{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

At få styr på min hund. .:) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg haft Bella et halvt år og hun er 2 1/2 år nu.
Før hun kom til mig, har hun skiftet hjem et par gange og har - så vidt jeg har hørt og kan mærke på hende - ikke været vant til, at komme ud og gå tur og i det hele taget, at have det sjovt. Så hun er aldrig blevet trænet i fx, at løbe løs og sådan noget, men nu er hun her og jeg vil viiiirkelig gerne kunne slippe hende og kunne få hende tilbage igen.
Hun er blanding af labrador og hønsehund og det er jagtinstinkterne, der gør, at hun smutter. Det er ikke "med vilje" hun gør det,
men snuser hun en harre eller en kat, eller ser en fugl eller noget, så er hun væk og jeg har ingen mulighed for, at få hende tilbage. Ellers er hun normalt meget lydig..

Men så tænker jeg, om det er noget jeg kan arbejde med?
Kan hun lære det? Evt hvordan?
Eller er det for sent..?
Det ville jo nok have været bedre, hvis det var trænet fra hvalp, at hun ikke skulle løbe efter det.. ;s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få styr på min hund. .:)
  • #1   9. feb 2010 hmm... jeg har ikke meget forstand på jagthunde... men hvis hendes instinkter er gode, så mon ikke det kan trænes? måske noget decideret jagt-træning? ligesom gø-problemer kan trænes væk ved at lære hunden at gø på kommando, så kan dit problem måske afhjælpes ved at hun lærer at søge fugle, vildt osv på kommando? så det bliver en øvelse som stopper igen? Bare en teori....

  • #2   9. feb 2010 Vi er ved at lære vores Drever at altid komme ved indkald, rigtig svært, når der i næsen er indbygget en kontakt, som slå ørerne fra. Men vi har ham i en 15 sporline når vi går i vores egen skov med aussierne og ham. Når vi så kalder og han ikke kommer trækker vi stille i linen og får ham hen til os hvor han så bliver belønnet med godbidder og ros. Det har hjulpet, men ikke 100 % endnu. Jeg har ladet mig fortælle at det også kan hjælpe at kalde dem ind midt i sporet, og så rose. Det skal vi prøve her i weekenden og så må vi se om det vil være fornuftigt eller ikke. Jeg syntes det lyder fornuftigt, da man så lærer dem at gå fra færten, så prøv, det gør vi.

  • #3   9. feb 2010 Hej det lyder præcis som den situation jeg havde for et halvt år siden.
    En mishandlet jagthund, på 1år som havde haft 2 ejere allerede.
    Men tag i en hundeskov det er en skov med hegn om hvor man må slippe sin hund løs, du kan finde en nær dig på www.hundeskovende.dk.
    slip hende fri, og lad hende snuse, kald hende kun til dig når du ved at hun kommer, fordi så giver det succes, hvis du bare står og kalder og kalder, og hunden ikke kommer giver det ikke succes og hunden husker ikke at du siger "kom" som at den skal komme hen til dig, så i kan lave noget sjovt sammen! kald kun når du ved der kommer succes, ellers får hunden ikke noget positivt ud af det !
    Når hun så kommer så giv hende godbidder og RIGTIG RIGTIG meget ros, sådan så hun bare husker at det bedste i verden er at komme når du kalder !
    Klø hende hvor hun elsker det Leg med hende måske med hendes ynglings legetøj når hun så kommer, så finder hun nok ud af at du ikke kun kalder fordi hun skal i snor ! og det rent faktis er sjovt at komme ! smiley


  • #4   9. feb 2010 Line:
    Har det hjulpet med jer??:)


  • #5   9. feb 2010 Line:
    Har det hjulpet med jer??:)


  • #6   9. feb 2010 Ja kommer hver eneste gang, men vi bruger stadig små godbidder. nogle gange giver vi han kun et halvt bærger hundemad, og giver det andet halve som godbidder så han ikke bliver overfodret (ikke fordi han er tyk, tværtimod)

Kommentér på:
At få styr på min hund. .:)

Annonce