1.861 visninger
|
Oprettet:
Kvalme & let opkast? {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg undres.. Søndag fik jeg pludseligt vand op i munden i store mængder, og måtte kaste det op.. Kvalmen var væk efter et par mins igen.. Tirsdag og onsdag oplever jeg det så igen..
Og så sent som i dag, da jeg står i kø i bilka
Måtte synke hele tiden, og kunne mærke det hele sidde i halsen på mig. 2 min efter var det væk igen.
Jeg føler mig ikke syg eller noget, men begynder at blive lidt bekymret over det..Har aftalt med mig selv at kontakte lægen mandag, hvis det ikke er stoppet her i weekenden.
Nogen der har oplevet det samme?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 344
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.887
Eneste forskel er at jeg ingen smerter får nogen steder.. Kun lidt bagefter, i samme stil som hvis man lige har kastet op.. Blir en smule "øm" nede i maven...
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 269
feb 2007
Ja man burde sku nok bare kontakte lægen, og få lidt beroligende info, i stedet for at gå og bekymre sig, men jeg er nok typen der strækker den lidt for længe, medmindre det er MEGET slemt.
Det kunne godt skyldes graviditet, da vi længe har forsøgt. Men da det muligvis er lidt sværre for mig end normalt at opnå graviditet, tvivler jeg nu alligevel lidt :O)
feb 2007
Men ja, der er i hvert fald meget i luften i øjeblikket :O)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
feb 2007
For har ingen kvalme overhovedet, før jeg faktisk står med en masse "vand" i munden? :S Det er virkeligt ubehageligt. Der er ingen varsel eller noget som helst inden..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
det er dumt at gå og bilde sig selv ind det kan være det og blive skuffet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
feb 2007
Mette, Det ku self komme an på en prøve
Men så kan det da i hvert fald udelukkes :O)
feb 2007
*CH* -, Slet ikke.. Første gang havde jeg lige drukket resium (mod mine galdesten), som jeg altid gør en halv time før jeg skal spise.. Og så var det ellers bare på toilettet og kaste vand op..
De næste par gange sad jeg og slappede af.. Og i dag, stod jeg i kø i bilka.
louise J, Det kom til tiden i sidste uge og sluttede søndag.. (Den dag opkasten begyndte). Så det er også endnu en grund til jeg ikke tror det er graviditet. :O)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
Du er ikke startet på noget nyt medicin eller sådan noget??
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Derudover er der hjertebanken, svimmelhed, tankemylder (hovedet føles helt blankt og man kan ikke koncentrere sig fordi tankerne mylder så hurtigt) etc. Det er forskelligt fra person til person.
Det hele stopper så snart jeg har kastet op hvilket jeg gør så snart jeg når min bil ...
Men kvalmen og anfaldet kan nogen gange stoppes inden det kommer til opkast ved at bruge kognitive redskaber. Men er det ikke angstudløst er det jo ikke løsningen for dig :o)
feb 2007
Nej det er jeg ikke.. Eneste medicin jeg får, er astma medicin, og har jeg fået så længe jeg kan huske.
Det er sku mystisk..
Men rart med en masse bud
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
feb 2007
Jeg har ingen varsler, hverken psykisk eller fysisk inden.. På ét sek står jeg bare med tårer i øjnene, og får vand i munden hele tiden, i nogle mins.. Og så går det væk, og har det fint igen.
Puh en væmmelig følelse. Det eneste jeg frygtede i det øjeblik, var om jeg kunne holde mig i det, for det sad bogstaveligt talt i halsen på mig.. Prøvede at snakke til kæresten, og kunne jeg slet ikke.
feb 2007
feb 2007
Marianne K, Okay.. Jeg ville heller ikke bekymre mig over det, hvis det kun var en dag eller 2.. De få gange jeg f.eks har haft opkast og været rigtig syg, er det gået over efter 2-3 dage..
ja det er meget mystisk.. Har aldrig oplevet noget lignende. Og da jeg kastede op i søndags, var det kun flydende.
Jeg plejer bare somregel at blive møg syg, når jeg har noget i kroppen, og har intet mærket, men kan man måske ikke altid regne med
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Så li en update, når du har fundet ud af hva det er. Håber da for dig/jer at du er gravid...
feb 2007
Jeg plejer at få 1-2 kure, før det er væk.. Denne gang måtte jeg få 3.
Havde jeg da helt glemt at få med i tråden her.
Vi har dog ikke forsøgt så længe i forhold til jer, men når man hører om alle dem som faktisk blir gravide med det samme, føles det sku som lang tid :O)
Jeg har haft en slem infektion i underlivet, som desværre kan ha skadet. Ved dog ikke hvor meget, og om det kun er den ene æggestok, som i hvert fald var hårdest ramt.
Dejligt at høre sådan en solstråle historie :O) er da skønt det lykkedes for jer.
Jeg skal nok lave en tråd, når der er nyt i sagen, eller årsagen er fundet. Ss.
aug 2006
Men få da taget en test, det jeg troede var en blærebetændelse var en dejlig graviditet. Glemte jeg li at skrive ups.
Håber da det lykkes for jer også, men det er da li meget hvor længe man har prøvet. Det er et maridt uanset om det tager 1, 2, 3 eller flere år inden man bliver gravid, når man nu så gerne vil ha et barn.
Jeg var fuldt ud indstillet på at det var kun hunde vi sku ha, nu har vi begge dele og de elsker hinanden.
feb 2007
Har en clear blue liggende, så jeg vil lige teste i morgen tidlig, og se om det kan være årsag til det hele.
Uanset hvad, skal jeg i hvert fald have fat i lægen, hvis ikke kroppen er blevet normal i weekenden.
Mange tak :O)
Det tror jeg du har ret i.. Og desværre gør psyken også meget når man virkeligt håber. Det ser man i hvert fald mange eksempler på, for så sker der bare ikke noget, når folk forsøger.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
tis på en pind
Mht. panikanfald kommer de forskelligt, men det er jo også en mulighed..
Såvidt jeg husker har du det i perioder lidt svært, så det er vist ikke noget der skal udelukkes helt?
Jeg får aldrig kvalme under et angstanfald, men generelt ER jeg ikke en der normalt får kvalme.
Når jeg får angstanfald er jeg enten skidebange og tudbrøler, men er det et lille et, får jeg pludselig (faktisk ud af det blå) hjertebanken, svimmelhed, ryster, det sortner for øjnene og jeg føler jeg er ved at besvime..
Min "morgenkvalme" (det burde hedde aftenkvalme) kommer meget pludseligt. Jeg har det fint, og så får jeg pludselig den der sitren i underkæben som siger at NU skal jeg knække mig, og så har jeg ca. 10 sekunder til at komme ud på toilettet.
Kaster du op på tom mave? Altså, ren galde? For jeg kaster op hver gang min mave er tom, og for mig er løsninge at spise hele tiden (tvivler dog på at min vægt er glad for det
aug 2006
feb 2007
Jeg vil håbe at jeg også kan blive afklaret nok med at det "kun" er mig og kæresten og hundene, og hvis der så dukker et mirakel op, ville det jo bare være endnu mere skønt.
Det er netop den tankegang man bør have.
Nu må jeg hellere under dynen, og få sovet lidt
Tak for svarene alle. Sov dejligt.
aug 2006
feb 2007
Jeg har lidt enormt meget af angst og vinter dep.. I år har det dog ikke været særligt slemt. Og vinter dep har jeg for første gang i mit liv slet ikke mærket til i år..
Men det plejer også at være værst når jeg har haft skole eller arb at passe, og det har jeg ikke haft i nogle år.. Så føler mere og mere bedring på de punkter, og kan overskue hvad som helst.. Selv de dage jeg ikke har fået sovet så meget som jeg burde.
Lyder ubehageligt :S
3 af gangene var det også lige omkring aftens-madstid jeg fik den der pludselige fornemmelse ved underkæbe og så en masse vand op i mund og hals.. Men i dag var det i formiddags.. - Og jep tom mave i dag.
Men de andre gange var maven ikke tom.. Så det er mystisk.
***Jackie***,, Mange tak :O)
Og tak for smilet.. Ss. Blir så glad af at høre sådan nogle solstråle-historier. De giver også os andre håb
feb 2007
Nat nat folkens. Ss
dec 2008
ja, jeg husker nemlig noget om at du har døjet med depressioner
Nu vi snakker graviditet, er jeg nødt til at spørge om du har haft lidt af den der niven i underlivet? Du ved, den man har omkring ægløsning og måske op til sin mens?
aug 2006
feb 2007
Jeg har utroligt meget bedring når jeg kun har det huslige osv at passe.. Det er noget underligt noget.
Ja jeg havde en slem niven midt imellem mens.. Altså omkring ægløsning sidst.. Det var ikke så slemt de dage jeg havde ÆL, men de næste 5 dage havde jeg slemme smerter i venstre side, og ned mod underlivet.
Så stoppede det lidt igen, og da mens så skulle komme havde jeg enorme smerter.. Men kun indtil den kom.
dec 2008
det er godt at det går godt!...
Altså, nu skal vi jo heller ikke blæse det hele for meget op (ingen grund til at sætte sig op efter skuffelse), men jeg synes bestemt du skal tisse på en pind i morgen, og så give en update
Nogle gange sker det, selvom det virker usandsynligt..
Jeg havde min mens da jeg undfangede, så havde bestemt heller ikke regnet med noget.. Men så kan man se bare..
feb 2007
Og det varede i op til 5 døgn efter ægløsning. Og så begyndte min blærebetændelse, som jeg bare ikke kunne slippe af med.
Jeg testede så for en sikkerheds skyld inden jeg begyndte på pencilin, men testen var negativ.
feb 2007
Men jeg ved desværre også hvad vej det ville gå hvis jeg blev sat i arb eller lign
Er du da gravid?? :O) Eller, har været? ss.
Og nej man skal bestemt ikke sætte sine forhåbninger op.. Jeg var SÅ sikker i sidste md, men måtte igen stå og være lidt skuffet.. Men på en eller anden måde syns jeg man begynder at lære at passe på med at håbe for meget
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
feb 2007
Men ja, nu må vi se.. Jeg skal i hvert fald nok oprette en tråd i morgen. Ss.
Nu må jeg hellere få løsrevet mig fra computeren. Gg.
Sov godt :O) og tak for jeres svar.
dec 2008
altså, de der småniv som minder meget om følelsen af ÆL kunne nemt være ligamentsmerter.. Det niver meget hos mig og når jeg hoster eller griner får jeg tit en rigtig slem en..
Blærebetændelse er jo også normalt hos kommende mødre
Men det er altså standard at teste gravide for blærebetændelse, så det må være standard at de får det..
Ja, det er jeg.. Er kun i 11. uge og er lidt diskret omkring det, men ja, nu er emnet jo sådan her..
Ihhh, hvis ikke de der clearblue var så dyyyre, syntes jeg du skulle tisse på en nu!.. og som Nadja siger kan man jo få falsk negativ, især tidligt i forløbet..
feb 2007
Ja jeg undrede mig, for jeg plejer at få lign smerter i 3-4 dage omkring ægløsning, og jeg plejer at ha styr på hvornår det kommer. Men denne gang kom de smerter altså først lige efter æl, og de var meget heftige..
Føltes som om jeg havde noget skarpt siddende og stikke ud af siden, og ned mod underlivet også. Puha.
Ej hvor dejligt! Tillykke med det ;O)) Ih hvor spændende altså.
Hihi, ja de er meget dyre.. Har heldigvis fundet dem billigere på nettet, og fragtfrit.. 2 for 85,- gav jeg vist..
Jeg opdaterer lige i morgen. Og indtil da, vil jeg gå ud fra det er en underlig virus jeg sidder med
dec 2008
ligamentsmerter er livmoderen der udvider sig og gør sig klar til baby
Jeg mærker ALTID når jeg ÆL, og det føles rigtig meget som det, bare en smule længere nede.. Det er helt nederst i livet, frem for i æggestokkene, og er en masse niv..
Tak tak.. Det blir meget spændende ja
feb 2007
Ah, så lærte jeg også lidt i dag. Gg.
Det var jeg ikke klar over man mærkede til..
Jeg havde både ondt ved den ene æggestok, men også ned mod underlivet. Fra under navle-højde, og så smerter der strålede helt ned.
Der fattede jeg mistanke til der var et eller andet, for sådan plejer jeg ikke at mærke det.. Plejer kun at mærke det ude i siden, og så få enorme hede-ture omkring ÆL. - Og mens
Det lyder dejligt :O) godt at høre du er glad for det. Ss. Det må jeg da lige høre mere om på et tidspunkt
Sov dejligt :O)
dec 2008
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
dec 2008
Er lige kommet hjem fra arbejde, og det er jo dejligt at læse!
Kvalme & let opkast?