Jeres Juleaften {{forumTopicSubject}}
Vil i ikke fortælle om jeres juleaften?
Jeg starter med min: Det er altid os der holder juleaften, jeg elsker det og så bliver tingene som jeg vil have det ;=)
Marcipankonfekten og ænderne laves lillejuleaften.
Selve juleaftensdag skal der ryddes op, dækkes fint bord, dækkes kaffebord, flæskestegen skal i ovnen osv. Min mor laver ris a la manden.
Kl 15 kommer gæsterne og så bliver der gået ombord i juleslik og marcipankonfekt. Selvfølgelig skal vi se Disney's juleshow, det er et must.
Omkring kl 18 spiser vi den dejlige julemad.
Ved 2030 tiden deles gaverne ud og vi spiser ris a la mande. Resten af aftenen hygger vi og ser julefilm
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
Jeg siger min mening!!!
Arhj, hvor er det øv....
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Mine svigerinder, min mor og jeg kommer med hver sin ting til middagsbordet, så min mor på 81 ikke skal stå med det hele alene:-). Ungerne på 17, 20 og 23 år kommer om eftermiddagen og pynter træet. Samtidig kommer der altid en del mennesker og hilser på i løbet af dagen og ønsker glædelig jul:-)
I løbet af eftermiddagen kommer folk dumpende og dem som er til stede kl. 16, ser Disney:-)
Ved 18 tiden sætter vi os til bords. Når vi er færdige med maden, så rydder vi op og derefter skal der danses om juletræet. Alle undtagen min far (som er dårligt gående) danser med. Det ender altid i fnis, grin og banderier, for hundene plejer at blive helt bimse, når vi danser rundt og et par ganeg har de væltet træet.....*GGGGG*
Når vi er færdige med det, pakker vi julegaver op og hygger os indtil det er tid til at gå hver til sit:-))
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Vi er spredt for alle vinde... Ret trist faktisk...
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
maj 2007
maj 2007
Ja, han har været med et par gange. Mine forældre har altid haft en åbent sind og et åbent hus:-))
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Det er meget traditionelt.
Vi spiser kl 18 - i et par timer. Flæskesteg, and, hvide/brune kartofler og sådan. Desserten er risalamande, hvor én person finder mandlen og får gaven. Ikke noget med at tage hensyn til skrigen, forkælede børn.
Er vi hos min mor går vi så om juletræ og synger - hos min far gider man ikke den slags (hvilket jeg er meget ked af)
Så er der gaver. Vi deler ud så en pakker op og så venter man. Nogle gange er vi for mange (specielt når der er børn i huset) så er der flere der får samtidig. Synes jeg er noget møj *GG* Sådan gjorde vi ikke da jeg var barn. Der var vi først færdig med gaverne omkring midnat eller senere ;D
Efter det er det hygge, snak, slik og se'en på julegaver
Når jeg får børn engang, skal der laves en smule om på juleaften. Det går for hurtigt i dag.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Vi spiser ved 18 - 19 tiden and og flæskesteg og bagefter laver vi vores pakkespil (skiiide hyggeligt)
Efter det spiser vi risalamande inde i stuen og så pakker vi vores rigtige gaver op og hygger ved fjernsynet og spiser masser juleslik ;o)
Senere plejer min mor og jeg at gå en lille tur med Daisy (og Tia kommer jo med fremover ;o) )
Det hele stille og roligt
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 350
Men til gengæld skal jeg være helt alene hjemme nytårsaften med hunden, imens min mor tar over til nogen venner.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.127
maj 2007
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Vi hygger om eftermiddagen, snakker og drikker kaffe og spiser lidt hjemmebagte småkager.
Så står den på andesteg med alt det traditionelle tilbehør og en rigtig god rødvin. Derefter ris a la mande. Så danser vi om juletræet og derefter er der gaveuddeling. Når vi ikke er flere, skiftes vi til at pakke en gave op, så det hele ikke bare bliver flået op på én gang. Så får vi frugt, slik og noget godt chokolade og en kop kaffe...
apr 2005
Før i tiden var vi ofte 12-14 mennesker juleaften. Nu er vi 4 de fleste af dem.
apr 2005
Jeg er mega ked af at vores jul er blevet sådan, men det er jeg ikke herre over, før jeg selv får børn - for alternativet er at jeg holder jul alene med hundene.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Vi er min far, min mor og jeg. Min søster og far snakker ikke sammen, så hun holder jul med sin svigerfamilie..
Jeg tager hjem til mine forældre i løbet af formiddagen, når jeg har fyldt op med lækker mad og frisk vand til kattene.
Så pakker jeg hunden og aaaaalle hendes ting, samt vores gaver og kører. Det er en lille køretur..
Hos mine forældre gør jeg mig til rette, smider ting op på mit værelse, og smugler gaver ind..
Så pakker jeg mine gaver ind, og min fars til min mor, samt min mors til min far. Og dem fra hunden og kattene.. Jeg er indpakkeren i familien, og det er faktisk det bedste jeg ved ved julen!. ELSKER at pakke gaver ind
Min mor er i køkkenet, og i løbet af dagen tager vi træet ind, som min mor og jeg pynter.. Det er efterhånden for stort at pynte for os to, for det er altså ikke så sjovt længere..
Omkring 18-19 spiser vi, mor og far får and og/eller flæskesteg med alt dertilhørende og jeg får som regel noget fisk eller kylling. Jeg spiser ikke julemad..
Når vi er færdige sidder vi og glor.. Og venter på at tiden går.. Det tager ikke så længe at spise, for vi har intet at snakke om..
Så tænder vi op i træet, og sidder igen og glor.. Vi danser ikke om det, og har ikke gjort det siden min søster sidst holdt jul med os..
Vi pakker gaver op en efter en..
Vi er som regel færdige senest omkring midnat og efterhånden også ofte tidligere., der ringer vi gerne til min faster og hendes mand og ønsker god jul..
Så går mor og jeg en tur med hunden, og derefter sætter jeg mig ved computeren til jeg går i seng..
Jeg sover hos dem..
Pyyha, jeg glæder mig allerede til julen er ovre!! Synes det er en deprimerende tid, og jeg bliver altid nedtrykt..
dec 2008
Sidste jul var jeg forbi min søster og spise æbleskiver inden jeg kørte hjem til mine forældre.. Det håber jeg vi kan gøre igen, for det er rart at se hende omkring jul.. Hun er det menneske i min familie jeg er tættest knyttet til..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg ser Disney herhjemme først, da min mor og stedfar går i kirke. Der er åbenbart en hel speciel præst i kirken, som laver nogle fantastiske gudstjenester juleaften..
Vi spiser og derefter er det hygge med slik, frugt, kaffe/te og sodavand mens vi pakker gaver op.
Dagen efter er vi der igen ved 13-tiden, hvor min stedfars 2 børn også kommer. Så har vi julefrokost (ALTID æbleflæsk muuuuuuuuums og min mors frugtsalat - endnu mere muuuuuuuums og min tunmousse - jeg kan ikke lide fisk, kun tunmousse ryger ned :-))
Efter maden, kommer der kaffe/te, slik, frugt og gaveudpakning igen.. Og så triller man hjem ved 19-20 tiden..
dec 2008
Hende savner jeg især i juletiden..
maj 2007
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
men før julemiddagen plejer alle i familien at dra på kirkegården og tænde lys og lægge blomster på graven til våre besteforældre osv...
så er det hundetur før jeg går over hos mine forældre ..
når julen ringer ind så spiser vi middag , ribbenstej ,sosisser ( små hvide pølser )
og senere bliver gaver delt ud...
i år vurderer jeg at finde en plads jeg kan arbeide frivillig og dele ud mad til de som trænger det...
apr 2005
Min mormor og bedste gider ikke mere og min faster er død. Så julefrokoster er der ingen af for mit vedkommende.
maj 2007
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
juleaftensdag sover vi længe, og mødes til morgenmad og 'ungerne' får deres morgenpakke, det har de fået siden de var helt små, det kan være en DVD, et spil, eller nu hvor de er voksne, en personlig ting.
så hjælpes vi ad med at lave det sidste klar til middagen, inden det er tid til kirke. Så henter vi min mor omkring kl. 17, hun er altid hos os juleaften, da vi bor 3 km fra hende, og hun vil gerne i sin egen seng om aftenen.
vi spiser omkring kl 19 , synger et par salmer og julesange, og så pakker vi gave op. Vi slår 6'er, den der først slår en, altså 6'er, tager den 1. pakke, og det må ikke være til én selv, denne skal være pakket ud, og der er sagt 'ihh og åhh' og så må den der har fået pakken, tage til den næste og det gentager sig så til klokken er ca. 23 og alle pakker er delt ud og så er det tid til risalamanden:-)
når familien så er gået i seng, plejer jeg at rydde det sidste op,og sidde og nyde et glas rødvin helt for mig selv - dejligt:-)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Vi får altid risalamande juleaften, og pakker altid gaver ud en af gangen..
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
I år skal jeg enten være alene eller sammen med en veninde der blev skilt sidste år og ikke har lyst til at fejre julen når hun ikke kan fejre den med sin datter. Hvis hun kommer skal vi snakke, høre god musik og drikke lidt rødvin og hvis ikke ser jeg nok noget tv og hygger med dyrene.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
derimod har vi lavet en sommerfest den 1. weekend i juni, så lejer vi en spejderhytte og så er der konkurrancer, grillhygge og leg for store og små, og så slutter vi af med fælles morgenmad og rengøring
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
I år skal vi holde jul for første gang herhjemme..
Det er nu 4. år jeg ikke har holdt jul med min familie, men med kærestens familie, og min far kommer også hvert år
I år bliver vi svigermor og svigerfar, min far, mig og min kæreste.
Stille og rolig hygge... Og det glæder vi os til, for hvert andet år, er vi sindsyg mange mennesker, så det er rart med en stille jul.
Vi laver alle noget og tager med,da vi skal have det hele..
Og nogle står for drikkevare osv.
Vi spiser omkring 18-19 tiden, og bare hygger, med god vin og så'n.... Der kan snildt gå et par timer..
Så rydder vi lige hurtig op, tager konfekten frem vi har lavet fælles få dage før, og hygger med kaffe/te og guf...
Da jeg er en gave tosse, insistere jeg på at jeg nu har ventet længe nok, og gerne vil åbne gaver. hehe. Så det gør vi.
Og så står den på at finde mandlen i ris a'la mande, og ellers bare hygge videre med vores hunde, som også får lidt guf fra julemaden efter os
Dagen efter mødes vi med hele min kærestes familie hos min svigermor, hvor vi bliver 17 mennesker, og spiser rigtig dejlig mad, mørbrad og spiller pakkeleg og hygger...
Elsker julen...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Nu er mine forældre ofte ude at rejse i julen, mens jeg passer deres hund... De sidste par juleaftener har jeg dog været sammen med mine forældre, og vi har lavet "gourmet julemad". Gaver gider vi ikke, og ej heller alt det andet halløj.
Har været frivillig et par gange i en kirke, hvor jeg har hygget om folk, der ikke har haft nogle at være sammen med juleaften, eller indvandrerfamilier, der synes det var sjovt at opleve en dansk jul.
I år skal jeg intet lave. Forældrene skal ud at rejse, jeg skal gå tur med dyrene, og nyde stilheden i mørket, mens andre folk sidder og pakker gaver op (der er helt fantastisk stille ved 6-7 tiden), drikke amarone med mig selv, og se film:-) 1. juledag skal jeg gå en kæmpe tur med dyrene og spise ost til jeg brækker mig! - God jul:-)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Bortset fra det med at spise ost til man brækker sig lyder det rigtig hyggeligt
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Jamen jeg kender ingen, der gider spise ost i store mængder, så jeg skal virkelig spise som en gal i julen, når jeg nu alligevel er alene:-)
maj 2007
"Mooooooaaaaar......... Søren fisker!!!!!!!!"...... Mor er 81 og hører ikke så godt og Søren er 56....... Så råber Søren pludselig: "mooooooaaaaaar...... Mette snyder!!!!!!!!!!".......... "NEJ JEG GØR EJ!! Jeg skal bare være sikker på at der ikke er klumper i min ris a`alamande"...... "Jooooooooo, du fisker, gør du!!!"......... "NEJ jeg gør ej!! Hold nu din mund, din sladrehank!!!!"........
Ungerne elsker det og det gør vi andre også........*GGGGGGGGGGGG*
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.168
Vi hygger os hjemme min mor, far og bror. får en frokost med det hele. tager på kirkegårdrene hvor min fars og mors forældre ligger og min mors bror, når det der nogen lunde mørkt, der tænder vi et lys og kigger ud over kirkegården( det er meget flot der er godt nok mange lys) og køre derefter til juleaftern hos min faster, spiser god mad, vi får kalkun med hvad der dertil høre og ris a la mande.
Ved 20-21 tiden går vi om juletræet og synger, og derefter deler vi pakker ud, så får vi kaffe og slik og så går den hjem over lige over midnat
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
Så kommer hans mor, søster, mormor, storebror og min mor...
Jeg starter med at gøre rent osv. dagen før. Og på dagen dækkes der bord og anden sættes i ovnen osv.
Inden gæsterne kommer sættes alle gaverne ind under træet. Dette gør jeg og lysene på træet tændes...
Det er mig der laver jule middagen. Vi spiser is her, da der ikke er nogen der kan lide Risalamande så skriver vi et tal under tallerknerne og den der får det højeste tal får mandelgaven..
Ellers spiller vi pakkespil og hygger osv.
Ja så spiser vi og spiller spil osv. TV er bandlyst jule aften ved os... Dette har ikke noget med hygge at gøre mener vi...
Så skal vi åbne pakker, dette foregår ved at der er to der skiftes til at kravle rundt om træet med lukkede øjne og så siger de andre stop og derved skal personen stoppe og trække en tilfældig gave ud.
Så gives gaven og alle ser på mens der pakkes ud osv. og så foresætter det sådan...
Jeres Juleaften