{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Jeres Juleaften {{forumTopicSubject}}

Vil i ikke fortælle om jeres juleaften?
Jeg starter med min: Det er altid os der holder juleaften, jeg elsker det og så bliver tingene som jeg vil have det ;=)
Marcipankonfekten og ænderne laves lillejuleaften.
Selve juleaftensdag skal der ryddes op, dækkes fint bord, dækkes kaffebord, flæskestegen skal i ovnen osv. Min mor laver ris a la manden.
Kl 15 kommer gæsterne og så bliver der gået ombord i juleslik og marcipankonfekt. Selvfølgelig skal vi se Disney's juleshow, det er et must.
Omkring kl 18 spiser vi den dejlige julemad.
Ved 2030 tiden deles gaverne ud og vi spiser ris a la mande. Resten af aftenen hygger vi og ser julefilm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres Juleaften
  • #1   31. okt 2009 Denne juleaften er jeg på arbejde... smiley

• #2   31. okt 2009
    Jeg siger min mening!!!
    Arhj, hvor er det øv....

• #3   31. okt 2009 Vi holder altid juleaften hos mine forældre. Vi er oftest 11 mennesker, men det sker at en eller anden får "sneget" sig med........*GG*...... Sidst var det en muslimsk læge, som gerne ville se, hvordan en dansk familie holder jul:-)
    Mine svigerinder, min mor og jeg kommer med hver sin ting til middagsbordet, så min mor på 81 ikke skal stå med det hele alene:-). Ungerne på 17, 20 og 23 år kommer om eftermiddagen og pynter træet. Samtidig kommer der altid en del mennesker og hilser på i løbet af dagen og ønsker glædelig jul:-)
    I løbet af eftermiddagen kommer folk dumpende og dem som er til stede kl. 16, ser Disney:-)
    Ved 18 tiden sætter vi os til bords. Når vi er færdige med maden, så rydder vi op og derefter skal der danses om juletræet. Alle undtagen min far (som er dårligt gående) danser med. Det ender altid i fnis, grin og banderier, for hundene plejer at blive helt bimse, når vi danser rundt og et par ganeg har de væltet træet.....*GGGGG*
    Når vi er færdige med det, pakker vi julegaver op og hygger os indtil det er tid til at gå hver til sit:-))

• #4   31. okt 2009 Vi har ingen faste traditioner desværre. Jeg er skilsmisse''barn'' og holder derfor skiftevis jul med mors eller fars side af familien. Min kærestes familie kommer fra århus og odense, og derfor rykker han også rødderne op hvert år, omkring den 22, og tager til Odense julen over..

Vi er spredt for alle vinde... Ret trist faktisk...

• #5   31. okt 2009 Nogle skal passe de syge mennesker.. :-), så gør det gerne.. Skal også på job 31 dec og 1 jan.. MEN så tager vi til Thailand d. 24 jan.:-) smiley

• #6   31. okt 2009 Hmm nu har jeg en meget lille familie, men har altid drømt om det der helt store juleræs som nogen af jer skriver om, med mange til bords osv osv osv.. men har jeg aldrig prøvet.. sidste år holdte jeg jul alene med hunden, inden jeg tog på arbejde kl 23. I år skal jeg og hunden dog til Tenerife hvor min mor og hendes mand bor. Det skal nok blive en rigtig god jul, selvom det er nede i varmen, så er min mor på hendes ældre dage blevet smadder gos til at julehygge *gg*

• #7   31. okt 2009 Hverken min mand eller mine 2 svigerinde har forældre, der er i live. Så vi er alle samlet hver jul:-)) DET er det der gør at jeg ELSKER julen..... Skidt med gaverne og ræset. Men min familie er SAMLET!!.... Det sker ikke så tit på trods af at vi alle bor indenfor en radius af 3-4 km. fra hinanden:-)

• #8   31. okt 2009 . \m/ mullet rocker \m/ .

Ja, han har været med et par gange. Mine forældre har altid haft en åbent sind og et åbent hus:-))

• #9   31. okt 2009 Jeg holder skiftevis jul hos min mor og hos min far.
    Det er meget traditionelt.

Vi spiser kl 18 - i et par timer. Flæskesteg, and, hvide/brune kartofler og sådan. Desserten er risalamande, hvor én person finder mandlen og får gaven. Ikke noget med at tage hensyn til skrigen, forkælede børn.

Er vi hos min mor går vi så om juletræ og synger - hos min far gider man ikke den slags (hvilket jeg er meget ked af)

Så er der gaver. Vi deler ud så en pakker op og så venter man. Nogle gange er vi for mange (specielt når der er børn i huset) så er der flere der får samtidig. Synes jeg er noget møj *GG* Sådan gjorde vi ikke da jeg var barn. Der var vi først færdig med gaverne omkring midnat eller senere ;D

Efter det er det hygge, snak, slik og se'en på julegaver smiley

Når jeg får børn engang, skal der laves en smule om på juleaften. Det går for hurtigt i dag.

• #10   31. okt 2009 Vi holder jul hos min mor og stedfar (min bror og vores hunde er der selvfølgelig også)
    Vi spiser ved 18 - 19 tiden and og flæskesteg og bagefter laver vi vores pakkespil (skiiide hyggeligt)
    Efter det spiser vi risalamande inde i stuen og så pakker vi vores rigtige gaver op og hygger ved fjernsynet og spiser masser juleslik ;o)

Senere plejer min mor og jeg at gå en lille tur med Daisy (og Tia kommer jo med fremover ;o) )

Det hele stille og roligt

• #11   31. okt 2009 Vores familie skal i år holde juleaften i et stort fest lokale. Så det blir rigtig fedt at det blir HELE familien. Sidst det var hele familien var dengang jeg var 4.

Men til gengæld skal jeg være helt alene hjemme nytårsaften med hunden, imens min mor tar over til nogen venner.

• #12   31. okt 2009 kan bedst lide at holde jul når vi bare er min mor,far, søster,farmor, og jeg.. det altid hyggeligts.... og vi bruger lang tid på at hygge og pakke gaver op, og så skal der bare ædes...

• #13   31. okt 2009 Jamen dog, Maria...... Det er da ellers en aften, hvor man burde hygge sig og være glad.

• #14   31. okt 2009 I år er det min tur til at have børnene juleaften - jubiii!!! Så glæder mig altid til juleaften hvert andet år. Jeg skal holde juleaften sammen med ungerne, min kæreste, min hund og min datters hund. Vi er godt nok inviteret ud også, men vi foretrækker hyggen og roen hjemme smiley Vi har det altid kanon hyggeligt, når vi bare er os. Ungerne vil helst, at vi bare er os den aften.

Vi hygger om eftermiddagen, snakker og drikker kaffe og spiser lidt hjemmebagte småkager.

Så står den på andesteg med alt det traditionelle tilbehør og en rigtig god rødvin. Derefter ris a la mande. Så danser vi om juletræet og derefter er der gaveuddeling. Når vi ikke er flere, skiftes vi til at pakke en gave op, så det hele ikke bare bliver flået op på én gang. Så får vi frugt, slik og noget godt chokolade og en kop kaffe...

• #15   31. okt 2009 Maria: Det tror jeg man lære at leve med. Jeg var også ked af det de første år hvor familien blev splittet. Mine forældre gik fra hinanden, mine søstre fik mænd og børn og havde mere lyst til at være hos dem selv eller deres mænds familier. Nogle døde og vores juleaftner blev mere hastværk end hygge.

Før i tiden var vi ofte 12-14 mennesker juleaften. Nu er vi 4 de fleste af dem.

• #16   31. okt 2009 Maria: Tror aldrig du vokser fra det, hvis du elsker julen - du lære bare at acceptere det. Det er en helt anden sag.
    Jeg er mega ked af at vores jul er blevet sådan, men det er jeg ikke herre over, før jeg selv får børn - for alternativet er at jeg holder jul alene med hundene.

• #17   31. okt 2009 Vores jul er kedelig..

Vi er min far, min mor og jeg. Min søster og far snakker ikke sammen, så hun holder jul med sin svigerfamilie..

Jeg tager hjem til mine forældre i løbet af formiddagen, når jeg har fyldt op med lækker mad og frisk vand til kattene.
    Så pakker jeg hunden og aaaaalle hendes ting, samt vores gaver og kører. Det er en lille køretur..

Hos mine forældre gør jeg mig til rette, smider ting op på mit værelse, og smugler gaver ind..

Så pakker jeg mine gaver ind, og min fars til min mor, samt min mors til min far. Og dem fra hunden og kattene.. Jeg er indpakkeren i familien, og det er faktisk det bedste jeg ved ved julen!. ELSKER at pakke gaver ind smiley

Min mor er i køkkenet, og i løbet af dagen tager vi træet ind, som min mor og jeg pynter.. Det er efterhånden for stort at pynte for os to, for det er altså ikke så sjovt længere..

Omkring 18-19 spiser vi, mor og far får and og/eller flæskesteg med alt dertilhørende og jeg får som regel noget fisk eller kylling. Jeg spiser ikke julemad..

Når vi er færdige sidder vi og glor.. Og venter på at tiden går.. Det tager ikke så længe at spise, for vi har intet at snakke om..
    Så tænder vi op i træet, og sidder igen og glor.. Vi danser ikke om det, og har ikke gjort det siden min søster sidst holdt jul med os..

Vi pakker gaver op en efter en..

Vi er som regel færdige senest omkring midnat og efterhånden også ofte tidligere., der ringer vi gerne til min faster og hendes mand og ønsker god jul..

Så går mor og jeg en tur med hunden, og derefter sætter jeg mig ved computeren til jeg går i seng..

Jeg sover hos dem..

Pyyha, jeg glæder mig allerede til julen er ovre!! Synes det er en deprimerende tid, og jeg bliver altid nedtrykt..

• #18   31. okt 2009 Hov!!..
    Sidste jul var jeg forbi min søster og spise æbleskiver inden jeg kørte hjem til mine forældre.. Det håber jeg vi kan gøre igen, for det er rart at se hende omkring jul.. Hun er det menneske i min familie jeg er tættest knyttet til..

• #19   31. okt 2009 Min far er begyndt at tage med min onkel (min fars lilllebror), tante og deres børn (og deres familier) på skiferie i Norge i juletiden, så nu tager jeg og min bror (og Lunamusen selvfølgelig) hjem til min mor og stedfar juleaften. Vi er der ved 17-18 tiden.

Jeg ser Disney herhjemme først, da min mor og stedfar går i kirke. Der er åbenbart en hel speciel præst i kirken, som laver nogle fantastiske gudstjenester juleaften..

Vi spiser og derefter er det hygge med slik, frugt, kaffe/te og sodavand mens vi pakker gaver op.

Dagen efter er vi der igen ved 13-tiden, hvor min stedfars 2 børn også kommer. Så har vi julefrokost (ALTID æbleflæsk muuuuuuuuums og min mors frugtsalat - endnu mere muuuuuuuums og min tunmousse - jeg kan ikke lide fisk, kun tunmousse ryger ned :-))

Efter maden, kommer der kaffe/te, slik, frugt og gaveudpakning igen.. Og så triller man hjem ved 19-20 tiden..

• #20   31. okt 2009 Og ja, efter min bedstemor døde er der også gået en del af julen..
    Hende savner jeg især i juletiden.. smiley Bliver helt ked af at tænke på hende nu..

• #21   31. okt 2009 Nåååå ja....... Vi har også ofte "afterdinnerparty" hos mine forældre 1. juledag.......*GGGGGG* Vi har ALTID lavet for meget mad, så vi har nok til 2 dage, så vi mødes igen dagen efter:-).

• #22   31. okt 2009 jeg er hos mine forældre...

men før julemiddagen plejer alle i familien at dra på kirkegården og tænde lys og lægge blomster på graven til våre besteforældre osv...

så er det hundetur før jeg går over hos mine forældre ..
    når julen ringer ind så spiser vi middag , ribbenstej ,sosisser ( små hvide pølser )

og senere bliver gaver delt ud...

i år vurderer jeg at finde en plads jeg kan arbeide frivillig og dele ud mad til de som trænger det...

• #23   31. okt 2009 Vi har slet ingen julefrokoster i familien mere. Før i tiden var vi til 3. Min mormors, min bedstes og min fasters.

Min mormor og bedste gider ikke mere og min faster er død. Så julefrokoster er der ingen af for mit vedkommende.

• #24   31. okt 2009 Næææææ, decideret julefrokoster holder vi heller ikke.

• #25   31. okt 2009 her starter 'juleaften' altid lillejuleaften. I løbet af dagen laver jeg det der kan laves til julemiddagen, så jeg faktisk kun skal stege and og steg og lave sovs selve juleaften. Vi mødes til aftensmad (vores lille fam. på 5)som består af risengrød, og så skal juletræet pyntes og gaverne lægges under, og når det er gjort, så er der æbleskiver, gløgg og knas og et spil eller en julefilm.

juleaftensdag sover vi længe, og mødes til morgenmad og 'ungerne' får deres morgenpakke, det har de fået siden de var helt små, det kan være en DVD, et spil, eller nu hvor de er voksne, en personlig ting.

så hjælpes vi ad med at lave det sidste klar til middagen, inden det er tid til kirke. Så henter vi min mor omkring kl. 17, hun er altid hos os juleaften, da vi bor 3 km fra hende, og hun vil gerne i sin egen seng om aftenen.

vi spiser omkring kl 19 , synger et par salmer og julesange, og så pakker vi gave op. Vi slår 6'er, den der først slår en, altså 6'er, tager den 1. pakke, og det må ikke være til én selv, denne skal være pakket ud, og der er sagt 'ihh og åhh' og så må den der har fået pakken, tage til den næste og det gentager sig så til klokken er ca. 23 og alle pakker er delt ud og så er det tid til risalamanden:-)

når familien så er gået i seng, plejer jeg at rydde det sidste op,og sidde og nyde et glas rødvin helt for mig selv - dejligt:-)

• #26   31. okt 2009 Næh jeg er heller ikke til julefrokoster.. Den vi har 1. juledag, er jo egentlig juleaften nr 2 bare om dagen. Og det er fordi min stedfars unger er sammen med deres mor juleaften...

Vi får altid risalamande juleaften, og pakker altid gaver ud en af gangen..

• #27   31. okt 2009 Jeg fejrer som regel ikke julen og det er lidt forskelligt om jeg er alene eller sammen med andre, der heller ikke holder jul. Sidste år var jeg hjemme med Disen, som vi lige havde fået et par dage forinden og vi puttede på sofaen. Ellers har jeg været på arbejde/sammen med en engelsk kæreste som jo ikke havde familie i Danmark/et par gange sammen med en ven hvis familie er Jehovas vidner.
    I år skal jeg enten være alene eller sammen med en veninde der blev skilt sidste år og ikke har lyst til at fejre julen når hun ikke kan fejre den med sin datter. Hvis hun kommer skal vi snakke, høre god musik og drikke lidt rødvin og hvis ikke ser jeg nok noget tv og hygger med dyrene.

• #28   31. okt 2009 vi har i mange år holdt julefrokost sammen med min familie den sidste lørdag inden jul, fordi det er svært at samle alle i juledagene. Nu er det kun os søskende med påhæng og vores gamle mor der mødes den dag, for vi er blevet for mange til at vi kan huse alle. (vi er 37 når vi er samlet) og så holder den unge generation deres egen julefrokost den 2. weekend i januar når ræset er overstået:-)

derimod har vi lavet en sommerfest den 1. weekend i juni, så lejer vi en spejderhytte og så er der konkurrancer, grillhygge og leg for store og små, og så slutter vi af med fælles morgenmad og rengøring

• #29   31. okt 2009 Før i tiden havde vi en rigtig hyggelig jul med hele familien samlet hos min momor og morfar allerede fra om formiddagen hvor vi hyggede og gik som regl først hjem ved 23 tiden, men efter min morfar er død så er det seriøst gået ned af bakken for julen sidste år var vi færdige kl.20.30... Og i år skal vi slet ikke holde jul, min mor har valgt at gå på arbejde og min lillebror tager med hende, så det bliver mig, min mormor og min onkel som jeg ikke kan fordrage... Det var så meningen at vi skulle holde jul alle sammen 1 eller 2 juledag i stedet for, men det har min mor så også aflyst og har i stedet inviteret min momors lillebror og kone og hans kone laver ikke andet end at svine mig til konstant så jeg har pænt sagt5 at jeg ikke kommer... Så for min skyld behøver der ikke være jul i år, gider ikke stress og sure mennesker og det er hvad jeg får med min familie..

• #30   31. okt 2009 Ej en spændende tråd smiley

I år skal vi holde jul for første gang herhjemme..
    Det er nu 4. år jeg ikke har holdt jul med min familie, men med kærestens familie, og min far kommer også hvert år smiley

I år bliver vi svigermor og svigerfar, min far, mig og min kæreste.
    Stille og rolig hygge... Og det glæder vi os til, for hvert andet år, er vi sindsyg mange mennesker, så det er rart med en stille jul. smiley

Vi laver alle noget og tager med,da vi skal have det hele.. smiley Vi spiser and, flæskesteg, medister, brune og hvide kartofler, sovs, rødkål og franske kartofler, og ris a'la mande..

Og nogle står for drikkevare osv.

Vi spiser omkring 18-19 tiden, og bare hygger, med god vin og så'n.... Der kan snildt gå et par timer..

Så rydder vi lige hurtig op, tager konfekten frem vi har lavet fælles få dage før, og hygger med kaffe/te og guf...

Da jeg er en gave tosse, insistere jeg på at jeg nu har ventet længe nok, og gerne vil åbne gaver. hehe. Så det gør vi.

Og så står den på at finde mandlen i ris a'la mande, og ellers bare hygge videre med vores hunde, som også får lidt guf fra julemaden efter os smiley

Dagen efter mødes vi med hele min kærestes familie hos min svigermor, hvor vi bliver 17 mennesker, og spiser rigtig dejlig mad, mørbrad og spiller pakkeleg og hygger... smiley

Elsker julen... smiley

• #31   31. okt 2009 Har holdt masser af forskelligartede juleaftener - både de "klassiske" hvor hele familien var samlet, men flest hvor mine forældre og jeg har været ude at rejse i julen, hvor vi har fundet noget, som minder om et juletræ, og siddet og lavet julepynt ud af gammelt papir vi har kunne opstøve:-)

Nu er mine forældre ofte ude at rejse i julen, mens jeg passer deres hund... De sidste par juleaftener har jeg dog været sammen med mine forældre, og vi har lavet "gourmet julemad". Gaver gider vi ikke, og ej heller alt det andet halløj.

Har været frivillig et par gange i en kirke, hvor jeg har hygget om folk, der ikke har haft nogle at være sammen med juleaften, eller indvandrerfamilier, der synes det var sjovt at opleve en dansk jul.

I år skal jeg intet lave. Forældrene skal ud at rejse, jeg skal gå tur med dyrene, og nyde stilheden i mørket, mens andre folk sidder og pakker gaver op (der er helt fantastisk stille ved 6-7 tiden), drikke amarone med mig selv, og se film:-) 1. juledag skal jeg gå en kæmpe tur med dyrene og spise ost til jeg brækker mig! - God jul:-)

• #32   31. okt 2009 Rie
    Bortset fra det med at spise ost til man brækker sig lyder det rigtig hyggeligt smiley

• #33   31. okt 2009 Jens & Marianne K

Jamen jeg kender ingen, der gider spise ost i store mængder, så jeg skal virkelig spise som en gal i julen, når jeg nu alligevel er alene:-)

• #34   31. okt 2009 Vi har altid en kamp om mandelen i ris a`lamanden.... Vi prikker og stikker og vi sladrer om hinanden, så det hele ender altid i grin og fis og ballade........*GGG*

"Mooooooaaaaar......... Søren fisker!!!!!!!!"...... Mor er 81 og hører ikke så godt og Søren er 56....... Så råber Søren pludselig: "mooooooaaaaaar...... Mette snyder!!!!!!!!!!".......... "NEJ JEG GØR EJ!! Jeg skal bare være sikker på at der ikke er klumper i min ris a`alamande"...... "Jooooooooo, du fisker, gør du!!!"......... "NEJ jeg gør ej!! Hold nu din mund, din sladrehank!!!!"........

Ungerne elsker det og det gør vi andre også........*GGGGGGGGGGGG*

• #35   31. okt 2009 vi har aldrig holdt jul hjemme, vi skal over til min fars søster og holde jul i år.
    Vi hygger os hjemme min mor, far og bror. får en frokost med det hele. tager på kirkegårdrene hvor min fars og mors forældre ligger og min mors bror, når det der nogen lunde mørkt, der tænder vi et lys og kigger ud over kirkegården( det er meget flot der er godt nok mange lys) og køre derefter til juleaftern hos min faster, spiser god mad, vi får kalkun med hvad der dertil høre og ris a la mande.
    Ved 20-21 tiden går vi om juletræet og synger, og derefter deler vi pakker ud, så får vi kaffe og slik og så går den hjem over lige over midnat

• #36   31. okt 2009 Vi er begyndt at holde jul i kæresten og jegs lejlighed...
    Så kommer hans mor, søster, mormor, storebror og min mor...
    Jeg starter med at gøre rent osv. dagen før. Og på dagen dækkes der bord og anden sættes i ovnen osv.
    Inden gæsterne kommer sættes alle gaverne ind under træet. Dette gør jeg og lysene på træet tændes...
    Det er mig der laver jule middagen. Vi spiser is her, da der ikke er nogen der kan lide Risalamande så skriver vi et tal under tallerknerne og den der får det højeste tal får mandelgaven..
    Ellers spiller vi pakkespil og hygger osv.
    Ja så spiser vi og spiller spil osv. TV er bandlyst jule aften ved os... Dette har ikke noget med hygge at gøre mener vi...

Så skal vi åbne pakker, dette foregår ved at der er to der skiftes til at kravle rundt om træet med lukkede øjne og så siger de andre stop og derved skal personen stoppe og trække en tilfældig gave ud.
    Så gives gaven og alle ser på mens der pakkes ud osv. og så foresætter det sådan...

Kommentér på:
Jeres Juleaften

Annonce