{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Hvad skal man så? {{forumTopicSubject}}

Jeg har truffet en beslutning; Jeg dropper at træne DcH programmet med Clinton. Men hvad pokker skal man dog så finde på????
At gå til konkurrencer i DcH programmet er kort fortalt spild af dommerens tid, arrangørenes tid, min tid og min hunds tid. Han er sjov at træne med, men komplet håbløs at tage til konkurrencer med. Han er 5 år gammel og det bliver vist aldrig anderledes så nu gider jeg altså ikke mere.
Jeg har fået plads på klubbens rally-hold med ham mens jeg lige tænker mig lidt om. Jeg tvivler lidt på at vores fremtid ligger inden for rally, men man ved selvfølgelig aldrig: Perle tog jo fusen på mig og var seriøst glad for rally. Selvom det jo var noget mere 'stille' end hvad hun ellers lod til at holde mest af.
Det Clinton nok helst vil er noget hvor han skal bruge næsen. Det peger jo unægteligt i retning af nosework eller spor. Jeg snakkede med en dommer i søndags, der kende os rimeligt godt. Hun foreslog IFH spor(det træner hun selv) og her kunne jeg fint hægte mig på to klubkammerater. Men iiiihhhh her er jo så en færdselsprøve man skal bestå hvori, der indgår et par lydighedsøvelser. Og det er jo lige det der er vores achilleshæl. Jo, jeg vil sagtens kunne lave en fin lineføring med ham. Men så skal man gå det samme fri ved fod lige og lave en sit og to gange dæk - uden belønning. Så er det ikke sikkert Clinton er med.....
Nosework synes han er fedt. Men jeg har brug for noget sparring for at komme videre. Og jeg har brug for at vide lidt mere om hvordan det egentligt skal foregå hvis man vil til konkurrencer. Han er pt rigtig god til at ræse laden rundt og finde lavendelfærten. Men der er jo mere til det end det. Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen kurser?
Jeg har tidligere trænet schweiss og det kunne jeg jo godt prøve igen. Det er bare ikke det jeg har allermest lyst til og det er ærlig talt lidt bøvlet at træne.
Det er svært når det jeg synes er fedest ikke er det hunden synes er fedest smiley
Og for at være ærlig så passer det ikke særlig godt ind i mit liv at skulle køre langt efter træning lige nu. Så jeg er nødt til at holde mig i Køge/haslev/fakse/stevns området.
Nå, havde lige brug for at komme af med mine lidt frustrerede tanker smiley Ideer er velkomne smiley
Åååååhhh hvor jeg dog savner min Perle der med glæde gik alle stuedressur øvelserne i A-klassen i en køre i sikker forvisning om at 'NU får jeg bolden'. Som jeg kunne belønne ved at hoppe lidt, sige 'aiii hvor er du dygtig' og se glad ud. Jeg glæder mig godt nok til at få en ny dobs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man så?
  • #1   18. aug 2021 Er du medlem af nosework Jylland, de træner forskellige steder og kan hjælpe videre.
    Der er vist ogs en Nosewrk Sjælland hvis det skulle vær, kan kkke huske, hvor du bor.
    Og hvad med sweiss? Jeg er ret sikker på, at Clinton vil synes at det e skide sjovt.


  • #2   18. aug 2021 Jeg er ikke på facebook smiley Jeg bor på øst-sjælland smiley

  • #3   18. aug 2021 Det kan jo også være at jeg bare skal lære at acceptere at behovet for konkurrencer er mit alene. Clinton er ligeglad. Og så 'bare' træne spor med ham - måske sammen med de to klubkammerater jeg har der går IFH spor.
    Han synes også at frit søg er supersjovt - når han belønnes for hver genstand smiley Så det har vi også kan man sige.


  • #4   18. aug 2021 De nosework grupper jeg nævner er ikke facebook grupper, selv om de også har sider der.

    Du kan da gå til prøver både i spor og sweiss.
    Der er også nordisk spor.

    Jeg synes så at sweiss er sjovest, for det første fordi det fåregår på hundens præmisser og så er sådan en dag i skoven i mine øjne mere fedt end en dag på en mere eller mindre flad mark.



  • #5   18. aug 2021 Nøj hvor jeg kender det!
    Jeg har desværre også måtte skrue ned for mine konkurrence og trænings ambitioner med Sam.

    Jeg går selv til nosework med Sam, det synes han er sjovt og han er glad for at bruge næsen, han er konkurrence klar, men vi har endnu ikke været ude og starte endnu, da vores sidste konkurrencer indenfor rally er gået ret så skidt, så jeg skal lige have lysten til at starte igen smiley

    I nosework er der 4 søg i skal igennem, indendørs søg, udendørs søg, køretøjs søg og beholder søg.
    Jeg ved ikke om der er nogle NW hold nede omkring dig?

    Der er også mantrailing (person eftersøgning), måske det kunne være noget?
    Det synes Sam er pisse fedt og han er virkelig god til det smiley

    Schweiss spor har jeg også gået til, det bliver bare for besværligt for mig.


  • #6   18. aug 2021 Kaninslæb måske?

  • #7   18. aug 2021 Altså jeg synes jo at de der 'præcisions-spor' på en flad mark er det fedeste smiley
    Jeg tænker sig det knager over tingene og takker for jeres input smiley


  • #8   18. aug 2021 Nu ved jeg jo ikke for lidt han vil lydighed og færdselsprøven er blevet gjort lidt nemmere på lydighedsdelen siden jeg tog den med Asti. Men hvis jeg var dig og rigtig godt kunne lide spor, så ville jeg helt sikkert forsøge at få færdselsprøven i hus, så I kan komme ud til nogle sporprøver på sigt.
    Det er jo heldigvis kun en gang at han skal bestå den, så jeg syntes da at det er et eller to forsøg værd.


  • #9   18. aug 2021 Har du prøvet agility eller hoopers med ham?

    Det synes Sam er langt sjovere, end rally og anden lydighed smiley


  • #10   18. aug 2021 Jeg kender overhovedet ikke til trænings steder i Køge og omegn, men det her sted tilbyder både agility, hoopers og nosework smiley

    https://www.koegesgladehundeskole.dk/

    DCH Køge tilbyder også agility, hoopers og nosework


  • #11   18. aug 2021 Når du bor på Sjælland ville jeg da helt sikkert opsøge Sanne Andersen

    Hun er jo vild dygtig omkring nosework og har hold og uddannelser

    Hun er iøvrigt super sød


  • #12   19. aug 2021 @9 og 10: Agility kommer jeg ikke til at løbe igen. Det har jeg dyrket som konkurrencesport i 10 år fra 1996 til 2006. Jeg forlod det fordi det ganske enkelt ikke var fedt med en hund der var god til at løbe fejlfrit, men som stadig kun blev nr 32 i stor klasse fordi den bare ikke på nogen måde kan matche en BC i hurtighed. Desuden har jeg en permant skade i den ene fod der gør at jeg kan løbe ligeud på plant underlag og ikke andet). Jeg er faktisk heller ikke sikker på at agility er noget for Clinton; vi har prøvet lidt et par gange og han er sådan ligefrem vildt tændt på det. Hoopers må jeg tilstå at jeg overhovedet ikke kender.
    Køges glade hundeskole har jeg kigget på; men problemet er at de træner på samme tider som min DcH forening og den slipper jeg altså ikke smiley Pt har jeg et fedt B-hold og jeg har mine venner i klubben smiley
    @11: Jeg har godt lidt luret på hende. Det kunne være jeg skulle benytte mig af hendes ene-time tilbud (hun ser ikke ud til at have et hold for begyndere).
    Ellers så tror jeg mest jeg hælder til starte med IFH sporene og så se om jeg ikke kan få den færdselsprøve i hus på en eller anden måde. Det er jo spor han er mest hooked på. Det er når han er på vej hen til et spor at han hyler og piver og slår små knuder på sig selv smiley


  • Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 52
    #13   19. aug 2021 Nu ved jeg ikke om det er konkurrencerne du vil savne. Men har du overvejet at træne Nordisk (i DcH)? Der 2 grene én med eftersøgning og én med skovspor.
    Der er selvfølgelig også noget lydighed, men det er ikke det der fylder mest i træningen.

    Ud over min almindelige DcH træning på et C/B-hold så træner jeg Nordisk spor. Dér er der lagt vægt på de lange spor i skoven plus et stort feltsøg også i skoven.

    Men, der afholdes ikke så mange konkurrencer, og man er oppe imod eliten, hvis man tilmelder sig.


  • #14   19. aug 2021 Jamen jeg kan lige så godt indrømme at jeg vil have svært ved at træne noget hvor jeg ved jeg aldrig kommer til en konkurrence smiley

  • #15   19. aug 2021 Fvf delen af FP er blevet væsentligt indskrænket og der kræves i øvrigt stort set NADA for at bestå FP efterhånden. Kan han ligge i langtidsdæk nogenlunde - altså uden at spæne ud til den anden hund og ikke forlade dækken alt for hurtigt i det hele taget - gå nogenlunde i snor, sidde nogenlunde i sit, dække nogenlunde, komme nogenlunde ind .. så er du igennem den del.
    Den prøve er så idiotisk spild af tid, så hvis det er den der står "i vejen" for dine drømme om at gå sporvejen, så er det da bare at give den gas. Seriøst, det er stort set umuligt, at dumpe i den.

    Det er sjovt at læse herinde, hvor meget I "accepterer" mht jeres hunde. Jeg vil træne og konkurrere i IGP og har jeg en hund, der ikke har det på samme måde bliver den omplaceret.

    Bedre for både hund og mig smiley


  • #16   19. aug 2021 OK - det lyder somom færdselsprøven er så overkommelig at det er absolut forsøget værd så smiley Så er jeg faktisk afklaret - Tak smiley
    Og ja, jeg acceptere temmelig meget, når det kommer til Clinton. At omplacere ham fordi han ikke duer til konkurrencer i DcH programmet kommer ikke på tale smiley Dertil holder både min mand og jeg alt for meget af ham smiley Det er jo heller ikke ligefrem fordi jeg ikke kan lide at træne spor; eftersøgning og spor er de to øvelser JEG holder allermest af smiley


  • #17   20. aug 2021 Jeg må indrømme, at jeg aldrig ville omplacere en af mine hunde, hvis ikke den levede op til mine krav og ønsker for konkurrencer og hundetræning. Hvis det var noget med trivsel mv. var snakken en anden. Mine hunde er hele mit liv og hverdag og er ligeså meget min familie, som de er konkurrence hunde.
    Men jeg har da forståelse for, at andre har det anderledes.


  • #18   21. aug 2021 Mine hunde er hele mit liv og hverdag og er ligeså meget min familie, som de er konkurrence hunde.

    Men det er mine så ikke .. de er udelukkende brugsgenstande, som jeg på ingen måde har følelser for, og de smutter ligesom mandler i det sekund, jeg ikke mener de kan leve op til de krav jeg har til dem ...

    Men tak alligevel for din "forståelse"


  • #19   23. aug 2021 Minddog ( på Fyn) ved Iben Krarup Pedersen har noseworkkurser på forskellige niveauer, også med konkurrence for øje

  • #20   24. aug 2021 Jeg kender godt Iben. Faktisk er hun en gammel studiekammerat:) Men jeg bor på østsjælland smiley

Kommentér på:
Hvad skal man så?

Annonce