{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
209 visninger | Oprettet:

hjælp til valg af objektiver {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt den nye 550D med standardobjektiv 18-55. Jeg ville gerne investere i 1-2 objektiver mere.
Det jeg skal bruge det til er portrætbilleder af hundene samt billeder, hvor de er i bevægelser feks ude i haven eller i skoven.

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i alle de objektiver etc. Så håbede lidt på de mere erfarne herinde kunne hjælpe lidt.
Jeg har kigget på CANON EF 50mm 1.4 USM til portrætbillederne og et 18-200 til allround udebilleder.
Er det ok? Hva betyder USM og hva bruger man det til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til valg af objektiver
  • #1   19. mar 2010 Usm, betyder ultra sonic motor, så vidt jeg husker *S*

50 mméren er god og ikke mindst skarp.

Hvor meget vil du ofre på objektivet til udebilleder ?

• #2   19. mar 2010 Hanne R:
    Det er to gode objektiver, som du har kig på.
    Men vil lige høre, hvorfor du har valgt Canon 50mm f/1.4 er det udelukkende til portrætter? For medmindre du skal tage billeder, hvor der er meget lidt lys, så ville jeg nok finde et andet objektiv smiley

Men udover det, så er det to gode objektiver, som man ikke går galt i byen med,

• #3   19. mar 2010 50 mm'eren er super smiley er den med 1.8 egentlig også smiley

18-200mm har min storebror lige købt sammen med Canon 50D og det fungere super sammen smiley

Brugte os 18-200mm dengang Jeg fotograferede godt nok til Nikon smiley

• #4   19. mar 2010 Der er her en test af de 3 50mmére

Den billige er ikke så godt bygget og fokusmotor er langsommere end de andre.

Men hvis det udelukkende er til planlagte portrætter, så kan den sagtens bruges

http://www.bagkameraet.dk/artikler/canon-50mm-shootout/

• #5   19. mar 2010 tusind tak alle sammen. Jamen er helt grøn i alt det her objektiv noget. Jeg har bare set mange anbefale 50 mm til portræt billeder. Men jeg gider ik købe noget, hvis det reelt ik er noget.

Jeg mangler et med godt zoom i til ude billeder hvor hundene er på halvlang afstand.
    Og til portræt billederne vil jeg gerne ha et objektiv som er meget skarp... jeg synes mit standardobjektiv ik helt kommer ordentlig tæt på i næroptagelserne.

• #6   19. mar 2010 Personligt ville jeg ikke vælge 18-200 til hundebilleder udendørs, der ville jeg til hver en tid vælge canon´s 70-200mm l f/4, det er et super objektiv, hurtig fokus og fremragende billeder.....

Jeg har selv canon´s 50mm f/1,4, kan godt lide de store blænder og fravalgte 1,8, grundet byggekvalitet og hastigheden på fokus.

Billederne i dette album er taget med 50mm f/1,4 blænden svinger op til 4

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=47640

Kommentér på:
hjælp til valg af objektiver

Annonce