1.862 visninger
|
Oprettet:
Håb for de stakkels stuefugle. {{forumTopicSubject}}
Nu er der focus på de stakkels undulater og lgn. der sidder og venter på dødens befrielse i små bure på f.eks børneværelserne.
De henslænger deres liv i disse små fængsler, for hvis vi lukker dem ud, skider de jo på mødler og det kræver rengøring.
Lad os håbe nogle får øjnene op nu, for de fugles liv.
Jeg kunne aldrig finde på, at sælge nogle af mine 25 udendørs opdrætte undulater, da de så kan risikere at ende indendørs i et lille bur, med nada mulighed for at flyve.
http://fpn.dk/liv/article2020115.ece
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.973
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Og da jeg havde kanin blev der lavet en kæmpe stor "løbegård" til den ude i haven, med hus og det hele..
Kunne aldrig drømme om at anskaffe mig et dyr der bare skulle sidde i alt for lille bur hele dagen..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.948
Mine de havde rimelige bure, 2 i et bur. Og de kom ud morgen og aften på flyvetur i mit værelse, de kunne snakke og lave et enkelt trick
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Den fik en kammerat da vi fik hund, for så var det pludselig lidt farligt for den at være ude - og sammen med kammeraten fik den et nyt stort hjemmebygget bur.
Da den første undulat døde, kom en ny til, men der gik ikke så lang tid før, jeg fik en dårligere og dårligere smag i munden. At holde fugle i et bur i stuen blev for mig en konstant kilde til dårlig samvittighed, og vi valgte at skille os af med dem. De kom til en gammel mand, der havde monsterstore udendøresvoliere og som var fugleentusiast om en hals.
Selv dette synes jeg ikke er særlig optimalt for en fugl, og jeg ved nu, at jeg aldrig kommer til at bifalde, at den type dyr holdes i fangeskab.
En fugl skal have luft under vingerne.
sep 2005
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.137
nov 2008
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 65
Vi kunne finde ham i skuffer og skabe, på spejle ja alle steder... Han havde så meget personlighed, og når vi tog på ferie (vi havde båd og sejlede) så var han med.. han var også med juleaften, nytår ja alle tænkelige steder. Så kom han i sit blå rejsebur.. Og han vidste udemærket hvad det var for et bur.. han pippede som en gal når vi tog det frem og smilede med øjnene som undulater nu gør...
Ja jeg kunne fortsætte, men dette var bare en lille solstråle
sep 2005
Man kan få legetøjs hunde og kaniner der bevæger sig. Køb sådan en til ham i stedet.
nov 2008
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
Vi har nu 9 undulater og 2 Nymfer(der også sad i et lille bur), Sally og Skipper skal have unger meget snart, men skal vi af med dem, er det fandme ik til børneværelset.. Udover det så er der sat det første spadestik og indkøbt 2 store Troldhassel der skal plantes.. For mine bevingede venner skal da have ENDNU nere plads.. he he.. Manden er dog enig.. Så kan de komme rigtig op i fart under flyvningen..
Og vejret venner!! Nu er det forår, mine vagler lægger æg på æg, mon vi får kyllinger igen i år:-)
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Som voksen havde jeg for travlt med børn og hunde og mand.
Da børnene var ved at være store, blev jeg skilt, og skulle lige pludselig til at finde ud af alt det praktiske, der er hvis man selv har hus og have.
En af ungerne ville så gerne have en kanin. Så vi byggede selv et kaninbur, og et løbebur.
Det gav blod på tanden. Så jeg bygge hele 3 meget store voliere. Det var dejligt de år det varede, med en masse gode oplevelser med fuglesang, unger mm. Jeg solgte også af mit opdræt.
Så kom en hård vinter, og tilsidst fandt ræven ud af at aller bagers på et meget lille stykke, var der ikke nogen fliser under volierene.
Så var det slut med det.
Ja en enlig ondulat i bur, som aldrig kommer ud, og ikke hver dag fpr rent vand, salat og korn....Det er mishandling.
sep 2005
http://fpn.dk/liv/article2022593.ece
Håb for de stakkels stuefugle.