4.730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

alene hjemme, hvad skal jeg spise??? alene hjemme, hvad skal jeg spise???

jeg er alene hjemme i aften, for kæresten er taget ud for at hygge hos sin mor... rigtig hyggeligt, også for mig, for har noget eksamensoplæg der skal laves til i morgen...

men jeg har ingen idé om, hvad jeg skal have at spise...

det skal helst være nemt og hurtigt, og også helst billigt...

nogen idéer??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alene hjemme, hvad skal jeg spise???
  • #1   17. maj 2010 Rugbrød - lasange smiley

• #2   17. maj 2010 Puha, jeg er altid rigtig dårlig til at lave mad når jeg er selv, så det ender næsten altid med rugbrød og makrel/torskerogn eller hvad jeg lige har. Ellers færdig lavet lasagne fra aldi, den koster omkring 15 kr og smager rigtig godt smiley Jeg er SÅ doven angående mad når jeg er selv hjemme.

• #3   17. maj 2010 Omelet smiley med alt mulig lækkert i...Purløg,tomat,løg osv osv oven på rugbrød

Brændende kærlighed (kartoffelmos med stegt bacontern og kechup) totalt single ret smiley

Baguette med fyld..(salat,miraclewhip,tunmouse(kan laves nemt og hurtigt selv-dyrt at købe),rød løg eller miraclewhip,salat,ost,skinke og alm.løg) kun fantasien sætter grænser.

Madder(aller nemmeste alternativ :p)

• #4   17. maj 2010 Sandie & Daniel - Der kom du mig i for købet smiley

• #5   17. maj 2010 jeg overvejer meget kraftigt at købe en lasagne fra aldi, og så komme noget mere kød i og mere ost ovenpå.... det giver den nemlig liiiiiige det ekstra pift....

• #6   17. maj 2010 men ved ikke rigtigt endnu...

• #7   17. maj 2010 omelet med blandet fyld lyder også helt vildt lækkert smiley

• #8   17. maj 2010 Mette - haha - hvis jeg er alene hjemme gider jeg heller aldrig lave noget smiley Så bliver det bare til rugbrød smiley

• #9   17. maj 2010 men bare rugbrødsmadder gider jeg ikke... det spiste vi det meste af sidste uge....

• #10   17. maj 2010 Helene & Rasmus : Hvad søren er midt i panden? hihi.

Hvil i fred dejlige dreng : Ja, den er altså virkelig god synes jeg, og billig smiley jeg putter også altid ekstra ost på, og nogen gange lidt bacon smiley muuums.

• #12   17. maj 2010 Når jeg er alene laver jeg pasta:
    - En bakke cherry tomater – de skæres over i halve
    - En omgang bacon steges på panden – fedet hældes ikke fra for det hældes i
    pastaen så det ikke bliver tørt
    - En pose med frisk mozzarella ost (ikke den revet slags til pizza) skæres i
    tern
    - En omgang frisk pasta koges og det hele væltes sammen
    Mad på ca. 10 minutter

Tip – smager fantastisk med timian eller frisk basilikum

• #13   17. maj 2010 Helene & Rasmus : Det må jeg prøve næste gang jeg er alene smiley Det lyder lækkert, og yderst nemt smiley hehe.

• #14   17. maj 2010 Her står den ofte på spaghetti med pølser. Spaghettien koges, lidt løg svitses i paprika med nogle halverede cocktailpølser og kogt pasta samt ketchup røres i. Hvis det skal være sundt svitses en grøn peberfrugt i strimler sammen med pølser og løg. Toppes med ost.
    Det tager ca. pastaens kogetid at lave og koster ikke mange kroner smiley

• #15   17. maj 2010 helene & Rasmus - prikken over i'et i den ret er så, hvis du hakker et løg og steger med pølserne et kort øjeblik (det passer med at du kan dryppe spaghettien af, og så komme spaghettien op i panden/gryden)

men hvis jeg laver det, så bliver kæresten VILDT misundelig når han kommer hjem, og det duer ikke.... skulle jo gerne kunne få en aleneaften igen smiley

• #16   17. maj 2010 anja f - det lyder vildt lækkert.... smiley

• #17   17. maj 2010 hehe smiley

jeg har nedjusteret mængden af løg, så kæresten også kan lide det, og hvis der ikke kommer løg i, så mangler der ligesom noget...

en anden variant er at skifte pølserne ud med bacon... det smager også godt...

når der skal spares herhjemme, bruger jeg en pakke bacon i skiver til to personer (jeg spiser ikke det vilde bacon, så derfor er der nok )

• #18   17. maj 2010 sidder og leger lidt med tanken om at købe nogle cherrytomater og frisk mozarella ost, og lave en salat ud af det, og så købe en lasagne og kommer ekstra kød og ost i/på, og så varme et hvidløgsflute til (vi har hvidløgsflute fra i går)...

• #19   17. maj 2010 hmmmmmm...

Måske du kan hoppe med på vores plan?

Vi skal have hjemmelavede cevapcici'er med kartoffelmos til. Og så bør vi jo nok også have noget grønt til, men jeg ved ikke helt, hvad det skal være *GG*

Vi laver i øvrigt en monster-klam version af den der midt i panden end gang imellem ;o)

Det er løg, pølser, der svitses. Har man bacon så er den i vinkel, men kan sagtens undværes.
    Og så får den et ordenligt skvis tomatketchup, lidt sennep, noget remoulade, noget sandwichketchup og så får den lige en smule mælk/fløde, så det bliver rigtig flydende.

Og så røres det sammen med pasta....DET er bare en genial hurtigret...

• #20   17. maj 2010 Hvil i fred : Det lyder også lækkert smiley Sådan en gang tomat salat er nu altså ikke så ringe endda. Det er en succes herhjemme hver gang smiley
    Vi skal have mørbrad, det er også lækkert smiley men ved ikke hvad jeg skal lave til..

• #21   17. maj 2010 Havde du boet i nærheden kunne du ha kommet her menuen i aften er :
    Kogt hamburgeryg med kartofler og aspargessovs og til dessert ris a la mande

• #22   17. maj 2010 hvad er hjemmelavede cevapcici'er ???

har ingen ide om hvad det er?

hold da op... ja den lyder lidt mærkelig... men kunne forestille mig, at det liiige var noget for mig smiley men ikke for kæresten smiley

• #23   17. maj 2010 ÅRRRH HVAAAAD... Bente O!!!

Jeg tror jeg efterlader Cevapcici'erne herhjemme og smutter hjem til dig i stedet *GGGG*

• #24   17. maj 2010 Bente O - orh hvor bliver jeg misundelig nu smiley

mums!

• #25   17. maj 2010 uh... kom også lige i tanke om, at kogt pasta med røget eller gravad laks til smager VILDT godt!!

• #26   17. maj 2010 HVad filan er midt i panden?

• #27   17. maj 2010 det er beskrevet ovenover... endda i mange udgaver smiley

• #28   17. maj 2010 Helene, jeg putter nemlig lige lidt væske i for at gøre den lidt mere flydende, så den hænger godt ved pastaen ;o) Om det er mælk eller fløde er mindre vigtigt, tror jeg. Det er bare hvad man lige har stående.

Cevapcici er en slags frikadeller fra balkan... Originalt lavet på lammekød, men jeg laver dem af oksekød. Det er med en masse hvidløg og så frisk persille i..

Det smager så guderne synger ;o)

• #29   17. maj 2010 Du kan da også flække dine flutes, putte frisk mozzarella på sammen med et per skiver tomat og så en tur i ovne… Mums smiley

• #30   17. maj 2010 jeg fik en vild lækker portion mad fra kantinen i dag: en grønsagstærte med en masse grønne ting i, som jeg desværre ikke kunne identificere, og så en "salat" til med: blancheret broccoli, ananasstykker og æblestykker.... for pokker! det smagte bare godt... har dog ingen anelse om der evt var en form for olie-eddike-dressing over....

men det kunne måske være en idé til de cevapcici'er ...??

• #31   17. maj 2010 Helene, det er lige præcis helt vildt snasket. Min mand ELSKER det af netop den grund *GG*

Hmmmm.. Måske kunne jeg hitte på at lave noget frisk grønt noget til de cecapcici'er.... bum bum...

• #32   17. maj 2010 Wok retter er så lækkere ; )

• #33   17. maj 2010 Gud, jeg anede ikke, at det jeg laver hedder "midt i panden" :). Som CH kan jeg også finde på at hælde en sjat fløde i, men det med remoulade har jeg nu aldrig prøvet (og kommer nok heller aldrig til det) smiley

• #34   17. maj 2010 Marianne, det kræver også lidt at hælde remoulade i *GG*

Det er svært at forestille sig, at det kan smage godt når det er varmet på, men det gør alligevel et eller andet nyttigt :o)

Dog synes jeg at det mest er de to former for ketchup og sennepen der smager igennem - og med de ting i, er det godt når der er noget, der bløder lidt op. Og det gør remou'en og mælken/fløden.

• #36   17. maj 2010 så fik jeg handlet ind...

det blev til:
    to lasagner fra føtes: en for 14,95 og to for 15,00

en pose revet ost, eller rettere to, for her var også tilbud,

en frisk mozarella til snack
    og så en masse chokolade, da jeg fik et ubehageligt opkald om, at min far er blevet indlagt til observation....

• #37   17. maj 2010 Ja jeg så det lige, da jeg gennemgik tråden igen *S* Sorry

• #38   17. maj 2010 det gør ikke noget smiley

smiley

• #39   17. maj 2010 CH
    Du får mig simpelthen ikke til at gøre det, uanset hvad du siger :D.

Min midt-i-panden ret er faktisk oprindelig en levergryde :/, som min far serverede dagen efter, vi havde fået stegt lever (der var sjovt nok en del rester). Jeg fandt ud af, at hvis man kunne snige sig udenom leverstykkerne smagte den så glimrende og så har den hængt ved siden jeg flyttede hjemmefra smiley

Kommentér på:
alene hjemme, hvad skal jeg spise???

Annonce