{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Kan en dsg overhovedet gå løs ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo Nico, knap 3 år gammel...
Jeg ville gerne kunne lære ham at rende frit, og så komme når der bliver kaldt, men han har ski vat i ørene...

Dyrlægen mener at for at han får selvtillid skal jeg vise ham tillid, og vi kunne jo starte på stranden ...
Flot så ... Nico så en hare, og så glemte han alt om mig ...

Nu er han så næsten 3, og lidt mere stille, så jeg tænker at det måske kunne lade sig gøre ??

Til træning klistrede han op af mig når vi prøvede "fremad" og stak af under indkald, der hvor man søgte, havde han mere travlt med at tisse, så indrømmet, vi gik kun et halvt år til træning, men kan det mon lykkedes alligevel ??

Går jeres Dsg fri ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en dsg overhovedet gå løs ??
  • #1   17. maj 2010 Ja de hunde de hunde, de har til tider deres egen mening. Prøv med en lang line, så han ikke får mulighed for at stikke af, og masser af ros godbidder når han kommer ved indkaldet, sådan har begge mine lært det.

• #2   17. maj 2010 Ja det kan de da.. Min veninde har 2, der render løs..

• #4   17. maj 2010 Det gælder bare om at have dem fri første gang de er ude og gå tur, (hvis man har en plæne e.l) for der vil de jo ikke væk, sådan har min lært det

• #5   17. maj 2010 Min Joey er næsten på samme måde - selvom han ingen dsg er.

Ser han en hare eller due, kan jeg stå og råbe og skrige så meget jeg vil. Han skal først lige se hvor den skal hen, men derefter bliver han bange for, at jeg forlader ham, og kommer tilbage.

Han er heller ikke europamester i hjemkald, men han har vist vænnet sig til, at hvis han løber, ses vi bare derhjemme når han bliver sulten - uden at jeg når ret langt før han kommer galoperende.

Desuden begynder han at græde hvis jeg gemmer mig for ham. smiley

• #6   17. maj 2010 Min dsg kan sagtens gå løs.... hun løber aldrig væk, og kommer altid når jeg kalder på hende... er 100% tryk ved at lukke hende ud eller gå med hende på store områder uden snor og kommer der en anden hund, render hun ik afsted, hvis jeg siger nej... Så ja, det kan lade sig gøre med en dsg smiley

• #8   17. maj 2010 Der render en rundt herude sammen med sin ejer og den er sygt lydig. Stopper ved kantsten og venter til den får lov at gå over og går pænt ved siden af. Det er vildt smiley

Jeg har trænet Lilly i det samme hele hende liv og hun fatter det stadig ikke... eller vil ikke fatte det smiley

• #9   17. maj 2010 sagtens, en af mine veninder har 2 der går løs og den ene er sågar redningshund. Så ja.

• #10   17. maj 2010 Du kan evt bruge hundeskoven nogen dage hvor der ikke er for mange. Der er vores blevet rigtig god, selvom hun også havde været fri før..

• #11   17. maj 2010 Jamen det lyder som om det er fifty/fifty, så måske skal jeg prøve som der bliver foreslået i hunde skoven ....
    Nico går for det meste i flex, da vi kun lige skal krydse en lille vej for at være i parke, og han trækker ikke, men går gerne lige på linens grænse, og der kommer han hvis jeg siger - Nico, her...
    Men så snart linen er af, så vupti bliver vovsen væk ..... smiley
    Men hvis det kan lade sig gøre, så må det også kunne med ham ....

• #12   17. maj 2010 Min freia blev 10 år og hun gik løs når sikkerheden var ok ,

hun kom 8 ud af 10 gange jeg kaldte , men fra kaldet til hun kom gik der laaaaaang tid

hun var bestemt sin egen

Kommentér på:
Kan en dsg overhovedet gå løs ??

Annonce