{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

tysk oversættelse??? HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

nogen der kan hjælpe migmed at oversætte følgende????

"Marmorgruppe mit Aphrodite, dem Hirtengott Pan und Eros. Eros inspiriert Pan mit der Liebesgöttin zu schäkern, diese jedoch benutzt zur Abwehr Ihre Sandale. 100 v. Chr. Delos, 130 cm, National Museum Athen (Ethniko Mouseio), Inv. 3335

Dieses Werk ist eine Weihgeschenk der Poseidoniastes von Delos, Leute aus Syrien und Lebanon (Berytes) die in Delos gelebt haben

Die Inschrift lautet : Dionysios, Sohn von Zeno, Sohn von Theodoros aus Berytus, Wohltäter, [ weiht diese Skulptur ] in seinen Namen und seiner Kinder zu den Göttern unserer Ahnen.

Der kleine Eros scheint in der Luft zu schweben, berührt nut die Schulter von Aphrodite."

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tysk oversættelse??? HJÆLP!
  • #1   27. jan 2010 Det kan jeg da godt smiley Hvad skal du bruge det til?

• #2   27. jan 2010 det er det eneste jeg har kunnet finde på nettet om en skulptur jeg skal lave en analyse af og fremlægge om mellem 12 og 14 i dag...

det ville være fantastisk hvis du kunne hjælpe... er er nød til tysk... kan dog forstå, at den vist nok står i Athen, men det er også det hele.... smiley

• #3   27. jan 2010 hvornår regner du med at have det klart?

bare så jeg kan komme videre i opgaven...

• #4   27. jan 2010 Marmorgruppe med Aphrodite, hyrdeguden Pan og Eros. Eros inspirerer Pan til at flirte med kærlighedsgudinden, hun afværger ham dog med sin sandal. 100 f.v.t. Delos, 130cm, Museum Athen (Ethniko Mouseio), Inv. 3335
    Dette verk er en vielsesgave fra Poseidoniastes af Delos, folk fra Syrien og Lebanon (Berytes) som har levet i Delos

Indskriften siger: Dionysios, søn af Zeno, søn af Theodoros fra Berytus, velgører, [ dedikerer denne skulptur ] i sit navn og hans børns til vores forfædres guder.

Den lille Eros lader til at svæve i luften, berører kun Aphrodites skulder.

• #5   27. jan 2010 gå ind på google translate sværre er det nu ikke:-))

• #6   27. jan 2010 årh... tusind tak smiley

det er egentlig sjovt med den skulptur...

fandt noget andet tekst om den, bare på engelsk, og det siger så noget helt andet... : (kan sagtens forstå dette...)

"This is one of the best known and most characteristic representations of the goddess Aphrodite assaulted by the goat-legged Pan. The group stands on its original square base, which bears a votive inscription. The naked goddess attends to hide her putenda, while threatening to strike Pan with her sandal. Little Eros hovers over her shoulder, playfully seizing Pan΄s horn in an attempt to help his mother ward off the annoying creature. This lighthearted and picturesque theme places the composition in the so-called Hellenistic «Rococo style›. Aphrodite΄s hairstyle and the anatomy of the three figures are meticulously rendered, while the final polishing of the marble makes the surface wonderfully smooth. This group was probably made in Attica, although the possibility of a Delian workshop cannot be overruled."

• #7   27. jan 2010 smiley jeg kan da finde en masse materiale om statuen på tysk smiley på tysk hedder den Pantoffelgruppe smiley

• #8   27. jan 2010 årh kan du?

jeg skal finde ud af om den har en religiøs funktion. hvor den har stået (ved jo så nu, at den står i Athen) og hvilket signal kunstneren har villet sende via skulpturen...

kan du finde noget af det???

• #9   27. jan 2010 Et sted står der at det er et monument mellem kyskhed og begær

• #10   27. jan 2010 ok smiley

det tror jeg også det er... afrodite er kyskheden og pan er begæret..... smiley

• #11   27. jan 2010 men du skal i hvert fald have tusind tak for hjælpen smiley

har nok til at kunne fremlægge nu.... smiley

• #12   27. jan 2010 http://www.latein.at/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=24813

og så er der en hel lang tekst her smiley

• #13   27. jan 2010 fantastisk smiley

tak smiley

kan helt sikkert bruge noget af det smiley

• #14   27. jan 2010 Der står det ikke er en myte den bygger op på, men at det er sammensat for at vække emotinal-dramatiske følelser.

Eros er Aphrodites søn, og prøver at mægle mellem de 2. Medens Aphrodite lader somom hun vil afværge Pan, så er det kun med halvt hjerte, hvilket hendes smil og (den ikke helt så frygtindgydende) sandal hentyder til

• #15   27. jan 2010 Til dels rimlig meget volapyk smiley

Kommentér på:
tysk oversættelse??? HJÆLP!

Annonce