641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Skal - Skal ikke? Rejse til Australien Skal - Skal ikke? Rejse til Australien

Står lidt i et dilemma og har brug for jeres mening.....

Jeg bliver student på tirsdag og har efterhånden søgt en masse jobs, da jeg gerne vil ud og arbejde efterfølgende.
Men det er jo desværre rigtig svært at finde noget.
Jeg har længe overvejet at tage til Australien og arbejde på en farm. Det har jeg så overvejet om jeg skulle gøre nu her, når jeg alligevel ikke kan finde job..

Men nu er dilemmaet så at jeg skal efterlade mine to hunde og to heste herhjemme, hvoraf den ene af hestene kun, på nuværende tidspunkt, er 4 uger gammel.. Hundene kan mine forældre passe, men skal finde en der vil passe hestene i det år jeg er væk..

Derudover står min søster og skal føde til december, hendes andet barn, men hun mistede det første kun 5 dage gammel, så det er en meget følelsesladet situation..

Jeg vil dermed gå glip af det første stykke tid, og gå glip af barnedåben, hvor jeg, højst sandsynligt skulle være gudmor og fader til mine nevø/niece...

Hvad gør jeg her? venter jeg med at ta til Australien, eller tager jeg chancen nu når den er der?

Sorry, det blev lidt langt (:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal - Skal ikke? Rejse til Australien
  • #1   17. jun 2010 Jeg ville vente.

• #2   17. jun 2010 Jeg kan rejse gennem et firma som tager imod dernede og hjælper med at finde et job dernede som passer.. Så jeg ville være sikret et job dernede..

• #3   17. jun 2010 Tag afsted imens du har chancen smiley Ellers er det ikke sikkert du får det gjort... Du kan måske få en flybillet hjem på "ferie" så du kan være der efter din søster har født?

• #4   17. jun 2010 Tag afsted nu!! Nevøen/niecen behøver jo ikke at blive døbt med det samme, men kan vente til næste forår eller sommer, hvor du så kan sørge for at være hjemme igen.

Jeg kan sagtens forstå, at det er følelsesladet omkring din søster og det må være det mest rædselsfulde, man kan komme ud for, at miste et barn. men man skal også passe på, at alting ikke går i stå eller bliver styret af sorg. På et eller andet plan er hun vel også ved selv at arbejde sig igennem det, hvis hun er kommet dertil at få et barn mere. Så ud og oplev Verden med dig og på forhånd tillykke med huen smiley

• #5   17. jun 2010 Hvis du er i tvivl - så vent smiley

• #6   17. jun 2010 Synes du skal vente. Står selv og skal føde til december og jeg ville blive rigtig ked af det, hvis min søster tog så langt væk.

• #7   17. jun 2010 Rænne
    Hvad med det dr Carpe Diem? smiley

Maria
    Har du nogen fornemmelse af, hvordan din søster har det med det? Ikke, at jeg synes, det skal være afgørende, men det har vel noget at sige mht hvor svært/nemt valget bliver.
    Og hvad har du selv aller mest lyst til. Ikke hvad du synes er mest fornuftigt/praktisk/hensynsfuldt osv, men LYST

• #8   17. jun 2010 Jeg er en nu engang af den overbevisning at man skal leve livet som var det den sidste tid!
    Og når jeg kigger tilbage, er alle mine fortrydelser ting jeg IKKE gjorde og aldrig ting jeg har gjort! Så jeg er jeg ikke i tvivl om at hvis det var mig der var i dit dilema, ville jeg tage afsted.

• #9   17. jun 2010 Synes helt klart at du skal tage afsted, hvis du har muligheden for det nu - det er ikke sikkert at du nogensinde får den mulighed igen.
    Og skulle der så vise sig at der er brug for at du kommer hjem igen kort tid efter din søster har født, jamen for pokker da, så har du jo været ude og opleve den del af verdenen og kan komme hjem og være der for din søster uden at spekulere på, at du er gået glip af noget.
    Og helt ærligt, så langt væk er Australien altså ikke med internet, web-camera og mikrofoner

• #10   17. jun 2010 du skal i hvert fald undersøge visumreglerne før du kaster dig ud i noget, det er svært at få arbejdsvisum til Australien, der er så noget med at man godt må arbejde på turistvisum i op til 6 mdr. men der er rigtig mange regler at sætte sig ind i inden:-))

• #11   18. jun 2010 REJS.
    Jeg har også fundet den ene undskyldning efter den anden for at blive hjemme.. så var min mor syg, så skulle min søster også føde.. guess what.. nu er der gået 19 år og jeg er ikke kommet afsted endnu..

Jeg lever for meget de andres liv på den måde.. og ja min mor fik cancer, og jeg ville have haft det ad helvede til, hvis hun var død, og jeg ikke rejste, og derfor blev jeg hjemme..

Det næste bliver at du finder en kæreste, og så kan du heller ikke rejse..

Undersøg mulighederne med dine heste.. selvfølgelig kan der være et eller andet, der gør det umuligt.. og så har du en reel undskyldning for at blive hjemme og ikke som nu alle de andre..

Jeg er helt sikker på, at din søster godt kan forstå dig.. har du talt med hende om det i øvrigt?

Hvis du rejser nu.. så kan du jo også nå hjem til december.. der er alligevel næsten 6 måneder til.. og hvad nu hvis der sker noget med dette barn også? Så er jeg helt sikker på, at du vil ærgre dig over, at du ikke tog afsted...

Glæder mig til at høre nyt dernede fra..

• #12   18. jun 2010 Hvis dette er din drøm, så er det naturligvis det, du skal.

Jeg har det sådan, at livet viser os vejen. Chancer der kommer skal vi tage....

Livet er for kort....

• #13   18. jun 2010 Find nogen der kan passe de der helst og så afsted med dig.

Kommentér på:
Skal - Skal ikke? Rejse til Australien

Annonce