{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Kvalme & let opkast? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg undres.. Søndag fik jeg pludseligt vand op i munden i store mængder, og måtte kaste det op.. Kvalmen var væk efter et par mins igen.. Tirsdag og onsdag oplever jeg det så igen..
Og så sent som i dag, da jeg står i kø i bilka smiley
Måtte synke hele tiden, og kunne mærke det hele sidde i halsen på mig. 2 min efter var det væk igen.

Jeg føler mig ikke syg eller noget, men begynder at blive lidt bekymret over det..Har aftalt med mig selv at kontakte lægen mandag, hvis det ikke er stoppet her i weekenden.
Nogen der har oplevet det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvalme & let opkast?
  • #1   9. dec 2010 Ja men det er i forbindelse med mavesyre i spiserøret.. jeg får sindsygt ondt i maven også kommer kvalmen med MEGET vand i munden også kaster man bare op på sådan en underlige måde.. jeg kan stoppe det ved at synke mange mange gange eller drikke noget vand...

• #2   9. dec 2010 Gravid måske gg

• #3   9. dec 2010 - Maria -, Det du beskriver lyder præcis som det jeg oplever..
    Eneste forskel er at jeg ingen smerter får nogen steder.. Kun lidt bagefter, i samme stil som hvis man lige har kastet op.. Blir en smule "øm" nede i maven...

• #4   9. dec 2010 amalie s : også min tanke smiley

• #5   9. dec 2010 DKK Tavlesnob med DKCH basse ., Det lyder bekendt.. Hihi.
    Ja man burde sku nok bare kontakte lægen, og få lidt beroligende info, i stedet for at gå og bekymre sig, men jeg er nok typen der strækker den lidt for længe, medmindre det er MEGET slemt.

Det kunne godt skyldes graviditet, da vi længe har forsøgt. Men da det muligvis er lidt sværre for mig end normalt at opnå graviditet, tvivler jeg nu alligevel lidt :O)

• #6   9. dec 2010 Og hvis det er noget virus, burde man vel ha feber eller lign.. Gg ved det virkeligt ikke.
    Men ja, der er i hvert fald meget i luften i øjeblikket :O)

• #7   9. dec 2010 Sådan starter et panikanfald for mig. Men hvis ikke du lider af angst ville jeg også få lægen til at tjekke mig hvis jeg var dig :o)

• #8   9. dec 2010 Prøv at købe nogle Balancid tyggetabletter og se om det ikke virker:-)

• #9   9. dec 2010 Kan graviditet vise sig på den måde?
    For har ingen kvalme overhovedet, før jeg faktisk står med en masse "vand" i munden? :S Det er virkeligt ubehageligt. Der er ingen varsel eller noget som helst inden..

• #10   9. dec 2010 Jeg tænker at det eventuelt kan være et panikanfald - Er der sammenfald mellem situationerne, det er opstået i?

• #11   9. dec 2010 er du gået over tid, så tag en test.

det er dumt at gå og bilde sig selv ind det kan være det og blive skuffet.

• #12   9. dec 2010 Nåå, der var jeg ikke hurtig nok ;o)

• #13   9. dec 2010 Sanne, lyder bestemt ikke rart.. Er der andre symptomer når du får det?

Mette, Det ku self komme an på en prøve smiley tror bare ikke det er mavesyren, for min kæreste lider meget af det, og det viser sig slet ikke på samme måde.
    Men så kan det da i hvert fald udelukkes :O)

• #14   9. dec 2010
    *CH* -, Slet ikke.. Første gang havde jeg lige drukket resium (mod mine galdesten), som jeg altid gør en halv time før jeg skal spise.. Og så var det ellers bare på toilettet og kaste vand op..
    De næste par gange sad jeg og slappede af.. Og i dag, stod jeg i kø i bilka. smiley

louise J, Det kom til tiden i sidste uge og sluttede søndag.. (Den dag opkasten begyndte). Så det er også endnu en grund til jeg ikke tror det er graviditet. :O)

• #15   9. dec 2010 Nej så er muligheden hvis minimal. smiley

Du er ikke startet på noget nyt medicin eller sådan noget??

• #16   9. dec 2010 Pia: Kommer an på hvor slemt anfaldet er. Men kvalmen og opkasten er de mildeste symptomer for mig.

Derudover er der hjertebanken, svimmelhed, tankemylder (hovedet føles helt blankt og man kan ikke koncentrere sig fordi tankerne mylder så hurtigt) etc. Det er forskelligt fra person til person.

Det hele stopper så snart jeg har kastet op hvilket jeg gør så snart jeg når min bil ...

Men kvalmen og anfaldet kan nogen gange stoppes inden det kommer til opkast ved at bruge kognitive redskaber. Men er det ikke angstudløst er det jo ikke løsningen for dig :o)

• #17   9. dec 2010 louise J, ja skulle man i hvert fald mene.. :O)
    Nej det er jeg ikke.. Eneste medicin jeg får, er astma medicin, og har jeg fået så længe jeg kan huske.
    Det er sku mystisk..

Men rart med en masse bud smiley

• #18   9. dec 2010 Pia du akn altså godt få din mens i starten af en graviditet, det har flere af mine veninder haft og opdagede derfor først de var gravide nogen måneder inde i det smiley

• #19   9. dec 2010 Man kan nu sagtens have alt mulig virus uden feber. Synes bare det lyder mærkeligt at kaste op uden hverken at have kvalme eler smerter. I sidste uge havde jeg mavekramper i et døgn, så jeg troede, jeg skulle dø, men ingen feber eller noget. Det forsvandt lige så hurtigt som det kom og så var jeg bare træt en dags tid ellers ingenting

• #20   9. dec 2010 Sanne, okay.. Nej det lyder ikke som det jeg oplever.
    Jeg har ingen varsler, hverken psykisk eller fysisk inden.. På ét sek står jeg bare med tårer i øjnene, og får vand i munden hele tiden, i nogle mins.. Og så går det væk, og har det fint igen.
    Puh en væmmelig følelse. Det eneste jeg frygtede i det øjeblik, var om jeg kunne holde mig i det, for det sad bogstaveligt talt i halsen på mig.. Prøvede at snakke til kæresten, og kunne jeg slet ikke.

• #21   9. dec 2010 Hov, om jeg kunne holde det i mig*

• #22   9. dec 2010 ~~***Nadja***~~ ., Det har jeg også hørt enkelte tilfælde med.. Så kunne da godt være jeg skulle teste i morgen, så jeg ved det med sikkerhed :O) det vil lægen sikkert også spørge om, som noget af det første.

Marianne K, Okay.. Jeg ville heller ikke bekymre mig over det, hvis det kun var en dag eller 2.. De få gange jeg f.eks har haft opkast og været rigtig syg, er det gået over efter 2-3 dage..
    ja det er meget mystisk.. Har aldrig oplevet noget lignende. Og da jeg kastede op i søndags, var det kun flydende.
    Jeg plejer bare somregel at blive møg syg, når jeg har noget i kroppen, og har intet mærket, men kan man måske ikke altid regne med smiley

• #23   9. dec 2010 Man kan sagtens ha mens selvom man er gravid, jeg havde mens i starten af min graviditet. Vi havde også meget svært ved det, havde ik brugt noget i 5 år. Da jeg 8 måneder inden jeg blev gravid, sagde til en at jeg var indtillet på at vi ik sku ha børn. Og var helt ok med det, ja så gik der ca 8 måneder inden jeg fandt ud af jeg var gravid. Troede faktisk det var blærebetændelse, da jeg blødte lidt (mens). Og det sviede samtidigt med, i ca 3 uger. Ta en test eller aflevere en urinprøve med lægen, og tag en snak med ham/hende om det. Jeg havde ik en dag kvalme overhovedet, men havde faktisk meget spyt/slim som jeg ku komme til at kaste op af.

Så li en update, når du har fundet ud af hva det er. Håber da for dig/jer at du er gravid...

• #24   9. dec 2010 ***Jackie*** elsker dig din dejlige tøs. *, gud hvor det lyder meget som mig.. Jeg har haft blærebetændelse i 3 uger, og i sidste uge slap jeg langt om længe af med de værste smerter, og blev færdig med pencilinen. (Jeg har altid lidt ekstremt meget af det, og de mener mine galdesten er med til at forværre det).
    Jeg plejer at få 1-2 kure, før det er væk.. Denne gang måtte jeg få 3.
    Havde jeg da helt glemt at få med i tråden her.

Vi har dog ikke forsøgt så længe i forhold til jer, men når man hører om alle dem som faktisk blir gravide med det samme, føles det sku som lang tid :O)
    Jeg har haft en slem infektion i underlivet, som desværre kan ha skadet. Ved dog ikke hvor meget, og om det kun er den ene æggestok, som i hvert fald var hårdest ramt.

Dejligt at høre sådan en solstråle historie :O) er da skønt det lykkedes for jer.

Jeg skal nok lave en tråd, når der er nyt i sagen, eller årsagen er fundet. Ss.

• #25   9. dec 2010 Pia N * Sammy's moar<3 : tak for det...
    Men få da taget en test, det jeg troede var en blærebetændelse var en dejlig graviditet. Glemte jeg li at skrive ups.

Håber da det lykkes for jer også, men det er da li meget hvor længe man har prøvet. Det er et maridt uanset om det tager 1, 2, 3 eller flere år inden man bliver gravid, når man nu så gerne vil ha et barn.

Jeg var fuldt ud indstillet på at det var kun hunde vi sku ha, nu har vi begge dele og de elsker hinanden.

• #26   9. dec 2010 ***Jackie*** elsker dig din dejlige tøs. *, Det vil jeg gøre :O)
    Har en clear blue liggende, så jeg vil lige teste i morgen tidlig, og se om det kan være årsag til det hele.
    Uanset hvad, skal jeg i hvert fald have fat i lægen, hvis ikke kroppen er blevet normal i weekenden.

Mange tak :O)
    Det tror jeg du har ret i.. Og desværre gør psyken også meget når man virkeligt håber. Det ser man i hvert fald mange eksempler på, for så sker der bare ikke noget, når folk forsøger.

• #27   9. dec 2010 Pia,
    tis på en pind smiley

Mht. panikanfald kommer de forskelligt, men det er jo også en mulighed..
    Såvidt jeg husker har du det i perioder lidt svært, så det er vist ikke noget der skal udelukkes helt?

Jeg får aldrig kvalme under et angstanfald, men generelt ER jeg ikke en der normalt får kvalme.
    Når jeg får angstanfald er jeg enten skidebange og tudbrøler, men er det et lille et, får jeg pludselig (faktisk ud af det blå) hjertebanken, svimmelhed, ryster, det sortner for øjnene og jeg føler jeg er ved at besvime..

Min "morgenkvalme" (det burde hedde aftenkvalme) kommer meget pludseligt. Jeg har det fint, og så får jeg pludselig den der sitren i underkæben som siger at NU skal jeg knække mig, og så har jeg ca. 10 sekunder til at komme ud på toilettet.
    Kaster du op på tom mave? Altså, ren galde? For jeg kaster op hver gang min mave er tom, og for mig er løsninge at spise hele tiden (tvivler dog på at min vægt er glad for det smiley )

• #28   9. dec 2010 Pia N * Sammy's moar<3 : Håber det bedste for dig/jer, under alle omstændigheder god bedring.

• #29   9. dec 2010 ***Jackie***, Det lyder forresten som en dejlig tilværelse ;O)
    Jeg vil håbe at jeg også kan blive afklaret nok med at det "kun" er mig og kæresten og hundene, og hvis der så dukker et mirakel op, ville det jo bare være endnu mere skønt.
    Det er netop den tankegang man bør have.

Nu må jeg hellere under dynen, og få sovet lidt smiley
    Tak for svarene alle. Sov dejligt.

• #30   9. dec 2010 Tak selv, du må også sove godt. Tror også hellere jeg må i seng, ska op og ha bettemand afsted imorgen...

• #31   9. dec 2010 AnjaCS !, Gg det vil jeg gøre smiley
    Jeg har lidt enormt meget af angst og vinter dep.. I år har det dog ikke været særligt slemt. Og vinter dep har jeg for første gang i mit liv slet ikke mærket til i år..
    Men det plejer også at være værst når jeg har haft skole eller arb at passe, og det har jeg ikke haft i nogle år.. Så føler mere og mere bedring på de punkter, og kan overskue hvad som helst.. Selv de dage jeg ikke har fået sovet så meget som jeg burde.

Lyder ubehageligt :S
    3 af gangene var det også lige omkring aftens-madstid jeg fik den der pludselige fornemmelse ved underkæbe og så en masse vand op i mund og hals.. Men i dag var det i formiddags.. - Og jep tom mave i dag.
    Men de andre gange var maven ikke tom.. Så det er mystisk.

***Jackie***,, Mange tak :O)
    Og tak for smilet.. Ss. Blir så glad af at høre sådan nogle solstråle-historier. De giver også os andre håb smiley

• #32   9. dec 2010 Jeg tjekker lige tråden igen i morgen :O)

Nat nat folkens. Ss

• #33   9. dec 2010 Pia,
    ja, jeg husker nemlig noget om at du har døjet med depressioner smiley Men godt at denne vinter indtil videre har været mild for dig?..

Nu vi snakker graviditet, er jeg nødt til at spørge om du har haft lidt af den der niven i underlivet? Du ved, den man har omkring ægløsning og måske op til sin mens?

• #34   9. dec 2010 Så lidt.

• #35   9. dec 2010 Anja, det er helt korrekt smiley siden 6 års alderen...
    Jeg har utroligt meget bedring når jeg kun har det huslige osv at passe.. Det er noget underligt noget.

Ja jeg havde en slem niven midt imellem mens.. Altså omkring ægløsning sidst.. Det var ikke så slemt de dage jeg havde ÆL, men de næste 5 dage havde jeg slemme smerter i venstre side, og ned mod underlivet.
    Så stoppede det lidt igen, og da mens så skulle komme havde jeg enorme smerter.. Men kun indtil den kom.

• #36   9. dec 2010 Pia,
    det er godt at det går godt!...

Altså, nu skal vi jo heller ikke blæse det hele for meget op (ingen grund til at sætte sig op efter skuffelse), men jeg synes bestemt du skal tisse på en pind i morgen, og så give en update smiley
    Nogle gange sker det, selvom det virker usandsynligt..

Jeg havde min mens da jeg undfangede, så havde bestemt heller ikke regnet med noget.. Men så kan man se bare..

• #37   9. dec 2010 ¨Jeg undrede mig faktisk rigtigt meget efter ÆL perioden, for når jeg gik, eller fik bevæget mig uheldigt, eller når jeg grinte, gjorde det ret ondt i venstre side.
    Og det varede i op til 5 døgn efter ægløsning. Og så begyndte min blærebetændelse, som jeg bare ikke kunne slippe af med.
    Jeg testede så for en sikkerheds skyld inden jeg begyndte på pencilin, men testen var negativ.

• #38   9. dec 2010 Anja, ja det er virkeligt skønt smiley
    Men jeg ved desværre også hvad vej det ville gå hvis jeg blev sat i arb eller lign smiley og det har altid været det der har udløst det, når endelig jeg havde bedring.. For så skulle man jo ud i noget skole eller arb.

Er du da gravid?? :O) Eller, har været? ss.
    Og nej man skal bestemt ikke sætte sine forhåbninger op.. Jeg var SÅ sikker i sidste md, men måtte igen stå og være lidt skuffet.. Men på en eller anden måde syns jeg man begynder at lære at passe på med at håbe for meget smiley

• #39   9. dec 2010 Pian nu akn en test jo godt vise falsk negativ, det er kun positiv den ikke kan vise falsk resultat ved smiley

• #40   9. dec 2010 Nadja, det rigtigt.. Og hvis det virkeligt har været graviditet jeg mærkede til i sidste md, ville det højst sansynligt også være meget tidligt i graviditeten, for fik først nogle underlige symptomer lige efter ægløsning smiley og det var så der den viste negativ.

Men ja, nu må vi se.. Jeg skal i hvert fald nok oprette en tråd i morgen. Ss.

Nu må jeg hellere få løsrevet mig fra computeren. Gg.
    Sov godt :O) og tak for jeres svar.

• #41   9. dec 2010 Pia,
    altså, de der småniv som minder meget om følelsen af ÆL kunne nemt være ligamentsmerter.. Det niver meget hos mig og når jeg hoster eller griner får jeg tit en rigtig slem en..

Blærebetændelse er jo også normalt hos kommende mødre smiley blev testet hos lægen med det samme jeg var deroppe, og blev omgående sat i penicillin. Har tidligere døjet meeeeget med blærebetændelse (hver måned fra jeg var 13 til omkring 19/20), men havde intet mærket endnu her... Men den var også ny.
    Men det er altså standard at teste gravide for blærebetændelse, så det må være standard at de får det..

Ja, det er jeg.. Er kun i 11. uge og er lidt diskret omkring det, men ja, nu er emnet jo sådan her..
    Ihhh, hvis ikke de der clearblue var så dyyyre, syntes jeg du skulle tisse på en nu!.. og som Nadja siger kan man jo få falsk negativ, især tidligt i forløbet..

• #42   9. dec 2010 Anja, hvad er ligamentsmerter? Det har jeg godt nok aldrig hørt før. smiley
    Ja jeg undrede mig, for jeg plejer at få lign smerter i 3-4 dage omkring ægløsning, og jeg plejer at ha styr på hvornår det kommer. Men denne gang kom de smerter altså først lige efter æl, og de var meget heftige..
    Føltes som om jeg havde noget skarpt siddende og stikke ud af siden, og ned mod underlivet også. Puha.

Ej hvor dejligt! Tillykke med det ;O)) Ih hvor spændende altså.

Hihi, ja de er meget dyre.. Har heldigvis fundet dem billigere på nettet, og fragtfrit.. 2 for 85,- gav jeg vist..

Jeg opdaterer lige i morgen. Og indtil da, vil jeg gå ud fra det er en underlig virus jeg sidder med smiley . Hehe.

• #43   10. dec 2010 Pia,
    ligamentsmerter er livmoderen der udvider sig og gør sig klar til baby smiley Det starter rimelig kort efter undfangelsen og kan vare i hele graviditeten..

Jeg mærker ALTID når jeg ÆL, og det føles rigtig meget som det, bare en smule længere nede.. Det er helt nederst i livet, frem for i æggestokkene, og er en masse niv..

Tak tak.. Det blir meget spændende ja smiley Var ikke ligefrem planlagt, men bortset fra alle bekymringerne er jeg meget glad smiley

• #44   10. dec 2010 (link fjernet) << her er de faktisk, endnu billigere end de andre jeg fandt. Det kan virkeligt betale sig! smiley

Ah, så lærte jeg også lidt i dag. Gg.
    Det var jeg ikke klar over man mærkede til..
    Jeg havde både ondt ved den ene æggestok, men også ned mod underlivet. Fra under navle-højde, og så smerter der strålede helt ned.
    Der fattede jeg mistanke til der var et eller andet, for sådan plejer jeg ikke at mærke det.. Plejer kun at mærke det ude i siden, og så få enorme hede-ture omkring ÆL. - Og mens smiley

Det lyder dejligt :O) godt at høre du er glad for det. Ss. Det må jeg da lige høre mere om på et tidspunkt smiley

Sov dejligt :O)

• #45   10. dec 2010 Update tak? smiley

• #47   10. dec 2010 Tak Irene smiley

Er lige kommet hjem fra arbejde, og det er jo dejligt at læse!

Kommentér på:
Kvalme & let opkast?

Annonce