7. nov 2005 Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
At være der for unge mennesker? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige brug for et godt råd..
Jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i en ungdomsklub, og har derigennem kontakt med en masse unge/børn.. Deriblandt en pige på 14... Hun har lige skrevet til mig på Facebook, dybt ulykkelig over hendes forældre.. De har brokket sig over at hendes billeder derinde er for udfordrende og upassende.. Hvilket jeg 100% godt kan forstå..
Jeg fortalte hende at jeg godt kunne forstå dem, og at hun skal passe på med hvilke signaler hun udsender..
Hun skrev så lidt, og jeg kan SÅ godt genkende mig selv i hende, fra da jeg var 14... Hun higer virkelig efter opmærksomhed..
Men hvor meget skal jeg begynde at "blande" mig? Jeg syntes virkelig det er svært, for hun er en sød og køn pige, men hold op hun udstiller sig selv som en billig tøjte...:(
Hvad ville i gøre?
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
Facebook er for mig privat og det andet arbejde og jeg vil netop ikke kunne blive bebrejdet for at blande mig osv:-)
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
nov 2005
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Trine: Det vil jeg lige prøve at finde!
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Jeg synes så tilgengæld at lige meget hvad man siger/skriver, skal man ALTID 100 % kunne stå inden for det. Man skal til enhver til sikre sig at man ikke overtræder nogle grænser, hverken ens egne, de unge menneskers eller deres forældres.
I virkeligheden er det de unge mennesker meget tit har brug for blot at blive lyttet til. Og kan man så få banket lidt fornuft ind i hovedet på dem samtidig (hvilket forældrene ikke altid kan i den alder) så som at få dem til at forstå hvorfor det er usmart at dele udfordrende fotos osv, er det jo ikke helt skidt;o)
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Tror man skal passe på med på forhånd at dømme om, hvor engagerede forældre er. Synes, det er fint, du snakker med dem, der har brug for det, men aldersforskellen mellem de unge og dig er jo mindre, end til deres forældre. Tænker, de måske ser lidt op til dig
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
nov 2005
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 130
jul 2010
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 960
Måske - uden at vide det - ville det hjælpe, hvis hun blev beundret, når hun klædte sig i mindre udfordrende tøj.
Jeg selv er 16, og går på et kursus, for 7. - 10.klasses elever. Flere gange har en af de voksne trukket op i en af pigernes udringede trøjer, hvilket begge finder morsomt, uden det bliver en kommanderende opfordring. Det kan sagtens være grænseoverskridende for nogen, så det er nok ikke noget man bare går hen og gør.
Om ikke andet må hun vel bare få at vide, at hun selv må bestemme det, men dog respektere forældrenes mening, selvom jeg heller ikke synes, de skal køre vildt ned på hende.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg har også arbejdet med unge og hvis der er noget jeg har lært, så er det, at de ikke får noget ud af at man skjuler noget for dem.
De kan sagtens tåle sandheden - som naturligvis skal leveres uden at man piller dem ned.
Hvis du er bekymret for pigen fordi hun klæder sig som hun gør, så sig det - også selvom hun måske bliver gnaven over det. Det nytter ikke noget at gå som katten om den varme grød eller at bakke hende op om noget, der er usundt for hende alene fordi hun ikke er på god fod med sine forældre pt.
Så ud med hvad du tænker. Det er den eneste måde du kan bevare en troværdighed overfor hende.
jul 2010
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Jeg villle langt hellere foretrække at have dem på f.eks msn eller via mobilen
At være der for unge mennesker?