Hvalp angst overfor mennesker.. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tæve på 8 måneder, en blanding af en mops og dværgpuddel. Den har inden for det sidste ændret sig, den er blevet meget bange for mennesker.
Vi har altid været gode til at tage hende med nogle steder og har været med hos mine forældre og svigerforældre siden hun var hvalp. Hun vil ikke have noget med mine forældre overhovedet. Hun går bag mig, når mine forældre vil snakke med. De har prøvet at sætte sig stille og rolig ned med en godbid, men hun vil bare ikke nærme sig dem.
Hun har altid været med hos en vennepar som også har en lille hund, dem plejede hun at ville snakke med. Men nu vil hun ikke engang sige hej til dem. Hun tager halen mellem benene og går sin vej.
Hvad gør jeg? Forstår det virkelig ikke
maj 2009
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
Før i tiden, ville hun gerne snakke med mennesker som havde hunde.
Folk synes hun er underlig og det er blevet træls at have hende med nogen steder, når hun ikke vil snakke med nogen udeover sin mor og far.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
sep 2007
maj 2009
Hun havde en dårlig oplevelse da hun var 4 måneder, da en fremmede tog hende op nede på stranden og hendes hunde begyndte at bide efter malou.
Men er det ikke lidt sjovt, hvis det først viser sig efter flere måneder..
maj 2009
Plus, jeg troede det ville hjælpe, hvis hun blev ved med at komme med ud til fremmede. Så hun kunne se, at der ikke er noget at være angst overfor.
sep 2007
Er der steder på hendes krop hun undviger berøring?
Er hendes muskler lige store på hver side af kroppen?
Jeg ved ikke så meget om adfærd ved kønsmodning - er der nogen der kan genkende disse tegn?
maj 2009
Vil prøve det, vil gøre alt for at hun skal have det godt
Ellers må vi til adfærdsbehandling. Udover det, er hun jo verdens bedste hund. Men nu har altid været meget mor og far syg.
maj 2009
Men, hun har lige været i løbetid og synes det er kommet der.
Vil bare have der skal ske noget, hun skal bare have det godt.
Hun skal ikke gå rundt og være bange.
sep 2007
Held og lykke
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 67
Hvalp angst overfor mennesker.. Hjælp!