{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Håb for de stakkels stuefugle. {{forumTopicSubject}}

Nu er der focus på de stakkels undulater og lgn. der sidder og venter på dødens befrielse i små bure på f.eks børneværelserne.
De henslænger deres liv i disse små fængsler, for hvis vi lukker dem ud, skider de jo på mødler og det kræver rengøring.
Lad os håbe nogle får øjnene op nu, for de fugles liv.
Jeg kunne aldrig finde på, at sælge nogle af mine 25 udendørs opdrætte undulater, da de så kan risikere at ende indendørs i et lille bur, med nada mulighed for at flyve.
http://fpn.dk/liv/article2020115.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håb for de stakkels stuefugle.
  • #1   25. mar 2010 Vi har haft undulater indtil for få år siden. De havde et stort bur, som altid stod åbent, og ovenpå havde de en bakke med mad, vand, frugt og legetøj. Og i den modsatte ende af huset var der så sat en "troldegren" op, som de kunne lande på. Det var ret imponerende, for selvom de fløj meget rundt, så landede de kun enten på buret eller på grenen, så det var nemt at holde rent. Og jeg bilder mig ind, at de havde et godt liv smiley

• #2   25. mar 2010 Lyder også som, at de har haft et godt liv. De har jo fået vinger for at kunne flyve. Nøjagtigt som kaninerne har deres store bagben for at kunne hoppe. De sidder også tit i små glemte bure på børneværelserne.

• #3   25. mar 2010 Dengang jeg havde fugle som barn lukkede jeg dem altid ud af deres bur.
    Og da jeg havde kanin blev der lavet en kæmpe stor "løbegård" til den ude i haven, med hus og det hele..

Kunne aldrig drømme om at anskaffe mig et dyr der bare skulle sidde i alt for lille bur hele dagen..

• #4   25. mar 2010 Jeg har også haft undulater da jeg var mindre!
    Mine de havde rimelige bure, 2 i et bur. Og de kom ud morgen og aften på flyvetur i mit værelse, de kunne snakke og lave et enkelt trick smiley give "pote" smiley

• #5   25. mar 2010 Vi har haft tre undulater. En af dem startede vi med at have alene, og den var rigtig meget ude af sit bur.
    Den fik en kammerat da vi fik hund, for så var det pludselig lidt farligt for den at være ude - og sammen med kammeraten fik den et nyt stort hjemmebygget bur.

Da den første undulat døde, kom en ny til, men der gik ikke så lang tid før, jeg fik en dårligere og dårligere smag i munden. At holde fugle i et bur i stuen blev for mig en konstant kilde til dårlig samvittighed, og vi valgte at skille os af med dem. De kom til en gammel mand, der havde monsterstore udendøresvoliere og som var fugleentusiast om en hals.

Selv dette synes jeg ikke er særlig optimalt for en fugl, og jeg ved nu, at jeg aldrig kommer til at bifalde, at den type dyr holdes i fangeskab.

En fugl skal have luft under vingerne.

• #6   25. mar 2010 Ja. Jeg har netop fået 2 undulat unger fra en bruger her i nærheden. Hun havde yderligere 2 fulge som dog var lovet væk. Hun har nu set mit voliere på hjemmesiden, og har ombestemt sig mht. de 2 sidste undulater. Dem får jeg også, når ungen kan klare sig sig selv. De havner ikke has en familie i en stue. Fedt. Så har jeg snart 27 pipper.

• #7   25. mar 2010 Jeg har selv sådan en kanin lige nu desværre. Altså hun står i det rum vi opholder os mest i, men efter vi overtog mine svigerforældres hund, har det været svært at lufte kaninen. Hunden stresser nemlig helt op bare man nærmer sig buret eller siger kaninens navn. Vi bor i lejlighed, så vi har ingen have hvor vi kan gå ud med den eller noget. Jeg overvejer meget at finde et nyt hjem, især nu hvor min svoger er begyndt at snakke om at købe en kanin til sin 2-årig søn. Han er nemlig vild med min kanin. Den ville få et udendørsbur, men jeg frygter lidt at den vil blive glemt hvis drengen ikke synes kaninen er spændende mere.

• #8   25. mar 2010 Hov.. Jeg ved godt tråden handler om fugle. Det var bare fordi der var nogle der nævnte kanin at jeg skrev om det.

• #9   25. mar 2010 Jeg havde en undulat fra jeg var 3 til jeg var 13. Han hed futte og han var med OVERALT.. Han boede i sit bur inde midt i stuen højt oppe så han kunne følge med i det meste, og hans pinde havde jeg selv plukket i naturen.. Hans bur stod åben hele dagen og blev kun lukket om natten når vi skulle sove.. han fik også nogen gange lov til at sove inde hos mig om natten - det var bare hyggeligt smiley han kunne snakke og spille vendespil... Når vi skulle spise så gik han med på bordet og spiste majs..

Vi kunne finde ham i skuffer og skabe, på spejle ja alle steder... Han havde så meget personlighed, og når vi tog på ferie (vi havde båd og sejlede) så var han med.. han var også med juleaften, nytår ja alle tænkelige steder. Så kom han i sit blå rejsebur.. Og han vidste udemærket hvad det var for et bur.. han pippede som en gal når vi tog det frem og smilede med øjnene som undulater nu gør...

Ja jeg kunne fortsætte, men dette var bare en lille solstråle smiley

• #10   25. mar 2010 Rart at høre at ikke alle er udeforstående for fuglenes behov. Ærgerligt at høre om den der kanin. Kan du ikke tale svoger fra at købe kanin til en 2-årig. Det er IKKE legetøj.
    Man kan få legetøjs hunde og kaniner der bevæger sig. Køb sådan en til ham i stedet.

• #12   25. mar 2010 Doggymom: Mit problem er jo at kaninen ville få det bedre mht at komme ud og løbe rundt, men jeg er også selv lidt imod, da jeg er bange for at den bare ender med at stå udenfor og kun ser mennesker når den skal have mad.

• #13   25. mar 2010 Ja herhjemme er vi også gået hen og blive fugleskøre :-), Det startede med vores nabos undulat som de havde arvet fra moren som var død.. den sad i verdens mindste bur...Vi får tit en øl med dem og en dag sagde jeg til kærestens store forbavselse.. Vi vil gerne overtage "gøje", når manden får bygget et voliere.. He he.. Men fandme om ikke manden var enig.. Vi overtog Gøje i sommers da vejret var til, han skulle nyde solen og friheden.. vi havde bygget og bygget.. 14 dage efter kom vores genbo, de havde fået dårlig smag i munden over, at deres "Pips" havde siddet 17 ÅR!!! i deres lille bur, ham fik vi også.. Pips døde dog i Søndags :-(18 år gammel, men det sidste år, med spredte vinger og mange venner omkring ham.. smiley
    Vi har nu 9 undulater og 2 Nymfer(der også sad i et lille bur), Sally og Skipper skal have unger meget snart, men skal vi af med dem, er det fandme ik til børneværelset.. Udover det så er der sat det første spadestik og indkøbt 2 store Troldhassel der skal plantes.. For mine bevingede venner skal da have ENDNU nere plads.. he he.. Manden er dog enig.. Så kan de komme rigtig op i fart under flyvningen..
    Og vejret venner!! Nu er det forår, mine vagler lægger æg på æg, mon vi får kyllinger igen i år:-)

• #15   25. mar 2010 Som barn havde jeg altid en undulat. Den var kun i sit bur om natten.
    Som voksen havde jeg for travlt med børn og hunde og mand.
    Da børnene var ved at være store, blev jeg skilt, og skulle lige pludselig til at finde ud af alt det praktiske, der er hvis man selv har hus og have.
    En af ungerne ville så gerne have en kanin. Så vi byggede selv et kaninbur, og et løbebur.
    Det gav blod på tanden. Så jeg bygge hele 3 meget store voliere. Det var dejligt de år det varede, med en masse gode oplevelser med fuglesang, unger mm. Jeg solgte også af mit opdræt.
    Så kom en hård vinter, og tilsidst fandt ræven ud af at aller bagers på et meget lille stykke, var der ikke nogen fliser under volierene.
    Så var det slut med det.
    Ja en enlig ondulat i bur, som aldrig kommer ud, og ikke hver dag fpr rent vand, salat og korn....Det er mishandling.

• #16   27. mar 2010 Opfølgning:

http://fpn.dk/liv/article2022593.ece

Kommentér på:
Håb for de stakkels stuefugle.

Annonce