{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Hvorfor SÅ sur ? {{forumTopicSubject}}

Undrer mig altså over at nogen dage bare kan være de mest lorteagtigt uden egentlig grund..

Idag startede jeg med at få ungerne i tøjet, spise moregnmad og smøre madpakke. Så afsted mod dagpleje med den mindste. Glæde sig sammen med ungerne og hunden over den smule sne det lå så fint.
Aflevere lillepigen og så videre med børnehaven med Junior.
Skændes med ham på vejen og at han ville op af en trappe og jeg ikke ville den vej. Blev gode venner med ham igen..
Komme over til børnehaven hvor jeg fik at vide at jeg ikke må sætte hunden indenfor hegnet i børnehaven.
Jeg sagde at jeg gjorde dette da jeg var bange for at hun vil blive stjålet hvis jeg sætter hende på den anden side af hegnet (Og kan generelt ikke forstå at hun ikke lige må sidde og vente indenfor hegnet i de par minutter det tager at aflevere. Børnene kommer alligevel ikke ud og leger før de har spist frugt, og der er vi gået igen)
- Så smiler pædagogen skævt og siger at hunden da ikke bliver stjålet..

Og så ryger det bare ud af mig at "Du behøver ikke at stå der og grine, det sker altså at hunde bliver stjålet"...

Det ligner altså ikke mig at sige sådan noget til et andet voksent menneske. Og slet ikke når hun bare siger at man ikke må sætte en hund 2 cm inde på børnehaveområdet..
Hun bliver også helt mærkelig i hovedet og begynder at undskylde at hun altså ikke smilede for at latterliggøre mig.
Og jeg undskyldte og sagde at jeg nok skulle lade være med at parkere hunden på området.


Har tænkt rigtigt meget over det efter..
Var helt depri da jeg gik derfra. Plejer altid at snakke pænt til folk der snakker pænt til mig. Specielt når hun jo bare forklarede mig om nogle børnehaveregler....


Håber at jeg bliver lidt mere glad idag...
Det bliver helt pinligt at hente junior igen senere..
"Så kommer hende den sure mor bare igen"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor SÅ sur ?
  • #1   14. dec 2009 Stine,
    jeg er sikker på at hun i stedet at mene du er den sure mor, bare mener at du har en skidt morgen..

    Det sker sq for alle, og hun ved da godt at du plejer at snakke pænt til dem..

    af og til er jeg også bare sur når jeg står op!.. Det er skideirriterende, især fordi man ved at det også er belastende for andre..


  • #2   14. dec 2009 Anja -
    Puha, ja jeg håber altså også at hun bare tænker det.. ærgrede mig selv over bagefter at jeg ikke fik sagt at jeg bare havde fået det forkerte ben ud af sengen..

    Det er noget underligt noget det der med at være morgensur...


  • #3   14. dec 2009 Rollo -
    Hun grinede jo ikke ligefrem direkte, men smilte skævt. Men det var åbenbart nok til at tænde mig en smule af.
    Nej jeg synes heller ikke at det er ok men hun er den mest pædagogiske pædagog i børnehaven og ved at hun ikke gjorde det for at være nedladende..

    Synes bare ikke at det var ok af mig at sige som jeg gjorde. Det var jo ligesom at irettesætte et uartigt barn smiley
    Hun blev også meget forfjamsket og begyndte at fortælle om at hendes forældre også har en lille hund og hun selv også er bange for at den bliver stjålet (Måske bare for at sige et eller andet)

    Håber bare ikke at jeg har ødelagt hendes dag..


  • #4   14. dec 2009 Rollo -
    *Gg* Ja så er jeg nok ikke så slem i forhold til dig smiley smiley
    Nej kan egentlig godt forstille mig nu jeg tænker over det , at de må få smidt mange værre ting i hovedet af alle os forældre med vores perfekte børn..
    Ja, ryster det af mig så.
    Nu har jeg også fået lidt luft herinde *G*


  • #5   14. dec 2009 Stine - jeg er pædagog, og har oplevet ting fra forældre der er meget værre end der..*GG* synes det er helt okay du sagde fra... smiley

  • #6   14. dec 2009 Jeg synes da ikke, at man som pædagog bare skal tage i mod... Det er lidt ligesom at sige, at det er ok at snerre af buschaufføren.

    Hvis det var mig, der var den pædagog, så ville jeg bliver rigtig glad for at høre, at du have tænkt som du gør. Og at du tager den på dig og siger, at det var dig, der var på det forkerte ben til morgen.

    Det er sådan noget der gør, at man får mere overskud til også at kapere forældrene til de børn, man har i institutionen :o)

    En lille bemærkning ville jeg synes var HELT fantastisk. Bare naturligt - jeg er ked af at jeg var gnaven i morges, det var en af den slags morgener, du ved..
    Slut, overstået ;o)


  • #7   14. dec 2009 Se, nu er jeg jo også pædagog og møder, som Rollo er inde på, både morgen-, middags- og eftermiddagssure forældre. Og ja, hvis det er småting trækker man da på skuldrene og tænker, at de sikkert bare har en dårlig dag. Men, når det er sagt, så er både pædagoger, kassedamer, buschauffører og hvem der ellers lige står for skud, altså også en slags mennesker. Nu kender jeg ikke pågældende pædagog, men når du rent faktisk tænker, som du gør, ville jeg blive rigtig glad for at få det at vide. Giv hende en appelsin med rød sløjfe eller hvad du lige kan finde på og sig, at det må hun altså undskylde. Det ville jeg i hvert fald blive rigtig glad for smiley

  • #8   14. dec 2009 Øøøh, jeg kunne også bare have skrevet, at jeg er enig med CH smiley

  • #9   14. dec 2009 Maria - jeg synes også ALTID det er ok at sige fra overfor institutionspersonalet, men her kan Stine mærke, at det måske var lige i overkanten og lidt uberettiget.
    Ville du ikke synes det var styrkende for jeres indbyrdes forhold, hvis en forældre efter sådan en episode sagde til dig, at det var en lille svipser?

    Ligesom det i mine øjne er naturligt at gøre det den anden vej, hvis og når de svipsere forekommer.


  • #10   14. dec 2009 *HAHA* Jens og Marianne - to sjæle en tanke..

    (Jeg er også pædagog, og kender også hele møllen fra min tid i SFO ;o))) )


  • #11   14. dec 2009 Uuh hvor florerer her mange pædagoger i tråden lige pludselig. Nu bliver jeg helt nervøs smiley smiley

    Ja jeg har også selv tænkt på om det ville være ok lige at lade en bemærkning falde når jeg møder hende igen (Det er manden der henter ungerne idag)

    Har selv arbejdet i både dyrehandel og restaurant så hár prøvet sure kunder og har ikke altid bare kunne lade det ryge ind af det ene øre og ud af det andet.
    Til stor overraskelse for kunderne...

    Og jo, jeg tror at siger jeg indenting så vil det bare blive lidt akavet når vi mødes i børnehaven fremover !
    Tænk at sådan en lille bidende bemærkning der falder ud mellem tænderne, kan påvirke én så meget *G* ...

    Men nu må Laura for fremtiden blive forvist til at stå tøjret til cykelskuret, men det er også afsides og ikke lige ud til den store gåsti hvor der er nogen der hapser hende...


  • #12   14. dec 2009 CH - Jo selvfølgelig... mit indlæg var måske også lidt for kort smiley Men de forældre som har været i en presset situation, hvor det har været gået "ud over mig" der har jeg altid fået en undskyldning bagefter. selv da jeg stoppede her for nyligt ringede en forældre ned for at sige farvel personligt og ikke håbede jeg havde taget "vores" episoder for nært... det var en fantastisk fornemmelse, så jo, men som du selv siger - det skal gå begge veje.. jeg ville aldrig tvivle på at kontakte en forældre og sige det var en svipser og evt en undskyldning, hvis jeg følte jeg var gået for vidt, eller fået trådt nogle over fødderne.. smiley

  • #13   14. dec 2009 CH
    Jeg arbejder lige præcis i SFO :D. Af og til, ville det godt nok være nemmere, hvis ikke man også skulle "passe" forældrene :). Heldigvis er de fleste jo rigtig søde, men desværre kan de få sure komme til at fylde en del i billedet


  • #14   14. dec 2009 Stine
    Ja pas hellere på, ellers kommer vi sgu efter dig :D. Nej helt seriøst, så ville det altså være rart, hvis flere kunne få et lillebitte "det må du undskylde" over deres læber, men på den anden side synes jeg ikke, det er noget, du skal gå og have det dårligt over til du ser hende igen


  • #16   14. dec 2009 Stik hende en undskyldning og sig du havde en dårlig morgen - vi er vel alle blot mennesker smiley
    Det vil pædagogen godt kunne forstå smiley


Kommentér på:
Hvorfor SÅ sur ?

Annonce