{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

bliver rigtig vild når der komme gæste {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en han hund på 4 år når vi får gester selv om han kender dem bliover han rigtig vild og hopper rundt hopper op og høre ikke efter syntes det er lidt synd for ham at han bliver sådan fordi han kan slet ikke falde til ro igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bliver rigtig vild når der komme gæste
  • #1   23. sep 2010 hej hej - hvordan reagerer gæsterne på ham når de kommer og hvordan reagerer I når I får gæster?

• #2   23. sep 2010 det starte med de banker på døren så flyver han der ud og jeg siger han skal gå i sin kurv så gør han den men lige så snart han ser nogle gør han alt for at komme over til dem

• #3   23. sep 2010 Og hvis han så kommer over til dem når de kommer ind hvordan reagerer gæsterne så?

Det jeg vil frem til er, at jeg havde på et tidspunkt en ambull som gjorde det samme - for det første fordi han reagerede på at vi reagerede forkert når der kom gæster. Derudover reagerede gæsterne også helt forkert når de kom ind. Og det fik vi trænet væk...

• #4   23. sep 2010 Dejligt med en glad hund når der kommer nogen. Jeg ville synes det var være hvis den overfaldte og bed.

• #5   23. sep 2010 ja folk siger slf hej til ham det kan jeg godt se så tror han jo det er godt

• #6   23. sep 2010 Prøv at sige til dine gæster at de skal ignorere ham, evt vende ryggen til ham indtil han falder til ro.. Så snart han falder til ro så kan de hilse på ham.. Også selvom det tager lang tid... Så lærer han at han får opmærksomhed ved at være rolig...

• #7   23. sep 2010 Ja, det vi lærte vores gæster dengang var at de skulle ignorerer ham indtil han var rolig - de skulle blive ved med at ignorere ham indtil vi gav grønt lys og evt. vende ham ryggen hvis han hoppede op.

• #8   23. sep 2010 vi havde også en hund der kørte hel op når der kom nogen, vi aftalte med vores gæster at de ikke måtte hilse på hende før de var kommet ind og fået deres tøj af, samt det kun var ganske kort kontakt, og hvis hun så ikke forstod at det var slut derefter så blev hun kortvarigt lukket væk, og så kom hun ud igen og faldt hun stadig ikke til ro, så gentog vi det bare til hun slappede af, det var eneste som hjalp os, og det virkede, det var ikke ret ofte at hun slukke lukkes væk, da hun først havde lært det.

• #9   23. sep 2010 og ellers så var det måske en mulighed at have hunden i snor indtil jeres gæster var kommet ind og hunden faldet til ro.

• #10   23. sep 2010 han hopper op i sofaen og hvis de ikke røre ved han hopper han da bare op på ryggen og slikker dem i nakken

• #11   23. sep 2010 sune, så ville jeg tage hunden i snor, eller lukke hunden væk indtil den var faldet til ro

• #12   23. sep 2010 I kan prøve at lukke ham væk, men jeg frygter det kunne gøre ham endnu mere frustreret... Prøv måske at få ham ned med godbidder og få ham til at sidde på gulvet foran gæsterne og så kan de snakke med ham og give godbidder når han sidder roligt dér.... Det nytter nok ikke at skælde ud eller råbe ad ham, men at give ham belønning når han gør det rigtige...

• #13   23. sep 2010 minnie - den med snoren troede vi også virkede - men det gjorde ham bare mere "beskyttende" altså så stressede han endnu mere og følte sig svækket og truet. Så derfor gik vi fra det igen med det samme.

Hvis han hopper op i sofaen er det bare med at få ham ned - med det samme - det er ikke okay fordi det er jo ikke alle der synes det er super charmerende med en hund i nakken smiley Det aller bedste er at forhindre ham i overhovedet at komme op i sofaen fra starten af.
    Jeg ved godt det lyder voldsomt - men vi brugte stole i sofaen i starte så han ikke kunne komme op så forstod han at der ikke var plads til ham... Vi trænede ham naturligvis i det smiley

• #14   23. sep 2010 har prøvet at lukke ham væk så piver han rigtig meget og hopper op af døren har købt ny dør efter den gang han havede lavet 2 hulder i døren og kommer han i snor er han lige så vild

• #15   23. sep 2010 vi havde en hunde psykolog ude som foreslog det der med at lukke hunden væk, og ja den første uge der er det ikke særlig sjovt, men hunden forstår ret hurtigt at det ikke er sjovt at være lukket væk, og falder hurtigt ned, det hjalp ihvert fald super på vores hund, og der var godbidder overhoved ikke en løsning

• #16   23. sep 2010 Det kommer fuldstændig an på hundens temp., drive og gemyt hvad der virker bedst men tror man er nødt til at kende sin hund for at vide hvad der vil virke bedst...

• #17   23. sep 2010 jeg tager ham normail op til mig og holder i ham så han bliver hos mig så efter en time er han rolig igen

• #18   23. sep 2010 hmm ja kan godt se det med snoren kan være et problem, har bare før set det virke på nogen venners hund.

vi satte et børnegitter op så vores hund ikke kunne kradse på døren, og så lukkede vi den inde, og er man konsekvent nok, så burde det virke, men det skal også være når den hopper op i sofaen til gæsterne, og ja ved alt uønsket adfærd,

• #19   23. sep 2010 Så slemt havde jeg ikke lige troet det var, som der står længere nede.. Har den fået lov til det i 4 år?

• #20   23. sep 2010 børnegitter har jeg prøvet uden døren men det kommer han nemt over hehe

• #21   23. sep 2010 jeg har kun haft ham i 1 år og vi har prøvet alt muligt

• #22   23. sep 2010 Hvis du tager ham til dig og holder i ham, kan du faktisk i værste fald bekræfte ham i, at han skal stresse over det.

Jeg ville lave en hulens masse øvelser... Altså finde nogle som ikke var bange for ham eller noget som kan komme på besøg meget tit, så du kan træne med ham hvordan han skal opføre sig når der kommer gæster. Det vigtigste element efter min mening er, at man ignorerer dårlig adfærd - og belønner positiv adfærd....

• #23   23. sep 2010 jeg syntes nu også en hund skal have at vide når det er forkert hvis man kan tage den i det den har gang i men sådan er folk nu som de vil

og der er ingen der er bange for han de kender ham jo og ved hvordan han er

• #24   23. sep 2010 altså vi havde børnegitter foran døren, dvs først børnegitter, og så en lukket dør, så hunden ikke kunne komme til at kradse på døren, men ja ellers så sæt en plexiglas plade foran døren, og luk hunden væk.

jeg tror at hvis det stresser så meget som det lyder, at det er enormt svært at fange dens opmærksomhed for at lave øvelser med den, når gæsterne først er kommet ind.

ellers så prøv at tage hunden i snor, og mød jeres gæster ude, og gå sammen ind, så har hunden jo hilst på folk og burde ikke stresse lige så meget over det..

• #25   23. sep 2010 Ja hunden må godt vide at det den gør er forkert - men efter min mening er det stadig noget som skal trænes væk... Held og lykke smiley

• #26   23. sep 2010 R.I.P. Minnie . det er prøvet virker ikke

• #27   23. sep 2010 sune, så er mit bedste råd at få fat i en prof..

der er ingen herinde der har set hvordan den er irl, og det er svært at hjælpe andre når man ikke ved hvordan hunden er, og hvordan i generalt er sammen med den, ikke ondt ment, men det er altid bedre at få hjælp fra folk som ser hvordan tingene er i det virkelige liv smiley

• #28   24. sep 2010 sune
    Har i prøvet at give ham noget, han kan hygge sig med selv, når der er gæster? Jeg tænker på en kong med frossen leverpostej eller hvad i nu plejer at give ham? Vores har samme problem, men det er begyndt at virke, hvis hun får noget, som hun kan ligge og koncentrere sig om i sin seng.

Du skriver, I har prøvet alt muligt og at det ikke virker. Vi har haft samme erfaring omkring nogle "problemer" med vores hund og det er jo frustrerende, at man synes, man prøver ALT.

Der, hvor det er begyndt at virke er, når vi har sat os ned og besluttet, at nu er det SÅDAN her vi gør og så været 100 % konsekvente med den ene metode. Træning tager tid og så længe man selv er forvirret og prøver forskelligt, har hunden ikke mulighed for at lære noget, men bliver også selv mere forvirret.

Kommentér på:
bliver rigtig vild når der komme gæste

Annonce