Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A-kasse?
  • #1   3. nov 2009 Et helt år???

Syygt mand..

Så er det jo lige meget.. øv..

• #2   3. nov 2009 jep et år. og man skal ha haft et vis antal timer på det år, ellers kan man ikke få hjælp af fagforeningen

• #3   3. nov 2009 12 mdr og haft fuldtids arbejde i 52 uger.

• #4   3. nov 2009 Trist..

Der er lige røget 14 fra mit arbejde i dag, og indtil videre er vores afdeling uberørt, men når vi er færdig med juletravlheden, tror jeg også krisen kradser hos os!:.

• #5   3. nov 2009 Ja det er self bedre at få dagpenge end ingenting, men tro mig det er bestemt ikke lutter lagkage...det er kun peanuts man får udbetalt.

• #6   3. nov 2009 jeg får alligevel 10.500 udbetalt ca. det er den højeste sats. det er bedre end intet smiley

• #7   3. nov 2009 Vivi,
    jeg har så beskeden en indtægt, at jeg ærlig talt ikke tror det ville være mindre.. Tror kun jeg kan tjene mere..

Men stadig.. Er rimelig usikker nu.. Skal snakke med min chef i morgen, go høre hvordan jeg står jobmæssigt.. Vil ikke gå og være usikker..

• #8   3. nov 2009 ggg ja ok jeg får lidt mere...men ja det er bedre end intet, men også kun nok til at kunne overleve med skindet på næsen ;-D Er sku glad for jeg ikke er alene om huslejen, to hunde og bil, plus diverse.

• #9   3. nov 2009 A-kasse er sgu ikke særlig fedt : ( Er selv på arbejds fordeling

Min fagforening giver os 97,97 i timen når vi går hjemme, det er jo lige vedat lærlingene får mere : (

• #10   3. nov 2009 Anja det er jo tilladt at spørge sin chef og simpelthen forklare at der hersker en vis usikkerhed og om det kan være sådan at du evt skulle holde øjen og øre åbne efter nyt...det kan der ikke ske noget ved.

• #11   3. nov 2009 Jeg har ikke fuldtid. Er en a-kasse så irrelevant for mig? Altså, skal jeg alligevel arbejde fuldtid for at kunne få pengene udbetalt i sidste ende?

Vivi,
    jeg vil også snakke med hende.. har arbejdet i butikken i 5 år, dog med få pauser af længere eller kortere varighed. Og selvom jeg har været her længe, er jeg nu en smule usikker på hvordan jeg står..
    Har i forvejen forsøgt at få fuldtid i et år nu, uden held.

Har for kort tid siden fået et jobtilbud fra en tidligere leder. Jeg får mindre i timen, og har rigtig lang transport, hvilket jeg ikke er særlig glad for, men hvis ikke min chef (som jeg som udgangspunkt snakker godt med) kan give mig noget sikkerhed mht. mit job, må jeg tage det andet..

• #12   3. nov 2009 Hvis du er deltidsforsikret, skal du have haft arbejde i 34 uger.

• #13   3. nov 2009 okay.. Også inden jeg kom i a-kasse??

hvis jeg melder mig ind, lige nu i dag, og bliver fyret efte rjul, får jeg så dagpenge??

• #14   3. nov 2009 ØØØh jeg er ved at være træt ;-D
    Altså hvis du ikke er på fuld tid på jobbet skal du heller ikke betale for at være fuldtidsforsikret på fagforeningen, derefter er reglen som jeg så klumret skrev foroven.

• #15   3. nov 2009 Her er hvad man får udbetalt ved fuld tid og deltid.... mener dog man max kan få 90% af ens løn....
    Fuldtid
    pr dag. 725,00
    pr. uge 3.625,00
    pr. 14 dage7.250,00
    pr. måned 15.708,00

Deltid
    pr. dag 483,00
    pr. uge 2.415,00
    pr. 14 dage 4.830,00
    pr. måned 10.465,00

• #16   3. nov 2009 Det kan du nok ikke nå desværre.

• #17   3. nov 2009 Undskyld jeg spørger så meget, men er virkelig hylet ud af den indtil videre!!!

Der har kun været rigtig få nedskæringer ude hos os, og i en så stor butik har det ingen betydning.. Men 14 på en dag i en butik med 210 mennesker, er virkelig mange.. og selvom jeg måske ikke ryger denne måned, kan jeg forestille mig at de går til makronerne når juletravlheden har lagt sig :S

Og jeg har ikke sat mig ind i alt det her før, for fordi jeg tjener så lidt, har jeg ikke haft råd til akasse og fagforening..

• #18   3. nov 2009 annelise H
    Hvor har du fået de tal fra, det er jo individuelt alt efter ens fradrag.

• #19   3. nov 2009 Annelise,
    er det hvor meget man får udbetalt i dagpenge?

Vivi,
    du lyder som om du er inde i det.. HVIS jeg bliver fyret, hvad gør jeg så? Hvordan står jeg rent økonomisk?

• #20   3. nov 2009 Anja, hvis du arbejder i butik kan jeg kun råde dig til at melde dig ind ved HK selvom de er dyrere smiley Jeg har været sygemeldt siden april pga stress fremkaldt af sexchikane, mobning, stort pres og uretfærdig behandling og min fagforening (skriver ikke lige navnet) ville ikke køre sagen.

• #21   3. nov 2009 Det er da i øvrigt helt vildt høje beløb??

hvis jeg var fuldtid herude, ville jeg få omkring 10 k udbetalt efter skat??

og det skulle jeg kunne få som deltid?

• #22   3. nov 2009 Anja du kan ikke regne med annelise skriver da satsen er individuel elt efter din trækprocent og fradrag. Jeg får 2850 om ugen, udbetalt. Hvis du bliver fyret og ikke er dagpenge berettiget så er det virkelig noget P.I.S for dig og det er ikke sikkert du kan få understøttelse når du er under 25.

• #23   3. nov 2009 Vivi,
    ja, det bliver jeg nok nødt til før eller senere.. Har bare ikke rigtig pengene til den slags..

Men altså, nu er jeg virkelig nervøs.. har ikke været på arbejde i dag og har hørt om de 14 og har kun navnene på 4 af dem, så er virkelig nervøs og ængstelig.. Og det er alle fuldtid.. Så jeg kender dem alle..

• #24   3. nov 2009 Argh Anne lise, det kommer vist også an på hvilken fagforening det er også. På fuldtid får jeg hvertfald ikke udbetalt 15.000 men 15.000 der skal betales skat af

• #25   3. nov 2009 Normalt plejer firmaer at skære deltiderne væk først da det er der man oftest får mindst for pengene som arbejdsgiver. Men jeg synes ikke du skal gå og være direkte nervøs, men det er rigtig godt at du er klar over situationen og bevidst om hvilke valg du evt skal tage, kan ikke lige læse mig ud fra teksten om du går på noget skole ved siden af??

Forresten anja, hvad fisker katten egentlig efter her ;-D (link fjernet)

• #26   3. nov 2009 Vivi,
    jeg går ikke i skole ved siden af. Jeg stoppede i skole sidste år, og har forsøgt at få fuldtid siden da..
    jeg har måske et job i vente, og hvis jeg ikke ved hvor jeg står, må jeg jo tage det.. En ting er at jeg er fattig, men kan ikke være helt arbejdsløs.. Hvis det ender helt galt, må jeg jo evt. begynde i skole så jeg kan få SU..

Normalt er jeg heller ikke så nervøs, men lige nu, hvor jeg sidder herhjemme og ikke aner noget som helst, er det virkelig en ubehagelig situation..!.. er ikke glad ved det her..

De har taget et hug i fuldtid.. En af mine venner blev fritstillet for et par måneder siden, men så har der ikke været noget siden da..

Hehe, hun er bare en bavian smiley Hun driller virkelig den hund!.. Den nye kat, han er endnu værre!..

• #27   3. nov 2009 de tal er jo FØR skat, så de er skam rigtige nok

de passer med det jeg får

• #28   3. nov 2009
    Hvis du bliver arbejdsløs, og ikke er medlem af en a-kasse, så må du gå tiggergang hos kommunen og komme på kontanthjælp.

held og lykke fra Gitte

• #29   3. nov 2009 Janne
    Ja tallene er rigtige nok, det er bare ikke udbetalt som hun skrev.

• #30   3. nov 2009 Det er lidt sendt at komme i tanke om at melde sig ind i fagforeningen når krisen kommer, så skal vi andre der har været meldt ind siden vi kunne betale til folk, som har sparet pengene ind til krisen kommer og rammer dem. synes det er meget forkert at man regner med at man bare kan få dagpenge med det samme, hvis de medler sig ind. Ja undskyld jeg siger det lige ud, men sådan har jeg lært det. har været i fagforeningen siden jeg var 13år.
    Hilsen Steffen

• #31   3. nov 2009 Stine,
    synes ikke det er fair at du nærmest giver mig en røffel??
    Det har aldrig været aktuelt for mig før, og derfor har jeg ikke skænket det en tanke. I øvrigt er det røvdyrt, bestemt ikke noget jeg egentligt har råd til..

• #32   3. nov 2009 nej, men jeg har sku heller ikke masser af penge, men det er et sted man ikke skal spare. man kan jo godt bruge deres goder, de har altså arbejdet for os med hensyn til at få mere ferie og sådan. Dem der spare pengene på akassen må jo have råd til at spare nogen op hvis de bliver arbejdsløse

• #33   4. nov 2009 der er vel ingen der ikke kan bruge de 1000kr i mdr på noget andet

• #34   4. nov 2009 Stine,
    1000 kr er fandme mange penge!!!!!
    er du gaaaal, det er voldsomt mange penge.. Er jo helt vanvittigt

I øvrigt, er du 17?.. kan det tænkes at du får et mere farvet syn på den slags, når du får nogle reelle udgifter..

Og igen, har aldrig været i en lign. situation før, så har ikke skænket det en tanke.. Hvor skulle jeg måske vide fra at den slags er nødvendigt?

• #35   4. nov 2009 Nu kan du se at du kommer til at mangle job måske så for du ikke en krone, det er da flere penge at miste.
    Hvis du lå mærke til det skrev jeg Hilsen Steffen jeg er 22, og er stine bror.

• #36   4. nov 2009 rotterne- Ja man må jo spare, hvis man ikke vil betale i A-kasse kan man jo ikke få deres goder. har mere råd til at betale lidt hver mdr. istedet for ikke at få en krone hvis man er arbejdeløs.

• #37   4. nov 2009 Stine,
    hvordan skal jeg reelt vide som ung og især yngre end nu, at der er en akasse og hvad det har af betydning?
    Hvis ikke økonomien var som den er i øjeblikket, ville ufrivillig arbejdsløshed jo ikke blive en realitete for folk som mig..

At du har været i akasse siden du var 13 er fint. Ved dog ikke hvor du fik tusind kroner om måneden fra dengang??

Ærligt talt, så hører man konstant om folk der brokker sig over at alle får bistand. Hvordan skulle jeg så indtil alt dette bøvl kom, have en reel mulighed for at vide hvad der findes af muligheder?

nej, jeg har i akasse. Jeg har heller ikke fagforening eller forsikringer. Den slags har jeg ikke råd til... Jeg er som sagt kun deltidsansat.

• #38   4. nov 2009 Spare???

Det er fysisk umuligt for mig at spare tusind kroner sammen HVER måned?? De kan måske findes på et kvartal!!!

• #39   4. nov 2009 Rotterne,
    hahaha.. Ja smiley

Steffen/Stine,
    nu oprettede jeg i øvrigt også den her tråd, for at vide hvordan jeg evt. står..

• #40   4. nov 2009 nu er det sådan at akassen ikke koster så meget når man er i lære eller ung arbejder. det var nok mere fagforeningen jeg var i da jeg var ungarbejder, men fik stadig betalt mine rest ferie penge og sådan noget da jeg var i et firma som gik konkurs. Forsikringer mener jeg personligt ikke man må spare på. men er der ikke råd er der ikke råd, men måske spare en bytur hvis man bruger dem på det også få den vigtigste forsikring..

Rotterne- nu er det sådan at det er mig der har betalt hendes profil da vi har en hund og en profil. det er bare hendes navn der står der, da hun også brugte den

• #41   4. nov 2009 men kan kun anbefale dig at melde dig i den A-kasse som dit arbejde høre under. det er bare et godt råd til dig.

• #42   4. nov 2009 Selvfølgelig får du dine restferiepenge betalt. Det er jo dine penge, som du har sparet op.. Har intet med fagforening at gøre..

og nu kan jeg høre du bor hjemme. Det er fint, men det er nok lidt nemmere at finde den slags penge når man ikke har særlig store udgifter..

Men sådan er de.t.

• #43   4. nov 2009 Det er da ikke en selvfølge at jeg fik mine feriepenge fra et firma der er gået konkurs. det var fagforeníngen der hjalp ked at jeg kunne få dem.
    Ja jeg bord hjemme men har da stadig store udgifter en bil. det jeg bruger på den ville nok kunne dække evt. lejlighed. men feks har du en hund, jeg ved godt at det ikke er noget man kommer af med, men man kunne vente med at anskaffe sig den til man har det andet. Er selvføldig en rar ting at have, og skal jeg også selv når jeg flytter.

• #44   4. nov 2009 ked-med

• #45   4. nov 2009 OK... måske skrev jeg lidt uklart... det er dagpengesatsen - og den er fast i alle A-kasser... derefter trækkes der skat... Beklager den upræcise formulering...

• #46   4. nov 2009 Anja
    Nu er det jo ikke sikkert, du bliver fyret efter jul, så måske var det en idé at melde sig i a-kassen under alle omstændigheder. De ca 1000 kr. er for BÅDE fagforening og a-kasse, samt hvis man er fuldtidsforsikret. Du kan sagtens nøjes med a-kassen (selvom jeg ikke synes, det er særlig solidarisk) og hvis du så kun er deltidsforsikret ender beløbet nede omkring de 300 kr. Alt hvad du betaler til den slags, kan desuden trækkes fra i skat, så det reelle beløb bliver endnu mindre. I linket her, kan du se nogle eksempler fra HKs A-kasse
    (link fjernet)

• #47   4. nov 2009 Forresten mener jeg, at det også som deltidsforsikret tager et års medlemsskab at optjene dagpengeretten. Forskellen er bare, at man kun skal have arbejdet halvt så mange timer som hvis man var fuldtidsforsikret.
    De satser, som folk skriver her, er de maksimale dagpenge. Din egen sats udregnes på baggrund af din indtægt de sidste 3 måneder før du blev ledig og det beløb kan du højest få 90% af. Dog vil du, så vidt jeg husker, mindst få 80% af den højeste dagpengesats.

• #48   4. nov 2009 Ja, de satser, Annelise oplyser, er bruttosatser og er gældende uanset hvilken fagforening, man er medlem af.

Og jeg kan kun opfordre til, at man altid er medlem af både fagforening og a-kasse. Man kan virkelig stå med skægget i postkassen, hvis man ikke er. Det kan blive nogle dyre penge at spare...

Kommentér på:
A-kasse?

Annonce