{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Får det underligt/skidt i maven {{forumTopicSubject}}

Her den sidste uges tid har jeg "anfalds-vis" fået det skidt i min maven 4-6 gange om dagen. Det kommer fuldstændig ud i det blå. Det føles lidt som når man har diarre, hvor man godt kan få det skidt i maven lige inden man er nød til at styrte ud på toilettet (hvis nogen kender den fornemmelse). Men jeg har ikke diarre og skal måske kun på toilettet max de 2 gange ud af de 6. Men jeg bliver skidt tilpas mens det står på. Det vare cirka 10-20 minutter og så er der intet før næste anfald.
Jeg synes det er meget underligt og lidt bekymrende.
Det hænger ikke nødvendigvis sammen med at jeg har spist, det kan også komme om morgenen når jeg ligger i sengen ved at vågne. Men det kan også komme 15-30 minutter efter jeg har spist eller drukket noget, f.eks. vand, cola, the, saftevand etc.

Det er meget ubehageligt og irriterende. Jeg havde tænkt mig, at fortsætter det må jeg jo nok snakke med min doktor en gang i næste uge.
Tænker også om det kan være pga. lidt stress/spekulationer idet min mor har været meget syg (nu ved at få det bedre) eller om det måske bare er en mavevirus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får det underligt/skidt i maven
  • #2   2. nov 2010 Det lyder som angst anfald eller stress, som du selv nævner:o/ Har selv prøvet:o(

  • #3   2. nov 2010 Jeg får det ikke som om jeg skal besvime, jeg bliver bare rigtig skidt tilpas.


    Anst har ikke strejfet mig, men stress kunne sagtens være en mulighed.


  • #4   2. nov 2010 Anne, sådan har jeg det også. Det kan være i forbindelse med stress, og uventede situationer. Jeg kan få det dårligt 10 min. før jeg er fremme ved en udstilling, og SKAL bare finde et toilet. Det er stressprovokerende, og ofte kan man ikke lige finde et når det er nødvendigt.

    Jeg synes jeg prøver IKKE at stresse, men der ligger så meget under huden, som vi ikke altid har styr på. Jeg har talt med lægen om det, og det er nok blot noget jeg må leve med og sørge for ikke kommer til at styre mit liv alt for meget. Men det er en belastning.


  • #5   2. nov 2010 Kan det være galdesten???

  • #6   2. nov 2010 Galdesten tror jeg gør mere ondt, lidt a la nyresten, hvilket gør mega ondt (har prøvet nyresten selv for en del år siden).
    Mener også - uden jeg er sikker - at galdestensanfald oftest optræder efter man har spist. Men jeg kan også få et anfald om morgenen, mens jeg stadig ligger i sengen og kun lige har slået øjnene op.


  • #8   2. nov 2010 Sådan der har jeg det også i øjeblikket, så tror helt klart godt der kan være noget virus i omløb.


  • #9   2. nov 2010 Hvis det er en virus, så må den da godt snart forsvinde, for det er godt nok træls.

  • #10   2. nov 2010 Mystisk... Mit bud ville være noget virus?

    Gitte, galdesten, absolut NEJ.
    Det lider jeg af, og det er MEGET voldsomt. Man blir næsten til fare for sig selv, for man kan ikke holde ud at være ved bevidsthed under de anfald. Man vrider sig af smerte.


  • #11   2. nov 2010 Charlotte, jeg var i tvivl de første gange.. Og min kæreste ringede 112, og de troede faktisk det var hjertet den var gal med, så jeg blev hentet akut.
    Vil lige tilføje at resium virker rigtigt godt mod det.. Har ikke haft anfald i over 3 mdr nu. Samt self fedt-fri kost.


  • #12   2. nov 2010 min søster har døjet med nøjagtig det du beskriver, ..det er kolik!
    tarmslyng, -det er sindsyge smerter, kommer ofte kort tid efter indtagelse af mad og drikke og du skal til en læge med det!
    Rigtig rigtig god bedring.


  • #14   2. nov 2010 Maianne-Tænk FØR du avler ., Der er i hvert fald rigtigt meget i omløb for tiden.. Så ville også være mit bud.

  • #15   3. nov 2010 Jeg har også haft noget lignende den sidste uge med utilpashed samtidig med noget ondt i halsen.. For mit vedkommende er det nok en blanding af en virus og stress, så det er nok ikke helt usandsynligt, at det er en virus du har. Men jeg ville nok få en tid hos lægen hvis det ikke snart bliver bedre smiley

  • #16   3. nov 2010 Anne: Med de andre ting, du har nævnt i andre tråde, så er jeg ret overbevist om at du har stress... Og din krop begynder, at vise dig det med alle mulige tegn og symptomer... :0(

    Det er altså vigtigt, at du tager din krops signaler alvorligt. Yderste konsekvens har man slet ikke lyst til, at tænke på... Gå til din læge og få en sygemelding, så du har mulighed for, at få en lille smule ro på.


  • #17   3. nov 2010 Jeg har ringet til min læge her til morgen og fortalt om mine symptomer og også med de ting som der rumstere i min hverdag lige for tiden. Han mener også at det kan være noget stress eller virus kombineret med stress.
    Vi aftalte at jeg prøver at tage en ekstra Pantoloc/mavesyrenedsættende tablet. (som jeg får pga. reflux) om dagen. Og hvis problemet stadig er der efter weekenden, så skulle jeg ringe og komme ned og få en tid.
    Skal heldigvis kun arbejde i dag onsdag og i morgen torsdag, så har jeg fri i 4 dage (pga. udstilling i Herning).

    Trine L
    Ja, det er rigtigt jeg har luftet en del problemer herinde den sidste tid, det er som om det hober sig lidt op. Og har jeg stadig maveproblemerne på mandag, så må jeg sygemelde mig lidt tid og får ro på det hele.


  • #18   3. nov 2010 Min datter havde for noget tid siden vrøvl med maven. I laaang tid. Pludselig fik hun vandvittigt ondt i maven uden grund. De vkunne vare i op til en time og så gik det lige så pludseligt væk igen. Det kunne ske hver dag men også med ugers mellemrum. Det viste sig at hun havde en form for forstoppelse. Smerten opstod fordi der sad en hård klump i tarmen og "det andet" skulle så "overhale" for at komme ud. Og det er der ikke ret god plads til i tarmen. Så hun fik noget der hedder Movicol på apoteket og har ikke haft problemer siden.
    Måske kan det være det?


  • #19   3. nov 2010 Margit N
    Den slags smerter havde jeg for en del år siden, men det var øverst i maven og viste sig at være et mavesår/den bakterie man kan få i mavesækken. Blev behandlet og har været fint siden.
    Dette her er ikke rigtig smerter endnu, men mere en utilpashedsfornemmelse.


  • #20   4. nov 2010 Har fået en tid hos lægen i morgen fredag, så må jeg se hvad han siger.

Kommentér på:
Får det underligt/skidt i maven

Annonce