{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Spøgelser... {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen af jer herinde der har oplevet noget uforklarligt eller direkte ved at de har haft "besøg" af et spøgelse?
Elsker at læse folks historier om det okulte!

Har desværre ikke selv oplevet så meget som jeg ikke kunne forklare, men kan fortælle at jeg følte mig meget utilpads i vinters hvor jeg havde min hest opstaldet i kliplev... En aften hvor jeg skulle give halm til min hest (var alene i stalden og det var bælgmørkt udenfor) syntes jeg at jeg hørte nogen hælde foder op i en krybbe... Men der var ikke noget at se og alle hestene stod og gumlede halm helt stille og roligt...
Jeg slog det hen og fik fundet noget halm til hesten.
Da jeg står og skal åbne lågen ind til hende får jeg den største kuldegysning jeg nogensinde har fået og føler virkelig at der står en og kigger på mig...
Det skal også siges at i ugerne op til denne episode er lågen ind til min hest (kun min) gået op af sig selv 6 gange, så min hest ku gå ud af boxen... Det er i og for sig ikke så mærkeligt for heste kan jo nogengange lære selv at åbne låger... Men det mærkelige var at denne låge var ekstremt svær at få op... Låsen skulle lirkes op, og lågen skulle løftes samtidig for at den ville åbne...
Efter episoden hvor jeg følte at jeg ikke var alene skete det ikke længere at lågen gik op af sig selv...

Synes selv det var en mærkelig oplevelse...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spøgelser...
  • #1   14. sep 2010 Der var været en ande tråd her inde, hvor vedkommende var hjemme med hunden og reagerede på noget, og fulgte det med øjne.. Kan ikke huske hvem det var eller hvad tråd det var.. men prøv at slå det op??

• #2   14. sep 2010 Lyder skræmmende.. Jeg turde ikke være derude hehe...

Jeg har ikke oplevet noget, men min far har:
    En gang for mange år siden var vi på ferie på Gran Canaria. En nat vågner min far ved at min søster stod ved hans seng og kaldte på ham.. Troede han... For det viste sig at min søster har været i sin seng hele natten... Pigen kaldte "far, far" og min far sagde " ja, hvad er der" og rejste sig for at snakke med pigen og vupti, væk var hun...

• #3   14. sep 2010 Maria og balto: jeg har flyttet mine heste derfra... Dog ikke pga. Det... Men jeg turde heller ikke være alene derude om aftenen..
    Det værste er at dem der bor der (den ene) har clairvoyante evner, og hun siger at der er meget aktivitet ude på gården...
    Bla. Har de en dame der går igennem deres soveværelse næsten hver nat, og så har hun set en lille pige ude på badeværelset...
    Behøver jeg at sige at jeg ALDRIG går på toilet når jeg besøger dem, efter at have fået det at vide... PUHAAA...

• #4   14. sep 2010 Min lillebror har i en meget meget meget ung alder , altså 3 år ca. kunne fortælle os hvor vores forsvundne kat var blevet af. i 10 dage ledte vi efter den og i alle dage påstod han den var i gylletanken, på trods af han aldrig var i nærheden af den eller kunne se op i den osv osv osv, så det var direkte umuligt for ham at vide det , og "sjovt nok" så var den der.

Udover det så har vi haft et vennepar der absolut ikke tror på spøgelser osv. så da deres børn blev ved med at sige der var en gammel dame der holdte øje med dem om natten, blev de selvfølgelig ved med at sige det absolut ikke kunne passe - indtil den dag manden ( den mest anti troende på spøgelser ) vågner op og kan se en gammel dame for enden af deres seng og så vækker konen som så også ser hende...

Så har min lillebror så også altid sagt at der lå en pige og græd oppe på mit værelse samt da han stadig sad i barnevogn når man var ude og køre vinkede han altid til kirkegårde på trods af at han aldrig har fået at vide hvad der ligger der samt hvad en kirkegård er smiley

• #5   14. sep 2010 ork jo ...... smiley
    Men vi har jo ikk hele aftenen ..... :-))

Det var værst der hvor jeg boede før, da min dreng var lille ...
    Han havde sådan en gå stol med div. lyde i , og en nat begyndte den pludselig at spille .. Slog det hen med at katten sikkert havde været oppe og træde på den ...
    Det gentog sig så hver nat, og gå stolen fik plads i et værelse vi ikke brugte, men som vendte ud mod vores terasse og hoved dør...
    Så en dag vi kom hjem, kunne vi høre gå stolen stå og larme inde i værelset - heltt uden for hoved døren, og min daværende kæreste sprang ind og stod så bare og stirrede på den her stol, for knapperne gik skiftevis op og ned, som om nogle stod og trykkede på den :-0
    min kæreste troede ikk på spøgelser, meen, han blev vist lidt omvendt den aften ....

Vi havde også en værelses dør som hele tiden blev åbnet ligemeget hvor tit og godt vi lukkede den, og min kalender der hang ude i gangen, faldt hele tiden ned, selvom den sad med 4 knappenåle .....

• #6   14. sep 2010 Roxeh:
    Nej det kan ejg godt forstå.. jeg ville da heller ikke være tryg ved at tisse hos dem hehe...

Netha:
    Ok har kun en bemærkning... Føj hvor ulækkert.... Ja undskyld men bliver sgu helt bange bare af tanken...

• #7   14. sep 2010 Netha: skræmmende!!!

Susanne: fortæl fortæl!

• #8   14. sep 2010 well ude på badeværelset har der været et enormt brag og klirren fra en reol der stod derude men da vi kiggede var intet som det ikke skulle være... idag er den runde plade i min combi ovn sprunget i 4 stykker efter den kun havde været tændt i 20 minutter og ca en time eller 2 før det sprang et askebæger i min kærestes hænder da hun vaskede det... dørene har smækket og vinduet er fløjet op selvom alt har været lukket...

• #9   14. sep 2010 ~ Maria og Balto ~ & Roxeh&Søren * : Hehe ja syntes faktisk også det var møg klamt, har brugt flere år på at finde logiske forklaringer , men det bare ikke lykkes endnu , så må indrømme jeg tror på at der er spøgelser osv smiley

• #10   14. sep 2010 netha:
    Ja det er faktisk pænt klamt... Men alligevel fascinerende... Men nogle siger jo at børn har nogle sanser som voksne (og større børn) ikke har.. Så hvis spøgelser findes så kan det da godt være h´din bror har kunne se dem... Men det er altså en lidt ulækker tanke... Mest fordi jeg tænker hvor mange døde mennesker der står og glor på mig lige nu...

• #11   14. sep 2010 ~ Maria og Balto ~: Ja det er også den konklution jeg er kommet frem til efterhånden smiley Hehe ej stop så smiley nu nød jeg lige at jeg var alene smiley

• #12   14. sep 2010 Netha:
    ja havde jeg været alene havde jeg ikke engang turde læse den her tråd haha...
    Især hvis det viser sig man slet ikke er alene... uhhhh...

K R:
    Hvordan har du dog turde bosætte dig på en kirkegård... det turde jeg godt nok ikk...

Jeg er virkelig en kylling altså, tør heller ikke se gysere og sådan...

• #13   14. sep 2010 K R:
    bor på en krikegård, har maleri af blod.. du udfordrer skæbnen!!! Hehe...

• #14   14. sep 2010 KR: puha. det lyder klamt. ville aldrig kunne få mig selv til at købe sådan noget. Ville slet ikke turde

• #15   14. sep 2010 Jeg har oplevet et par ting:

Sidder en dag hos en veninde, inde i hendes køkken og snakker. Min veninde skal hente noget i stuen hvor døren er lukket ind til.
    Hun tager fat i håndtaget og kan altså bare ikke få døren op. Det kan der jo være en hel logisk forklaring på, nemlig at den er gået i baglås.

Der er to indgange til den stue og da jeg åbner døren ved den anden indgang FLYVER døren, som min veninde prøver at komme ind af, op.

Det var SÅ uhyggeligt og jeg kan stadig blive helt kold ved tanken om det.

Derudover har min anden veninde et vandrespøgelse, er jeg sikker på. Næsten alle de steder hun har boet er der sket mærkelige ting. Dog nogle værre end andre.

I en lejlighed, der kunne jeg simpelthen ikke sove. HVER gang jeg lukkede øjnene, følte jeg at hvis jeg åbnede dem, ville der stå en lige foran mig!
    Hendes kæreste har også oplevet at dynen blev trukket af ham, altså helt oppe fra brystet af og ned.

Men det værste er godt nok sidste sted de boede. Hun har 2 børn og den ene er 4 år gammel på daværende tidspunkt.
    Ungernes legetøj går i gang i tide og utide osv, men ja, man vender sig ligesom til det.

Men så en dag kommer den 4-årige og fortæller at hun altså ikke gider lege med den hvide pige inde i stuen for hendes mor ser ond ud!!!! OMFG!

Derudover har de også hørt nogle gå ned at trappen ude i gangen, men når de så kiggede var der ingen osv..

Total klamme ting altså smiley

• #16   14. sep 2010 Vi havde noget("en") i stalden han fulgte mig hver gang jeg gik i stalden og det var denne fornemmelse at der hele tiden var en som kiggede mig over skulderen.
    Vi havde så en clairvoyant ude og han kunne godt se ham og han sagde at han kun fulgte mig.
    Vores kat lå i stalden og denne clairvoyant skulle så få dennne person til at gå over på den anden side, og da øjeblikket kom hvor han forsvandt kom der en kulde og vores kat fulgte "spøgelset" med hovedet ret hurtig det var virkeligt lidt uhyggeligt, men han er væk,dejligt.
    Vi fik så besøg af nogle af børnene som havde boet på gården engang og disse 2 kvinder fortalte så om deres bror som altid gik ude i stalden og som var "mor" dreng, at denne bror var død og det som var sket meget lød som deres bror, og clairvoyanten fortalte også at grunden til at han fulgte mig var fordi at jeg havde dette positive moderinstinkt. Vi fik så også at vide at manden som i tidernes morgen også gik "igen" i stalden og han brokkede sig meget over at vi havde bygget om for nu kunne han ikke finde rundt, men han var sådan en som holdte sig for sig selv og derfor mærkede vi ham ikke, han blev også sendt videre;;--))

• #17   14. sep 2010 manden som i tidernes morgen(ham som havde bygget huset i år 1800 lige ud)

• #18   14. sep 2010 Alle hundene får bare lov at sove i sengen i nat for de forstyrrer nemlig "spøgelser" ;;--)) Jeg tror også at der en som driller mig lige nu FOR JEG BLIVER VED MED AT LAVE STAVEFEJL PÅ COMPUTEREN;;--))

• #19   14. sep 2010 ej det er altså virkelig nogle klamme og uhyggelige historier i kommer med... Bliver helt bange.... Er virkelig glad for jeg ikke bor alene mere... Havde da været død af skræk...

• #20   14. sep 2010 Irene: Det må da alligevel være en dejlig fornemmelse/tanke bagefter;;--))

• #21   14. sep 2010 Irene:
    Ja man kan jo også overveje om ikke det ville være lidt underligt hvis vi bare døde og så var det det... Der er jo noget der hedder en sjæl og jeg tror da også en den på en eller anden måde bliver her... Kan ikke helt forklare hvordan for egentlig er jeg typen som helst forsøger at finde logikken i alting og mener at alting har en logisk forklaring... Men nogle gange m jeg jo give mig og sige at der ikke findes en forklaring på tingene...

• #22   14. sep 2010 K R:
    Provokerende, dramatisk en anelse vulgært måske... Men ja budskabet er da til at forstå....
    men puha jeg havde ikke turde købe det hehe... I hvert fald ikke have det i mit hjem.... uhyggeligt...

• #23   14. sep 2010 Mib mors veninde har fortalt at hun ofte kan dufte nivea creme selvom hun ikke selv bruger det men hendes afdøde mor brugte cremen hver dag og ind imellem kan hun mærke hende sidde på sengekanten og så er det duften af nivea kommer.

• #24   14. sep 2010 Da jeg var barn og boede hjemme (Vi boede på en gård, som er gået gennem generationer) Jeg havde værelse oven på, lige over trappen..

Igennem længere tid undrede jeg mig over hva hulen de andre skulle ude i gangen, gang på gang.. Jeg kunne høre døren blive åbnet og kort efter blive lukket igen, men der kom aldrig nogen op.

Til sidst spurgte jeg mine forældre og de siger at de ikke gik ud i gangen..

Så jeg tror måske det er min afdøde farfar, som også har boet i huset i sin tid.
    Jeg følte mig ikke bange eller noget, undrede mig bare...

Havde også en vase på mit værelse med nogle fjer og en stjerne i, gentagne gange har jeg opsaveret at stjernen vente forkert og har et utal af gange vendt den.. Men pludselig vendte den forkert igen.. underligt

• #25   14. sep 2010 Havde en uforklarlig oplevelse da jeg var omkring 12/13 år.
    Min/vores kære veninde var lige blevet dræbt i en trafik-ulykke, og hændelsen står omtalt i den lokale avis, så jeg og tre andre står og snakker om dette. Pludselig da vi står og snakker om hende, tændes vandet i køkkenet (som vi står i) og der er ingen af os der står i nærheden af den vandhane som kunne havet tændt for vandet:/

• #26   14. sep 2010 Har oplevet rigtig mange ting. Mest som barn og teenager, hvor man åbenbart er mest modtagelig. Nogle gode ting, andre meget skræmmende.
    Men det "værste", følelsesmæssigt, var for 2 år siden.
    I min gamle lejlighed havde vi et rum på den anden side af trappesatsen, som jeg brugte til at ryge i, af henyn til børnene.
    En aften var min søn (da 3½ år) længe oppe, og han ville ikke være alene i lejligheden, fair nok, han var lidt træt og pylret. Vi gik over på den anden side, og jeg røg ca. en halv smøg, da min lille dreng kigger på mig, helt bleg og siger " Mor, vil du ikke nok sige til manden at han skal gå væk, han ser så sur ud"!! Jeg kigger på min søn og spørg " Hvilken mand skat??" "Manden der står og kigger på os, jeg kan ikke lide at han er her".. Det rendte mig simpelthen koldt ned af ryggen og jeg hev min søn op og rendte tilbage i lejligheden, det var bare for creepy!! Havde ellers ikke observeret noget, men stolede 100% på min søns udsagn. Vi bor idag et andet sted, og af andre årsager. Men vil ikke påstå jeg var særlig ked af at flytte derfra...

• #27   14. sep 2010 hmm.. har ikke oplevet sådan nogle vildt uhyggelige ting men, min nabos hund (som trunte tit legede med) blev aflivet her i sommers. Senere samme aften går Trunte ind på min storebrors værelse hvor min storebror og nabo er. Hun sidder hele tiden i døren og kigger ud i køkkenet, men tør ikke at gå derud, lige meget hvor meget jeg kalder på hende står hun bare og tripper inde på hans værelse og tør slet ikke begive sig uden for døren. Da hun så endelig tager mod til sig lægger hun sig i døren med forpoterne ud på køkkengulvet, men lige pludselig springer hun op med et kæmpe hyl og løber op i min storebrors sofa, selvom der ikke var nogen af dem der rørte ved hende. Jeg har overvejet om det var hendes legekammerat som lige skulle sige farvel til hende smiley

For ca. halvandet år siden var der en mand som hængte sig i et træ i sin baghave, i det område hvor jeg bor. Det hus ligger på den rute som mig og Trunte plejer at gå, og haven vender ud mod fortovet (er forresten glad for at det ikke var mig der opdagede ham!!). Hver gang vi skal forbi huset, stikker Trunte halen mellem benene og jeg er næsten nødt til at trække hende forbi stedet. Så snart vi er forbi huset liver hun op igen og lunter afsted. Så hunde kan helt sikker mærke noget vi ikke kan smiley

• #28   14. sep 2010 men hvis I godt kan lide at læse spøgelseshistorier så er denne side god http://www.castleofspirits.com/website/new/ghoststories/archives.html (engelsk)
    Om man tror på dem eller ej, så er de god underholdning smiley

• #29   14. sep 2010 I mit barndomshjem fra jeg blev født til ca 6 år, var der en ældre dame, der gik igen. Hun gik op og ned af trappen.
    Og det var både mine forældre, familie og gæster, der oplevede det.

For en del år siden, var jeg på besøg hos min daværende svigerfar med daværende kæreste. Svigerfaren havde fortalt at der var en i lejligheden. Vi står i køkkenet og snakker og pludselig bevægede en køkkenkniv sig henad køkkenbordet.
    Det var rimelig scary....

• #30   14. sep 2010 Vi sidder til en clairvoyant aften og pludselig er der en mobil der ringer, men damen som ejer telefonen reagerer ikke(hun sidder foran mig) jeg siger så til hende, at jeg tror at hendes mobil ringer. Hun fisker forvirret mobilen op og siger DET ER UNDERLIGT MIN MOBIL HAR IKKE VIRKET I 2 MDR NU, LIGE SIDEN MIN HUND DØDE, og der var heller ikke noget da hun kiggede på mobil men den ringede stadig lige da hun tog den ud af tasken. Hende clairvoyanten fortalte så at hunden blot ville fortælle at den havde det godt nu hvor den var;;--))

• #31   14. sep 2010 Maria, har også boet på et gammel plejehjem - valgte ikke at tænke over det. Men på værelserne var der en boks, med snor, dem, der også er på sygehuset, når man skal kalde efter personalet.
    Fik meget hurtig afmonteret min og pillet den ned. Det kunne jeg sgu ikke lide

• #32   14. sep 2010 puuuhhaaa - det er skiseme nogle scary historier der kommer frem!!! Og jeg skal være oppe hele natten på arbejde..... tror ikke vi skal have lyset dæmpet i nat smiley

Jeg har ikke selv haft de store oplevelser på det område dog har jeg arbejdet på en gammel institution for psykisk handicappede som nattevagt og der havde jeg nogen gange fornemmelsen af en voldsom kulde der kom forbi. Det kan sikkert også forklares med træk som der jo er i ældre bygninger men gardinerne bevægede sig ikke så det var lidt skræmmende (især når man var helt palle-alene-i-verden...)

• #34   15. sep 2010 Jeg har oplevet mange ting og gør det stadigvæk.

Min veninde som også er her inde og som boede i københavn og jeg på fyn sad og skrev sammen da jeg spør hende om hvorfor hun sidder og græder jeg viste det ikke, men kunne høre min fars stemme som døde nogle år for inden.
    Jeg siger så nogle ting til hende som passer med hvad der er på hendes bord.

Min hund Piet som jeg har lavet en film med døde for lidt over et år, hende kan jeg nogle gange mærke her og se det på den hund jeg har nu da det er hendes datter.

Min datter som er 9 år fortæller mange gange at min far kommer på hendes værlse og leger med hendes legetøj og at hun er bange for at være der.
    Men jeg oplever noget næsten hverdag og ja der er mere mellem himmel og jord ind vi ved.

Kommentér på:
Spøgelser...

Annonce