3.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Stof eller lædersofa???? Stof eller lædersofa????

Jeg skal have nye sofaer....men kan ikke finde ud af om jeg skal have stof eller lædersofa.....

Det gode ved lædersofaen er at den er nem at rengøre og hundehårene kan man bare børste af....men den klistrer også når det er varmt, od de er tit lidt "hårde"....

Det gode ved stofsofaen er at den er lidt blødere at sidde i og at den ikke klistrer på en varm sommerdag....dog er den svære at gøre ren og hundehårene hænger i (og Diva fælder ekstremt når hun går i fæld!!!!).....
Jeg har dog bestemt at hvis det skal være en stofsofa, så skal det være en som man kan skifte betræk på, så er den nem at gøre ren...

Hvad er jeres valg og hvorfor???
Hvad er jeres forslag..???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stof eller lædersofa????
  • #1   22. jul 2010 Læder, læder og aldrig andet end læder.. For en labradors hår har modhager og sidder fast i alt.. Der er det bare fantastisk med læder... eller wanna-be-læder :o)

• #2   22. jul 2010 Jeg har valgt stof sofa'er fordi jeg synes det er 'hyggeligere' end lædersofa'er.
    Men jeg er enig med dig at de ikke er lige så praktiske: selvom jeg ikke har hund i sofa, skal de alligevel støvsuges hver gang resten af huset skal ;0)

• #3   22. jul 2010 Vi har lædersofaer da vi har hunde som gerne må komme i møblerne. Og det er ikke altid de reneste hunde :o)

• #4   22. jul 2010 Jeg vil med erfaring fraråde en lædersofa, den er kold om vinteren, klister hvis man har bare ben, og er alt for brandende når solen skinner lige på den, kun bøvl. Og ridser ses tydeligt i en lædersofa.

• #5   22. jul 2010 Vi har en stofsofa, som vi egentligt har været ret glade for.Hårene er godt nok ikke lige til at børste af, men en fnugrulle klarer det meste smiley

Dog har jeg forelsket mig i en lædersofa, men er i tvivl om ikke hundens kløer hurtigt får lavet grimme mærker i læderet?
    Nogen med lædersofaer der vil fortælle hvordan de undgår neglemærker i læderet ? smiley

• #6   22. jul 2010 Læder , læder , og atter læder smiley

jeg måtte også bare have en højrød hjørnesofa i lækkert stof , så den ble3v købt og vores lædermøbler pakket væk.

ja hvad gik der ...... bum bum bum

6 mdr. så var jeg gevaldigt træt af at støvsuge sofaen dagligt og vupti , de gamle læder møbler kom atter frem og stofsofaen givet til min lillebrors dreng

• #7   22. jul 2010 mine lædermøbler er fra 2004 , har holdt til både Freias skarpe lange negle ( ds-gårdhund ) og Simbas voldsomme tumlen

ingen ridser eller huller her

dvs. mine lædermøbler har været brugt 7 år pånær det halve år hvor stofsofaen var her

• #9   22. jul 2010 Er mest til stof.
    Har haft læder, men syntes ikke det er så hyggelig en sofa, når det er læder.....

• #10   22. jul 2010 Altid stof. For det første, synes jeg, det er pænest og for det andet er det rarest at sidde. De eneste lædersofaer, jeg kan lide er sådan nogle nærmest blanke nogle, som jeg har mistanke om, alligevel vil blive ridsede.

Jeg tror meget, det er en vanesag. Mine forældre har heller ALDRIG haft lædersofaer og faktisk tror jeg kun, der er én af de mennesker, jeg ser nogenlunde jævnligt, der har det, så jeg synes nærmest, det er lidt underligt smiley

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #11   22. jul 2010 da jeg skulle have sofa var jeg i samme dilemma. . har sagt jeg aldrig ALDRIG villle have lædersofa af samme grund som dig... men det endte alligevel med en lædersofa og jeg kopmmer aldrig til at have andet den er genial:!!! så vil råde dig til læder og den behøves ikke være hård min er dejlig blød men er stadig pæn og stilren at se på...!

• #13   22. jul 2010 Jeg sidder bare på et tæppe. Så klister jeg ikke fast til sofaen *GG*
    Jeg kan slet ikke ha andet end læder så længe jeg gerne vil have hundene op i sofaen. En stofsofa ville blive SÅ beskidt i mit hjem!

• #14   22. jul 2010 Er glad for, at hundekløer ikke nødvendigvis er et problem
    Så er der stadig håb for den røde lædersofa med chaiselong som jeg har forelsket mig i.. ;O)

• #15   22. jul 2010 Iiiihhh altså.....det blev jeg ikke klogere af....bare mere i tvivl *GG*!!!!!!

Hvis det skal være stofsofaer, så skal det være sorte eller i hvert fald mørke....

Har haft både læder og læderlook-sofa, og var egentlig meget glad ved dem, netop pga. at de er meget rengøringsvenlige....men de var ikke vildt behagelige at sidde i.....
    Lige nu har jeg stofsofaer....og kan ikke finde ud af om jeg er glad ved dem....de er mere behagelige at sidde i....men de er ikke nemme at gøre rene og ryghynderne skal bankes i form hele tiden.... :0(

• #16   22. jul 2010 Jeg ville aldrig vælge en sort stofsofa, hvis jeg havde et dyr med andet end helt sorte hår

• #17   22. jul 2010 Har haft det samme cremefarvede lædersæt (3+2+1) i over 12 år...altid rart at sidde i og supernem rengøring - når jeg ska ha nyt blir det med sikkerhed læder og lyst igen ;o)

• #19   22. jul 2010 Vi har også læder sofaer og vi skal heller ikke have andet så længe vi har børn og dyr. De er nemme at gøre rene og synes heller ikke de bliver ridset. Der er meget forskel på læder alt efter hvilken kvalitet, hvilke slags og hvordan de er behandlet fra fabrikken. Ubehandlet råt læder bliver nemt ridset og suger væske, så dem skal man nok holde sig fra hvis man har dyr.

• #20   22. jul 2010 Helt klart læder..... Af samme grund som de andre læder-vælgere siger smiley

Kommentér på:
Stof eller lædersofa????

Annonce