{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Camilla J
Camilla J
Tilmeldt:
25. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af hund nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle. smiley
Jeg går med overvejelserne om at få min egen hund. Bor hjemme ved mine forældre, hvor vi i forvejen har en Malteser på 2,5 år. Jeg kunne godt tænkte mig en hund som vil være egnet til agility og lange gåture osv. Men stadig kunne være en sofa/familie hund.
Jeg har selv kigget nettet tynd efter racer, men kunne godt tænke mig og se om der var andre forslag eller evt blandinger som jeg ikke havde set.
Der er ''kun'' 2 krav:
1. Det må ikke være en stor hund som fx labrador, da det bliver for voldsomt for vores lille hund at lege med, men gerne noget i str. med dansk svensk gårdhund/cocker spaniel
2. Den må ikke fælde særligt meget (allergi-venlig)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hund nr 2
  • #1   20. maj 2017 I lille klasse i agility må hunden være 34,99 cm over skulder og der er ret mange forskellige små racer der er godt med der (:

    Måske en lille puddel eller en papillion er et bud? De er små og kan sagtens det du gerne vil med dem uden at være super krævende (:

    Jeg kigger i hvert fald på papillion med nogle lunde samme krav som dig (: Dog uden allergi aspekt, så er ikke helt sikker på hvordan den passer der.


  • #2   20. maj 2017 Jeg tænker også puddel smiley

  • #3   20. maj 2017 Alle velstimulerede hunde kan være "sofa-/familiehunde", vil jeg godt risikere at sige.

    Spørgsmålet er hvad du/i kan tilbyde? Der er godt nok en del forskellige racer, der kan passe på de krav.
    Hvor gammel er du og skal du have hunden med, når du flytter? (det regner jeg med, siden du siger, at det er din egen hund)


  • #4   20. maj 2017 Jeg ville kigge på Bichon Havanais.
    Ikke så stor, fælder ikke og glad for at lave noget uden at være en af de mest aktive blandt de mindre hunde. + racen faktisk er temmelig sund.
    En skøn race smiley


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   20. maj 2017 Löwchen er også med i overvejelserne faktisk, da, vi har før haft löwchen i familien. Det er også en skøn og kvik race. smiley
    Fünke: Kan tilbyde gåture dagligt, stort hus med have samt vi bor lige op af en skov, som jeg har gået meget med i med vores tidligere hunde, men grundet vores malteser har været igennem operation og et længere dyrelæge forløb med behandling for b.la. menigitis kan den ikke længere holde til de længere gåture, men er stadig frisk. Jeg bliver snart 18, planen er dog at blive boende hjemme de næste 3-4 år ihvertfald, om hunden skal flytte med eller blive boende senere kommer an på hvad jeg kommer til at kunne tilbyde den der.
    Linda L: Jeg tænker ikke noget seriøst agility, men mere for lydhed og hyggens skyld. smiley


  • #11   20. maj 2017 Okay, min tanke var at skal dine forældre muligvis beholde hunden, så bør det jo være en fælles beslutning siden det lige så vel er dem der kan ende med hunden i 15 år - og derfor lige så meget deres ønsker/evner der skal tages hensyn til smiley
    Löwchen lyder da som en fin idé, jeg har altid syntes det var en lækker lille hund smiley


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   20. maj 2017 Ja præcis, det er også deres krav med ingen fældning og det begrænser jo søgningen en del mht nogle af de racer som jeg er lidt lune på hehe smiley
    Må se hvad det ender med det bliver, Löwchen er ihvertfald et godt bud syntes jeg! smiley


  • #13   21. maj 2017 ja Lens.....en god cigar ! smiley

  • #14   22. maj 2017 westie de opfylder dine krav rigtig sød familie hund. skal trimmes hver 6 uge tro jeg vist.

Kommentér på:
Valg af hund nr 2

Annonce