2.887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Næsebjørne Næsebjørne

Er det egetlig muligt at holde næsebjørne og opfylde alle deres behov som privatperson? Nogen der kender noget til det?

Jeg ved man skal have speciel tilladelse til at holde exotiske dyr og nej, jeg har ingen intentioner om at anskaffe næsebjørne,jeg kom bare til at tænke på det.

Men kors hvor er de altså charmerende!

http://www.youtube.com/watch?v=j7Ah8dhTiV8

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsebjørne
  • #1   17. jun 2010 Ja, ok lyden på den video er godt nok irriterende....

• #2   17. jun 2010 altså min kæreste har haft næsebjørn (og vaskebjørn hehe) han fedter lidt for undertegnede da han gerne vil have næsebjørn igen smiley men heldigvis bliver vi lidt begrænsede da vi ikke har plads til udendørs bur til den smiley

Han siger at medmindre de har lavet reglerne om omkring næsebjørnen så skal man ikke have tilladelser (det er 10 år siden han sidst har ejet en) selvom det er et rovdyr.

Man kan træne den som en hund også den næse skal alle steder hen LOL smiley

• #3   17. jun 2010 Skal man ikke have mere end en? Det synes jeg ihvertfald altid man ser i zoologiske haver osv. ?

• #4   17. jun 2010 Jo, det skal de sørme *s* (link fjernet)

• #5   17. jun 2010 Jeg har passet naesebjoerne i zoo, og kan kun sige at de bure/indhegninger man ser hos privat personer er langt fra optimale.

Det gaelder ogsaa vaskebjoerne.
    Det kan godt lade sig goere at opfylde deres behov, men man skal virkelig undersoege hvordan de lever i naturen og derefter gaa efter det istedet for raad og laesestof, For der er det tit et minimums krav paa str osv, og det er bare langt fra nok.

• #6   17. jun 2010 Man må godt men det er desværre sjældent at dyrebe har noget godt ud af at blive holdt som kæle-hobbydyr.

Hvis man kan sikre dens behov for udfoldelser på et rigelig stort udeareal og man har sat sig ind i hvordan den lever i det fri, kan holde dem i flok og har en dyrlæge der kender bare lidt til eksotiske dyr, så kan man til nød forsvare det.

Men personligt... jo de er voldsomt søde, forholdsvis intelligente og lærenemme, men det er ikke et kæledyr.

Har set for mange triste skæbner, med fejlernæring og dertilhørende mangelsygdomme, steriotyp adfærd, voldsomme aggressioner o.a.

• #7   17. jun 2010 Tanja: Kan man ikke kommme steriotyp adfærd og det andet til livs hvis man er ultra opmærksom på næsebjørnens naturlige levevis, foder osv osv. ?

• #8   17. jun 2010 Jo man kan forhindre at det starter, men hvis først adfærden er kommet så kan det være rigtig svært, i nogen tilfælde umuligt at komme den helt til livs.

På mit job har vi en vaskebjørn der i tæt på 2 år har boet i et alt alt for lille bur, hans striotype adfærd har vi kunnet mindske lidt, men ikke fjerne. Det er så frygteligt hvad folk vil byde levende væsner...

Dernest kommer det rigtig svære... at få fat i en sund og rask næsebjørn som er her i landet på lovlig vis, dem er der ikke mange af udenfor dyreparker og zoo

• #9   17. jun 2010 Mener du så at det kun er syge næsebjørne som er hos private?

• #10   18. jun 2010 altså kærestens havde det fint indtil de begge blev stjålet smiley

Men han gik ture med dem i snor (flexline) så de kunne komme ud og gå en tur i skoven osv. Men som han siger man skal huske det er et rovdyr smiley

• #11   18. jun 2010 Nej det mener jeg ikke, men i kraft af mit arbejde får vi alt for mange henvendelser fra folk der vil af med deres eksotiske "kæledyr", der ofte er både fejlernærede og streriotype, eller som efter køb fra suspekte steder fejler både det ene og det andet.

Så det jeg siger er... hvorfor holde disse dyr i privaten?

Man skal mere end almindeligt sætte sig ind i dyret, holde det på deres præmisser og ikke som en sjov hund eller kat. Man skal virkelig have gjort sit forarbejde grundigt hvis både dyr og ejer skal have det godt sammen.

• #12   18. jun 2010 Nej, de skal bestemt ikke anskaffes som en "sjov hund". Skal de anskaffes så skal det være fordi man vil have næsebjørne med hvad der nu høre til af udfordringer.

Kommentér på:
Næsebjørne

Annonce