{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Hvad skal man lave? {{forumTopicSubject}}

Jeg føler pludselig at jeg har sindsyg meget tid og absolut intet i kalenderen.
Alt hundetræning er aflyst, både mit eget og mine hold.
Alle konkurrencer og kurser er aflyst de næste mange uger.
Jeg skal stadig på arbejde, men mange kunder er lukket ned så jeg kommer nok til at afspadsere en del timer over de næste uger = endnu mere tid smiley
Manden og ungerne er hjemme de næste 2 uger.
Godt vi har et stort hus smiley
I dag har jeg gået 8 km i skoven, set 2 timers Netflix og lavet lidt fitness med hundene smiley
Gode ideer og forslag til mit pludselig skemaløse liv modtages. Rengøring og havearbejde er IKKE gode forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man lave?
  • #1   14. mar 2020 Læs en god bog smiley

  • #3   14. mar 2020 Jeg laver mad - og det bliver da også til en god kage fra tid til anden smiley

  • #4   14. mar 2020 Jeg kunne få datteren til at bage smiley Det elsker hun

    Jeg ville faktisk gerne læse “The Brain book” men kan ikke finde den online smiley


  • #5   14. mar 2020 Hahaha - når alt det her er overstået går der med garanti lidt inden nogen synes det er specielt fantastisk at være arbejdsløs/sygemeldt/pensioneret *GG*
    Man går altså lidt i panik, når alting pludselig står stille smiley

    Husbond arbejder jo stadig her - faktisk arbejder han over i denne tid, så jeg er mere alene en vanligt.
    Når han så er hjemme så bliver det lidt praktiske gøremål - jeg håber vi kan nå nogle hængepartier rundt om på og i huset de kommende weekender smiley
    Netflix, ture med vapperne.

    I dagligdagen fyldes min tid ud med rigtig meget TV2 News lige for tiden, almindelige huslige trummerum-ting, lydbog, glo på telefonen, nappe en serie, leg og underholdning til hundene, bagning!!
    Det er ikke så meget for en, der ikke er helbredsmæssigt udfordret - der må lidt tungere ting på banen. Det er jo alle tiders lejlighed til at få styr på haven, malet soveværelset, osv, vasket køkkenet ned osv....


  • #6   14. mar 2020 Lær at hækle

  • #7   14. mar 2020 Jeg skal hækle og tegne og skrive og være alene, præcis som jeg har været det de sidste 2.5 måned, nu bare uden ugentligt besøg hos Jobcenteret..

    Ville dog lidt ønske at jeg havde fundet strikkepinde så jeg kunne lære at strikke..

    Men jeg må indrømme, at nu hvor alle der bor sammen skal være sammen 24/7 er jeg godt nok glad for at jeg er flyttet hjemmefra(for 2 år siden), for jeg ville gå totalt agurk hvis jeg skulle være sammen med min familie 24/7 i 2 uger.. Det holder min psyke bare ikke til.

    Jeg håber at folk passer på sig selv og ikke forlader deres grunde mere end højest nødvendigt.


  • #8   14. mar 2020 Gør rent... alligevel.

  • #10   14. mar 2020 Ginne - vask din mund med sæbe!!!

  • #11   14. mar 2020 du kommer bare og låner hende her! Vi har ikke en stille time og hun nægter at sove om aftenen før 2130. Vi er ude men det gør det ikke ud for dagpleje hahaha

    Det er skønt men hårdt på en dejlig måde


    profilbillede
  • #12   14. mar 2020 Haha, Bumle, jeg er taget hjem til mine forældre på Corona-ferie smiley

    Ej, jeg har et projektarbejde jeg stadig skal have skrevet sammen med min gruppe på studiet. Vi prøver at se om det kan lade sig gøre over facetime osv... jeg er bare helt sikker på, at jeg ville blive 100% sindssyg, hvis jeg skulle sidde i min lillebitte lejlighed selv, uden rigtig at se andre mennesker, og uden noget at lave - så nu er der sørme familietid smiley


  • #13   14. mar 2020 Har overvejet det, især fordi min mor laver god mad smiley
    Men venter lige et par dage tror jeg smiley

    Elsker at være alene, så har ikke de store problemer med det smiley


  • #14   14. mar 2020 Hvis det var mig, der var hjemsendt, var jeg gået haven smiley

  • #16   14. mar 2020 Hvad med at holde temadage for familien ? F.eks: i dag lever alle som de gjorde i 60’erne, i dag er vi i Mexico/Grønland/Spanien eller ? Så kan I bruge nettet til at finde oplysninger om periode/land og lave mad/høre musik efter perioden/landet ?

    Lave en videodagbog til bedsteforældre/familie ? Min kusine og hendes familie lavede en julekalender til bedsteforældrene i december, med en lille mail med videohilsen hver dag. Det var vildt populært.

    I kan spille spil, lære ungerne at lave mad, lave påskepynt eller ?

    Hvis det var mig, som var hjemme med mand og børn, ville jeg udnytte at det var muligt at sætte farten ned, og tilbringe kvalitetstid med familien.

    Jeg bor alene, og er i frivillig hjemmekarantæne pga. hoste. Jeg bruger tiden på at lufte hunde, hækle, være på HG, se tv og lave huslige pligter. Satser på at få læst en en hel masse andet. Jeg keder mig aldrig smiley


  • #17   14. mar 2020 Denne passer ret godt på mig.. Er født i september, og har overvejet at skulle begynde på virus film haha

    profilbillede
  • #18   14. mar 2020 Juli: den passer perfekt smiley

  • #21   14. mar 2020 HL
    Hende vil jeg sgu gerne låne smiley

    Nå, i dag blev det til lidt shopping og kagebagning sammen med datteren. smiley
    Støvsugning af hele hytten og lidt havearbejde smiley

    Tak for alle forslag smiley ifølge skemaet skal jeg game de næste 14 dage smiley


  • #22   14. mar 2020 Læs nogle af de bøger, som alle bør læse, men som man aldrig har tid til. Borte med blæsten, Øst for Paradis, Little Women smiley Jeg har Øst for Paradis stående - den er FANTASTISK! Så kan du smide hundene i bilen, gå en tur i Lisbjerg Skov og hente verdens bedste bog smiley



  • #23   14. mar 2020 Jeg er taget ud til min kæreste og vores datter til på onsdag.

    Jeg har taget det perleprojekt jeg er igang med, med så jeg kan sidde og lave det smiley

    Ellers så har jeg kidnappet kærestens switch og spillet Assassin's Creed smiley


    profilbillede
  • #24   14. mar 2020 Her kommer tiden til at gå med hundene og huset, haven eller bilen. Der er fandme altid noget at lave smiley

  • #25   15. mar 2020 Bumle,i følge den der er jeg åbenbart nødt til at købe en kat som jeg kan se HP med smiley Eller det går måske når jeg har så små hunde? smiley

  • #26   15. mar 2020 Jeg tror det går med de små hunde.. Ændrer også min til alle film, I stedet for virus film.. Det andet er en smule.. Tja.. Haha

  • #28   15. mar 2020 28 dages later smiley hehe

    hamstring får en ny betydning med den film


  • #29   15. mar 2020 Jeg arbejder hjemmefra 8-16 hver dag. med alle de tilbud og butikker som vil sende for folk, så tror jeg, at jeg får nok at lave. Kommer dog til at mangle mit fitness efter arbejde smiley

  • #31   16. mar 2020 Altså jeg arbejder jo som vanligt - det foregår bare hjemmefra. Alle vores møder er holder vi i cyberspace, men det gør vi faktisk også når vi er på kontoret. Forskellen er bare at lige nu er det ALLE der mødes på Skype eller MS teams. Hvor det på en normal dag var noget af gruppen der var samlet i et mødelokale og så ville dem der sidder rundt omkring i verden ringe ind. I mit team gør vi ret meget ud af stadig at 'mødes' og snakke om løst og fast som man jo gør når man mødes fysisk på en arbejdsplads. Så vi mailer, chatter, sms'er osv stadig om løst og fast og sender billeder rundt. Det store plus er at jeg sparer 1½-2 timers transport hver dag smiley Og så har jeg en virkelig dejlig udsigt over haven og markerne omkring os fra min nyindrettede kontorplads smiley Det er en noget bedre udsigt en fra et kontor inde på en fabrik i Ballerup smiley
    Jeg har tre kontorfæller med pels, der vist nyder at vi er hjemme hos dem hele dagen.


  • #32   16. mar 2020 Jeg har været med regionaltog i dag.. Med pladsbillet.
    Min mor bliver udskrevet, så jeg har flyttet møbler fordi der kommer en hospitalsseng, og så vasker jeg lige mens jeg venter.


  • #33   16. mar 2020 Foreslår rengøring og havearbejde smiley smiley

    Nåå, nej, det gad du ikke.

    Min voksne søn har ADD/ADHD og er hjemsendt i dag, han er 23 år, han har været alene i nu et par timer og har ringet og spurgt, om han ikke må male vinduer og døre både hjemme hos os og hjemme ved ham selv (han bor i min lejlighed).

    Så jow, det må han rigtig gerne.

    Jeg er sygeplejerske og arbejdsramt, min mand arbejder med it og arbejder som sædvanlig hjemme, så vores hverdag er som vanlig.
    Så her er det bare almindelig rengøring, lave mad, gå ture med hundene, pudse vinduer - og så er vi lige flyttet, så vi mangler de sidste ting at få på plads.


  • #35   16. mar 2020 Jeg skal arbejde, bare hjemmefra.
    Det er lidt mere kedeligt og en smule mere besværligt end normalt, men til gengæld slipper jeg for transporttiden. Den ekstra tid bruger jeg på at tjekke mine geder 30 gange dagligt (de skal snart have kid smiley ) og på at træne små tricks og øvelser med hundene.


  • #36   16. mar 2020 Radar: underholdende......men hvor længe ? smiley smiley

  • #39   17. mar 2020 Jeg er gået i gang med at hækle et tæppe smiley
    Og så ser jeg The Lion Guard imens, fordi jeg ikke kunne finde på noget bedre haha


    profilbillede
  • #40   17. mar 2020 Jeg er delvis i karantæne, ikke syg men fordi jeg skal orientere via et team og derfor helst skal forblive rask... når jeg ikke er hjemne sidder jeg på et kontor isoleret... Det virker som Palle alene i verden men det er ok... på en sær måde vænner jeg mig til at være lidt meget alene

    hvordan har I det?

    jeg er i bedre humør smiley


  • #41   17. mar 2020 Jeg har det sådan lidt spøjst. Normalt har jeg intet imod at sidde alene i to uger eller mere, men nu næsten en uge efter Danmark lukkede ned er jeg ved at gå ud af mit gode skind for at komme ud og se min familie.
    Men jeg tror lidt at det er katastrofetanker og lignende der gør det, end at det egentlig er fordi jeg hellere vil bruge de 14 dage hos dem..


  • #42   17. mar 2020 Jeg savner min mor.....

  • #43   17. mar 2020 Min hverdag er egentlig ikke så anderledes. Jeg er fortsat i praktik 2 dage i ugen.
    Mit eneste "dilemma" er at jeg gerne er rundt i weekenden og kigge butikker, men det er jo ikke smart mere.
    Fik heldigvis besøgt min mor og hendes mand i onsdags, ellers kunne der nok godt gå lidt tid før jeg så dem igen.


  • #44   17. mar 2020 Jeg savner mine brødre og forældre.. Og selvom de egentlig virkede ok med at jeg overvejede at komme, så tror jeg at jeg bliver hjemme. Kan ikke lide tanken om at jeg måske kommer til at smitte dem eller omvendt. Så hellere blive hjemme så længe det varer og kunne være sammen med dem uden bekymringer når alt er overstået.

  • #45   17. mar 2020 Sender som screenshot, den gad ikke sende. smiley

    profilbillede
  • #47   17. mar 2020 Bodil rigtig skidt.... desværre

  • #49   17. mar 2020 Tak Bodil. de gør hvad de kan. Jeg kan ikke besøge hende pga de 2 ugers anbefaling. aner jo ikke om jeg smitter

  • #51   17. mar 2020 Tak ven

  • #52   17. mar 2020 Radar: God musik er fantastisk smiley Men tænk sig hvis nu naboen er tonedøv, og underboen sætter sine møgunger til at øve sig i at spille trommer, mens genboen jodler til, fuldstændigt ude at takt smiley

    Så hellere fuglefløjt og vindens susen i træerne smiley smiley


  • #54   17. mar 2020 Fniis, the tamburine-man/woman er faktisk ret underholdende.....i hvertfald i kortere tid ;o)

  • #56   17. mar 2020 Høms ? smiley smiley
    Tænker at jeg er temmeligt glad for at have god afstand til naboer....specielt hvis the tamburine-hen var min nabo smiley


  • #57   18. mar 2020 Jeg er ret sikker på at jeg kan overdøve det meste... Lamb of God for fuld knald, så er der seriøst ingenting der kan høres (og en nabo med sær musiksmag vil så absolut holde inde)

  • #59   18. mar 2020 Den er sød smiley

  • #60   18. mar 2020 jeg har stjålet den....

  • #61   18. mar 2020 Tusind tak for rigelig af diverse forslag smiley
    Jeg er jo stadig på arbejde fuldtid så der er jo grænser. Men en masse havearbejde er det da blevet til. smiley Kedeligt ja men nu er det forårsklar.
    Jeg kan godt mærke på hundene at de mangler deres træning. Selvom jeg går ekstra lange ture og træner lidt med dem hver dag.
    Og det tyder jo på der går lang tid før vi er tilbage i normal hverdag


Kommentér på:
Hvad skal man lave?

Annonce