{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Hvad skal man? {{forumTopicSubject}}

Går lidt og tænker over hvad man skal gøre:

F.eks i dag var der en hund som voldsomt overfaldt min hund (uden at min hund kom til skade... heldigvis) Men hvad skal man gøre?
skal man kalde på sin hund eller trække sin hund væk? er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Eller om man skal gøre noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man?
  • #1   16. maj 2013 Sparke den angribende hund væk

  • #2   16. maj 2013 Da en hund farrede på Calle forleden greb jeg den fremmede i halsbåndet og holdt den væk fra Calle til ejer nåede frem.
    Men hvis jeg ikke kunne det havde jeg ikke været bleg for at samle Calle op og losse den anden hunden ad helvede til

    Jeg ved godt det ikke er smart at løfte hunden op. men hvis alternativet er bidsår så vælger jeg at løfte.


  • #3   16. maj 2013 Tak,jeg har også hørt at man skal sætte sig ned til hunden, men er det ikke et dårlig idé hvis den anden hund bidder?

  • #4   16. maj 2013 Samson blev overfaldet som hvalp - jeg sparkede den anden hund af helveds til..

  • #5   16. maj 2013 Jeg havde en episode med min gamle hund hvor et lille dværg pinscher kryds var voldsom overfor min hund, jeg reagerede fluks og råbte "FY LORTE HUND" næsten i hovedet på den (jeg turde ikke sparke det lille kræ) den blev helt lammet.

    Jeg bilder mig ind at det vigtigeste er at reagere hurtigt inden det ender med skader,så kan man tænke bagefter! smiley


  • #6   16. maj 2013 Er Kia i snor vil jeg slippe hende så hun kan løbe væk og på den stoppe overfaldet eller forsvare sig hvis nødvendigt mens jeg får fat i den anden hund og afleveret denne til dens ejer.

    Hvis jeg kan nøjes med at sparke ejeren vil jeg gøre det men var der ikke andet at gøre så måtte vovsen også have et spark så den slap min vov.


  • #7   16. maj 2013 Gå imellem ens ejen hund og den angribende, forsøg at holde dem adskilt, ced man stiller sig imellem viser man leder evne over for sin hund.

    Hvis den angribende hund ikke smutter ved man skælder den ud vil jeg sparke den eller losse den en med en kæp


  • #8   16. maj 2013 Tak for alle svarene, det er lidt skræmmende at der er så mange der har været i denne situation...

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #9   16. maj 2013 Hahahaha Buch, jeg kan lige se scenariet for mig, med de præcise ord skreget ned i hovedet på lorte hunden. Skal jeg helt sikker gøre næste gang der er nogen efter Olivia.

  • #10   16. maj 2013 For mig kommer det lidt an på situationen. Jeg går altid imellem, en hund der har tænkt sig at overfalde min skal forbi mig først, som regel er en god gang RØV! og FØJ! nok til at de stopper op. En enkelt gang hvor det så ud til at kunne udvikle sig virkeligt alvorligt, tog jeg linen af min tæve, sådan at hun bedre kunne kommunikere og forsvare sig hvis det skulle blive aktuelt (det gjorde det heldigvis ikke).

    Men generelt har jeg haft virkelig få dårlige oplevelser med andre hunde og mine. Det skal så siges at mine hunde altid har været hundedominante, ved ikke om det har noget at sige.


  • #11   16. maj 2013 Jeg har desværre også været nødt til at losse et par hunde væk nogle gange.. Stakkels hunde at de ikke har ordenlige ejere der bekymre sig nok om dem til at give dem en snor på..

  • #13   16. maj 2013 Puha, det var noget af en ubehagelig historie, det er utroligt at folk ikke kan styre/kontrollere deres hund.

  • #14   16. maj 2013 Jeg har været ude for 2 situationer. Den ene hvor begge var i et indelukke og uden snor på.
    Den anden hund satte sig i nakken på Keesha, og både den anden hunds ejer og jeg greb fat i den angribende hund og fik den væk. - Der skete ikke noget og ejeren var ligeså overrasket som mig.

    2. gang var det ikke Keesha, det gik ud over, men der kom en løs hund, som angreb min venindes hund (vi havde vores 3 hunde i snor). Jeg slap Keesha og sprang hen og sparkede den anden hund og forsøgte at gribe fat i den. Det samme gjorde min veninde. Jeg fik så fat i min venindes hunde, efter at hun havde fået jaget den angribende hund væk. Var den blevet ved havde jeg nok fortsat med at råbe og sparke den væk, om den så fik et spark under kæben.

    Den angrebne hunds ejer blev senere meldt til både boligforening og politi.


Kommentér på:
Hvad skal man?

Annonce