{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Få dog styr på din møg hund!!! {{forumTopicSubject}}

Lige et surt opstød herfra..

Hvorfor helvede kan folk ikke finde ud af at styre deres hunde så de ikke render i andre folks haver og over pisser det hele... Nøj jeg er rasende....!!!

Vi har HEGN om vores have, alligevel er der en møg køter af en new foundlænder, der ikke kan respektere det og den hopper fandme OVER hegnet og igen over hegnet til løbegården ind til hvor kaninerne plejer at være.. Heldigvis var hverken min lille hund, eller kaninerne ude, men dyret ville sku ikke høre efter da jeg pænt, men bestemt bad den smutte!!

Den havde intet halsbånd på, så da jeg endelig fik den drevet over hegnet og ud af haven, fulgte jeg efter den, den vidste åbenbart hvor den boede.. 5 min efter kommer en fyr med (hans søn??) siger så at deres hund render inde i vores have og virkelig overpisser det hele, simpelthen alt lettede den ben op af..

Så siger han bare tak, tager hunden og går ind... ARG!!!

Det er altså ikk en lille hund man bare lige overser, den var sku ved at vælte hegn og det hele, total kold og hører ikk engang efter sin ejer... Suk...

Sorry det blev lidt langt, blev simpelthen bare så gal, måtte ud med det...


Hvad syntes i...? Er det okay at fremmede hunde forcer sig over/igennem jeres havehegn og er til "gene" samt overpisser det hele???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få dog styr på din møg hund!!!
  • #1   1. jun 2012 overhoved ikke i orden!!!!

    men næste gang der sker ( hvis det sker for dig igen ) så tag hunden med til politiet og giv den til dem - uden halsbånd = herreløs = ejeren skal betale KASSEN for at den har opholdt sig hos panserne - de får nok snor på den hvis det sker et par gange smiley


  • #2   1. jun 2012 nej, det er IKKE i orden og desværre er "herren" lige så døv for dig og dine ptrotester som hunden er......men forstår godet duin frustation......

  • #3   1. jun 2012 Nej, selvfølgelig er det ikke i orden, men jeg undrer mig over så mange af de her indlæg, hvor folk ikke følger op på det, når nu de kender ejerne. Det må du altså se at gøre. Jeg ville nok tage derhen og på en pæn måde sige, at hvis de ikke kunne holde hunden hos dem selv, ville du indlevere den til internatet som værende fundet uden halsbånd.

  • #5   1. jun 2012 NEJ GU er det ej i orden.
    Nøj hvor var jeg blevet sur.

    Jeg må indrømme at min chihuahua en gang før er stukket af hjemmefra, fordi havedøren var blevet åbnet af en eller anden grund.
    Men når det er sagt, så havde jeg også mega dårlig samvittighed bagefter, og jeg ville så sandelig have undskyldt mange mange gange og spurgt om der var noget jeg kunne hjælpe med.


  • #6   1. jun 2012 Allergisk over for snobber og stohedsvanvid:
    Nu havde jeg jo nok heller ikke gjort noget ved det andet end aflevere hunden, men selvom newfoundlænderen ikke har for vane at æde nogen, så er det aldrig en garanti, og min chihuahua kan ikke lide fremmede hunde, hvordan kan man vide om den brækker nakken på ens hund hvis den nu bliver sur, der skal altså ikke meget til?


  • #7   1. jun 2012 Jeg fulgte den jo også hjem, men det der pisser mig af er at ejeren er total ligeglad.. Øv...

    Men nu ved jeg da hvor den bor til en anden gang, håber dog ikk det sker, for Chiantie kan IKKE lide fremmede hunde i haven og jeg VED at den store ikke er god til andre hunde, har nemlig mødt dem på tur før, men vidste ikk hvor de boede..

    Havde godt nok været knust, hvis Chiantie havde været ude og den store var blevet sur, den vejer altså alligevel en del smiley


  • #8   1. jun 2012 Forstår godt du er træt af det! Det er der ingen der gider. Det er ærgeligt at nogle ikke fatter en skid - undskyld mig...

  • #9   1. jun 2012 Ja lige præcis... Men nu håber vi ikk det gentager sig smiley

  • #10   1. jun 2012 Nej det må vi ikke håbe. Så må du altså snakke med ejeren, og bede ham om, ikke at lade hunde løbe frit rundt. Og hvis det er fordi at den stikker af - må han altså prøve at gøre noget ved det..

  • #11   2. jun 2012 Hvad syntes i...? Er det okay at fremmede hunde forcer sig over/igennem jeres havehegn og er til "gene" samt overpisser det hele???

    - Tjah, hvis det var en newf, såå... smiley

    Ej spøg til side. Nej, det er selvfølgelig ikke i orden.
    Jeg synes også du skal tage en snak med ejeren, nu når du kender ham/ved hvem han er, og hvor han bor.


  • #12   2. jun 2012 Sådan noget er så irriterende.
    Her kommer der en stor hanhund, som hopper ind i haven og overpisser alle mine potter med krydderurter.

    Og, en nabo har en Newf tæve, som hoppede/bragede gennem hegnet, mens min Dina gik og søgte foder på græsplænen. Hun blev rasende og de kom op at slås. Ikke særlig smart, når den ene vejer 7 kg og den anden 68 kg. Jeg skældte den naboen hæder og ære fra. Tror dog ikke det hjalp, for hun var døddrukken.


  • #13   2. jun 2012 Naturligvis er det ikke ok - slet slet ikke. Det er uheldigt at en fremmed hund kommer ind i jeres have, men det der forarger mig er at ejeren tilsyneladende er så komplet ligeglad. Jeg havde været ved at grave mig ned af skam hvis det var min hund. Alle hunde kan stikke af, og vores gjorde det så sent som igår....frygteligt pinligt, og min mand og jeg var en stor undskyldning. Det var helt og holdent vores fejl fordi vi ikke havde lukket havelågen ordentligt. Naturligvis skal man holde sin hund inde på matriklen, men er uheldet ude kan man i det mindste give en kæmpe stor undskyldning, og tage sine forholdsregler så det forhåbentlig ikke sker igen!

  • #14   2. jun 2012 Hellere fem new foundlændere end en eneste jehova-tosse:-) Vi har jævnligt besøg af både katte, ræve, harer, dådyr, og det kan jeg virkelig ikke hidse mig op over. Hvis jeg kunne ville hg satme blive spammet ad libitum

  • #15   2. jun 2012 Jeg forstår godt din vrede og irritation... for det kan ikke være meningen at man skal acceptere andres hunde på ens ejendom, eller i haven, når man selv gør hvad man kan for at beskytte sine dyr, og naboer mod at have dem rendene!!!

    At Newf. ikke er den race der er kendt for at æde andre, er simpelthen ikke undskyldning nok for at lade hunden rende!!
    Jeg har altså mødt Newf´ere der gerne tog en kat, hvis de kunne fange skidtet..
    Og ærligt talt, så gider jeg sgu heller ikke at have andres hunde rendende i min have, så jeg havde sgu også været arrig over den ligegyldighed fra ejers side!!

    Hvis det sker igen, ville jeg aflevere hunden til politiet, for på den måde kan ejer måske fatte at det er alvor når det kommer til at koste penge at afhente hunden igen... så er det måske slet ikke så nemt at virke ligeglad mere ;O))


  • #16   2. jun 2012 I vores tilfælde med New tæven, var den slet ikke aggressiv, men den blev pænt sur, da Dina røg lige i flæsket på den. Hun vil bestemt ikke acceptere fremmede tæver i haven, mens hun søger foder. Dina blev godt nok den lille, i det slagsmål. Hun hylede og skreg bagefter.
    Ejeren af den anden tæve, kunne slet ikke se noget problem, for deres hund måtte da gerne gå hvor den havde lyst, for de havde boet i længere tid her på landet, end os, og deres hunde gik altid løs, også når de var på arbejde.
    Ja tak, deres to forrige hunde blev kørt ihjel af dem selv, fordi de løb dem i møde.
    Jeg kan kun ryste på hovedet af sådan noget


  • #17   2. jun 2012 hvis det kun er sket den ene gang så slap lidt af .... self er det ik i orgen , men alle kan lave fejl .....og nu er du jo ligesom ik "møgkøterens skyld"

  • #18   2. jun 2012 det

Kommentér på:
Få dog styr på din møg hund!!!

Annonce