{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Hvalp angst overfor mennesker.. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 8 måneder, en blanding af en mops og dværgpuddel. Den har inden for det sidste ændret sig, den er blevet meget bange for mennesker.

Vi har altid været gode til at tage hende med nogle steder og har været med hos mine forældre og svigerforældre siden hun var hvalp. Hun vil ikke have noget med mine forældre overhovedet. Hun går bag mig, når mine forældre vil snakke med. De har prøvet at sætte sig stille og rolig ned med en godbid, men hun vil bare ikke nærme sig dem.

Hun har altid været med hos en vennepar som også har en lille hund, dem plejede hun at ville snakke med. Men nu vil hun ikke engang sige hej til dem. Hun tager halen mellem benene og går sin vej.

Hvad gør jeg? Forstår det virkelig ikke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp angst overfor mennesker.. Hjælp!
  • #1   28. aug 2009 Hvordan kan hun ændre sig overfor vores vennepar? Hun altid ville snakke med dem og sidde ved dem og blive kælet med.

Før i tiden, ville hun gerne snakke med mennesker som havde hunde.

Folk synes hun er underlig og det er blevet træls at have hende med nogen steder, når hun ikke vil snakke med nogen udeover sin mor og far.

• #2   28. aug 2009 Har hun smerter?

• #3   28. aug 2009 Eller fået en meget dårlig oplevelse?

• #4   28. aug 2009 Jeg tror ikke hun har smerter.

Hun havde en dårlig oplevelse da hun var 4 måneder, da en fremmede tog hende op nede på stranden og hendes hunde begyndte at bide efter malou.

Men er det ikke lidt sjovt, hvis det først viser sig efter flere måneder..

• #5   28. aug 2009 Vi bliver jo nød til at have hende med nogen gange, hvis vi er væk hele dagen, så hun ikke skal være selv.

Plus, jeg troede det ville hjælpe, hvis hun blev ved med at komme med ud til fremmede. Så hun kunne se, at der ikke er noget at være angst overfor.

• #6   28. aug 2009 Det første jeg tænker på er smerte hvis en hund pludselig ændrer adfærd.

Er der steder på hendes krop hun undviger berøring?
    Er hendes muskler lige store på hver side af kroppen?

Jeg ved ikke så meget om adfærd ved kønsmodning - er der nogen der kan genkende disse tegn?

• #7   28. aug 2009 Jeg havde nemlig tænkt på at snakke med dyrlæge på mandag.

Vil prøve det, vil gøre alt for at hun skal have det godt

Ellers må vi til adfærdsbehandling. Udover det, er hun jo verdens bedste hund. Men nu har altid været meget mor og far syg.

• #8   28. aug 2009 Nej, det synes jeg ikke.

Men, hun har lige været i løbetid og synes det er kommet der. smiley

Vil bare have der skal ske noget, hun skal bare have det godt.
    Hun skal ikke gå rundt og være bange.

• #9   28. aug 2009 Loise, det lyder som en god plan :o)
    Held og lykke

• #10   28. aug 2009 Mon ikke det er løbetiden, der har påvirket hende? Den kan ofte påvirke tæverne ret meget.

Kommentér på:
Hvalp angst overfor mennesker.. Hjælp!

Annonce