Kvalme og opkast lucky me {{forumTopicSubject}}
Årh hvor er jeg bare ikke god til at være syg altså.
Jeg var til lægen i går og fik afvide jeg har en dyb depression. Jeg har derfor fået noget mildt antidepresiv medicin jeg skulle starte på i dag.
Jeg står op halv 9 spiser min pille og kører til dyrlæegn med en af mine katte.
Jeg er hjemme en time senere og skal til at spise min morgenmad, men midt i morgenmaden bliver jeg dårlig og går derfor på wc.
Jeg har fået dierra og har kastet op flere gange i dag. Indtil omkring kl. 18.30 så havde jeg det bedre og stod op af sengen igen.
Her til aften har jeg kun lettere kvalme, men render jeg for meget rundt så bliver det værre hurtigt.
Men kan ikke finde ud af om det er pillen der forasager det eller om det "bare" er fordi jeg er blevet syg.
Der er en ulidelig lang liste over bivirkninger, hvor både kvalme og diarre står på, men ikke opkast.
Jeg ringer selvfølgelig til lægen i morgentidlig, men hva kan jeg gøre for at stoppe denne kvalme og opkast.
Min krop prøver selv at stoppe opkasten fordi jeg har sådan en angstr for det, at det presser sig ud af min næse og det kan jeg slet ikke overskue oven i det andet.
Puha lidt luft, men håber i kan komme med nogle gode råd ; o ) til natten
Jeg har ikke frugt, cola eller toust, som er det bedste efter hvad jeg kan læse mig til via google.
Tror i forresten det kan være pillen eller at jeg er ved at blive syg med noget andet.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 793
Fik også for et halvt års tid siden en pille der røg op igen en times tid efter, dog kun et enkelt opkast.
Men sørg for at spise. Det er godt med rugbrød eller kiks, har jeg fundet ud af. Og ja, cola - som du så desværre ikke har.
Ofte når jeg har kvalme/opkast spiser jeg intet, fordi jeg netop har det skidt, men det skal man altså! Har altid haft held med at få lidt at spise, så lægger det sig hurtigt igen
Held og lykke med det - og også med depressionen! Håber du får noget andet der kan hjælpe dig, hvis det er pillerne der er skyld i din "sygdom".
Er dog ikke meget for medicin, men mere for samtale (mod depression). Har selv døjet en del med vintertræthhed/-depression og da har prof. samtaler hjulpet helt fantastisk.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
Jeg tror ikke at dine piller virker SÅ hurtigt. Jeg fik først mine bivirkninger dagen efter.
dec 2007
Fik på et tidspunkt nogle piller mod ADHD, som jeg heller ikke skulle have. Da var bivirkningerne også lidt "langsommere". Måske fordi jeg heller ikke helt var klar over, om det var dem der var skyld i det. Det var dog kun hovedpine.
Det er nok meget forskelligt
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Skal også starte til psykolog, for ellers bliver det aldrig godt. Jeg har gået med dette et år, og efter min lille søster er blevet gravid er det blusset helt op igen. Jeg havde en spontan abort for ca. 1 år siden og fik afvide som 16 årig at jeg ikke skulle forvente at kunne få børn. Så det hele fylder bare meget.
* Natascha *
Puha det lyder også hårdt natasha, min kæreste mener det heller ikke kan have noget med pillerne og gøre.
maj 2005
maj 2005
Det minde meget dengang som da jeg blev indlagt, men der var jeg ikke på tønden og kunne aldrig kaste op når det kom til stykket.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
maj 2005
Håber bare det stopper. Jeg er næsten værre end mænd når jeg kaster op. (ikke hvis jeg fejler andet)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg besluttede så selv at trappe ud af medicinen, men det er en anden historie. Jeg synes du skal tale med din læge om at få et andet præperat, som du muligvis tåler bedre.
Held og lykke med det og rigtig god bedring
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Men det skyldes noget af det der er i medicinen og især hvis man tager to slags medicin kan det vise sig at være en meget farligt cocktail :s
Held og lykke
dec 2007
De piller jeg tager nu mod ADHD, tager ca. 1 time om at virke og jeg kan tydeligt mærke når de virker. Så andre piller går højst sandsynligt også ind og virker "hurtigt".
Men ja, tal med lægen og hør hvad du skal gøre.
Det lyder ikke godt med depressionen, og det må være svært at få rodet op i det der er sket. Håber du får et præparat du kan tåle og at dine samtaler vil fungere for dig. Det kan ikke gå for hurtigt - og det er super vigtigt med en dygtig! Der er kæmpe forskel på psykologer og de kan gøre en verden til forskel for én.
maj 2005
Jeg har stort set ikke sovet hele natten, så da jeg endelig faldt i søvn i morges kunne der faldet en bombe i mit soveværelse uden jeg hørte det, så hørte for første gang ikke min alarm og fik ikke ringet til lægen.
Jeg har derfor skrevet en mail til ham via deres hjemmeside, også prøver jeg at ringe i morgen tidlig.
I dag har jeg det faktisk fint maven føles dog mærkelig, men jeg har overhoved ikke lyst til at spise og da jeg kastede den toust op jeg spiste i går, så er der ikke meget mad i mig, og måske er det derfor maven er utilfreds.
dec 2007
Det var lidt træls, men godt du fik noget søvn. Du bliver også nødt til at få lidt at spise, selvom du ikke har lyst. Ellers kan du måske få det skidt igen. Jeg har prøvet
maj 2005
Nu har jeg så spist noget is og har allerede lidt bedre, så tror helt sikkert det er fordi maven er tom.
dec 2007
Det hjælper tit.
Kvalme og opkast lucky me