{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

At være der for unge mennesker? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for et godt råd..

Jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i en ungdomsklub, og har derigennem kontakt med en masse unge/børn.. Deriblandt en pige på 14... Hun har lige skrevet til mig på Facebook, dybt ulykkelig over hendes forældre.. De har brokket sig over at hendes billeder derinde er for udfordrende og upassende.. Hvilket jeg 100% godt kan forstå..

Jeg fortalte hende at jeg godt kunne forstå dem, og at hun skal passe på med hvilke signaler hun udsender..

Hun skrev så lidt, og jeg kan SÅ godt genkende mig selv i hende, fra da jeg var 14... Hun higer virkelig efter opmærksomhed..

Men hvor meget skal jeg begynde at "blande" mig? Jeg syntes virkelig det er svært, for hun er en sød og køn pige, men hold op hun udstiller sig selv som en billig tøjte...:(

Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være der for unge mennesker?
  • #1   10. nov 2010 Maria - jeg havde ærlig talt ikke svaret tilbage ej heller været venner med hende derinde smiley

Facebook er for mig privat og det andet arbejde og jeg vil netop ikke kunne blive bebrejdet for at blande mig osv:-)

• #2   10. nov 2010 Jeg ville vise hende et klip fra Go'morgen DK fra igår... En SSP-medarbejder fortæller om de problemer, unge mennesker som deler udfordrende billeder, kan komme i...

• #3   10. nov 2010 S & D: Der er et par stykker af "børnene" jeg har godkendt derinde.. Udelukkende fordi jeg ved de har det svært, og ikke rigtig har nogen fornuftig voksen-kontakt.. Deres forældre er ikke særlig engagerede..

Trine: Det vil jeg lige prøve at finde!

• #4   10. nov 2010 Jeg er ikke enig i de andre indlæg. Jeg synes helt sikkert man skal være der for hinanden. . . også for unge mennesker - og specielt hvis deres forældre ikke er der.

Jeg synes så tilgengæld at lige meget hvad man siger/skriver, skal man ALTID 100 % kunne stå inden for det. Man skal til enhver til sikre sig at man ikke overtræder nogle grænser, hverken ens egne, de unge menneskers eller deres forældres.

I virkeligheden er det de unge mennesker meget tit har brug for blot at blive lyttet til. Og kan man så få banket lidt fornuft ind i hovedet på dem samtidig (hvilket forældrene ikke altid kan i den alder) så som at få dem til at forstå hvorfor det er usmart at dele udfordrende fotos osv, er det jo ikke helt skidt;o)

• #5   10. nov 2010 De er da engagerede nok til at bande sig i hendes billeder på facebook..

Tror man skal passe på med på forhånd at dømme om, hvor engagerede forældre er. Synes, det er fint, du snakker med dem, der har brug for det, men aldersforskellen mellem de unge og dig er jo mindre, end til deres forældre. Tænker, de måske ser lidt op til dig smiley

• #6   10. nov 2010 Er helt enig med grynet smiley

• #7   10. nov 2010 Helle: Min mor har været kæreste med hendes far, så jeg VED at de ikke er særligt engagerede... smiley

• #8   10. nov 2010 du skal passe på og sætte en grænse for dig selv. for ellers kan du ende med at være på arbejde hele tiden og til sidst brænde ud på det

• #9   10. nov 2010 Men for at svare på dit spørgsmål ville jeg motivere hende til at dække sig en anelse til, og evt. fortælle hende konkret hvilket tøj kunne hjælpe. forklare hende ulemperne og risikoerne ved at udstille sig selv, og fordelene ved at være sobelt klædt på.

• #10   10. nov 2010 Jeg tror faktisk, at jo mere, hun bliver pointeret det, jo mere vil hun tænke over det, og klæde sig sådan med vilje, for at vise, hvor ligeglad hun er med andres tanker.
    Måske - uden at vide det - ville det hjælpe, hvis hun blev beundret, når hun klædte sig i mindre udfordrende tøj.

Jeg selv er 16, og går på et kursus, for 7. - 10.klasses elever. Flere gange har en af de voksne trukket op i en af pigernes udringede trøjer, hvilket begge finder morsomt, uden det bliver en kommanderende opfordring. Det kan sagtens være grænseoverskridende for nogen, så det er nok ikke noget man bare går hen og gør. smiley

Om ikke andet må hun vel bare få at vide, at hun selv må bestemme det, men dog respektere forældrenes mening, selvom jeg heller ikke synes, de skal køre vildt ned på hende.

• #11   10. nov 2010 Jeg har ikke læst de øvrige indlæg - så du får den frit fra leveren.

Jeg har også arbejdet med unge og hvis der er noget jeg har lært, så er det, at de ikke får noget ud af at man skjuler noget for dem.
    De kan sagtens tåle sandheden - som naturligvis skal leveres uden at man piller dem ned.

Hvis du er bekymret for pigen fordi hun klæder sig som hun gør, så sig det - også selvom hun måske bliver gnaven over det. Det nytter ikke noget at gå som katten om den varme grød eller at bakke hende op om noget, der er usundt for hende alene fordi hun ikke er på god fod med sine forældre pt.

Så ud med hvad du tænker. Det er den eneste måde du kan bevare en troværdighed overfor hende.

• #12   11. nov 2010 enig med CH

• #13   11. nov 2010 Hvis man er venner med unge mennesker på facebook og man samtidig arbejder med dem, så skal man godt nok tænke rigtig meget over hvad man skriver derinde af status osv....

Jeg villle langt hellere foretrække at have dem på f.eks msn eller via mobilen

Kommentér på:
At være der for unge mennesker?

Annonce