Simpelthen så skuffet! (kat) Simpelthen så skuffet! (kat)
Skrevet: 04-06-2010 10:51:13
Slet hele emnet
Som de fleste herinde nok har læst sig til i diverse tråde, så har jeg for nyligt anskaffet mig en kat, Blubbe. Efter to ugers tid med Blubbe så jeg, at hendes mave var udspilet og hård at røre på. Jeg søgte råd herinde om hvad det kunne være, og flere nævnte både orm eller drægtighed. Jeg troede umiddelbart at det var orm, da Blubbe altid (efter sælgers udtalelser) har været indekat og kun gået sammen med en kastrat. Da den anden mulighed så viste sig at kunne være orm, så tog jeg fat i dyrlægen for at få hende tjekket. Dyrlægen kunne så fortælle mig at Blubbe var gravid, endda så gravid at hun skulle føde inden længe. Jeg blev naturligvis meget skuffet, og overrasket. Dette var om fredagen. Jeg skrev et brev til sælger før jeg tog til dyrlægen, for at høre hende om hun vidste hvornår Blubbe sidst havde fået ormekur. Jeg fik aldrig svar. Jeg skrev endnu en besked i løbet af lørdagen hvor jeg fortalte, hvad dyrlægen havde fortalt mig. Stadig intet svar. Jeg ringer så til sælgerens mobiltelefon og får fat i sælgerens eks-mand, der siger at hun er på ferie og kommer tilbage om onsdagen. Jeg forklarer ham kort, at Blubbe er gravid, om han har en idé om hvad der kan være sket? Han siger så gud, næææ, men hvis nu vinduet har stået åbent og hun er hoppet ud en times tid.. Jeg tænker så, nå, men Blubbe var da ellers inkarneret indekat. Jeg aftaler med hendes eks-mand at jeg ringer til sælger om onsdagen. Nu har jeg så siden onsdag ringet gentagende gange, og fået telefonsvarer med det samme jeg ringede op. Jeg har lagt beskeder på telefonsvareren, her på kattegalleriet og jeg har endda kontaktet hende igennem facebook nu for at få svar fra hende!
Jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at man sådan flygter fra ansvaret !
Hvis blot sælger havde fortalt mig at Blubbe var gravid første gang vi kom på besøg, så havde der ikke været noget problem. Der er selvfølgelig muligheden for at hun simpelthen ikke vidste det - men alt tyder jo på det modsatte når hun så tydeligt undgår mig. Øv, hvor er jeg skuffet.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Jeg har en oplevelse lige nu, der minder lidt om din ..
Jeg har købt 2 hun rotter af en bruger på gnavergalleri, fik afvide de ikke havde været ved hanner, og ders brødre var taget fra osv.
Men nu står jeg med en gravid hunrotte, muligvis er de det begge!
Det er ikke så svært for mig at komme af med dem, da "det jo bare" er rotter. Men dine er katte, dem hænger du på i 12 uger mindst! Og de er svære at få hjem til, hvis det "bare" er huskatte..
Har sgu ondt af dig, håber du får fat i tidligere ejer.
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 98
Og selvom det i din situation måske "bare er" rotter, så synes jeg da stadig det er dybt uansvarligt af sælgeren.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Ungerne skal jeg nok tage mig af osv.
Men at sælge mig en drægtig (måske 2) hun ..Er da for stygt! Så står jeg der
Simpelthen så skuffet! (kat)