{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hvorfor avle? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg spørger forbi jeg gerne vil have jeres meninger jer som vil lave hvalpe med stamtavle, altså ÆGTE hvalpe.

Jeg vil gerne (måske) have hvalpe fordi jeg gerne vil prøve at lave den perfekte hund.
Altså jeg stiler med kvalitet, sundhed og temperament.
Jeg ved jeg ikke kan lave den perfekte hund i første kuld, men måske i 5,6,7 eller 10 gang.
Men jeg vil lede længe efter den helt rigtige han til Coco når den tid kommer, hvis hun består diverse tests og HD/AA foto.

Jeg gør det ikke for pengenes skyld - for jeg tror ikke på det er en god forretning, men skal jo have så mange tæver at det bliver helt uudholdeligt, skal man have en rimelig indtægt kun på avl, så skal man vel have omkring 5-6 kuld om året, udgifterne skal jo også betales.

Og så skriver jeg endda måske, for lad os nu se hvordan det ser ud for min elskede race om 2 år når Coco er klar - måske det hele er væltet, og en masse forbud er poppet op, og så laver jeg ingen hvalpe.
Men håber det ser godt, et forbud er ok, for dem uden stamtavle - for så kan man kende forskel på Am og Pitt.

Men fortæl mig hvorfor i vil avle?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor avle?
  • #1   21. mar 2006 Gider du læse det ordentlig igennem.

  • #2   21. mar 2006 Generationsmæssigt - troede alle kunne forstå det:-/

  • #3   21. mar 2006 Tak Reese:o)

  • #4   21. mar 2006 4 max 5 kuld på en tæves levetid.

  • #5   21. mar 2006 Jeg bliver nød til at smutte nu - men jeg håber på rigtig mange indlæg i morgen når jeg kigger igen.

    Fordi med så mange deri dag vælger at avle, så må der virkelig være en masse gode argumenter hvorfor.


  • #6   21. mar 2006 Hvis jeg skulle have hvalpe engang, (og det ligger langt ude i fremtiden, for jeg har slet ikke købt tæven endnu)
    skulle det helt sikkert også være hvalpe med stambog, og med gode forældredyr, også ville jeg beholde en hvalp. Jeg tror ikke jeg kommer til at egne mig som avler, da jeg ville have lyst til at beholde mindst en hvalp hver gang og det ville jo bliver til ret mange hunde efterhånden


  • #7   21. mar 2006 Jeniki, rigtig spændende indlæg! Ti- 4 til dig!

    Tja, hvorfor vil jeg gerne avle??
    Dels er mine grunde de samme som dine, altså, at lave , eller i det mindste forsøge, at lave den perfekte hund! Men så kan man jo igen spørge, hvad er den perfekte hund? Findes den? Jeg har et ønske om, at gøre min race bedre. Med kvalitet, sundhed og temperament, som du også skriver.
    Dels også, fordi jeg har et handikappet barn, der har så enormt meget glæde og støtte igennem vores hund. Og det er min drøm, at give andre handikappede muligheden for at få det, som min datter har fået igennem vores. Da Luna har et kanon sind og en kanon tålmodighed til netop disse børn, ville jeg gerne give noget af det videre. Det er en ren fornøjelse, at se, hvordan min datter lyser op, når hun er sammen med Luna. En glæde, vi på ingen andre måde kan få frem i Sofie.
    Måske er det bare en fantasi og en drøm, der aldrig kan blive realitet, det vil tiden jo vise. Men så er det da i det mindste en god drøm så længe , synes jeg.


  • #8   21. mar 2006 Cathrine *Team Forvirret: Jeg blev helt rørt at det du skrev, det er i hvert tilfælde en dejlig grund til at lave hvalpe

  • #9   21. mar 2006 Ditte, det synes jeg jo også *ss*

  • #10   21. mar 2006 Godt emne ;o)))

    Jeg vil gerne avle hvis jeg tror mine hunde kan bringe noget godt frem.... Racemæssigt, sundhed, mentalt er vigtige ting for mig. Vil stile efter det perfekte som du selv siger, Jeniki....
    Vil lære af de ''gamle'' opdrættere.....



  • #11   22. mar 2006 Cathrine > Det er flot skrevet:-)
    OG jeg forstår hvad du mener, min ældste søn har også et handicap, og han har også stor glæde af hundende, det har mine to andre børn også - og det er også en ting jeg vil satse på, hvis jeg får hvalpe - at de skal ud til nogle børnefamilier, det kan også være med til at forbedre deres blakkede ry.


Kommentér på:
Hvorfor avle?

Annonce