{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

en ubehagelig start på dagen {{forumTopicSubject}}

Da jeg for en time siden skulle ned og aflevere min datter i børnehave, går vi den samme vej som altid, vi bor i et rækkehus kvater, så vejene der er her, er ikke særlig store, og ligger ud til nogen haver der er.

vi kommer ud på en af de her veje, og min datter ser på lang afstand en kat der kigger på jorden og spørger om den sover, je gsvare hende at det gør den nok, men undre mig alligevel da vi kommer tættere på at den ikke fjerner sig, da vi er et pat meter fra den kan je gse at der er blod på hele vejen, og katten er død, så jeg prøver at aflede hendes opmærksomhed fra den da den ikke var i særlig pæn stand for at sige det sådan.. vi kommer haver længere frem og der bor min kærestes bror og min svigerinde, jeg kan se hun er hjemme så jeg kalder på hende og hun siger at der er ringet efter hjælp og den ville blive fjernet.. så lang så godt så var der jo taget hånd om det.. jeg for afleveret min datter, og går samme vej tilbage for at lige høre hvornår den ville blive fjernet, og ser så der står en dame med en barnevogn, og en sort sæk ved katten, jeg fortalte hende at der var ringet efter hjælp, og hun fortalte at falck og kommunen ikke ville komme fordi vejen var privat, og det derfor var "vores" ansvar at fjerne den, så hun prøvede at samle sig sammen til at få puttet katten op i posen.

jeg spurgte hende om jeg ikke skulle gøre det, mest for hendes barns skyld som sad i barnevognen og kiggede med, og hun blev meget lettet og sagde jo tak, så jeg tog et par gummie hansker på, og så måtte jeg ellers få katten op i posen, den havde en øre tatto, og hun ville tage den med hjem og så ville hendes tante komme og kigge på den, og se om de kunne finde frem til ejeren af den.

den havde et kæmpe kødsår på hele bagbenet, og den var helt savlet til hen over ryggen med flere sår der også, med alt det blod på vejen og som det lå, er jeg meget usikker på om den er blevet kørt ned, eller om det er et andet dyr der har slået den ihjel, men det er i bund og grund også lige meget, jeg forstår bare ikke man kan få sig selv til at efterlade katten der, meter væk står der både en container og skraldespande man kunne have smidt katten i, og så må man sætte en seddel op med den er død, hvis man er kommet til at køre den over..


tak fordi i gad læse med, og undskyld for beskrivelsen men havde brug for lige at lufte det, og har ikke mulighed for at ringe til nogen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en ubehagelig start på dagen
  • #1   30. sep 2010 Tja, hvis det nu er et dyr der har dræbt den, så er det jo svært for en bilist at gøre noget.
    men sikke da et syn :o(


  • #2   30. sep 2010 stakkels mis og stakkels ejer. jeg var selv turen igennem her for et par mdr siden. Den ene af mine missere var væk og i jagten på hende var jeg ude og kigge på indtil flere døde katte folk havde samlet op og smidt i skraldespanden.:-( Også med øremærkning. Så jeg lavede flere opkald til dansk katteregister for at orientere om at katten var død.

  • #3   30. sep 2010 Godt at du hjalp damen med at fjerne katten, det var både godt for hende og for de næste forbi passerende. Jeg håber at du finder ejeren og kan give dem besked om hvad der er sket.

  • #4   30. sep 2010 ja det vil jeg give dig ret i, men vi bor i kbh, så der render ikke vilde dyr rundt her, det sker yderst sjældent der er en ræv, men de slår vel ikke bare karre ihjel for at lade dem ligge?

    man kunne se det var en gammel kat smiley

    jeg håber bare ejeren for besked om at den er død..

    og egentlig har den vel selv kunne slikke sig på ryggen hvis den ikke er død med det samme, hvis den var blevet kørt ned?

    jeg aner intet om sådan noget, jeg har aldrig skulle tage mig af et død dyr på den måde, og har heller aldrig set sådan noget på andet en motorvejen


  • #5   30. sep 2010 gud ja, jeg tænkte da ikke på at der var et katte register på samme måde som hunde register, me nja der ville blive taget hånd om den, de ville prøve at finde ejeren, og hvis det ikke lykkedes så ville der blive sat nogen seddeler op omkring den er død smiley

    den har ligget der længe, for den var helt stiv, så der er en del mennesker som er gået forbi den, uden at tage sig af at fjerne den..
    forstår ikke man kan være så ligeglad ;-(


  • #6   30. sep 2010 Dødstivhed indtræder efter ca. 1½ time så det behøver ikke være så længe...

    http://www.katteregister.dk/


  • #7   30. sep 2010 der kan man bare se, så lærte jeg noget nyt idag, troede de skulle have ligget længere tid før de blev helt stive.

    og tak, jeg vil lige kigge på linket.


  • #8   30. sep 2010 Efter et døgn eller 2 bliver de "bløde" igen..

  • #9   30. sep 2010 addddddd

    puha godt jeg ikke støder på død dyr normalt kan jeg høre smiley

    jeg har altid tænkt at jeg ikke ville kunne smide sådan en død kat eller andet ud, men med den her viste det sig anderledes.. men det er ikke noget jeg har lyst til at opleve igen.

    jeg syntes også det er synd at slå fisk ihjel fx, og kan ikke røre dem når de er døde og stadig har et hoved på.. jeg er egentlig ret sart med sådan noget


  • #11   30. sep 2010 lige til alles orientering kan man gratis enten ringe til Falcks dyreambulance eller indlevere en nedkørt kat på nærmeste dyreklinik.

    På den måde sættes alt "maskineriet" igang uden at man selv skal gøre noget.

    Falck afhenter dog først katten når de har tid hvis den er død.


Kommentér på:
en ubehagelig start på dagen

Annonce