{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Gode bøger {{forumTopicSubject}}

Jeg er endeligt kommet igang med at læse igen og hvor er det da bare dejligt at kunne fordybe sig i en god bog i fred og ro :o)
Men men men nu er jeg rendt tør for bøger så gudskelov at hg eksisterer for der er helt sikkert nogen af jer, der kender et par gode bøger, man bare må læse :o)

Jeg selv vil gerne foreslå 3 bøger af Jussi Adler-Olsen
Kvinden i buret (1)
Fasandræberne (2)
Flaskepost fra P (3)
Alle 3 handler om kriminalkommisær Carl Mørck og en nyoprettet afdeling i politiet som skal løse uopklarede sager. Rigtig gode bøger som er svære at lægge fra sig igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode bøger
  • #1   14. sep 2010 Så skal du læse jo nesbø, han er vildt god smiley

  • #2   14. sep 2010 Headhunters
    Nu googlede jeg lige og kunne se at det er noget med vampyrer? Det er måske ikke helt min boldgade men har da hørt mange snakke om twilight, så man kunne da give det et forsøg :o)


  • #3   14. sep 2010 De fleste af Wilbur Smiths bøger er ganske enkelt fantastisk læsning, og han spænder over flere genrer. Har omkring 20 bøger af ham jeg er gået i krig med.

  • #4   14. sep 2010 Jeg er selv helt forelsket i femi-krimi:
    Camilla Läckberg
    Sara Blædel
    Elsebeth Egholm

    Kan varmt anbefales, hvis man er til gode krimier.


  • #5   14. sep 2010 Ah - det handler SLET ikke om vampyrer på den måde man tror smiley

    Jeg lover dig for den vil fange dig - de bøger er simpelthen super gode - jeg sagde ligesom dig i starten at det sleet ikke var noget for mig ! Men nu kan jeg læse dem igen og igen og igen smiley

    Ellers kan jeg anbefale Erling Jepsen - kunsten at græde i kor og flere af ham smiley Hvis du har set filmen som iøvrigt var røv dårlig - kan du slet ikke sammenligne med bogen ! Den er genial smiley


  • #6   14. sep 2010 Stieg Larsson

  • #7   14. sep 2010 S & D - Lille-My .
    Jamen men så må jeg hellere prøve sådan en så :o)

    Tusind tak for de forslag der er kommet.
    Så har jeg da lidt at slå tiden ihjel med igen *GG*


  • #8   14. sep 2010 Jeg var heller ikke til vampyrer før jeg læste Twilight. Nu læser jeg ikke andet smiley Jeg læser gerne en bog på en weekend- på engelsk. smiley

    Udover de allerede nævnte kan Åsa Larsson og Lisa Marklund klart anbefales.


  • #9   14. sep 2010 Helt klart Camilla Läckberg... går bare og venter på mail fra biblioteket om at havfruen ligger klar til mig :o)

  • #10   14. sep 2010 Til din orientering, udkommer den fjerde bog i rækken af Jussi Adler-Olsen om Carl Mørck d. 2. november.
    Den hedder: Journal nr. 64

    Jeg er selv helt opslugt af serien, og glæder mig vanvittigt til den næste... :o)


  • #11   14. sep 2010 Pia T
    Ja, det fandt jeg ud af ved et tilfælde igår. Jeg glæder mig også sindssygt meget til den kommer :o)


  • #12   14. sep 2010 .... - og Zentropa har vist købt filmrettighederne, så de bliver også filmatiseret.
    Har længe gået og tænkt på, hvem de vil vælge til at spille Carl Mørck.


  • #13   14. sep 2010 og ikke mindst Assad haha og alle hans så'er *GG*

  • #14   14. sep 2010 Hihi - ja - sidder konstant og småklukker over hans udtalelser

  • #15   14. sep 2010 "Vindens skygge" af Carlos Ruiz Zafón smiley den er rigtig god!

  • #16   14. sep 2010 Jussi har også skrevet bøger før denne serie. Læste for nyligt "Og hun takkede Guderne" - fed bog. Men vent lidt med den, hvis du lige har læst de andre, ellers tror jeg, man kommer til at sammenligne og forvente noget, den ikke er.

    Ellers har jeg læst en del af Jo Nesbø og Harlan Coben på det sidste.

    Stieg Larssons bøger var også fede og Ken Follets "Jordens Søjler" og "Uendelige Verden". Han har også skrevet et utal af krimier, som jeg slet ikke kan huske titlerne på, men dem, jeg har læst var rigtig gode.

    Havets Katedral (har glemt forfatterens navn)

    Hundehoved af Morten Ramsland (Noget af det bedste, jeg har læst i år)

    Åsa Larsson. Svensk krimi med et twist af noget "overnaturligt"/åndeligt

    Hele serien om Hannibal, mener forfatteren hedder Thomas Harris

    Af bøger af ældre dato er jeg tosset med ALT af John Steinbeck, han skriver simpelthen så indlevende og hvis man er til underfundige røverhistorier om "den lille mands" ikke helt almindelige liv, er Jørn Riel et must. En fortæller i særklasse. Historierne om Higginbottom får mig til at vræle af grin

    Ja, så skulle der vist være nok til et par uger smiley


  • #17   14. sep 2010 hvis det skal være action-krimi så er Andy McNab også god (de skal bare helst læses i den rigtige rækkefølge selv om det er selvstændige historier)

    Min favoritbog over dem alle er "På stranden ventetid" af Nevil Shute. Jeg hyler simpelthen fra side 1 og til den sidste (har efterhånden læst den en del gange....) Det er en gammel bog - jeg mener den er skrevet i 1968 og så er den filmatiseret som mini-serie for ca 10 år siden, men den er så rammende og gribende at det er helt uhyggeligt!!!


Kommentér på:
Gode bøger

Annonce