Gaver til fødselsdag. Gaver til fødselsdag.
Jeg er sådan opdraget at man ALTID har en gave med, når man er inviteret til fødselsdag, hvis ikke en gave, så en buket blomster eller en flaske vin eller ligende, uanset hvem det er.
Så holder vi fødselsdag igår for et par venner - ikke en eneste kommer med gave ?????????????
Det er min kæreste's fødselsdag, og han er ligeglad, og det er jeg da til dels også .... jeg synes bare det er tarveligt og forkert at dukke op uden, og kunne ikke drømme om det selv.
Den ene af dem der kun har kæresten lige været til rund fødselsdag hos, og der brugte vi da nogle hundrede kroner, og så kommer han uden ?
Er det mig der er helt forkert på den ?

nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.380
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Vi lagde udtryk på fødselsdag, boller og lagkage, og lidt druk
Så det skulle jeg da mene at de vidste.
nov 2006
Jeg havde nok fyret en lille kommentar af.. Noget ala. "Nå skat, har du fået nogle gode gaver"
Man tager sgu da ikke til fødselsdag uden en gave.. De ku da vel for pokker ha fundet en 100 kr seddel frem og købt en æske chokolade eller noget andet..
aug 2008
Men jeg var sgu blevet skuffet, hvis det var min fødselsdag
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Hvis vi bare bliver inviteret til en uforpligtende middag hos venner eller lign har jeg også altid en buket blomster eller et par flasker vin med.....
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
De sidste par gange jeg har holdt fødselsdag har jeg godtnok sagt de ikke skulle have gave med, for det var bare sådan til en fyraftensøl på terrassen (jeg serverede nu også lidt tag-selv mad). Men de havde allesammen alligevel en lille ting med, 1 fl.vin, blomster, chokolade m.v.
Det er da almindelig høflighed, når man bliver inviteret.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
aug 2008
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
nov 2006
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 298
Værtindegaven syntes jeg kommer an på hvad det er for nogle venner. Er det nogle man ser ofte syntes jeg ikke man skal tage blomster/chokolade med hver gang. Men er det sådan noget "nyt" noget så er det da pli..
Jeg ville blive tosset hvis de ikke havde noget med når de var inviteret med mindre jeg direkte havde sagt at jeg intet skulle have.
aug 2008
Men de havde da lige været nede og købe sprut og smøger, så helt fattig kan man vel ikke være.
Men selvom man er fattig er man heller ikke lovlig undskyldt for ikke at have gave med, MEDMINDRE at man lige ringer og spørger om det er okay, sådan er det i hvert fald i mit hoved.
nov 2006
Sys ikk at man kan tillade sig at komme uden gave, når man har taget sig tid og penge til at købe sprut og smøger?
Men nu ved du da hvor du har dem, og så skal du sgu ikk bruge en flad øre på gave til dem en anden gang. Hvis de da invitere til fødselsdag..
Jeg holdt fødselsdag for veninderne for en mdr siden. Og der kommer en af dem med en gave der er pakket ind i et stykker avispapir.. hun havde sørme li fundet en gammel creme derhjemme, som jeg li sku ha?
Næste gang, finder jeg også bare noget herhjemme og gir hende..
Gaver til fødselsdag.