Overvejer at blive skilt Overvejer at blive skilt
Ja jeg er træt af min mand og hans dreng på 11. Drengen flyttet over til os i april månede i år. Jeg arbejder ca 45 timer om ugen og har altid gjort. Har det rigtig godt med det.
Før drengen flyttet over hjalp min mand med haven og det huslige. Men nu står jeg alene med det hele. Jeg har tikket og bedt om hjælp mange gange , men nej ingen hjælp. Jeg har også en datter boende, hun er 13 nu.
Hende og jeg har en aftale om hun skal tømme og flyde opvaskerne og hænge tøj op, hvilket hun gør. Hun hjælper også med hunden + hvalpe. Drengen har endnu ikke hjulpet med noget, hans mor har lavet ALT for ham.
Han kan ikke binde snørrebånd. Jeg orker bare ikke mere. Jeg skal finde et andet job hvis jeg skal ned i tid og det har jeg ikke lyst til. Min mand arbejder ca 35 timer om ugen og ligger på sofaen resten af dagen.
Skal jeg prøve for en sidste gang og bede om hjælp eller skal jeg sæt en stopper for det og bare flyt???
Er i søde og giv mig et par råd. Jeg er kørt fast i mine tanker.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Han skal jo ikke hjælpe fordi du tigger og beder om det, men fordi at man i et parforhold gerne skulle være 2 om tingene.
Så ja, istedet for at tigge og bede om hjælp, så tag en ærlig snak om hvordan du har det
-og prøv at holde hovedet koldt, så det ikke bare ender i et skænderi om hvem der gør hvad;o)
Håber da i får redt trådende ud. men uanset hvad det ender med, så held og lykke med det
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 79
Han er nødt til at se det som en konsekvens.
ligeledes er hans søn nødt til at have nogle opgaver ligesom din datter.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 524 Svar: 12.619
Som Michelle skriver, så tag en snak med ham - og sørg for at I er enige om, at dele opgaverne, og om at jeres børn får en lige behandling. En dreng på 11 kan altså også sagtens have sin pligter derhjemme, ligesom din datter har.
Når du og din mand er enige, kan I evt. sætte jer ned sammen med børnene, med alle de opgaver, der skal løses i løbet af en uge, og så skiftes til at vælge én af gangen, så børnene også selv føler, de har lidt at skulle have sagt?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Det er jo ikke hans skyld at han ikke har lært at "klare sig selv" hos sin mor. men så er det da på tide at han lærer det nu. Og det burde faren osse kunne se, og om nødvendigt hjælpe ham med det i begyndelsen
jun 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 61
jun 2009
aug 2006
Det du oplever nu er modgang, og det er nu I skal i arbejdstøjet og knokle for jeres forhold.
Jeg synes bestemt, at han skal gøres opmærksom på, at du er helt ude i tovene, og han skal forstå, at du ikke kan klare at være der alene. At han må hjælpe til at få tingene på ret køl.
Men en skilsmisse er ikke relevant, hvis du elsker ham og vil være sammen med ham.
Så du skal finde et andet udgangspunkt :o)
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Aftal evt. hvem der gør hvad, og lad så være med at gøre hans opgaver hvis han ikke selv gør det.
Hjælper det ikke, så sørg for at din datter og du har hvad I skal bruge, vask kun jeres tøj, lad ham køre drengen rundt til aktiviteter, så passer du datteren og dig selv, måske han så får øjnene op for hvor meget du laver.
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Men hjælp drengen og giv ham opgaver..
Får de lommepenge..? Så får han kun hvis han har udført sine opgaver i løbet af ugen.
Men en snak med din mand kommer du længst med.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Kærlige tanker herfra
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Vil man ikke hjælpe for det koncekvenser.
stop med at ordne det hele selv, start ud med at meddele at hjælper man ikke til med opgaverne bliver de ikke gjort.
Alle tager af bordet og rydder op efter sig selv, eller bliver det bare stående, man rydder selv op på værelser og andre steder, smider selv vaske tøj til vask osv.
Så lader du ellers bare stå til så længe som muligt, hjælper ikke knægten med snørrebånd osv.
De skal nok blive træt af at der ikke er rene tallerkner , rent tøj osv..
Har hørt flere udføre dette med succes, men man skal være lidt standhaftig selv..
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 61
Vi sad op til ved 2 tiden og snakket. Så har sovet små 3 timer. Godt det er en kort dag. Kun 10 timer.
Vi blev egni i at en rengørnings hjælp 3 timer om ugen og haven Lægger vi om til efteråret så der kun er græs og hæk. Få et firma til det.
Køber en lille traktor til at klippe græs. (skal klippes af drengen)
Når jeg kommer hjem i aften bliver der lavet et skema over hvad børnene skal lave hvilke dage.
Min datter har det sidist år fået bidraget fra hendes far selv for at hjælpe mig. Og når børnepengene kommer får hun dem til tøj.
Fra idag skal drengen lave noget ellers ingen penge.
Drengen vil gerne havde en pc'er jeg har sagt at så må han jo bare igang med noget. Min mand blev stille for vi kunne jo låne ham pengene til den. sagde han. NEJ for så laver han ikke noget igen.
Min datter har lige købt, og hun har så får lidt af hendes far, men ikke af mig, ogderfor synes jeg heller ikke vi skal give noget til drengen.
Mange takke alle sammen.
jun 2009
Man bliver jo nødt til at snakke sammen for at gøre opmærksom på, hvor ens egne grænser går - den anden part er jo trods alt ikke tankelæser
Og så synes jeg personligt, at det med den rengøringshjælp og omlægning af haven bare er helt super... godt initiativ
aug 2006
Overvejer at blive skilt