{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Ubehagelig oplevelse i Solbjerg (lang) {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra hundeskoven i Solbjerg. Har altid kun haft gode oplevelser med at komme i en hundeskov, men denne gang skulle vise sig at udvikle sig anderledes...

Lige da vi kommer derud løber mine hunde lidt rundt sammen med 3 andre hunde. Blandt min træners hund, som jeg står og en anden border collie. Jeg står lidt og snakker med dem, da der kommer en rottweiler ind af porten.
Karlo er på et tidspunkt blevet overfaldet af rottweiler og er derfor meget på vagt overfor dem. Jeg vælger derfor at tage ham i snor og går lidt væk fra vejen.

Jeg slipper ham derefter igen og går i modsatte retning. Da vi er gået lidt kommer rottweileren igen imod os og jeg vælger derfor igen at kalde Karlo til mig og tage ham i snor i den gode tro at det vil ham med rottweileren, da også gøre, når jeg nu tidligere har signaleret at min hund er usikker på hans.
Det viser sig dog ikke at være tilfældet. Jeg råber derfor til ham om han vil være sød at tage hans hund i snor mens vi passere hinanden. Dette overhøre han og istedet begynder hans hund at gå på stive ben, med høj haleføring og hele gebisset blottet knurrende lige imod os. Karlo har nu stillet sig bag mig, mens han, med god grund, knurrer advarende.

Rottweileren er efterhånden så tæt på (1/2 m) at jeg vælger at tage fat i dens halsbånd, mens jeg desperat forsøger at holde de to hunde fra hinanden.
Ejeren af rottweileren er efterhånden nået hen til hunden, men i stedet for at tage hans hund med sig råber han til mig at jeg skal slippe min, hvilket jeg nægter.
Han tager derefter sin hund og stiller sig to meter væk, mens han højrøstet fortæller at det er min skyld at det hele er endt sådan, fordi jeg har taget min hund i snor og hvad fanden jeg egentlig laver i hundeskoven, når min hund ikke kan med andre hunde.

Jeg siger til manden at alt dette kunne være undgået hvis han fra start bare havde kaldt sin hund til sig og vi havde kunnet passere hinanden stille og roligt. Han bliver ved med at holde fast i at min hund har et problem.

Så vidt jeg har læst mig til skal man selv i en hundeskov have kontrol over sin hund. Med kontrol mener jeg også at man har pligt til at udvise hensyn til de andre...

Hvad mener i?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse i Solbjerg (lang)
  • #1   27. jul 2008 netop også af den grund at jeg ikke går i hundeskove.


  • #2   27. jul 2008 jeg går ikke i en hundeskov, kun hundeparker hvor jeg har overblik over andres hunde.. og derfor kan tage ham i snor når der kommer nogen

  • #3   27. jul 2008 er ikke så tit i hundeskov, da det kan gå galt...

  • #4   27. jul 2008 Skal lige siges at dette også nærmere er en hundepark. Der er et stort åbent område og kun træer i den ene ende... Så udsynet fejlede ingenting

  • #5   27. jul 2008 Men vil i ikke mene at man stadig har pligt til at kalde sin hund til sig når man ligefrem bliver bedt om det?

  • #6   27. jul 2008 Det er rigtigt, at man skal have kontrol over sin hund....også i en hundeskov.

    Kommer der heller ikke af samme grund som dorte......det gider jeg ikke lægge hund til.



  • #8   27. jul 2008 Marie med Tor: tak for opbakningen. Jeg har virkelig gransket min hjerne om jeg gjorde det rigtige. Det gik jo også jævnt stærkt lige pludselig, så man får jo ikke lige alle detaljer med.

    Måske det var gået hvis de bare havde passeret hinanden uden snor, men den chance turde jeg simpelthen ikke at tage...


  • #11   27. jul 2008 Rikke & mor & Dovendyret :
    Diskussionen er slet ikke om min hund har et problem i forhold til rottweilere. Det ved jeg godt han har, men ikke større end at han sagtens ville have kunnet passere ham i snor stille og roligt. Han stoler på at jeg nok skal ordne tingene for sig (o:

    De folk der kommer i hundeskovene, mener de så at alle hunde skal hilse på hinanden, for så har jeg misforstået konceptet?


  • #13   27. jul 2008 Marie med Tor: Vi er enige (o:

  • #16   27. jul 2008 kan man forvente at ens hund kan med alle andre hunde, for at komme i en hundeskov?

  • #18   27. jul 2008 mine hunde kan ikke med store hunde. derfor tager jeg ikke i hundeskoven. men det kunne da være rart hvis vi også havde muligheden for at mødet med andre mindre hunde.

  • #20   27. jul 2008 jamen vi har mange hundevenner også herinde fra. men jeg kunne også godt tænke mig at tage i hundeskov. men hvis kravet er at mine hunde skal kunne med alle, så dur det ikke, mine vil ikke snakke med store hunde

  • #21   27. jul 2008 First/Ultimate Power* *: Jeg ved ikke om han ikke kunne kalde den til sig - han prøvede ikke...


  • #22   27. jul 2008 Jeg har rundet hundelegepladsen i Solbjerg, men kørte hjem igen. Mine hunde kan med andre hunde, men jeg vil ikke udsætte dem for de store hunde der tumlede rundt der, et forkert pottedask og jeg står med en skadet hund. Lige børn leger bedst og det gælder også for vore hunde, derfor leger vi kun med mindre hunde, og helst nogen vi har mødt på træningspladsen smiley

  • #24   27. jul 2008 Jeg mener det er jeres begges fejl. I en hundeskov forventes det at alle hunde kan enes nogenlunde derfor kommer man der vel. Hvis man er usikker på sin hund skla man holde sig væk.



  • #25   27. jul 2008 Årh for dælen... det lyder som en spade der er i mit område. Han har også en rottweiler som han heller ikke tager i snor - selvom han møder nogle hans hund ikke kan med. HVORFOR skal der være sådanne åndsvage typer?

  • #26   28. jul 2008 Dog er han meldt til politiet - fordi han engang gik tur med en amstaff samtidig med hans egen, og dette resulterede i 6 overfald på andre hund - inklusive min egen. Så han ved efterhånden han ikke er velkommen i hundeskoven.

    Men - hvis man har en hund der ikke kan med andre hanhunde - bør man ikke gå ind i en hundeskov. Min hund kan med alle - bortset fra den rottweiler, så hvis de er derinde i forvejen - går vi udenom. Desværre er det ikke altid at rottweiler tåben tænker sådan.


  • #27   28. jul 2008 Anne P: Er det også hundeskoven i Solbjerg du kommer i?

  • #28   28. jul 2008 Nej - det er hundeskoven der ligger i Skjoldhøj. Hvis du går ind på www.hundeskovene.dk så finder du to der hedder True Skov. Den der menes hører under Skjoldhøjvej.
    Ved du tilfældigvis hvad hans hund hedder?


  • #29   28. jul 2008 Efter det overfald er Buller også blevet ret mistænkelig overfor rottweiler hanhunde - og han kan ikke tåle synet af den rottweiler der overfaldte ham - forståeligt nok.
    Heldigvis kommer den ikke i hundeskoven på de tidspunkter vi går smiley


  • #30   28. jul 2008 Saket fra www,sidenomhunde.dk/hundeskov

    Hundeskove

    I en hundeskov kan din hund færdes uden snor men dog kun i ledsagelse af ejeren, som skal have fuld kontrol over hunden.

    Hvis du er i tvivl om din hunds lydighed, skal den være i snor også i en hundeskov.
    ANSVAR EFTER HUNDELOVEN GÆLDER OGSÅ I EN HUNDESKOV.


  • #31   28. jul 2008 Og Lars:
    Nej, man kommer ikke nødvendigvis i en hundeskov, fordi man forventer alle hunde kan/skal kunne enes med hinanden, men fordi man gerne vil give ens hund lov til at løbe frit lovligt, men stadig under opsyn og ansvarlighed


  • #32   28. jul 2008 Bergamp kan med (indtil videre) med alle hunde... han underkaster sig altid... (det er der flere herinde der kan skrive under på. ;0))
    Jeg har også gået til lydighedstræning med ham i 4 år... og vil også betegne ham som en rimelig lydig hund! MEN han får engang imellem nogle stædighedsflip: Når han har besluttet sig for at skulle over og hilse på en hund, så kan jeg råbe og kalde så meget jeg vil, så løber han!
    Det er ikke ved alle hunde, det er faktisk sjældent det sker. Normalt kan jeg sagtens kalde ham hen til mig og lige spørge ejeren af den anden hund ind til hvordan hunden er. Men engang imellem er der en særlig hund han bare SKAL hilse på... og så er han ligeglad med mine kommandoer.
    Sidst vi var i hundeskoven i Fredericia, gik jeg tur med en veninde herfra og hendes hund. De løber og leger og snuser. Vi møder underbejs flere hunde uden problemer. Vi har kontrol over vores hunde og omvendt. Så kommer der en labrador ind. Bergkamp løber over for at hilse... han begynder at slikke den anden hund og hænger i røven på den hele tiden for at snuse. Jeg finder ud af det er en kastrat. Bergkamp er vild med hanhunde der er kastreret... jeg ved ikke hvorfor?? Jeg tager Bergkamp i snor, for jeg synes ikke det er ok han klæber sådan på den anden hund. Damen og labradoren skal ud af hundeskoven, og jeg lader så Bergkamp løs da de er uden for indhegningen. Og hvad gør min hund??? Han får krafteddeme klemt sig igennem hegnet og løber efter hunden. Jeg spæner efter ham og råber og råber. Nøj jeg var flov over hans opførsel da jeg kommer frem til damen og hendes labrador!!! Flov flov flov!! Undskyldte mange gange. Hun smilte bare og sagde det var ok. Spurgte om han ofte gjorde det? Og jeg forklarede at det gjorde han ikke... men det skete sjældent og så var det altid kastrater. Hun tog det heldigvis pænt... men flov var jeg nu stadig!!
    Jeg går alligevel løs med ham i hundeskoven... hans adfærd er irriterende fordi han snuser så meget, men han er ikke agressiv. Kommer der en hund der er afholdende, så holder han sig væk... det har han altid gjort.


  • #33   28. jul 2008 "Nej, man kommer ikke nødvendigvis i en hundeskov, fordi man forventer alle hunde kan/skal kunne enes med hinanden, men fordi man gerne vil give ens hund lov til at løbe frit lovligt, men stadig under opsyn og ansvarlighed"

    Ellen P: Det er netop også min opfattelse, men åbentbart ikke den gængse opfattelse...


  • #34   28. jul 2008 ** YUKI HJEMME IGEN** Ja, jeg er så af den overbevisning, at har man en hund med aggressions problemer, har man intet at gøre i en hundeskov. så simpelt er det...

    Der er vi så også enige. Jeg er dog stadig af den opfattelse at man ikke bare lader sin hund løbe hen til alt og alle - heller ikke i en hundeskov. Man lurer lige stemningen og hvis ikke de umiddelbart ser ud til at "trives" i hinandens selskab, ja, så går man bare videre.
    Det har fungeret upåklageligt for mig indtil i går. Men tror bare jeg holder mig fra hundeskovene for fremtiden...


Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse i Solbjerg (lang)

Annonce