741 visninger
|
Oprettet:
Føler mig som jordens værste mor.. :0( {{forumTopicSubject}}
Min mand og jeg skal skilles....vi er voksne....vi kan finde ud af det....men vores børn....
Puha, vi skal have det fortalt til dem inden tirsdag....der bliver campingvognen nemlig hentet....sammen med den ryger så ferien til Jesperhus....som de har glædet sig til i et ½ år nu :0(
Derudover bliver de jo knust over at mor og far skal skilles + at vores søn har det rigtig skidt psykisk lige or tiden :0(
Øv...jeg føler mig som en rigtig dum skid lige nu :0(
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.653
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Jeg aner heller ikke hvordan vi skal forklare dem det.....
jan 2007
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
Det er en uge siden jeg blev sat i samme situation, som dine børn vil blive sat i. Jeg fik også at vide at mine forældre ville gå fra hinanden. Det passede mig slet ikke så jeg løb nedenunder og jeg tudbrølede og skældte ud. Og den reaktion kan du nok heller ikke undgå, i'm sorry. Det kommer selvfølgelig an på hvor gamle dine børn er, men reagere det vil de nok! Min bror på seks har ikke helt forstået det, kun at han skal bo to steder.
Jeg synes bare i skal sige det, og i skal bestemt ikke tage på ferie sammen for børnenes skyld, det vil blive for akavet - og børnene vil nok opdage det, og så vil det alligevel ikke blive nogen god oplevelse for dem eller jer. Sjovt nok har vi også en campingvogn som vi plejer at tage med sydpå, men vi har også måtte indstille os på at det nok ikke blev til noget. Men jeg synes ikke at du skal tro børnene bliver kede af at de mister en ferie, for det tror jeg ikke de vil komme til at tænke meget på, det gjorde jeg i hvert fald ikke.
Fortæl dem at det bliver nogle små ture i telt eller til legeland (alt efter alder selvfølgelig) hvis de/I har lyst?
- Håber det hjalp ellers må du bare spørge
feb 2009
Det vil børnene bestemt ikke synes om dig
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Jeg er næsten helt 100% sikker på at du sagtens ville kunne finde en venlig sjæl der ville hjælpe dig på en evt campingplads ??
Det er en rigtig lorte situation i står i ...
Men uanset hvad vil jeres børn lynhurtigt kunne mærke at der sker noget som ikke er "normalt"
Men en ferie med deres mor ville nok gøre dem godt
Håber i finder ud af det
jan 2007
Camilla F: Tusind tak for dit svar :0) Det er rigtig fedt at få svar fra et "barn" der selv har prøvet det.
Tror nogen gange at vi forældre frygter det værste!!!!
Mine børn er knap 5 og knap 10 år....
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 63
Personligt ville jeg have det forfærdeligt hvis mine forældre blev skilt, men når jeg vidste at de ikke kunne sammen så hellere se dem være lykkelige hver for sig.
Efter lidt nedtur ville jeg have forståelse for det.
Forklar dem det stille og roligt og giv dem plads(:
feb 2009
Det var da så lidt (: Jeg tror slet ikke du skal frygte noget dit barn på 5 vil højst sandsynligt ikke forstå det, og når barnet endelig gør er det van til tanken - vil jeg tro.
Men vi er alle okay glade nu og flyttede ind i min mors nye hus i fredags. Og i dag viste min far os planen for ferien, så alt er fint.
Men held og lykke med det hele, dine børn vil stadig elske dig bagefter.
feb 2009
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
aug 2008
jan 2007
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
børn ved godt når mor og far ikke elsker hinanden mere.. de ved godt der er noget på fære ---
jeg tror den største skade man kan gøre er at vige uden om -- vær ærlig.. de skal nok overleve det. men hvis i ligger skjul på tingene så giver i heller ikke plads til at børnene kan komme af med deres sorg og deres bekymringer..
og lad være med at lyve og pynte på tingene. der er ikke noget mere forfærdeligt end forældre der ikke kan agere naturligt når deres børn er i krise af frygt for at blive snuppet i en løgn...
husk ingen er perfekte og at dine unger vil elske dig om du er gift eller ej
jan 2007
Men man kan håbe på at han får det bedre når vi flytter.....
aug 2008
Men tro mig, børnene kommer hele ud på den anden side. Hvis man bare er der for dem og husker deres behov, så går det hele. Og de voksne husker at være voksne. Det kan så for nogle være svært:-( Men det går - og det er et løfte:-)
jan 2007
jan 2007
aug 2008
jan 2007
Jeg håber at det går nogenlunde hurtigt....men man kan jo aldrig vide :0(
Jeg er en smule ligeglad med restgælden....den må jeg tage med....jeg ville bare gerne at det var hurtigt overstået!!!!!
Det eneste der er i det med gælden, det er at jeg er afhængig af en bil, da off. transport ikke er en mulighed :0(
aug 2008
Jeg tænker virkelig på jer og sender en masse varme tanker jeres vej!
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.392
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det nytter ikke at gå og forestille sig en hel masse og sætte nogle tanker i gang, som måske er helt irelevante. Jeg ved godt at du er knust over alt det der skal ske. Det er på sin vis en falliterklæring at måtte smide håndklædet i ringen. Men når det ikke fungerer længere, så er det det eneste rigtige at gøre, selvom det bliver hårdt.
Jeg tror I bliver nødt til at fortælle børnene det inden. Det vil være at stille dem falske forhåbninger i udsigt. Det kommer til at koste, men jeg tror på at I klarer det, og det nye liv. Det er absolut ikke hverken en falliterklæring eller et nederlag at tage ansvar for sit liv, og der igennem også tage ansvar for jeres børns liv. Det er ej heller et nederlag at bede om hjælp. Det viser sig jo at folk står klar til at hjælpe en igennem en svær tid.
Er selv skilsmissebarn og jo det var ikke sjovt. Men da jeg fik det lidt på afstand, kunne jeg se at mine forældre slet ikke var egnet til at være gift med hinanden, og derfor var skilsmisse uundgåeligt. De er så venner i dag, og har været det i mange år, for selvom man ikke kan være gift og bo under samme tag, så kan man godt være venner, også selvom min far snart kan fejre sølvbryllup med sin nye kone.
Jeg ønsker alt det bedste for jer alle sammen. Husk på at det er noget I er fælles om og derfor vil det være godt hvis I kan hjælpe hinanden godt på vej til jeres nye liv.
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
At holde det hemmeligt for børnene dur bare ikke.
Jeg ved ikke hvor du kommer fra, men jeg bor på Mors. Har ikke en dyt forstand på telte, men jeg kommer altså gerne en tur til Jesperhus og hjælper dig;)
Og står der to piger som er i vildrede er jeg HELT sikker på, at der kommer mandlig hjælp ud af den blå luft:)
Jeg er selv alenemor til pige på 6 år og er du ked af, at stå helt alene med børnene på ferien, så kigger jeg og min datter gerne forbi jer og så kan vi tage nogle hyggeture sammen derinde.
I er også velkomne her hos os - der er lidt heste, masser af marsvin og et par hunde, at lege med og vi bor lige op ad skoven.
Børnenes verden vil ændre sig i forbindelse med skilsmissen - dette kan ikke undgåes.
Og i skal ikke lade som om alt er fint for det er det jo ikke - giv plads til de følelser der kommer frem. Læg ikke låg på. Det er at lyve overfor både børnene og jer selv.
Når det så er sagt, så er det vigtigt, at i så vidt muligt ikke fratager børnene de glæder ferien gerne skulle give.
Så kan du på nogen måde overskue, at tage afsted til Jesperhus som de glæder sig til, så gør det!!!
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Kan kun give Michael ret i, at man ikke skal tage på ferie sammen, når man ved man skal skilles. Det gør kun ondt værre.
Føler mig som jordens værste mor.. :0(