{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Sygdom? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige startet på efterskole, og alle er næsten bare syge lige pt.
Da jeg kom hjem i lørdags efter elevfest, var jeg begyndt at blive forkølet. Troede bare det var fordi jeg h avde siddet ude lidt for lang tid, og sådan.
Men her i tirsdags begynder det bare og bliver værre og værre. Onsdag - fredag var jeg sygemeldt.
Har normale influenza symptomer, skiftende feber/normal temperatur, hoste, kold-svedture, kraftig svimmelhed, virkelig slem hovedpine, træthed, og ondt/svag i hele kroppen.
Synes bare det bliver værre og værre.

Kom til at tænke på om det kunne være Influenza A som "hærger" mine efterskole lige pt?
Og i såfald, ved i så hvornår jeg ikke er i fare for at smitte folk mere? burde jeg opsøge læge.

Håber i kan svare mig på disse spørgsmål!!

Kram

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom?
  • #1   13. nov 2009 Hvis du har et normalt helbred, så er der ingen grund til at opsøge læge. Jeg ved desværre ikke hvor længe man kan smitte med sygdommen

• #2   13. nov 2009 Jamen dog Louise det lyder ikke for godt.

Det kan være tegn på H1N1 eller alm. influenza.

Jeg vil anbefale dig at søge læge, så vagtlægen kan blive sendt hjem til dig og give den rette behandling.

Rigtig go' bedring.

/Ninna-Oline.

• #3   13. nov 2009 Spm. og svar om H1N1

(link fjernet)

• #4   13. nov 2009 der er nye retningslinier omkring influenza A. Man behøver kun at søge læge hvis man er i risikogruppen, eller hvis man får meget høj feber og ellers skal man holde sengen til man er feber-og symptomfri

(link fjernet)

• #6   15. nov 2009 Normalt er jeg ikke så aktiv her i forum - Men her må jeg alligevel kommentere Ibens indslag.

Der er ikke, og vil ikke, blive mangel på tamiflu !
    Igen en af mediernes skræmmekampanger.

Der er heller ikke mangel på vaccine.
    Grunden til at du først kan blive vaccineret til januar, er at man har prioriteret en rækkefølge, der hedder, risikogrupper først, derefter ansatte af særlig samfundsvigtig funktion. Danmark har købt en meget stor del vacciner, uddelt til risikogrupper og samfundsvigtige arbejdspladser.
    Man er allerede igang med at vaccinere risikogrupper.
    Jeg selv er blevet tilbudt vaccine som jeg har sagt ja til, og vil få omkring jul.

Unge sunde og raske personer er helt udenfor risiko ved denne influenza, da den kun ved folk med lavt eller dårligt imunforsvar kan udvikle sig alvorligt.

Jeg kan ikke uddybe mere, da jeg er underlagt tavshedspligt omkring mit arbejde.
    Men følg med på sundhedsstyrrelsens hjemmeside, for fakta.

Kommentér på:
Sygdom?

Annonce