3.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Valg af sofa m. hund? Valg af sofa m. hund?

I løbet af året skal vi have os en fransk bulldog, og planen er, at den skal have lov til at være i sofaen - MEN så kommer det store spørgsmål - hvad er så mest hensigtsmæssigt når vi skal have en ny sofa:
En lædersofa som er nem at tørre af, men hvor der nemt kan komme ridser i? Eller en stof sofa som ikke kan tørres af - men som heller ikke er helt så skrøbelig....

Hvad er Jeres erfaring - og hvad foretrækker I der har Jeres hunde i sofaen.... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af sofa m. hund?
  • #1   23. mar 2010 Jeg er ved at finde en lædersofa og skille mig af med min ultrasarte sofa..

Har en i an form for velour og det er UMULIGT at holde den ren!!! Men jeg har dog også tre katte udover min hund...

Sofaen er direkte klam synes jeg.. Jeg kan ikke få den ren..

Skal det være noget stof, skal du være opmærksom på at det er let at rengøre..

• #2   23. mar 2010 Anja - Ja måske skal man så have fat i noget hvor det kan tages af hynderne og smides i vaskemaskinen... Men jeg kan også forestille mig at katte måske er hårde ved sofaen... ?

• #3   23. mar 2010 Anne: Nej - ALDRIG en hvid sofa... Dét orker jeg ikke... Men tænker lidt enten en sort læder eller sådan noget lidt "råt" stof hvis man kan sige sådan...

• #4   23. mar 2010 Jeg har en hjørnesofa i sådan noget groft stof - ved ikke hvad det kaldes ? Men den er nem at holde ren og let at få hårene af igen.Den ligger også - for mig- i den dyre ende,,18.000, så den er sikkert imprægneret for vildt ;o)
    Men den holder ihvertfald fint til dagligt brug af mine 3 vuffere :o)

I udestuen har jeg så 2 + 3 sofaer i lyst microfiber, de bliver også brugt dagligt af alle hundene og mig. Hundehår, poter, savl, uheld med løbetid o.s.v.,,,og efter 5 år er de stadig rigtig rigtig pæne :o) Hundene har så et tæppe hvor de ligger mest for at skåne bare lidt .

Til begge sofaer bruger jeg en fugtig klud med lidt sulfovand hvis der kommer en plet eller noget og en gummistrigle til hårene :o)

• #5   23. mar 2010 Hulebjørnen: Ja, jeg må nok indrømme at det vil jeg nok ikke op og give for en sofa - det er sgisme da nok at hunden næsten koster dét smiley Men det er jo en god ide med tæppet - evt. vænne dem til at de helst skal ligge derpå... Men okay - der er dælme også stor forskel på dine tre bamser og så en lille fransk buller... hi hi... smiley

• #6   23. mar 2010 Rikke: Ja det er selvfølgelig rigtigt - de der korte hår sætter sig jo fast i sådan noget stof.... hmm... svært valg... smiley

• #7   23. mar 2010 Anne - og det er jo lidt ala samme type pels... altså den der lidt korte og "stride" pels.... Åh hvor er det altså svært...

HELT ÆRLIGT - det kan da ikke passe at det skal være så svært at finde en sofa bare fordi man skal have sig en hund hi hi.... smiley

• #8   23. mar 2010 Anne
    den eneste af mine der ikke rigtig har helt styr på det med tæpperne er Talut,,men han mener vist ikke selv at han er gammel nok til at skulle forstår den slags,,og så er han jo også hankøn,,host,,he he ;o)
    Men ellers så ved tøserne at de kun må gå op i sengen og sofaerne hvis der er tæppe på og ellers så spørger de faktisk først. D.v.s. at de nedstirrer mig for vildt indtil jeg opdager dem, eller begynder at sukke,,hi hi,,ret så sødt :o)
    Men ja, det er bestemt en go' løsning og sparer en fandens masse rengøring :o)

• #9   23. mar 2010 Hulebjønen: hi hi typisk hanhunde... De tror de kan slippe af sted med at være hvalp hele livet smiley Men det er faktisk en rigtig god ide med tæppet - så kan man jo også nemmere styre det hvis fx man har gæster som IKKE vil have en hund på skøddet.... Hmmm det er værd og overveje, og jo egentlig ikke så svært at lære dem....

• #10   23. mar 2010 MM - det må jeg lige prøve og kigge på smiley Dog skal vi helst have en med chaiselong... Spørg ikke mig hvorfor - det er kærestens krav smiley

• #11   23. mar 2010 Hov - ser ud til de også laver til chaiselong... Interessant... Det må jeg lige i IKEA og kigge på smiley Tak for fiffet...

• #12   23. mar 2010 mikrofiber er super. og lige til at vaske skulle der komme noget på

• #13   23. mar 2010 M M
    Det var da helt vildt smart det med betrækket der :o)

• #14   23. mar 2010 Når nu det er en fransk bulldog, ville jeg ikke være nervøs for en læder sofa.

Vi har falsk læder, og det holdt fint til vores cavalier og katte. Men så fik vi en golden, og nu ligner sofaerne lort! Ved ikke om det er anderledes med ægte læder?

• #15   23. mar 2010 Jeg har en stor HVID lædersofa - har haft den i et år og den er stadig fint hvis og hunden har altid måttet være i den. Man giver en gang beskyttelse ind imellem og ellers er læder bare super praktisk. Nu ved jeg ikke om det er fordi den er hvid at jeg ikke ser nogen ridser, men bare fordi hunden må være i sofaen behøver hun jo ikke kradse den i stykker smiley

• #16   23. mar 2010 Fint hvid skulle der stå smiley Jeg er til gengæld ved at fravænne hunden at være i sofaen da hun altid bliver inviteret med d, men ikke alle har lyst til at have en hund i deres sofa. Istedet vænner jeg hende til at hun har en pude der er hendes og den tager jeg med overalt så forstår hun bedre at hun skal ligge på gulvet. Når hun indimellem kommer op i min sofa, er det OGSÅ på puden og hun ved bare at det er DER hun skal ligge smiley

• #17   23. mar 2010 hold dig fra hvid stof. der ses det beskidte for nemt.

vi har billige sofaer, så det ikke gør så meget at de ikke holder så længe og så har vi tæpper på sæderne, så de kan skiftet, når de bliver beskidte.

med 4 hunde i sofaen så bliver tæpperne vasket et par gange om ugen

• #18   23. mar 2010 Jeg ville vælge læder smiley

• #19   23. mar 2010 altså jeg har en læder sofa og den er der ikke sket noget med og der har været mange hunde i. men der er meget foreskel på hvilket slags læder. den jeg har er meget grov i det nemlig. men kan helt sikkert anbefale læder hvor man kan tører det af. jeg har haft en hund på besøg der satte sig til at tisse i sofaen fordi den blev bange også var den rigtig nem af gøre ren og det sugede ikke ned i puder eller noget.

• #21   23. mar 2010 vi har en microfiber sofa og den er bare genial. betrækket på alle hynder kan tages af og vaskes, og resten kan bare lige vaskes med en våd klud hvis der skulle komme en lille plet på. alle hårene kan enten tages med en fugtig klud eller en tur med støvsugeren, med det almindelige mundstykke.

Men har overvejet en lædersofa som det næste, men er bange for at det bliver ridset når jeg har en mellemstor hund.

• #22   23. mar 2010 Hold da op sikke en masse gode svar der kommer mens man ligger og sover... (arbejder om natten og sover om dagen *ss*)

Da jeg havde amerikansk bulldog og bullterrier havde vi læder sofa - og til trods for at de ikke måtte være i sofaen var der alligevel ridser i den hvis de lige fik 5 minutter alene i stuen... hmmm.... smiley Men der er selvfølgelig også stor forskel på størrelsen af hund...

Den sofa som min kæreste har nu - er også kun et år gammel - men hynderne er allerede helt siddet til... Så man ikke længere sidder særlig godt i den...

Men tror nu nok jeg hælder til en lædersofa.... Selv om kæresten siger at så sidder hans lår fast når han sidder med bar mås derpå... *GG* Øhm... Så lad da venligst men bestemt lige være med det Mr..... smiley

• #23   24. mar 2010 Anne - hahahahahaha.. akkurat sagde det samme der jeg snakkede om sofa med min kæreste smiley

• #24   24. mar 2010 Hi hi.
    Har lædersofa og havde jeg ikke haft kat (min killiing brugte den som kradsebræt + hun kom til at ridse en del da hun stadig var på usikre poter :o)) ville den stadig være pæn :o)

Kia ved hun kun må være i sofaen hvis hun inviteres og så kun på tæppet.

Og din kæreste har ret med hensyn til at lædersofaer er bedst hvis man har tøj på eller et tæppe under sig. Og den er MEGET varm om sommeren hvis ikke man har tæpper under sig men dejlig varm om vinteren :o)

Måske kan du lære kæresten at HAN kun må være i sofaen når der er et tæppe og hvis han inviteres ;o)

• #25   24. mar 2010 Anita: hi hi.... smiley

Sanne: Hmmm rigtig god ide... Måske skulle jeg bare klik træne både hund og kæreste med hver deres tæppe.... LOL Super god ide faktisk...

• #26   24. mar 2010 Anne - kiggede også bare underligt og sagde at det kunne han jo også bare vælge ikke og gøre :). altså hvad tænker han dog på ??? smiley

• #27   24. mar 2010 Anita: Lige præcis.... Jeg kiggede også bare måbende på Kasper, rystede lidt på hovedet og sagde så meget pædagogisk: "jamen er der en grund til at du skal sidde splitter ragende på sofaen? Er det noget du går og gør I når jeg ikke er hjemme?"....

• #28   24. mar 2010 Anne - hahahahahahaha.. amen ved simpelthen ikke hvad de kære mænd tænker på ind imellem.. Min kæreste tror også at når jeg får hund så hedder det vores hund :). nå ja :).fair nok hvis du samler op og tørre op når der sker uheld indenfor :). den var han ikke helt med på smiley

• #29   24. mar 2010 Anita: griner... ja det er nok ret typisk... de vil gerne have del i alle de søde, sjove og positive ting meeeen alt det andet vil de helst springe over... Der er jeg heldigvis SÅ heldig - at jeg ikke er et sekund i tvivl om, at Kasper tager lige så stor del som jeg gør... Om han så render og gør det uden kluns så han bagefter kan sætte sig i sofaen - dét skal jeg lade være usagt smiley

• #30   24. mar 2010 Anne - tror nu også Jan nok skal gøre det når det kommer til stykket :). så god af sig er han heldigvis :). hehe.. han synes nok bare ikke lige den hvalpe idé lød så fristende :). men det kan umuligt være mit problem :). vil han have en bid af kagen må han også hjælpe til smiley

• #31   24. mar 2010 Anita: Præcis... smiley Dog er vi enige om, at træning og selve opdragelsen nok ligger på mine skuldre da jeg har størst erfaring med det - men det passer mig også fint - så længe Kasper ikke modarbejder mig.... smiley Held og lykke når I finder hvalpen for Jer.... *ss*

• #32   24. mar 2010 mange tak smiley og i lige måde hvis i ikke har fundet :). og held og lykke med og få din læder sofa smiley

Kommentér på:
Valg af sofa m. hund?

Annonce