{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Hvad ville I have gjort? {{forumTopicSubject}}

Her i fredags sad jeg sammen med nogle veninder på en bænk uden for Fakta og ventede på nogle andre venner.
Vi ser så en ung mand og en ung kvinde komme gående med deres hund, som lignede en amstaff-blanding - ikke, at det har noget med sagen at gøre. De bandt hunden til hundekrogen på muren.
Hunden havde en sele på, der lignede en hjemmelavet sele. Det var nærmest bare et halsbånd og to snore, der gik ned omkring skuldrene.
Mens ejerne var inde at handle, begyndte den her hund langsomt at "bryde" ud af selen. Efter kort tid var den fri. Jeg havde ikke set, den var kommet fri, før den begyndte at gå lidt væk fra muren. Den var ikke aggressiv eller noget, den gik bare og snusede nysgerrigt til jorden.

Jeg ved jo selvfølgelig godt, at man ikke skal gå hen til fremmede hunde, men jeg ville heller ikke bare sidde og se på, at den her hund løb væk. Så jeg sagde til en af mine veninder, at hun skulle gå ind i butikken og finde ejerne, og så ville jeg spærre vejen for hunden, så den ikke kunne løbe væk - og hvis den var nødvendigt, ville jeg prøve at give den selen på igen. Heldigvis kom ejerne ud kort tid efter, og de fik selen på hunden igen og gik deres vej.

- Hvad ville I have gjort? Ville I have gået hen og sætte selen på hunden igen?

- Hov, det blev vist lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I have gjort?
  • #1   18. apr 2010 Anne P - Det var godt smiley

  • #2   18. apr 2010 JA !!!

    Nu ville jeg aldrig selv sætte mine hunde af udenfor, men hvis jeg gjorde så ville jeg være SÅ taknemmelig hvis de kom fri og der så var nogen der fangede dem...

    Jeg ville tage bestik af situationen og gå mod hunden, udviser den aggresiv adfærd overfor mig så ville jeg nok ikke, men jeg ville forsøge uden tvivl


  • #3   18. apr 2010 Tina - Ja, sådan har jeg det nemlig også smiley


  • #4   18. apr 2010 Min genbos schæferblanding rendte en dag rundt ude på vejen, i snevejr heldigvis så bilerne kørte meget langsomt.. der rendte jeg ud i nattøj med bare tæer i klipklapper for at fange bæstet... jeg ville selv være evigt taknemlig hvis det var min hund der var stukket af og nogen fangede den før den ble ramt af en bil eller det der er værre... så ja, jeg ville til enhver tid hjælpe i sådan en situation

  • #5   18. apr 2010 Jeg tror jeg ville sende en ind efter ejeren, og så ville jeg prøve at finde ud af om hunden virkede farlig, hvis ikke ville jeg prøve at kalde den til mig. smiley

  • #6   18. apr 2010 Tina - Det er også godt at gøre sådan noget smiley

    C K H - Jep, det var ogs min strategi smiley


  • #7   18. apr 2010 Synes I klarede det rigtig flot.

    Jeg ville nok også lige forsøge at få kontakt til hunde, og se om jeg kunne komme til den, så den kunne få halsbåndet på igen.

    Men mener at så længe man gør noget og ikke bare lader stå til, så har man gjort det man selv fandt rigtigt i situationen og det er det vigtigste smiley


  • #8   18. apr 2010 Raceist - tak for det :). Jeg ville slet ikke have haft samvittighed til at lade den hund løbe væk uden at prøve at stoppe det.

Kommentér på:
Hvad ville I have gjort?

Annonce