541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Gaver til fødselsdag. Gaver til fødselsdag.

Jeg er sådan opdraget at man ALTID har en gave med, når man er inviteret til fødselsdag, hvis ikke en gave, så en buket blomster eller en flaske vin eller ligende, uanset hvem det er.

Så holder vi fødselsdag igår for et par venner - ikke en eneste kommer med gave ?????????????

Det er min kæreste's fødselsdag, og han er ligeglad, og det er jeg da til dels også .... jeg synes bare det er tarveligt og forkert at dukke op uden, og kunne ikke drømme om det selv.
Den ene af dem der kun har kæresten lige været til rund fødselsdag hos, og der brugte vi da nogle hundrede kroner, og så kommer han uden ?

Er det mig der er helt forkert på den ?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaver til fødselsdag.
  • #1   23. okt 2010 Vidste de ikke at det var en fødselsdag de var inviteret til?

• #2   23. okt 2010 Stinkypete - Jo, selvfølgelig vidste de det smiley

Vi lagde udtryk på fødselsdag, boller og lagkage, og lidt druk smiley
    Så det skulle jeg da mene at de vidste.

• #3   23. okt 2010 Så sys jeg godt nok at det er dårlig stil.. smiley
    Jeg havde nok fyret en lille kommentar af.. Noget ala. "Nå skat, har du fået nogle gode gaver"

Man tager sgu da ikke til fødselsdag uden en gave.. De ku da vel for pokker ha fundet en 100 kr seddel frem og købt en æske chokolade eller noget andet..

• #4   23. okt 2010 Stinkypete - Ja, men så længe at kæresten er ligeglad, ,så siger jeg ingenting smiley
    Men jeg var sgu blevet skuffet, hvis det var min fødselsdag smiley

• #5   23. okt 2010 Synes ikke du er gal på den! Er man inviteret til fødselsdag har man gave med - Basta!

Hvis vi bare bliver inviteret til en uforpligtende middag hos venner eller lign har jeg også altid en buket blomster eller et par flasker vin med.....

• #6   23. okt 2010 Nej du er ikke gal på den.
    De sidste par gange jeg har holdt fødselsdag har jeg godtnok sagt de ikke skulle have gave med, for det var bare sådan til en fyraftensøl på terrassen (jeg serverede nu også lidt tag-selv mad). Men de havde allesammen alligevel en lille ting med, 1 fl.vin, blomster, chokolade m.v.

Det er da almindelig høflighed, når man bliver inviteret.

• #7   23. okt 2010 Dårlig stil! var gæsterne single drenge? - for når vi holder noget er det altid dem der ikke har noget med... Alle dem der har en kæreste har altid et eller andet med... Almindelig pli vil jeg mene!

• #8   23. okt 2010 Trine - Den ene er faktisk gift, og har barn smiley - Og konen var med.

• #9   23. okt 2010 Så holdte min teori ikke:)

• #10   23. okt 2010 Er de "fattige" smiley ?

• #11   23. okt 2010 Man har en gave med. Det er jeg også opdraget til. Og hvis man er inviteret fødselsdag, barnedåb eller lignende og ikke kan deltage er jeg også opdraget til at man "sender" en lille ting...
    Værtindegaven syntes jeg kommer an på hvad det er for nogle venner. Er det nogle man ser ofte syntes jeg ikke man skal tage blomster/chokolade med hver gang. Men er det sådan noget "nyt" noget så er det da pli..
    Jeg ville blive tosset hvis de ikke havde noget med når de var inviteret med mindre jeg direkte havde sagt at jeg intet skulle have.

• #12   23. okt 2010 Stinkypete - Ja, både og smiley
    Men de havde da lige været nede og købe sprut og smøger, så helt fattig kan man vel ikke være.

Men selvom man er fattig er man heller ikke lovlig undskyldt for ikke at have gave med, MEDMINDRE at man lige ringer og spørger om det er okay, sådan er det i hvert fald i mit hoved. smiley

• #13   23. okt 2010 Ej jeg var blevet pænt muggent... Og havde som sagt fyret en bemærkning af...
    Sys ikk at man kan tillade sig at komme uden gave, når man har taget sig tid og penge til at købe sprut og smøger?
    Men nu ved du da hvor du har dem, og så skal du sgu ikk bruge en flad øre på gave til dem en anden gang. Hvis de da invitere til fødselsdag..

Jeg holdt fødselsdag for veninderne for en mdr siden. Og der kommer en af dem med en gave der er pakket ind i et stykker avispapir.. hun havde sørme li fundet en gammel creme derhjemme, som jeg li sku ha?
    Næste gang, finder jeg også bare noget herhjemme og gir hende.. smiley

Kommentér på:
Gaver til fødselsdag.

Annonce