og et par ødelagte pyntepuder blev jeg din bedste ven. Når jeg havde været "uartig", sagde du til mig med løftet pegefinger "hvor kunne du?", men lod dig så formilde, og kløede mig på maven. Det tog lidt længere tid end forventet for mig at blive renlig, fordi du havde frygtelig travlt, men vi arbejdede sammen på sagen. Jeg husker de nætter i sengen, hvor jeg trykkede næsen ind mod dig, og lyttede til dine betroelser og inderste tanker, og jeg var overbevist om, at livet ikke kunne blive bedre. Vi gik lange ture, og løb i parken, kørte i bil og holdt ind for at spise is (jeg fik kun vaflen, fordi "is er dårligt for hunde", sagde du), og jeg tog lange lure i solen, mens jeg ventede på, at du skulle komme hjem sidst på dagen.

    Lidt efter lidt begyndte du at bruge mere tid på dit arbejde og din karriere og mere tid på at lede efter en menneskeven. Jeg ventede tålmodigt på dig, trøstede dig i kærestesorg og skuffelser, skældte dig aldrig ud for dårlig dømmekraft, tumlede mig af glæde, når du kom hjem, og da du blev forelsket.

    Hun, som nu er din hustru, er ikke et "hundemenneske" - alligevel bød jeg hende velkommen i vores hjem, prøvede at vise hende hengivenhed, og lystrede hende. Jeg var lykkelig, fordi du var lykkelig. Så kom menneskebabyerne, og jeg delte din begejstring. Jeg var opslugt af de små lyserøde væsener og deres lugt, og jeg ville så gerne også tage mig af dem. Men hun og du var bange for, at jeg kunne komme til at gøre dem noget, og jeg tilbragte størstedelen af tiden forvist til et andet værelse eller et hundebur.

    Åh, hvor jeg dog længtes efter at elske dem, men jeg blev hurtigt en "kærlighedsslave". Efterhånden som de voksede op, blev jeg deres ven. De klyngede sig fast til min pels, og trak sig op på vaklende ben, de stak fingrene i mine øjne, undersøgte mine ører, og kyssede mig på næsen. Jeg elskede alt ved dem og deres kærtegn - for dine kærtegn var nu så sjældne - og jeg ville have forsvaret dem med mit liv om nødvendigt. Jeg plejede at liste mig ind i deres seng og lytte til deres bekymringer og inderste tanker, og sammen ventede vi på lyden af din bil i indkørslen.

    Der havde været en tid, hvor du - hvis nogen spurgte dig om du havde hund - tog et billede af mig ud af din pung, og fortalte dem historier om mig. Gennem de senere år har du blot svaret "ja" og skiftet emne. Jeg er gået fra at være "din hund" til "bare en hund", og du brød dig ikke om at have udgifter i forbindelse med mig. Nu har du fået et jobtilbud i en anden by, og du og din familie flytter til en lejlighed, hvor der ikke er husdyrtilladelse. Du har truffet den rigtige beslutning for din "familie", men der var en tid, hvor jeg var det eneste familie, du havde.

    Jeg var begejstret over køreturen, indtil vi ankom til internatet. Det lugtede af hunde og katte, af frygt og af håbløshed. Du udfyldte papirerne, og sagde: "Jeg ved, du vil finde et godt hjem til hende". De trak på skulderen, og kiggede pinligt berørt på dig. De kendte virkeligheden for en midaldrende hund, selv en med "papirer". Du var nødt til vriste din søns fingre fri fra mit halsbånd, mens han skreg: "Nej, far! Du må ikke lade dem tage min hund!" Og jeg blev bekymret for ham og for, hvad du netop havde lært om venskab og loyalitet, om kærlighed og ansvar og om respekt for alt levende. Du klappede mig på hovedet til farvel, undgik mine øjne, og afslog høfligt at tage mit halsbånd og line med.

    Du havde en deadline, du skulle nå, og det har jeg også nu. Da du var gået, sagde de to rare damer, at du sikkert havde kendt til din forestående flytning måneder i forvejen, men ikke havde gjort noget forsøg på at finde et andet godt hjem til mig. De rystede på hovedet, og sagde: "Hvor kunne du?"

    De er så opmærksomme overfor for os her på internatet, som deres travle hverdag tillader. De fodrer os selvfølgelig, men jeg har mistet appetitten for flere dage siden. I begyndelsen, når nogen gik forbi min løbegård, sprang jeg hen til forsiden i håbet om, at det var dig - at du havde skiftet mening - at det hele bare var en ond drøm, eller jeg håbede, at det i det mindste ville være nogen, som brød som om mig, en eller anden som ville redde mig. Da jeg indså, at jeg ikke kunne konkurrere med glade hundehvalpe, der - uvidende om deres egen skæbne ­ boltrede sig for at få opmærksomhed, trak jeg mig tilbage til et fjernt hjørne, og ventede. Jeg hørte hendes fodtrin, da hun kom efter mig sidst på dagen, og jeg traskede efter hende hen ad gangen til et andet rum.

    Et velsignet stille rum. Hun satte mig på et bord, og nulrede mine ører, og sagde, at jeg ikke skulle være bange. Mit hjerte bankede i forventning om det, der skulle ske, men der var også en følelse af lettelse. Kærlighedsslavens dage var talte. Som det er min natur, var jeg mere bekymret for hende. Den byrde hun bærer, vejer tungt på hende, og det ved jeg på samme måde, som jeg altid vidste, hvordan du havde det. Forsigtigt lagde hun en årepresse om mit forben, mens en tåre løb ned ad hendes kind. Jeg slikkede hende på hånden på samme måde, som jeg plejede at trøste dig for så mange år siden.

    Professionelt stak hun nålen ind i min åre. Da jeg mærkede stikket og den kølige væske løbe gennem min krop, lagde jeg mig søvnigt ned, kiggede hende ind i hendes venlige øjne og mumlede: "Hvor kunne du?" Måske forstod hun mit hundesprog, for hun sagde: "Undskyld". Hun krammede mig, og forklarede hastigt, at det var hendes job at sørge for, at jeg kom et bedre sted hen, hvor jeg ikke ville blive tilsidesat eller mishandlet eller forladt, eller ville skulle klare mig selv ­ et sted med kærlighed og lys så meget anderledes end dette jordiske sted. Og med en sidste kraftanstrengelse forsøgte jeg med et haledunk at udtrykke, at mit; "Hvor kunne du?" ikke var møntet på hende. Det var dig, min elskede herre, jeg tænkte på. Jeg vil tænke på dig, og vente på dig for evigt. Må alle i dit liv altid vise dig lige så stor loyalitet.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Slut Note fra forfatteren: Hvis "Hvor kunne du ?" gav dig tårer i øjnene, da du læste den, som den gav mig, da jeg skrev den, er det fordi, den udgør den fælles historie for millioner af tidligere ejede kæledyr, som hvert år dør i Amerikanske og Canadiske internater. Enhver er velkommen til at udbrede artiklen til ikke-kommercielle formål, når bare den er behørigt forsynet med copyright-noten. Brug den til uddannelsesformål, på jeres hjemmeside, i nyhedsbreve, på dyreinternaters og dyrlægekonsultationers opslagstavler.

    Fortæl offentligheden, at beslutningen om at bringe et kæledyr ind i familien er en vigtig beslutning for livet, at dyr fortjener vores kærlighed og fornuftige omsorg, at det at finde et andet passende hjem for dit dyr er dit ansvar, og at enhver lokal dyreorganisation kan tilbyde råd og vejledning, og at alt liv er værdifuldt. Gør dit til at standse aflivninger og støt alle sterilisationskampagner for at forhindre uønskede dyr.



    Copyright 2001 ©

    Forfatter Jim Willis


  • #11   17. aug 2009 Tårerne løber bare ud af øjnene på mig. Det er kun ca. 2 mdr. siden jeg fik min egen elskede Enzo aflivet, så smerten og savnet sidder stadig i mit hjerte.
    Jeg burde slet ikke have læst indlægget.
    Var i spanien for et par år siden, hvor vi kom forbi en dyrehandel, hvor de havde hvalpe siddende i glasbure - uhh det gjorde ondt i hjertet at se.


  • #12   17. aug 2009 Jeg har læst dem så mange gange, at orden desværre blot preller af

  • #13   7. jan 2014 Hejsa. jeg har oprettet en gruppe, der hedder Hunde Salg - Køb ikke de her steder.

    Grupper er oprettet for at gøre det nemmere at komme uden om syge hvalpe, hvalpefabrikker og hundehandlere. Så har i dårlig erfering eller kender til nogle af disse "grupper" er i velkommen til at tilføje jeres historie. https://www.facebook.com/groups/601699863230895/


Kommentér på:
så, så man lige mig tude

Annonce